Blog

>> SzervizMazi // Alfa 159 2.4 JTD distinctive // 2017-05-01

Már régóta megvettem a hátsó ajtóhatárolókat, mivel a jelenlegik borzasztó hangosan kattognak a határolás pontjaiban. Ma eljutottam addig, hogy kicseréljem őket. Mit mondjak, könnyebben ment, mint gondoltam.

A kárpit eltávolítása után arra gondoltam, hogy az alumínium lapot is eltávolítom, de ahhoz bontanom kellett volna mindent. Ekkor jöttem rá, hogy a hátsó hangszórókat is cserélem, le tudnám mérni a beépítési mélységet, szusszanva egyet a nagy szerelésben.
Jó hír, a körülbelül 10cm-es hely van mögötte, ami a 4centis kiemelő keret mellett bármilyen hangszórót befogad.
Másik jó hír, hogy a 16cm-es rész kellő helyet biztosított, hogy a lapot ne kelljen bontanom és megoldjam az ajtóhatároló cseréjét ilyen módon.
A csavarok és anyák eltávolítása után nehezen lehetett az alkatrészt a kis nyíláson kifűzni, mivel a forgatható pánt alig fért ki a határoló rudazatának szánt nyíláson. Kis forgatgatással sikerült, majd mehetett be hasonló módszerrel az új, majd felcsavarozás. Kárpit visszaépítés után jöhet a próba; az alaktrész és vele együtt a nyitás/zárás teljesen zajmentes. Hurrráááá.
Nekiestem a másiknak is, mely már "rutinból" fele annyi idő alatt megvolt. Így a körülbelül másfél órát vett igénybe a teljes mutatvány. A végén azért kapott egy kis extra zsírt egy speciális Fomblin fejlesztés formájában. Pár kép a szerelésről.

Még egy dolog végére pont; a hangszóró cserénél hátulra nem fogok szenvedni komponens hangszóróval, hátulra csak kompenzációnak kell, hogy ne halljam a gyári rettenetet, így úgy döntöttem, hogy koax-ot fogok berakni. Egyszerűbb, gyorsabb, hangban kicsit kevesebb, de elegendő. Választásom - h már előre Hertz DSK 165.3 megy - egy Hertz DCX lesz. De erről majd egy következő blog bejegyzésben...

 
>> Eseményfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2017-05-01

Ma átléptük a 250k km-t! Tettünk egy kirándulást Fehérvár-Zírc-Veszprém-Almádi-Velence-Fehérvár útvonalon, közben legalább 10 Alfával találkoztunk,mindenki visszaköszönt! Jó érzés volt. :-)

 
>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2014-03-01

NGK BKR6EKPA 4x cseréje

>> EgyébGT Ɨ|ѯ // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2017-05-01

Éljen május 1:-)
Végre volt 1 kis időm az autót lemosni, tempomatkart beszerelni / plug&play semmi matek /

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-04-29

A jobb első lengőkar csere már tervben volt, az alkatrészt már korábban beszereztem és most a kormánymű csere jó alkalom volt ennek a cseréjére is, így ez is megtörtént.

231.770 km

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-04-29

Egy ideje már a párom jár (többet) Bözsivel, így Ő volt aki először érezte, hogy kicsit furcsán kezd viselkedni bizonyos kanyarokban a drága. Eleinte kicsit kétkedtem, mert nálam nem produkálta... de azért átnéztem az első futóművet, de nem találtam semmi biztosat. Bár a jobb első lengőkar még nem volt kicserélve, de ott sem találtam erre utaló jelet, nyomot. Kis idő elteltével kissé erősödött a jelenség bizonyos kanyarokban... hát elvittem egy kicsi tesztre a kocsit és lám, valóban... mintha kicsit bebicsaklana kanyarban az egyik kerék... és a szervó olaj is csúnya szürke lett. : o Újabb nyomozás, részletesebb, alaposabb... Kiderült, hogy a kormánymű bal oldalán jobb kanyarban kottyan a fogasléc. Azonnali csere szükséges. Mifi cartárstól vettem (5000.-) egy bontott kormányművet, amit beszereltem a régi helyére. Remekül működik, remélem sokáig így is marad! :)
A két kormánymű nem teljesen volt egyforma, így sajnos nem volt olyan egyszerű a csere, hogy a régi ki, az új be... Nem egyezett a belső kormány összekötő átmérőben és az újon bowden vezető volt, míg a miénk még az öreg Td-n rudazatos, így annak a konzolját is át kellett szerelni. No, ez némi akadályba ütközött, merthogy az eredetin ez húsz éve volt rajta és nem igazán akart lejönni... végül kénytelen voltam lefúrni ... Mindent frissen zsírozva és új olajjal feltöltve szereltem be.

231.770 km

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2017-05-02

Bontott pillangószelep
+ új tömítés az olajbetöltő kupakba. 3266 Ft

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-05-01

Idő közben bekötöttem a nappali menetfényes ködlámpákat. Volt egy plusz kimondottan menetfény vezérlőm, de ezt sajnos nem lehetett bekötni, mert közös testen van a menetfény és a ködlámpa, a vezérlő egység meg negatív oldalt vezérli. A már bent lévőnek a vezérlőjére meg nem mertem rákötni, mert az meg 28Voltot ad a fejeknek. Ezért egy sima relével kötöttem be...

>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2017-04-28

1 éve nálam az autó, kb. 8000 km-t mentem vele, szigorúan motorolaj+szűrő csere.

 
>> Eseményotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2017-03-18

Felkerültek a nyári kerekek, de előtte végeztem egy kis felújítást a féknyergeken illetve a féktárcsákon, A nyergeket átfestettem, mert elég csúnyán megkopott a lakréteg, rendeltem hozzá hőálló matricát, majd ezután lelakkoztam.