Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább

aranytl // 2023-09-04 15:25:12
>> Tuning és extraB3WiN // Alfa Giulia 2.0 Q4 Tributo // 2025-06-17

Végre a hétvégén rászántam magam és beépítettem végre a dashcam-et. Már pár autónál végeztem ilyen műveletet, így nem kezdőként álltam neki. Egyedül, ami változatosságot okozott, hogy Julisban a bizti tábla az anyós oldali lábtérben van, míg az eddigi autóknál ez a kormány alatt volt, emiatt a dashcam elhelyezését újra kellett gondolnom. Igazából ez is okozta a legnagyobb fejtőrést. Végül az anyós oldali napellenző mögé került be. Részemről az volt a cél, hogy minél nagyobb látószöge legyen a kamerának, de belülről ne takarjon ki sok látóteret, illetve vezetékből is minél kevesebb látszódjon. Két hely között vacilláltam, vagy az előbb említett pozíció vagy a belső visszapillantó alatti rész, de utóbbi esetben sokat kitakart volna a szélvédőből, illetve a kábelek is feltűnőbbek lettek volna. Tudom, hogy létezik hozzá Ali és társain olyan megoldás, amivel az elsőszélvédő szenzortakarójába építhető be a kamera, de azt minőségileg nem ismerem, így én inkább maradtam a jól bevált típusnál.

Szükséges anyagok:

- Dashcam: 70mai A810 +RC12 hátsókamera szett (ebből már van 3 a családban, én nagyon meg vagyok vele elégedve)
- Hardwire kit a parkolóüzemmód aktiválásához
- Memóriakártya: Sandisk 00121585 64GB SD micro Extreme (SDXC Class 10 UHS-I U3)
- 2db biztosíték osztó + 2db 3A-s biztosíték, amelyeknek a mérete Mini
- A kábelek befűzéséhez 1-2 műanyag spatula (pl. patent kiszedő), de pl. a dashcam-hez is jár gyárilag 1 db
- Szigszalag (lehetőleg ződsárga)
- 1-2 gyorskötöző
- textil bandázsszalag

Lépések:

1. A bizti tábla felkutatása. Az anyós oldalon ki kell venni a szőnyeget, majd két db műanyag csavaros patent után le lehet venni a bizti tábla takaróját. A bizti táblán az alsó sor az állandó betápos fogyasztóké, a felsők pedig gyújtás után kapnak csak naftát.

2. Bontás. Az anyós oldalon az első és hátsó ajtók kédergumiait kell félig lebontani, a tetőkárpi felőli részét lekell húzni a karosszériáról, így lesz elég helyünk a hátsó kamera vezetékének az elvezetéséhez. Ez jár igazából a legnagyobb bontással... huh :D

3. Betáp vezetékezés. Első körben a tápot húztam be a bizti táblától a kameráig. A biztosítékoktól kiindulva van bőven hely a vezeték számára, hogy nagyobb erőfeszítés nélkül át tudjuk fűzni az A oszlop irányába, majd itt a lehúzott kédergumi nyomvonalába simán végig lehet vezetni a vezetéket egészen az A oszlop és tetőkárpit találkozásáig. A tetőkárpit és a szélvédő találkozásánál van bőven hely, de ha a csatlakozó mérete megkövetelné, akkor egy műanyag spatulával lehet rajta annyit feszíteni, hogy minden is átférjen.
FIGYELEM! Az A oszlop és a tetőkárpit csatlakozásánál figyeljünk arra, hogy a függönylégzsák főlőtt és NE alatt vezessük át a vezetéket, ne legyen ebből később probléma, ha szükség lenne a légzsákra (de ne legyen).
Ezután, ha itt átfűztük a vezetéket, akkor már nyert helyzetünk van. A tetőkárpit alá begyömöszölhető a vezeték nagy része, csupán az fog kilógni ami a tetőkárpittól lejön a kameráig. Kapcsolódó képek: 2-3

