Blog

>> EgyébBlade // Alfa GT 3.2 V6 Q2 // 2017-06-12

Nem nagyon vezettem blogot erről az autóról, így most összefoglalnám az elmúlt majd hat évet. Nem lesz hosszú:)
Szóval 2011.11.25-én amikor hozzám került az autó, még csak 40.200km-t futott.
Meghibásodás: a sebességváltóban kellett egy tűgörgős csapágyat cserélni,a bal ajtó kilincs kis zsanért, valamint a generátor fesszabályzót kellett cseréni. Ezen kívül gyakorlatilag semmi nem volt
Futómű gyári eredeti, olajcsere 10.000km-ként. Castrol 10W-60 Supercar olajat használok.
Extraként bekerültek a fém fékcsövek, karbon fékbetétetek és pár díszítő kiegészitő, pl. a GTA sport pedálok, küszöb borítások, valamint a legjelentősebb Q2 differenciálmű.
Polírozáson még sosem esett át, de jól is tartja magát az autó, kívül belül. Waxot is csak egyszer, pár hete:)

 
>> Tuning és extrarichard // Alfa 156 SW // 2017-06-20

Az új InterCooler 550*180*65 átmenő, így újra kellett csövezni.

 
>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-06-08

A minap kigyulladt a motor kontroll lámpa. Elvittem szerelőhöz, gépre dugtuk (beszart a lambdaszonda), a szerelő meg észrevette, hogy a turbó csatlakozó két vékony vezetéken lóg. Megrágta az idő vas foga. Kerestem egy villanyos embert, aki gyorsan megcsinálja. Gyorsan megcsinálta.

>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-06-11

Be igazolódott a gyanunk, a fűtéscsap elfáradt. Szombaton elszaladtam a Bárdiba, de náluk nem volt. Felhívtam még pár 0-24es alkatrész kereskedőt feleslegesen, ahogy meghalották hogy Alfa... Végül Marklartól vettem bontott fűtéscsapot radiátorral. Ki cseréltük. Újra béke van a Galaxisban

 
>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2017-06-11

Az utóbbi hetekben egyre sűrűbben hallatszott nyikorgás a kocsi jobb eleje felől.
Meghintáztatva az autót a felső lengőkarra gyanakodtam,ezért rendeltem egyet Erhardtól. A csere nem volt bonyolult és utána ismét csendesen vette az akadályokat a futómű.

 
>> EseményManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2017-06-10

Sajnos megint profik közé kerültünk ,de ezt ennél a rendezésnél meg kell szokni.
Döntőbe 5dik ként kerültem , NENAD ellen mentem , valami fejlesztése tuti volt szórta a 13.0-ás időket, reménykedtem benne meg lesz ,de korán a rajtnál eldőlt, nagyon csúnyán be tapadt neki, nekem meg 1-be 2-be vissza fulladt nagyon le engedtük a kereket délután működött ,este már nem.
Egyéni legjobbam megvan ,kicsit javítottam.

Legjobb idő : 13.354mp 173.08km/h

Következő bevetés Fertőszentmiklós Éjszakai.

 
>> SzervizManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2017-06-08

Olaj csere Motul 8100 X Max 0W-40 6liter
Gázolajszűrő
Légszűrő
Pollenszűrő

km: 259.100km

 
>> Egyébsanyalfa 156 // Alfa 156 sw 1.9jtd 16v // 2017-06-10

Múlthéten megjöttek a nyárigumik amiket rendeltem.Szombaton (2017.06.03) elmentem feltetetni és akkor vettük észre,hogy a bal hátsó teló megrogyott,szétrohadt a tányérja.
Így aztán befigyel két hátsó teleszkóp is.......Most végeztem a berakásával,most már tutti.
A 4 gumi:UNIROYAL Rainsport 3 205/55-16=68128Ft
2 teleszkóp AL-KO =41 000fT
Nőttek a kiadások ,de kitartok mert imádom a kicsikét!

>> EseménySüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-06-10

Átléptük a 10 ezredik kilómétert, 6hónap alatt. Nemrégen cseréltünk gólyalábat, természetesen ugyanolyan elektromosan állítható gyári gólyaláb került a helyére. Toronycsapágy cserélve. Futómű állításon is voltunk.A bölcső csavarjai kilazultak--->meghúztuk. Mainap pedig csúnyán elkezdett folyni a fagyálló az utastérben. Valószínűleg fűtéscsap csere lesz.


Első indítás: 170720 Km
Jelenleg : 180900 Km
Eddig megtett: 10180Km

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-06-09

Rendeltem pár alkatrészt. Az autó bal elejéről nagyon erős nyöszörgés, ropogás hallatszott.
Azt hittem, hogy nem jól zsíroztam be a felső lengőkart, levettem újra zsíroztam, majd jött a rugó alsó felső felfekvő pontjai, mert mintha az is pattogott volna illetve kínomban már a toronyszilent, de ez sem hozott javulást. Ezért jött az alsó lengőkar lesz ami lesz alapon, gondoltam majd csak a szilenteket cserélem poliuretánra, de a gömbfejnél is észrevettem egy pici lógást, ezért kompletten cseréltem. Kiszerelés után már biztossá vált hogy az első szilentje hallatta magát. Így ez a hang meg is szűnt. Nekiálltam a kerékcsapágynak, tavaly már egyszer kipucoltam, és újra zsíroztam, akkor elcsendesedett, de szerintem már nem húzhatom tovább. Lógása nincsen, de már elég jól morog. Sajna az autóhoz kétféle csapágyat is jónak ír, de csak a 30mm belső átmérőjű jó hozzá, amit rendeltem az meg 35mm átmérőjű. Így ennek cseréjére nem került sor.
Rendeltem még hátra egy pár hosszkitámasztó lengőkart. Egyrészt mert nagyon jó áron kaptam meg, más részt, mert elég sokat hallottam mostanában eltörni. Kicseréltem, bár a gyáriak is látszólag még nagyon jó állapotban vannak, bár nem tudom, hogy a szilentek gyárilag nem feszítenek akkorát felfele, vagy már elfordulhattak a fejben...
Közben ellenőriztem a csonkállvány szilenteket is, 3 éve cseréltem, és még nagyon jó állapotnak örvendenek.
Tető antenna alá új gumi. Ezt ebay-ről rendeltem, ha hozzá való csak gumit szerettem volna az 4500Ft, komplett antenna gumó gumival együtt 1200Ft, ebben ugyan nincsen jelerősítő, de nekem csak a gumira volt szükségem...
Csomagtér teleszkópok kaptak rugót, hogy nyitásnál fellökje némileg a csomiajtót...