Blog
Egy ideje volt néhány hibája az autónak, csak idő hiányában várattak magukra, de közben az alaktrészeket begyűjtöttem hozzájuk (gumi membrán a kartergáz visszavezetéshez, parkradar, xenon szintező, z-kar). Ha valaki keresné a gumi membránt, akkor azt a litván ebay-en tegye, ott fog találni!
A kartergáz visszavezető kupakjával legalább fél órát eltöltöttünk nehogy eltörjük, de sikerült a műtét, a régi gumi (narancssárga), gondolom még a gyári, már szakadt volt, szélétől befelé kb. 1 centi volt a hiba. Remélem minden anomália megszűnik, gondolok itt az olajon szelepfedélre, az ingadozó alapjáratra.
A xenon szintszabályzó cseréje jóval egyszerűbb volt, kapott új Z-kart is, mert alig mozgott a régi. Egy ideig senki se fog villogni, hogy megvakítom.
A jobb hátsó parkradar volt elfáradva, 15 fok felett működött, alatt pedig nem. Sajnos ez esetben le kell kapni a hátsó lökhárítót, ami viszi az időt.
Most minden működik remélem egy ideig így is marad. :D
Km: 203500


Eljött a műszaki ideje. Rég húzódó apró javításokkal felhoztam alfa állapotát a jeles napra.
-Xenon tompított jobb oldalon villogott, kapott egy új trafót, miután izzó, és trafó cserélgetéssel kiderült, hogy az a ludas. Dt xenon adta a trafót, ajánlom bárkinek. Közben a fényszórót is felpolíroztattam.
-A tavaly őszi indítási nehézségek, a tél, meg a mostani lámpajavítás együttesen megeszegették az akkut, kapott hát egy újat.
-Régebben a jobb hátulja találatot kaphatott, a javítás egy kicsit hanyag lehetett, vagy időközben lett elhagyva a gumidugó a küszöbből. Sajnos bevert a víz, mire kiderült, addigra átrügyezett a festéken. Ki lett lakatolva, illetve kapott új fényezést az elem-
Makulátlanul vizsgázott a jármű, 2 év letöltendőt kapott.
Újabb 2 évre letudva a műszaki vizsga.
~169.400 km
A téliekbe most kb. 4700 km került, összesen ~27.500 km van bennük.
A nyáriak ~37.500 km-el (5-6 mm) kezdik ezt a szezont.
Időközönként ahogy anno a 156 nal is eszembe jut hogy a mi lenne ha ... aztán jön a barkács.Most épp a show and shine jutott eszembe.Lênárd barátommal agyalàs barkàcsolás ,vagas ragasztas , festés,lézer..minden be lett vetve.Ez kell belőle,uvegszalas reflex láda benne ,illetve rajta audiobahn aw1251t , kék betetekkel, hozzá kék,ezust dietz kábelek,minden szigoruan Oldschool.


