Blog

>> SzervizZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2017-06-13

Holnap indulunk egy kb. 1100km-es túrára az Öreglánnyal. Hogy a lehető legkisebb kockázata legyen egy lerohadásnak, megnéztem az állapotokat:

- Olajszint OK
- Vízszint OK
- Kapott egy pár új ablaktörlőt
- Alánéztem az aknámban: az olajkarternél, a leeresztő csavartól indulva kissé gyöngyözik az olaj, és a váltó környéke is kissé izzadt. Ezek majd kezelendők, de nem tartom nagy ügynek
- Lemostam és fújtam a gumikba

A kormányom a balatoni kiruccanás óta időről időre nyikorog középállás környékén, de emiatt nem maradunk itthon. A hangja elég idegesítő azért, de ez van.

Holnap indulás!

 
>> EseményZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2017-05-20

Erről az eseményről csak egy rövid, egymondatost írok, hogy a kronológiai sorrend meglegyen: KIRÁLY VOLT! :)

Részletek Piritu blogjában, képek pedig a fórumban.

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-06-09

Sajnos a pontosan fél éve cserélt vadi új tartály eddig bírta... varrás mentén repedt, azaz az egy pár centis darabon elengedett a hegesztése és szépen kiszuszogta a tartályból a vizet... Ma sikerült (elméletileg gari csere) egy újabbra szert tennem és beszerelnem. Remélem ez már jó sokáig rendben lesz és Bözsikém nyugodtan falhatja a km-eket! :)

233.300 km

>> SzervizLaca62 // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-06-09

Néhány hete azt vettem észre,hogy megváltozott az autóm hangja.Függetlenül,hogy hideg,vagy meleg a motor.Búgó,morgó hang volt a kocsiban,de kinyitott motorháztetőnél nem volt hallható.Néhány nappal ezután megjelent a figyelmeztetés,nincs töltés.Letettem az autót,kerestem a közelben Alfás szervízt,csütörtökön vittem,ma visszakaptam.Generátor csere,az autó hibátlan,eltűnt a zavaró hang.
Megtévesztő volt a hang,mert olyan volt,mintha valami nem lenne a helyén,vagy rögzítve,és egy erős rezgés lenne.Az is furcsa volt,hogy MES-el nézve az akku feszültség csak 12,3 Volt járó motornál.Ma már 13,8 V.
És ami a lényeg : korrekció adatok csere előtt: 2-es henger +2 körül,a többi + , - 0,2 .Ma a korrekciók + , -0,2 és a 2-es henger +0,8 .OK a 2-es porlasztó odavan,de ebből arra tudok következtetni,hogy ha nincs elegendő töltés,az akksi nem fogja működtetni a porlasztókat egyedül.A mágnesszelepek nyitásához baromi nagy teljesítmény kell !

 

Kedves Mesterházi Sándor!
Ön sikeresen feladta ALFA ROMEO SPIDER 2.0 TS 916 hirdetését a Használtautó.hu oldalon!
Azonosítója: 11612364, lejárata: 2017. 07. 08.

 
>> SzervizZozo85 // Alfa 156 1.6Ts // 2017-06-07

Ma cserélve lett elől a stab rúd szilent mert jobb elejéről elviselhetetlen nyikorgó hang jött.
Most teljesen csend van az autóban :)

Megelégeltem, hogy a középső felső műszerfali szellőzőrács egy bizonyos fordulaton annyira rezeg, hogy bántja a fülemet. Ne legyen már ilyen gagyi rezgős már...

Érdekesség, hogy csak akkor rezeg hallhatóan, ha a klíma be van kapcsolva.

Kitekertem a két imbuszcsavart, majd két beakasztott imbuszkulccsal felfelé kihúztam a fedelet a helyéről.
A képen látszik, hogy az egész fedelet a két imbuszcsavaron kívül még 3 bepattintós rész rögzíti.

A szellőző dekli alján van 3 nyelv, amire 3 fém klipsz van ráhúzva, ezek akadnak be a műszerfalba.
A nyitó/záró mechanikai részek jól, passzosan és csendben működnek, tehát nem azok okozzák a zajokat.

A problémát az okozta, hogy mindhárom nyelv le volt törve. Valószínűleg a műanyag elöregedése okozta ezt is, mint ahogy az ablakemelőnél is.

A három törött nyelvből kettő még talán ragasztható (a harmadik darabokra törött), így elsőre ezzel próbálkozom először, reménykedve abban, hogy a 2 klipsz és a 2 csavar elegendő ahhoz, hogy ne rezegjen.

 
>> Tuning és extraAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-06-06

Szélvédőcsere után a Homasitát is meglátogattam. Kétes értékű optikai tuning helyett egy tűzoltókészüléket és egy defektjavító szettet vettem. Utóbbiból a kompresszor amúgy is hasznos, a trutyit meg majd meglátjuk. Azaz remélem, nem látjuk meg. A pótkerék természetesen marad. Ezzel is készültem a júliusi túrára Litvániába.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-06-07

Várpalotán jártam ismét. Egyre hosszabb lett az Alfa idegesítő hülyeségeinek listája, az olajcsere ideje is eljött.

Csöri lecserélte a motorolajat, a szűrőjét, és a fékfolyadékot. Felcserélte az első és hátsó kerekeket, hogy az egyik pár hozzákopjon a másikhoz. Életet lehelt a kilométeróra háttérvilágításába, beállította az égre világító fényszórót, megszűntette a hűtővíz szivárgását (a múltkor, Szigetszentmiklóson cserélt cső csatlakozása volt a ludas), és majdnem lecserélte a törött tükröt is. Azért majdnem, mert az unixos autó rossz alkatrészt hozott.

A kattogó ajtó (melegben úgyis csendben van), a néha cincogó utastéri ventilátor és a tükör legközelebbre marad.

Kilométeróra állása: 176 151

P.S.: Majd' elfelejtettem a legrégebben húzódó javítást! A hátsó lökhárító egyik fényvisszaverője már az autó megvételekor is törött volt. Néhány hétre rá kerítettem másikat, amit aztán évekig hurcolásztam az ajtózsebben. Tegnap azt is sikerült kicserélni. :)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-06-06

Eljött az előző posztban említett jövő kedd. Reggel letettem az autóüvegesnél az Alfát, kora délután mentem érte. A keret nem úszta meg a kiszedést, abból is új kellett.

Apró öröm az ürömben, hogy az új szélvédőn van színezett sáv. Hurrá.

Kilométeróra állása: 176 035