4. Hátsó kamera vezetékezés. Ezután jöhet a hátsó kamera vezetéke. Ez ott kezdődik, ahol az előbb abbahagytuk, azaz a tetőkárpiton keresztül átdugjuk az A oszlopon a vezetéket, szintén figyelve, hogy a légzsák fölött tegyük ezt meg. Ezután az első ajtó felső részénél a tetőkárpit mentén eljutunk a B oszlopig. Itt egy gyorskötöző és az elhagyhatatlan ződsárga segítségével átfűzhetjük a takarót a B oszlop belső takarója mögött, majd a vezetékkel a hátsó ajtó felső részének mentén eljutunk a C oszlop belső takarójáig. Itt sem kell bontani semmit, egy műanyag spatulával egyszerűen begyűrhető a kábel a takaró alá a tetőkárpit találkozásánál, majd az oszlop takaró végénél a hátsó ablak mentén elrejthetjük a kábelt a tetőkárpit alá. Kapcsolódó képek: 4-8

5. A hátsó kamera felrögzítése. A kamrához kapunk egy átlátszó öntapadós lapot, ezt kell a szélvédőre ragasztani figyelve arra, hogy a hátsó szélvédőben lévő fűtőszálakra ne takarjunk rá. Egy plasztikkártya ilyenkor a segítségünkre lehet, hogy a légbuborékokat kiszorítsuk a lap alól. A felragasztás előtt célszerű legalább belülről letakarítani a szélvédőt. Ha ezzel megvagyunk akkor fel is ragaszthatjuk a kamerát, majd be kell állítani a kamera szögét, illetve a kilógó vezetéket be lehet gyűrni a kárpit alá. Kapcsolódó képek: 9

6. Első kamera felhelyezése. Ez egy az egybe megegyezik az előző ponttal. Kapcsolódó képek: 1

7. Állapot visszaállítás. Én mindig az A oszlop alatti részben a műszerfal mellett szoktam elrejteni a túl hosszú vezetékeket, így a hátsó kamrától indulva annak a vezetékét enyhén kifeszítve elrejtem az ajtóknál a tetőkárpit alá, majd visszahelyezem a kédergumikat. Itt is figyelve, hogy a vezeték ne legyen a légzsák útjában. Az első ajtónál az A oszlop alatt a túl hosszú vezetékrészeket összecsavarom textil bandázsszalaggal, hogy az esetleges kopogásokat megszüntessem, majd a kédergumi alá rejtem. A tápkábelt pedig a bizti táblánál kötözöm össze a szalaggal és ott rejtem el. Precíz kábelmenedzsment :P

8. A táp bekötése. A hardwire kitre rá kell krimpleni a két biztosíték osztót, illetve egy szemes sarut a test részére. A testnek nem találtam jobb megoldást, így az alsó bizti tábla rögzítőcsavarra erősítettem rá, a gyári anyát lecsavartam, majd kapott egy alátétet, a sarut, egy rugós alátétet, végül ment vissza a gyári anya. A táp fix részét a bizti tábla alsó sorába az F36-os 15A helyre kötöttem be, ami a Connect rendszerért, Klímáért, stb. felel. Az ACC vezetéket pedig a felső sor F94-es 15A helyre kötöttem be, ami a hátsó ablak fűtésért felel. Tipp: A csomagtartóban lévő bizti táblánál található meg a biztosíték kiszedő csipesz :) Kapcsolódó képek: 10

9. Végső simítások. Végül visszaszereltem a biztosíték takarót és visszaraktam a szőnyeget. Ezután beszereltem a memóriakártyát és beüzemeltem a készüléket.

Ui.: Sok képet nem készítettem, mert a dögmelegben ehhez már nem volt erőm, de a netről "loptam" párat, amikkel szemléltetni tudom a dolgokat.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-15

A kiegyenlítőtartály kupakja alatt szivárgott a víz. Nem ott ahol túlnyomás miatt el kéne engednie, hanem a menetnél. Kicseréltem a kupakot, de ez sem segített, a hibakép ugyanaz maradt. Rendeltem egy új tartályt Alfistiről 129 EUR-ért. Sajnos már nem lehet akárhol kapni.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-14

Indulásnál és megállásnál egy koppanást lehetett hallani, menet közben a talpamnál kisebb vibráció előfordult. Kézzel mozgatva a féltengelyt a belső csuklónál volt lógása. A zsír is valamennyire kifolyt belőle, de volt még benne is bőven, nem ez okozta a problémát.
Megvettem a külső gumiharangot is, de azt nem cseréltem ki, mert semmi baja nem volt, csak kapott itt is új zsírt.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-15

5 éve volt cserélve a fékfolyadék, ezért újra cseréltem. A féknyergekben nem volt nagy különbség a színében, de a kuplungmunkahengernél jóval sötétebb volt, pedig azt is cseréltem 5 éve, ráadásul a felső munkahenger is akkor volt cserélve.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-15

Fékezésnél úgy éreztem hogy romlott a fékhatás a korábbiakhoz képest. Eddig egy kb 40-50%-os TRW fékbetét volt beépítve, de kb 10 éves volt és mivel a külső féltengelycsukló bilincse laza volt, és kifolyt belőle valamennyi zsír, ami feltehetőleg néha rácsapódhatott a tárcsára, megérett a cserére. Ha már vettem újat akkor a Brembo XTRA betétet rendeltem, mert nincs túl nagy felára, de a súrlódási együtthatója magasabb. Sajnos Brembo XTRA féktárcsa nincs hozzá. Jelenleg a tárcsát nem cseréltem, mert minimális válla van.

 
>> Autóápolásliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-06-16

Jegyzetelem, hogy maradjon nyoma.
Valami ért, aztán két napig lamentáltam rajta. Az évi 2-3 mosási alkalomból ellőttem egyet. Legutóbb talán tavaly kora ősszel történt ilyen. Vagány a fékportól szűrke felni, meg a bogárlepte homlokfal, mutatja, hogy nem csak a garázsban áll, volt benne munka míg ilyen lett, de így tisztán is nagyszerű ránézni.
Csak nagynyomásúval mosom, próbálom elkerülni az 'örvénykarcokat'. Aztán kis szárító próbakör.

 
>> Autóápolásliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2025-06-16

Bevetettem magam a hűvös garázsba. Sajna 6 éve szar ecsettel és festékkel javitottam a kis hibákat. Visszamostam ezeket és a neten tanult trükkök százaival átdolgoztam. Kb. 50-80 helyen, ebből 5-6 komolyabb bibi volt.
Fainul megvan már hol igényel bázist, hol csak lakkot ecsettel vagy ujjbeggyel bedörzsölve, hol csak kis csiszolást a karcon. Néhol durva polír másutt közepes kellett. Aztán az egészen átfutottam egy hologramossal.
Igaz ezt nem lehet befejezni csak abbahagyni, de brutál jól néz ki a verda. K...a macskák féknyomai is eltűntek.
A lakkozott pöttyök a motorfedélen most keményednek (jó lett volna a 2k cucc) mert majd ahol halszemes ott lakkgyaluval szépen megigazítom simára. Aztán még helyi csiszolás, polír.
Az első lökös és jobb hátsó ajtó alját kellene még kezelésbe venni. Majd egyszer. Az egy kb. ugyanekkora történet.
Csak egyszer van eredeti fényezés, kár, hogy a jobb hátsó ajtón meg a lökhárítókon már fedésben vannak.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-05-31

Átfésültem az autót zörgések tekintetében. Kesztyűtartóból kidobáltam a felesleges cuccokat, 13-as emerdzsenszi kulcs a térképtartóban szivacson utazik, tűzoltó flakonok az ülés alatt beszivacsozva, szerszámos-alkatrészes láda a csomagtartóban is kapott jobb rögzítést.
És megvan. Ennyi hiányzott.
Próbakör kis kerülővel.

 
>> Szervizzümi166 // Alfa Tonale 1.5 (160LE) Sprint // 2025-06-13

Újabb tízezer km. után, irány a Formont, ahol megkapta a friss Selenia 0W20 Eco 2 olajat, mellé új olaj és levegőszűrőt. (33800 km.)

 

Ismét beleszaladt bő tízezer km. a verdába, vittük is a Formonthoz, ahol megkapta a Selenia 5W40 Star Pure Energy olajat, friss olaj és levegőszűrővel. (78100 km.)