Megtörtént az első szerviz. Miután hazahoztuk sejtettem, hogy a váltóhoz hozzá kell majd nyúlni mert nem voltak tökéletesek a váltások. Nem volt komoly gond de 3-ból 4-be néha érezhetően váltott és alacsony sebességnél hirtelen terhelésnél is ütött néha. Ezek mellett az első féktárcsák már nagyon kopottak voltak és a vezérlés csere is aktuális volt. A vezérlés csere nálam amúgy is minden használtautó vásárlásnál az első lépés.
Dudás Zolinál DZ-nél kapott új vezérlést, első féktárcsákat, új olajat szűrőkkel, a váltóba új vezérlőtömböt és természetesen új olajat.
A váltó sokkal jobb lett de még egy újra kalibrálás ráfér mert még nem tökéletes. Az új olajjal halkabb is lett a motor, most úgy érzem, hogy ott minden rendben van. Az átnézésnél kiderült, hogy a kettő hátsó rugó alsó karimája el van törve. Típushiba a rugók törése és ebben az autóban már cserélték is de most újra szükség lesz rá. Ezt leszámítva semmi komoly gondot nem találtak a Zoliék az átnézést követően. A tesztelése az autónak most kezdődik, remélem nem tartogat sok meglepetést. :)
Mára beszéltük meg az évnyitót amit bográcsozással indítottunk. Mindenki hozott valamit.
Két - majdnem OFF - Fiat is jött. Egy Barchetta és egy Spider.
Reggel 9-re odaértem hogy foglaljam a helyet. A többiek sorban érkeztek.
Csatlakozott Kristyion is a csapathoz. Természetesen jól megvizsgáltuk az autóját :-)
Ő is jön a Seleniára úgyhogy ott is bővül a csapat :-)
Főztünk, beszélgettünk, Fiatot mustráltunk, ettünk és kitöltöttük a totókat. A Spider totó nyertesét villámkérdéssel kellett eldönteni. Zselé vitte el a felajánlott szinte null km-es légszűrőt. Köszönet a felajánlónak, Fornitore-nak!
Utána útra keltünk és egy veszprémi megállóval megszakítva (itt Zseléék elköszöntek) elmentünk az immár kihagyhatatlan Ötvös Csöpi emlékpontra.
Innen szétszéledtünk...
266 km-t mentem ma, jó buli volt!
Köszönet mindenkinek aki eljött!












A múltkor megállt az ablakemelő és motorcsere lett a vége...
Márk nemrég cserélte az ablakemelőjét és ma megkaptam tőle a motort. Millió köszönet érte!
Van fogaskerekem is, talán eljutok oda hogy összerakjam az eredeti balos ablakemelőmet, amiben megolvadt a próbaként nyomtatott fogaskerék 2022-ben...
Jó lenne az idei Sanremo-i látogatásunkat az eredeti cuccal megtenni...
Egyúttal elvitte a volt motorjáról a kartert és kettő - immáron jó nyomtatott fogaskereket is az ablakemelőhöz. Most nézem hogy már bő 4 éve őrzöm a kartert - mintha tegnap lett volna hogy szétszedtem...
Ezt a leirást követve, nekilendültem a felső cipzárrész cseréjének. Nem vagyok rá büszke, még egyszer hozzá kell majd nyúlnom. Ugyan is bevásároltam tűzőgépből, és mint használat után kiderült nem hozzá való kapcsokat kaptam. Korábban nem volt tapasztalatom tűzőgéppel. ezt leakasztottam a szögről, és próbáltam válogatni hozzá kapcsot, majd jött egy eladó, hogy ami a kezembe van az nem hozzá való, és rámutatott a felakasztottakra, hogy onnan válogassak, és sajnos így tettem. Úgy, hogy lesz még egy köröm a bolttal... Ezek a kapcsok csak 0.75mm vastagok, és ahhez a géphez 1.3mm vastagságú kellene, így ezeket a szögeket duplán lőtte ki, nem túl nagy hatékonysággal. 5mm-es kapcsot a 14mm-ből vágtam, de így az is használhatatlan volt (10.kép). Helyette a 10mm-ből lőttem be és elhajtogattam (8.kép)
A kapcsokat könnyen el lehetett távolítani, mondhatni látszik hogy már elég viseltes a tatő ponyva is, de amíg nagyon nem lyukad ki, nem cserélem.
Ezzezl a módszerrel úgy tűnik, hogy gyárira visszatűzni a tetőponyvát nem lehet, nem is próbáltam, inkább a leirást követtem.
Az eredeti cipzárrész nem középre volt rögzítve, kb. egy centivel volt jobbra elrakva, valószínűleg ezért is gyűrte meg nekem az ablakot (4.kép).
A leirás szerint a ponyva széle szegecselve van, nálam csavar volt ott, de már az előző ponyva sem volt oda rögzítve, ezt én most kifúrtam, és lecsavaroztam (5;6.kép).
Az utolsó képen a hulladék, ebből a fényesek, amik a duplalövés miatt begyűrődtek, vagy épp nem tudta kellően belőni a gép.
Végeredményként sokkal szebben áll az ablak, és csukásnál sem gyűri meg.











