Blog >> gumi

>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-19

Ma a jobb oldalon is sor került a g-szem cseréjére. Sokkal gyorsabban ment. Kapásból kinyomtam a közepét, és befűrészeltem két helyen, és könnyedén ki is jött. Bepréselés a satuban. A gyári g-szem közepét csak egy irányba lehet kinyomni, a tedgum-nak, viszont úgy néz ki, hogy mind két irányból peremezve van a háza, így bármelyik irányba távozna belőle a közepe, ha meg lenne nyomva...
Műtét sikerült, egyik oldalnon sem kottyan a kerék...
A gumik is ki lettek cserélve. Az egyik kerék szelepéből nem jött ki a szeleptű, így nekiálltak kicserélni a szelepet, de nem bírtak vele a gumisnál. Azzal riogattak, hogy hagyjam ott és holnapra megcsinálják. Én meg fogtam hazahoztam a felniket. Megfújtam kis csavarlazítóval, és próbáltam ütvecsavarozóval megindítani, de sajnos így nem ment. Így kifúrtam belőlük a szelepet, és irány vissza, hogy felrakják az új gumikat. Kapott új fém szelepeket is. Ezek már acél szelepek, nem bántam volna ha megmaradnak az eredeti alu szelepek...
Míg szerelés alatt volt, bal hátra a 147 Biohazard kerekét raktam fel, ez is jól állna neki :)

>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-11

Megérkeztek a gumik, amiket a hátsó kerekekre rendeltem. Igyekeztem olyat rendelni, mint ami az első kerekeken van. Olyan jól sikerült, még a dot szám is megeggyezik.
Míg az átírást nem tudom rendezni addig, nem lesznek felszerelve...
Kicsit volt kedvem az ülésekkel foglalkozni. Bőr tisztítás, és ápolás formájában. Már későn jutott eszembe, hogy fotozzak is. Első három kép előtte, utsó három utána, de előtte képeken is már a középső, és a háttámlához közelebbi keskeny csíkot már lekezeltem. Nem gondoltam volna, hogy ennyit segíthet majd rajta az ápolás...
Az ülés oldaltámaszán szakadás is van, ennek a javításához már mester embert kell keresni...

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2024-01-05

Sikerült úgy megállnom, mikor októberben szereltem fel a dobbetét-védőt és a kocsi kerekeinél matattam, hogy egy csavarnak, mely a hátsó abroncsba fúródott, pont látszott a feje. Ki tudja, mióta lehetett ott... (vagyis aug. közepénél biztos nem régebben, mert akkor rakattam fel azokat a gumikat). Nem eresztett, így mivel már épp leraktam a kocsit a télre és már nem terveztem utat sehova, nem nagyon idegeskedtem rajta.

Beszéltem a gumissal és mondta, hogy majd csörögjek rá és guruljak oda, megnézi mit lehet tenni. Idén kicsit korábban érkezett a hideg, így október végétől már eléggé be volt táblázva a gumicserékkel. Időpontot kb. másfél hétre tudott adni, viszont én csak jó időben, szárazon gurultam volna oda. Esőben, de főleg hóban, latyakban nem. Az időjárást pedig másfél hétre előre nem lehet kiszámítani. Erre rájött, hogy a november és a december is elég csapadékos lett, így végül újév első hetében jutottunk oda, hogy meglátogassam.

Sikerült is kapásból úgy leparkolni, hogy a csavar pont látszódott. A gumis egy fogóval megmozgatta kicsit, egyből elkezdett sziszegni. Oké, akkor ez átment rajta...

Lekapta az abroncsot a felniről és kiszedte a csavart. Kiderült, hogy egy viszonylag kisebb facsavar és egyenesen ment keresztül a futófelületen, tehát szerencsém van, könnyen javítható.

Persze kicsit aggasztott, hogy mennyire biztonságos így a gumi, hisz azért be szoktak figyelni 250 km/h feletti sebességek is. Megnyugtatott, hogy ezzel nem lesz gond, mivel egyenesen ment rajta keresztül, nem nagyon roncsolta a teherviselő szöveteket. Ennél jóval nagyobb lyukat is javított már egy X6M abroncsán, ami mégiscsak bő 20%-kal nagyobb teljesítményű és jó 50%-kal nagyobb tömegű autó, mint a Giulia Q. És az elfutott vele addig, amíg le nem kopott róla a gumi.

Hát jó. Az enyémbe végül a legkisebb, 3 mm-es gomba is majdnem nagy lett. Így aztán, hogy végignéztem a javítás menetét is, megnyugodtam, hogy nem lesz itt gond, ennek bírnia kell.

Egy új abroncs 150 ezerbe került volna, így megúsztam 7 ezerből :D

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2023-05-19

Beszerzésre kerültek keveset futott (7 mm), egyenletesen kopott használt nyári gumik.

