Blog
Régről volt egy vezérlés módosítóm a garázsban. Hogy honnan maradt azt nem tudom.
Pár éve még volt szerencsém venni kettő felújító készletet is, itt porosodnak a polcon...
A videótár tele van videókkal a felújításról. Mindegyik arról szól hogy a fehér műanyag lapot és a rugót kell kicserélni. Nem tűnik bonyolultnak.
Röviden, nem sikerült.
A módosítóm még a régebbi fajta aminek teljesen más a belseje. Nincs is benne a fehér műanyag, a rugó is más.
Úgyhogy összeraktam és megy vissza a polcra.
A legközelebb megnézem a bontott motor módosítóját....









Újra itt van a téli szezon... Azért most eléggé elhúztam és csak november 25-én rakattam fel a kerekeket.
A téli gumiknak ez lesz az ötödik (szerintem utolsó) szezonja, eddig 17.837 kilométert használtam őket.
A nyári kerekek eddig három szezont futottak. Idén mindössze 3432 km-t mentem velük.
2023. augusztus 1. és november 28. között 5334 kilométert futottak.
2024. április 2. és október 30. között pedig mindössze 3470 kilométert gurultak.
2025. május 8. és november 25. között 3432 kilométert mentek.
Eddig 12.236 km van bennük.
Elfelejtettem feljegyezni, hogy ősszel kellett cserélni egy tömitőgyűrűt a turbócsőnél.
Na szóval a kulcs nem működött távirányítóként.
Gondoltam, utánajárok, ezért a Bajcsyn található Zàrkirály boltba bevittem a kulcsot, hátha tudnak vele valamit kezdeni.
Kód nélkül sajnos nem, ezért márkaszervizen gondolkodtam, amíg át nem néztem a könyvét. Abban ugyanis a rádió és a kulcskód is benne volt.
Ìgy hát 6000 ftért feltanították a kulcsomat.
Nagyon örültem :)

- 4db trafó csere
- wastegate csere
Pályanapon katalizátor és középdob helyett csak egy csövet használtam. Utcára visszarakom a katalizátort és a középdobot. Egyébként nem sokkal hangosabb a csővel sem, csak kicsit más a hangja.
A gyári katalizátor és a Ragazzon középdob volt az autó alatt amikor megvettem, de a csatlakozás már javítva volt. Viszont itt valaki 55 mm-es csövet használt, ráadásul rövid is lett, hiányzott belőle 3 cm, ami pasztával volt kitöltve, de így is kifújt. A 2.5 V6 kipufogója 60mm-es csőből van, ezért rendeltem hozzá 1 métert és 2 db kipufogó talpat. Kivágtam a régit, behegesztettem az újat. Viszont amire nem figyeltem eléggé az az hogy az előző verzió is ferdén állt és vagy a hátsó dob ütődik a lökhárítóhoz, vagy a középdob a hővédőhöz. Mivel ugyanabban a szögben próbáltam összerakni, ezért kb hasonló lett. Próbálok még igazítani rajta.
A középrész függesztője szakadt volt, kapott egy újat. Új tömítést kapott a katalizátor előtti és mögötti rész is.








Na szóval az úgy kezdődött, hogy 2024 novemberében vettem egy Lancia Kappát. 2.0 16v turbot.
Gyönyörű állapotban, nagyrészt felújítva, brutálisan szép volt.
Ezzel párhuzamosan meghirdettem a 75-öt, mert az volt a terv, hogy a viszonylag kevés éves futásra jó lenne egyetlen autó, ami lehet félig hobbi, félig használós is, mivel már érleltem a gondolatot, hogy a 156 sw-t odaadom a szüleimnek.
De a 75 nem ment el, közben meg az SW-t odaadtam júliusban a szülőknek.
Viszont a Kappáról meg kiderült, hogy rendes műhely nélkül nem élhető.
Ergo meghirdettem.
3 nap alatt el is vitték.
Én meg másnap elmentem munka után a sötétben Pecsre autót venni.
Háát, nem mondom, hogy a legtökéletesebbet vettem meg, de bizalomgerjesztő volt, úgyhogy nagyon is örültem.
1.075.000 volt a vételár.
92.000 az átírás+eredetvizsga (a világ legundorítóbb sarca).
Aztán lenn maradt a bal első ablak, tehát PiHE bemutatkozott...
A komfortelektronika halt agyon az ajtóban. Kicseréltem :)
Párhuzamosan kiderült, hogy valaki korábban a csavarok felét rakta vissza az ajtókárpitba, azt is rosszul, bolhák össze-vissza...
Mindegy, kijavítjuk ezeket is.
Jó lesz ez :)




Mai napon hazaérve csupa 2-es állt az órán.
Decemberben lesz 26 éves az autó, ez így éves szinten kevesebb mint 10.000 km futást jelent, kb 8500-at.

Felkerült a téli szett. Kapott egy takarítást és mosást is. Mikor felettem a nyárigumikat nem néztem meg a km állást így azt nem tudom mennyit mentek most.




Történt, hogy már évek óta zavart jó pár dolog az autó belsejében. Főként a kiült, ráncos vezetőülés, a kifakult hátsó fejtámlák. Miután lemaradtam az új ülőpárna beszerzéséről, bontott jobb egyes ülésből terveztem javítani. Végül többszöri nekibuzdulás után találtam egy jó állapotú az eredetivel anyaghelyes szövetszettet. Egyáltalán nem egyszerű dolog. Valamelyik bontóban ezeket azonnal kidobják.
Utánanéztem hogyan kell rendesen vizesen tisztítani a padlószőnyeget, üléshuzatot, vettem pár anyagot, eszközt és nekiláttam. Ami elkészült:
Vezetőülés üléspárna, ülőlap rugó jobb egyről, huzat a bontott vezető oldalról, 4mm szivaccsal emelve a rugó felett, állítható deréktámasz megjavítva bontott alkatrészekből, extra 15mm-es szivaccsal deréknál megtámasztva (ehhez ki se kellene szerelni az ülést), sok helyen anti-squeak szalaggal kezeltem (érdekes, hogy a PU minden sima felületen nyikorog)
Hátsó fejtámlák festéssel javítva, a bontottakat használtam fel
Az elsőkre a bontottak kerültek, nem fakultak semmit
Első ülések külső-felső sarkát festéssel javítottam
Hátsó pad felső éle festéssel javítva
Hátsó ülőpad patentek bekerültek végre, az sem fog zörögni
Jobb B-oszlop zörgés elhárítva
Padlószőnyeg mélytisztítás
Üleshuzat mélytisztítás
Kalaptartó tisztítása és a féklámpa elsárgult fedelének felújítása
A nyáron valamikor kapott két új hangszórót az első ajtókba (pár hónapon belül mindkettő oldalon feladták a harcot) és egy bal első ablakemelő motort.
Sok meló volt, de messze jobb lett mint amire számítottam. 10 évet simán letagadhat a 15-ből.
Már ehhez is konyítok.
321300km








