Blog
Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
Az a megtiszteltetés ért, hogy egy május végi veteránautós rendezvény kiállítandó autói közé választották. A jelentkezők közül bekerültünk a 60 legszebb, a rendezvényen megcsodálható jármű közé.
Kakucsringen lehetett érezni valami lógást az első futóműben. Tekintve, hogy minden ki lett cserélve az axiálon kívül elég könnyen rá lehetett jönni hol keresendő a hiba :D
Én már egyszer nekiálltam, de bölcső levétel nélkül lehetetlennek véltem a cseréjét, és ez abba is maradt.
Most viszont újra nekiálltunk apósom segítségével. Számára nem szokott lenni lehetetlen. Azért biztos ami biztos berendeltem egy axiál leszedő szerszámot.
És milyen jól tettem, após is rájött, hogy ez nem GT, itt tényleg hozzáférhetetlen.
Illetve azt sem tudtuk milyen méretű axiál van benne, szóval kirendeltem mindhárom méretet. Meyle volt a legrövidebb, abban biztos voltam, hogy rövid lesz. A többi optimal, nem volt más márka…
Hála isten a Meyle mérete volt a belevaló így az került be. A gyári axiál már tényleg nagyon lityi-lötyi volt. Kapott új harmónika porvédőt is.
A béna AZMT szerszám kiválóra vizsgázott, azt gondoltam az első mozdulatnál eltörik.
Ezzel gyönyörűen, kényelmes tempóban 1.5-2 óra alatt mindkét oldallal megvoltunk.



Kakucsring után októberben elraktam. A télen kb havonta bemelegítettem, és ennyi.
Most márciusban szóltak egy pénteki nap, hogy vasárnap Pannóniaring? Há, hogyne!
Kocsit elővettem, leakartam vinni a műhelybe, majd megint elkezte, hogy nem indul. Áramtalanítás után indul, de ha leállítom utána csak teker. 15perc áramtalanítás kellett neki. Így Pannóniaringre a Teslával mentem (érdekes élmény volt :D) A súlyához és a teljesítményéhez (450lóerő, AWD, Dual Motor 600nm) a 340-es 4 dugattyús fékek kevesek. Brutál tempót lehet(ne) menni a célegyenes végén, de a megállásra is gondolni kell. Amúgy tetszett, fura módon a hang hiánya egyáltalán nem zavart. Hűtőkör nélkül mentem vele végig, a negyedik kör vége fele írta ki, hogy a fékek túlmelegedtek. Utána sokkal többet használtam a regeneratív fékezést, és nagyon hamar visszahült, fékerőt nem vesztett, és a tárcsák se hullámosodtak be. A hátsók picit lilultak, de semmi dráma. Lényegében nem rossz, de ezzel a célegyenesben egy 220körüli tempot el lehet érni én 185-ig mertem tolni első bálozóként :D na de térjünk vissza az Alfára.
Elkezdtem nyomozni, nekem megint az immohiba jutott eszembe, túrtam az angol fórumokat, visszavittem a motorvezérlőt ahol az immo emulatort berakták. Nem találtak benne hibát. Tanácstalanná váltam, ezért berendeltem egy főtengely jeladót, amit amúgy nemrég cseréltem (mondom tanácstalan voltam :D) illetve a főreléket. A relék cseréjével kezdtem, és azóta tökéletesen indul. 🤷🏻
Pályanapokra kötelező a vonószem. Az enyémből hiányzott. Se a 156 se a MiTo-é nem jó bele. Nagyon rövidek. Hiába találtam gyári cikkszámot, nyilván nem kapható, és méret sehol nem volt. Rendeltem egy gyári citroen jumper vonószemet, mert az több, mint 20 centis. Gyári MOPAR csomagolásba jött :D Ha hosszabb lenne 1centivel nem bánnám, de jelenleg ennek is örülök, mert ennek a vadászatára is elcsesztem egy estét.
Bosch relék kedvezménnyel 5500, vonószem 7500ft.




Ma neki is ébresztőt fújtunk. Munka aksi feltöltve és a tartója lefestve. Új akkumlátort kapott megint mert a télen az övét az egyik teherautóba elhasznàltam. Indult szép simán. A téli szünet alatt 2 db szivargyújtó beszerelésre került egy a garázsba egy a hálóba és a nappaliban a sötétítő rugóján feszítettem hogy könnyebben felcsévélje. Az összes G4 izzó a lakrészben ledesre cserélve. Pásztorban àtvizsgálás futómű fékek rendben. Már éreztem tavaly is hogy az üzemanyag szürőnél kicsit enged most kézzel fokhatóan eresztett így a szűrő tömítését cserélni kellett és akkor màr a szűrö betétet is. Friss olajat , olajszűrőt és levegőszűrőt is kapott. Elméletileg hiba mentes. Reméljük egész nyáron így is marad és csak szeljük az utakat!


Megkapta nyárra a Spider gyári kerekeit. A nyomtáv szélsítőket nem akartam felrakni hozzá, ezért kellett vennem még 8db (28mm menethossz) kerékcsavart. A 146-ról maradtak meg csavarok, de csak 12db (30mm menethossz) volt egészséges. A Biohazard felnik csvarjai szóba se jöhettek, mert csak 22mm hosszú rajta a menet. El sem érték a menetet a kerék agyban...
(1. kép) balra az új csavar 17 fej, jobbra a 146 csavarja 19 fej.




Felkerült a nyári szett 19-es TI alufelni garnitúra.
Kapott az autó 4 új nyári gumit.
Kormoran márka, méret 235/40R19
Km óra állása: 270673



Az elmúlt egy évben 10 ezer km-ert mentem az autóval, így megejtettem az aktuális olajcserét.
Ismét Selenia olaj került bele 5w30.
Km óra állása: 270673 km


Már PHuBi vételekor volt egy csúnya kavicsfelverődés a szélvédőn, de a műszakin azt mondták hogy őket nem érdekli mert nincs a látómezőben és javítva is van. Egy Alfás matrica takarja. Egy másik kisebb javított viszont mágnesként vonzza a tekintetemet. A sok-sok apró pöttyről nem is beszélve. Szóval már régóta keresgélek.
A múlt héten Zselé talált magának egyet. Gyorsan megkértem hogy nekem is vegyen egyet. Így is lett.
Ma elmentem érte.
A jövő téli projekt az optika lesz. Szélvédő, bőrbelső esetleg egy fekete metál fólia...