Nem mai darabok, viszont kifogástalan állapotúak, puhák, nincsenek kikeményedve, sérülés- és repedésmentesek. A P Zero Nero gumik különösen újszerűek.

Méret: 235/45 R17
- 2 x Pirelli Cinturato P7 2017-es,
- 2 x Pirelli P Zero Nero 2017-es.

Gumiszerelés pipa.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2023-10-19

A 18"-as alufelni garnitúrához gyorsan beszereztem keveset futott (7 mm), egyenletesen kopott használt téli gumikat. Nem mai darabok, de kifogástalan állapotúak, puhák, nincsenek kikeményedve, sérülés- és repedésmentesk.

Méret: 235/45 R18
2 x Pirelli Sottozero Sertie II DOT4117;
2 x Continental Wintercontact TS850P DOT4109

Gumiszerelés pipa.

>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2023-11-08

Pár hónappal ezelőtt a defekt miatt az egyik tengelyen lett cserélve a gumi, most a tél előtt a másikon is lecseréltettem, elől és hátul is egyformán megfelelő minőségű gumi legyen az autón. Michelin CrossClimate 2 (225/40/18) került fel, ahogy a másik tengelyre is.

A szerelést a Római-Gumi Kft. végezte.

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2023-08-22

Ahogy az előző posztban említettem, kiderült, hogy a hátsó abroncsok már szinte használhatatlanra koptak. Az előző hétvégi pályanapozásra már nem érkeztek meg az új abroncsok, így a régieket még inkább nullára redukáltam.

Ma viszont felkerültek az újak. Újra gyári szerelésű, Alfa homologizációval rendelkező Pirelli P Zero Corsa Asimmetrico 2 abroncsokat rendeltettem be. Nem egyszerű hozzájutni, de ügyes gumisom van, tudja honnan kell beszerezni.
Most már újra maximális tapadás mellett lehet használni a hátsó tengelyre adott nyomatékot.

>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2023-08-02

Egy ideje érzem, hogy 200 körül/felett enyhén ráz az autó. Eddigi tapasztalataim szerint ez az autó még a 300-at közelítve is csak annyi jelét adta a tempónak (leszámítva, hogy minden nagyon gyorsan suhant el a másik irányba), hogy 250-nél megjött egy erősebb szélzaj. Így hát gyanakodni kezdtem, hogy valami nem stimmel.

A legkézenfekvőbb gyanusított ilyenkor a kerék és a gumik, így bejelentkeztem a gumishoz egy centrírozásra. Csak a hátsó kerekekre, mivel a kormányon nem éreztem rázást, valamint a hátsókon még az első szerelésű gumik vannak. Már közelebb vagyok a 18 ezer km-hez, mint a 17 ezerhez, meg is lepődtem, hogy ilyen sokáig bírják, mert 13-14 ezerrel számoltam eredetileg. És benézve a kerékjáratba, még egész vállalható profilmélységgel rendelkeztek...

...legalábbis ezt hittem, amíg le nem vettük a kerekeket. A belső oldal már jóval kopottabb, ott már csak egy lehelettel van a megengedett jelzés felett a profil. Egyébként nem aránytalanul van jobban megkopva a belső oldal, szépen csökken a külsőtől a belső oldal felé a futófelület, pont ami várható is a kerékdőlés alapján.

Így viszont egyértelmű, hogy ezzel már nem megyek el még 2-3 ezer km-t. Meg is bíztam a gumist, hogy rendelje be az új Corsa Asimmetrico 2-eseket hátra.

A rázás oka is egyértelműen beazonosítható volt, amin centrírozással nem lehet segíteni. Egyszerűen annyira elhasznált már a gumi, hogy nem kerek az alakja. Megforgatva a gépen, látszik, hogy a felülete ide-oda mozog.
Erre már csak az új abroncsok fognak megoldást nyújtani.

>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2023-07-07

Defekt a bal hátsó gumiban. Sikerült szögbe menni és sajnos későn vettem észre, így a gumi kuka lett, nem javítható. Párban csere 225/40-18 Michelin Cross Climate 2 gumira. Az új kerekeket előre rakattam fel, az elsőket pedig hátra. Az egyik felni sérült volt, így ezt görgőzni kellett.

A szerelést a Római-Gumi Kft. végezte.

>> EgyébGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2023-04-04

A 7 éves firestone abroncsok, amikkel vettem az autót már megértek a cserére. Tavaly már látszott, hogy hiába van még bőven futófelület, sajnos repedezett a gumi. Télre már nem akartam kicserélni, úgyse használtam az autót.
Hankook Ventus Prime 4 lett a választás. Maradtam a 16-os méretnél, mert a magyar utakon így is szétrázódik a futómű.