Blog >> alfa
Miután kiderült, hogy a Giuliával nem tudunk elmenni nyaralni, fel kellett pörgetnem a dolgokat. Szeptemberben volna esedékes a szervíz, kénytelen voltam előrehozni. A karbantartásokat megkapja évente, de külföldi, hegyi és autópályás túrára nincs felkészítve. A kiegyenlítő tartály barnul, a fagyállója sok éves, még ha nem is sok km van benne. A fékfolyadék szintén.
Mivel az időkép rossz időt írt vasárnaptól, nekiálltam egy napernyő alatt, hogy amíg birok eljussak a folyadék, szűrő cserékkel. Felbakoltam fagerendákra, és a gyermekemnek is megtanítottam, hogy addig autó alá soha nem megyünk amíg az fel nincs stabilan bakolva. Aztán leszenvedtem a haspáncélt, jól jött volna egy rendes akna, vagy csápos emelő.
Lassan haladtam, nem "rutinmunkáztam" el. Olaj le, amíg ebédeltem csöpögött ki. Aztán szépen kitakarítottam a szűrőházat, a multiair szűrő környékét. Ezután, tiszta körülmények közt kaptam ki a multair filtert, és tekertem vissza az újat. Voltak apró részecskék amit megfogott.
Hétezer, többnyire városi kilométer ment tavaly szeptember óta bele. Az olaj, olajszűrő ezt is neccesen bírja, kell a gyakori csere. A gyári olajszűrő alja elvált a szűrő többi részétől. Még most gyárit tettem bele, de valószínűleg érdemes MANN-ra váltani.
A friss olaj feltöltés után szépen üzemmelegre járattam, fűtés maxon. Már hallatszott, hogy mennyire örül a friss olajnak, nagyon kis sima hangja lett.
Mikor üzemmeleg lett, leállítottam, majd leengedtem a fagyállót. Nagyon meglepett, szemből nézve a hűtő jobb alsó sarkában van egy csőcsonk. Ezt kitekerve (13-mas kulcs), a csőcsonkból elkezd lejönni a fagyálló. Nyilvánvalóan marad ilyenkor a rendszerben, de a nagyja lejött szépen. Akinek ideje van, és alapos munkát akar, vízzel egyszer feltöltve újra le lehet engedni.
Amíg ez folyt le, kicseréltem a kiegyenlítő tartályt, majd a légszűrőt. A légszűrő bírta volna még, de hadd kapjon levegőt a kicsi turbó.
Végül visszazártam a leeresztőt, és feltöltöttem 1:1 arányban Paraflu fagyállóval és deszt.vízzel. A hűtőben szintén van bal fent egy bézs színű légtelenítő csavar, azt megnyitottam, fűtés rá, csöveket nyomkodtam, és szépen el is nyelte amennyit kellett.
Jött volna a fék. Az nem egy emberes, Tomi szomszédomat kértem, hogy segítsen. Ő inkább leszervezte, hogy a BMW szervízben tegyük csáposra, és ott cseréljük a fékfolyadékot egy kis esti e34 klubozás közben. Jó feelingje volt amikor három autóbuzi fékfolyadékot cserél. Többet BMW-ztünk kint, mint szereltünk. De így volt ez jó.
Végül annyira kihült Chili a csáposon, miközben kint kluboztunk, hogy a gyertyacserét is megcsináltuk. Rendesen, nyomatékkulccsal.
Másnapra csak a laptopozás maradt, és a bejegyzés a szervízkönyvbe. Szépen nulláztam az olajcsere számlálót, ezt sem tette meg három éve senki. Hibakód nulla. Hihetetlen. Sehol semmilyen hiba nincs benne. A menüpontok közt ráakadtam, hogy az ECU-nak is van olajcsere reset funkciója. Konkrétan a Multiair modul tanulja a paramétereket a degradálódó olajhoz, és olajcserekor ezt resetelni kell. Kellene..kellett volna eddig is.
Most megtettem. És vissza is jött a gázreakció amit hiányoltam. Olyan kis tompa volt most Chili. Reset után egyből megjött az a kis harcos karaktere. Szerintem kb soha senki nem resetelte még, ideje volt.












Holnap lesz 5 éve, hogy megérkezett hozzánk Chili, nagyon megszerettük és nagyon bevált. Napi használatú autó, kell vele foglalkozni, hogy jó formában maradjon. Ma is csinosítottam rajta, kipöttyöztem 3 kavicsfelverődést amit találtam rajta, kapott egy motortér tisztogatást (nedves rongyos törlést, én nem mosok motort). A rendszám dolog mellett még volt egy dolog ami rég zavart. A két első oldalsó index be volt ragasztva, mert valaki letörte a rögzítőfüleket róla. Nyilván amikor a jégeső után javították, ide nem telt az igényességből. Mostanra elkezdett itt-ott elengedni a ragasztás, nem nézett már jól ki.
A két gyári új index lámpa persze 3 éve a fiókban pihen... nosza most ezt is kicseréltem. Megnyugtatóan normálisan néz ki végre a helyén a két irányjelző.
Ezen kívül az éves szokásos pollenszűrő csere, klíma tisztítás is megvolt. Fél órás munka, megéri.
Ezzel kapcsolatos tapasztalat: A Febi aktív szenes(nek kinéző) pollenszűrő egy nagyon más minőségi kategória, mint amiket eddig használtam. Vastagabb, plusz réteg van az aktív szenes szűrőanyagon, robosztusabb az egész. Kicsit nehéz begyűrni a helyére, mert vastagabb is. Viszont befér, és egész biztosan komolyabban szűr, mint a gyári dobozos amit eddig használtam.
Utolsó képen a két doboz cucc amit még beépítésre/betöltésre vár.
U.i. A Firanto javítóstiftet nagyon tudom javasolni! Van ecsetelős része a nagyobb plezúrokhoz, és egy hajszálvékony fém cső vég is van rajta, kavicsfelverődést pöttyözni. Nagyon jól, könnyen használható, és pontos a szín.







