Blog
Blogajánló
		
			Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább
			Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
Novemberben már nem igazán szoktam hosszabb útra elővenni az autót, nem szoktak már megfelelő körülmények lenni. Most viszont 20 fok feletti hőmérséklet és napsütéses idő volt, úgyhogy még elővettem egyszer az autót - talán idén utoljára - egy kis élményszerzésre.
Már rögtön az elején megörvendeztetett egy új élménnyel. A benzinkúton a kezemben maradt a tanksapka teteje, az alső része viszont a nyíláson maradt, lezárva. Már Laci is mondta egyszer, hogy így járt, így nem lepődtem meg teljesen. Viszont úgy emlékszem azt mesélte, haza kellett gurulnia szerszámért, hogy leszedje. Gyorsan elgondolkoztam, hogy akkor ennyi is volt a mai nap, de végül sikerült addig feszegetni, hogy lejöjjön. Nesze neked, Ricambi Originali... Lehet egy Temuról rendelt kínai is jobban bírta volna.
Haladtam tovább a kiszemelt utak felé, de nem jutottam messzire, a 6-oson, Kakasd előtt egy előzés után a Skoda Octavia felkapcsolta a villogókat. Remek. Már a 2. új élményt szerzem. Civil kocsiból még sosem büntettek meg. Sikerült megcsípnem a 140-et előzés közben, így 100 ezer forintba fájt az előzés.
Kakasdról kiérve figyeltem a visszapillantót, 2-vel mögöttem jött a rendőr. Nem telt el sok idő, újra felkapcsolta a villogót, újabb áldozatot talált. Ekkor kicsit beleléptem, hogy ha már kifizettem a belépőt, most már tényleg hajtsuk meg a kocsit és legyen már valami élvezet is abban, ha kihoztam.
Bonyhádtól Bonyhádvarasd-Tevel felé indultam. Szokásos jól bejáratott szakasz, szeretem. Most sem okozott csalódást. Bár akadtak kavics- és sárfelhordások és az egyébként sima aszfaltban is vannak olyan huplik, amik 90-100-nál nem érződnek különösebben, de 150-160-nál már jó nagyot dob a gépen.
Teveltől továbbmentem Kisvejke felé. Itt akartam több időt tölteni. Egyrészt Kisvejkétől Lengyel felé, egyből a településhatár tábla után egy baromi élvezetes felfutó szakasz van. Olyasmi, mint amilyen Gyönk északi oldalán is található. Na ezt megfutottam 2x oda-vissza. Harapta a gép az aszfaltot.
Innen továbbmentem a nemrég felfedezett, még csak egyszer bejárt Kisvejke-Majos szakaszra. Ennek a Kisvejke-Aparhant szakasz a legjobb része, bár Majosig is élvezetes, de inkább Majos felől indulva. Először elmentem Majosig, onnan vissza Kisvejke, aztán megint vissza a nagyvejkei elágazóig (itt készültek a képek). Itt újra megfordultam és megfutottam Kisvejkéig még egyszer ezt a szakaszt. Onnan pedig megint Majosnak vettem az irányt.
Nagyjából ennyit terveztem. Kis élvezkedés, még megélni az autót, mielőtt tényleg beköszönt a hideg.
Hazafelé az M6-on betalált egy Infinity Q50S. Nem tudom milyen motor van benne, a wiki szerint 300 vagy 400 lóerős lehet. Együtt hajtottunk fel a pályára, aztán lepadlóztam. Szépen zsugorodott a tükörben. Mindig utolért, mikor valaki kijött a belsőbe. És mindig ugyanúgy lemaradt, mikor üres lett a sáv és odaléptem. Lehet csak a 300 lovas volt, mert nagyon nem bírta az iramot...








Cseréltem a xenon izzókat mert az egyik elfáradt. 
Az autó továbbra is egy merő élmény....
KB 234eKm
- Kettőstömegű + kuplung
- Vezérlés
- 2db új porlasztó + 3db felújítás
- új első lengőkarok
- új első/hátsó féktárcsa + betét + kézifékkötél
- új fényszórók
- új aksi
Az autóval kapott gumik profilmélysége és mintája kiváló volt, de a használat során a 2014-es gyártás miatt sajnos elkezdett repedezni. Elöregedett.
Gyors csere mellett döntöttem.
Vredestein Ultrac +
225/45 R17 méretben







A korábbi alkalomhoz hasonlóan ismét a Kó-Pé Gumiszervizben történt meg a csere.
3350 km került a nyáriba.
Km: 156.806



Letelt a két hét várakozás, úgyhogy ma délelőtt elmentem az okmányirodába. Átvettem az elkészült rendszámot, ami kétoldalas ragasztóval a helyére került.
A lyukak csúnyák, de idővel majd azok is el lesznek tüntetve.


Már régóta fennáll a jelenség hogy hosszabb állás után a hidrotőkék elengedik az olajat. Ha ezt egy hengerhez tartozó kettő teszi elég rendesen megrángatja a vezérmű szíjat. Szegény feszítő meg ugrál, de nem örömében. Aztán 5-15 mp múlva feltellenek és elhallgat az egész, de akkor is...
Furcsa mert mindig úgy áll meg a motor hogy valamelyik hengerben nyitva vannak a szelepek, tehát két-két tőke állás közben is terhelés alatt áll.
Régebben nem tűnt fel a jelenség.
Ma megnéztem hogy melyik "puha". Igen azok voltak amiket összenyomva tartott a vezérlés.
Lehet hogy mindet cserélni kellene.



Téli gumi fel!
A nyári gumik a 6. szezont taposta jövőre cserés lesz, össz km. benne 19064km
A téliekbe eddig 7626km van, 6. szezont kezdjük meg jövőre cserés valószínűleg bár mint az új úgy néz ki.
227.620km
A csomagtartóban mindig van hűtőtáska (12 V-os) , de a tépőzáras rögzítő pánttal nem mindig sikerül stabilan rögzíteni. Ha nincs megpakolva a csomagtartó, akkor szeret odabent szaladgálni. Ennek megoldására találtam ki ezt az "L" alakú valamit (az ötletet az Alfa Romeo-tól szereztem. A Tonale-hoz kínálnak mindenféle hasonló dolgot, bár az övéké tépőzáras megoldással tapad a kárpitra.): az alsó részét kétoldalas ragasztószalaggal rögzítettem a csomagtértálcához. Meglátjuk mennyire lesz jó.



2
577
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - 159
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 