5 éve, amikor elhoztuk, kétoldalas ragasztóval felpattintottam a rendszámot ideiglenesen. A svéd pici rendszám pici helyére. Jól nézett ki, csak kicsit hülyén..Később vettem rendszám tartó műanyag toldatot a normál nagy méretű rendszámhoz. Ezt el is vittem lefényeztetni színkód alapján. Majd négy és fél évet pihent a műhely polcomon.
Valamiért ma volt az a nap, hogy leszedtem az ideiglenes megoldást, és végre feltettem normálisan a rendszámot. Újra kétoldalas ragaccsal, hiszen bevált.
E-Bay-ről rendeltem javító stiftet is, és az orrán levő két kis plezúrt is gondosan kijavítottam. Meglepő, alig látszik. Kapott egy waxot is. Még mindig szép nagyon ez az autó.





Cserélve lett:
- motorolaj (Fuchs Titan Race Pro S 10W60, észteres)
- olajszűrő (gyári)
- fékolaj (Fuchs Titan DOT 514 LV)
- szervóolaj (Tutela GI/A)
- aktív szenes pollenszűrő
Kapott egy futómű állítást, mert a gumikon enyhe félrekopást láttam.
Km: 217.401




Hiába óvtam a télen egy Ctek töltővel az akkumulátort, tavasszal az első indítások után elhalálozott. Valószínűleg cellazárlatos lett. 2019 körül kerülhetett bele egy Bosch, szóval legalább 6 éves volt.
Korábban már bizonyított nálam az Exide, így ismét erre esett a választás. Egy Exide Prémiumot vettem bele 72 Ah-val.


A téli átállás megtörtént. Ahogy néztem, a nyári gumikon még egy szezont kibír majd a minta. A szélét kicsit eljátszottam, de összességében jó lesz ez még.


2023-ban újra ellátogattunk Monzába. Ekkor már jött velünk Frusciante tagunk egy 147 GTA-val és még egy magyar résztvevő egy Giulia 2,2D-vel. A program ismét ugyanaz, mint 1 évvel korábban. Épp ezért hosszú sorokat nem írnék újra, inkább meséljenek a képek. 2024-ben sajnos nem került megrendezésre ez a rendezvény.












Még 2021-ben a Stelvio-hágón kirándulva futottam bele véletlenszerűen egy Alfa Romeo találkozóba melyet az Alfa Romeo Club Dolomiti szervezett. Facebook csoportjukban láttam meg, hogy Olaszországban évente van egy rendezvény a monzai versenypályán a Scuderia del Portello szervezésében.
A Scuderia del Portello-ról annyit érdemes tudni, hogy 1982-ben alakult az Alfa Romeo Management Centre részeként. Neves rendezvényeken és versenyeken vesznek részt klasszikus, történelmi Alfa Romeo versenyautóikkal. Az egyetlen “mozgó Alfa Romeo múzeum” a világon.
Szóval amikor megtudtam, hogy 2022-ben is lesz ilyen rendezvény, azon kezdtem gondolkodni, hogy hogyan tudok oda eljutni. Szállásokat és útvonalakat nézegettem. Ha már ott vagyok, akkor kirándulással szerettem volna egybekötni az Alfázást, egy milánói városnézéssel, Alfa Romeo múzeum látogatás sál és egy Comói-tó környéki autózással.
Végül összejött a dolog és egyedüli magyarként 2022. április 3-án ott voltam én is. Először a pályán kívül egy kisebb parkolóban kellett leparkolni és intézni a regisztrációt. Már ebben a parkolóban voltak érdekességek, mint például régi Giulia-k, 75 Evoluzione, 147-156 GTA-k. Innen a box utca mögötti parkolóba vezetett utunk, ahol klubok szerint elkülönítve parkoltattak le bennünket. Én a Dolomiti Club tagjaként érkeztem a rendezvényre, így közöttük parkoltam le.
A Scuderia del Portello kiállította autóit, melyek közül az egyik legnagyobb dobás a 33 TT volt. A résztvevők autói között több Montreal-t, Scalino-t, Spider Duetto-t, 8C-t, régi Giulia-t és Giulietta lehetett látni. Újdonságként az Alfa Romeo hozott 2 db Tonale-t, amit Magyarországon csak pár hónappal később mutattak be. Kuriózumnak említeném még a Giulia GTA-t és GTAm-et, 1-1 db volt mindegyikből. A látogatók autói közül egy Bugatti EB110-et emelnék ki a 90-es évekből.
A rendezvény részeként fel lehetett menni a régi oválpálya egy részére. Itt csak egy fél kört tettünk meg, azt is csak 30-40 km/h sebességgel, de így is hatalmas élmény volt.
A versenypályán 25 percet lehetett eltölteni. Klubok szerint voltunk csoportosítva itt is. Bukósisak használata kötelező. Jó érzés volt élőben ott körözni, ahol gyerekkorom kedvence Ayrton Senna versenyzett, vagy ahol annyi PC játékot játszottam. A célegyenes végén 220 km/h-t sikerült elérnem, de ekkor már elég neccesre sikerült a féktáv. Az autó és az utas is jól viselte ezt a 25 percet.
Ezen kívül volt még egy alkalom, amikor felmehettem a pályára. Ekkor az összes autó fent volt, úgynevezett Parádé jelleggel, lassú tempóval.
Nap végén élményekkel teli tértünk vissza a szállásunkra, majd másnap haza Magyarországra. Viszlát jövőre.












0
481
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Zenebutik
- 155
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV