Blog >> lökhárító

>> Tuning és extraLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2024-03-05

Sok hír és video jött szembe az interneten, Stelvio-k és Giulia-k ellopásáról. Mindig ugyanaz a módszer, az elképesztően fax módon odarakott radar modul burkolatát lepattintva, annak a csatlakozójára kapcsolódnak rá és 1 percen belül viszik az autót, mindenféle roncsolás nélkül. Kicsit utánanézve találtam meg az úgynevezett AntiTheft Armor-t, Ebay-en egy angol eladónál, és egy holland weboldalon: https://jtd-performance.com/en/product/anti-theft-armor-giulia/ Végül a holland mellett döntöttem. Nagyon jó arc volt az eladó. Készségesen válaszolt a kérdésekre, Gyorsan küldte a csomagot. Maga a pajzs gyakorlatilag egy rozsdamentes 2-es lemezből készült védőburkolat, ami a radar alatt lévő alu nyúlvány gyári csavarjaira rögzíthető. Ezek kívül még két önmetsző csavarral kell fixálni. Sajnos ehhez le kell szerelni az első lökhárítót. Ez videokat nézve nem nehéz dolog. Első körben le kell szedni a kerékjárati ív díszlécet. A patentek törnek, lehet hogy ha melegebb van akkor több is menthető, de nekem egyet sikerült épen kiszednem, a többi eltört. Nem gond beszerezhető. Következő lépés a zárhíd, ott van 6db T55 torx csavar és alul sok T30 (lehet hogy T35 de igazából lényegtelen). Ezután jön a doblemez elején 3 db sima keresztcsavar és annyi. A videoban itt volt egy vágás ami nekem kb. 1-1.5 óra lett mire megtaláltam a doblemez mögött a szintén T30-as csavart amit csak kitapintani lehet. Ez tartja össze a lökhárítót és a kerékjárati ívet. Miután ez megvan már csak le kell emelni, húzni a lököst, majd egy csatlakozót széthúzni. és kész. Még egy dolog, a kerék előtti hűtő légterelő lemezét is le kell szerelni, mert útban lesz. A másik oldalon nem kell ezt a csavart kijátszani, felesleges, így is tud annyit mozdulni az egész, hogy a radar környékéhez hozzá lehessen férni. Az alu nyúlvány csavarjait nem könnyű elérni, de nem is túl nehéz, arra megy rá a pajzs. Viszont ugyanezt a két csavart visszarakni már korántsem egyszerű. Ehhez már valami ügyes célszerszám kell. Nekem egy 90 fokos, forgó bit toldóval sikerült. Ezután a 2 db hozzá adott önmetsző csavarral oldalról is rögzíteni kell. Ezután fordított sorrendben mehet vissza minden. A patenteket meg lehet rendelni a márkaszervízben, illetve különböző patent webshopokból, Ebayről stb. A győri CarNet-et hívtam, de nem vették fel, vissza nem hívtak, így megrendeltem a http://patentcentrum.hu/-ról. Sajnos a díszléc is megrepedt pár helyen hátul a patentek tartóinál, azokat megragasztottam, ha nem bírják, akkor újat fogok venni. Lehet hogy kicsit óvatosabban kellett volna leszednem :)
A pirosból kell 2x9 db, cikkszám: 6000628195
A zöldből kell 2x3 db, cikkszám: 71748293

>> SzervizLaczkog // Alfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2022-12-19

A tolatóradarom nedves időben köszöni szépen de nem akar működni, szárazság idején kiválóan. A javítási metódusból az a rész nem tetszett, hogy le kell szedni érte a lökhárítót, de végül, és főleg utólag nem mondanám drámásnak a műveletet. Hétvégén nekiugrottam, csomagtartó oldalzsebek bontásával kell kezdeni, majd a két hátsólámpa csavarjai. amelyikből a két belső... na azért ott nem volt természetes a mosolyom. A lámpák alatt van két nagyobb torx, a lökös végénkét oldalt alul felül 1-1 philips csavar, plusz a dobvédőlemezben 2-2 csavar. És a lökhárító lent is van. Innen gyerekjáték a csere. A hibás szenzor megtalálásától tartottam, de az is piskóta. Kikapcsolt motornál, és bekapcsolt tolatóradarnál füllel közelhajolva az érzékelőkhöz a jók kattognak, a rossz kussol. A visszaépítés igazán könnyen ment. A munkálatokhoz nagy segítség volt egy informatív videós csatorna, ahol elég sok egyéb alfás tartalom is elérhető, más típusokhoz is, jellemző hibajalenségek megszüntetéséhez. Merem ajánlani!
https://www.youtube.com/@arcgarage

Balkézről megvolt a helyzetjelző csere, bár nyele továbbra sincs az izzónak, és végre találtam jó ablaktörlőket (Magneti Marelli).

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2022-07-07

Nehezen, de végül sikerült találnom valakit, aki elvállalta a lökhárítók javítását. Az elejével még ősszel akadtam fel egy rossz minőségű úton, a hátulja pedig évek alatt lett csúnya, mert sajnos egy padka megnyomta. Megrepedt és szépen lassan egyre nagyobb repedés volt, amit most már nem bírtam tovább nézni. Szerencsére sokkal csúnyább volt mindkét lökhárító ránézésre, mint amekkora a baj volt valójában. Aki pedig javította, nagyon korrekt volt. Azt mondta 50ezerből tuti kijön. Végül 15ezret fizettem neki. Ne legyen rá szükségem, de ha úgy alakul, akkor legközelebb is hozzá fogok menni. Hamarosan jöhet a fényezés és polírozás!

Az alku megkötése utáni 1 hetes várakozást követően hozzám került a Giulietta. A várakozás oka az első lökhárító (kereskedő általi) újrafényezése volt.
A kereskedő által új akkumulátor is került az autóba 2021.09.17-én.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-09-21

Végre sikerült nekiállnom és a korábban beszerzett bontott alkatrészek közt megbújó egész jó állapotú, színhelyes lökös is felkerült. Közben a kissé kehes dudát is kicseréltem és a hűtőt kicsit slaggal kicsapattam egy kis rovar oldós kezeléssel együtt a nyári utak porától. És meg is fürdettem Bözsit. :)

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-08-07

Tudom, hogy nem volt egy szépségdíjas darab, millió karc, és leverődés borította eddig is a testét, amiket olcsó ecseteléssel fedtem el annyira, hogy nyolc-tíz méter távolságból, kicsit hunyorítva vállalhatónak tűnjön az összkép. Ma munkából hazaérve megálltam a szokásos helyen a parklóban, s az esti bevásárlásra indulva már ez a kép fogadott.
Mostantól már nem csak szimplán agyonecsetelt, hanem egy agyonecsetelt és deformálódott hátsó lökhárító, meglehetősen korlátolt mértékben boldog tulajdonosa vagyok.
Tisztában vagyok az autóm állapotával, így valószínűleg semmit nem parádéztam volna a dolgon, hisz egy kék sárgával, vagy egy "deákkal" sem lettem volna sokkal előrébb, de legalább annyi gerinc lett volna benne, hogy egy fecnin odaírja, hogy bocs, én mentem neki. Mert ahhoz hogy ez így meghorpadjon, még legbalfékebb autós antitálentumnak is éreznie kellett a kontaktot. Az viszont már biztos, hogy az autó külsejét illető terveim mennek a süllyesztőbe, hisz ha nem ilyen lett volna már amúgy is a kiindulási állapot, és egy hibátlan autón okoz ilyesfajta sérülés Mr. F@aszfej, már tuti idegbajt kaptam volna...

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2018-07-17

142.800 km

Megálltam a lámpánál, de még csak nem is hirtelen. Másodpercekkel később jött a combo, nagy szerencse volt, hogy egyedül álltam sor elején. Ahogy az is mák, hogy nem tudatosan leléptem a fék pedálról.
Igazából úgy tűnik semmi komoly, a lökhárító kapott csak, semmi más. Minden ki lesz cserélve márkaszervízben, eredeti állapotra. Csak a tudat zavar, hogy sérült ...

Update: A lökéstől az amúgy sem túl bika (bal) hátsó rugó eltört, pár centit lentebb csúszott a tányér mellé. Aztán néhány nappal később, városba hazaérve le is csattant a rugó teljesen. Így most kényszer pihenés van cseréig. Az új Eibach Pro-Kit szett (48K) megérkezett, időpont megvan... Aztán irány az Olaszautók Háza szervíz.

Update2: Beépítették a pro-kit rugókat és elöl kapott a már kicsit fáradt gyári gátlók helyére új Bilstein B4 gátlókat is. (28K) Nagyon stabil, feszes a futása, ránézésre picit az eleje lejjebb került talán, hátul szépen Ti magasságon.

Update3: A lökhárító és egy tolatóradar cserélve lett, fényezve illetve az autó körbe lett polírozva. Szép munkát végzett az OlaszAutók Háza. Most várom a biztosítótól a visszautalást a rugócsere munkadíjára. Meglátjuk.

>> EgyébRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-03-26

Fényeztettem a lökhárítót és mivel "D" típusú matrica rendszámom van, két választásom volt: A fényező kimaszkolja a rendszámot és körbefújja, ahogy tudja vagy lekaparja az egészet és szépen telibe fújja a lökhárítót.
Gondolkoztam egy kicsit és egyrészt nem akartam gányolást, másrészt az első rendszám már így is elég rossz állapotban volt, rendesen hámlott. A második opció mellett döntöttem és elmentem a kormányablakhoz új rendszámot igényelni.
A legjobb része az volt az egésznek, hogy a kormányablakban kapott igazolással 30 napig legálisan járhattam első rendszám nélkül. Aki Alfás az érti, mire gondolok. Ezeken az autókon csak nyűg elöl a rendszám. Középre nem lehet tenni a pajzs miatt és sehol sincs igazán jó helyen, mindenhol csak belerondít a kocsi orrának esztétikájába.
De véget ért ez az időszak is, így fel kellett helyeznem az új matrica rendszámot. Szöget ütött a fejembe, hogy nem szép ez így. Persze hatósági jelzést rongálni nem csak nem illendő, de nem is törvényes. Ennek ellenére hajlandó voltam áldozni a szépség oltárán és lenyesni a rendszám vastag keretét. Így egy kisebb méretű, de még mindig minden információt és jelzést tartalmazó rendszámom lett, ami szebben virít az autó elején.

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-26

Kicsit egérrágta volt az első toldat, egyelőre leszedtem, a sorsát még eldöntöm. Eleinte nem tetszett, aztán már igen, most meg olyan üres lett nélküle. Megnézem, hogy javítható-e szépen, aztán meglátjuk. Sajnos a bal sarka hiányos.

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-01-27

1 hét telt el, hogy az autó első lökhárítója rendbe lett rakva. Egy kiálló csatornafedél viszont nagy örömömre ismét kárt tett. Tábla nem volt kihelyezve. Kértem rendőri helyszínelést, az ügy elindult. Pár éve hasonló esetben meglett a felelős és kártérítést is kaptam. Remélem most is így lesz majd...

Update:
Az önkormányzatnál bejelentést tettem, de kiderült, hogy mivel munkálatok folynak az utcában, a kivitelezőt terheli a felelősség. Így a kárigényemet továbbították az illetékes cég felé. Erről levélben értesítettek. Várakozás...

Update 2:
Felvettem a kapcsolatot az építésvezetővel. Először nem nagyon akart hinni nekem, de rendőrségi papír meggyőzte. Egyezkedni akart, 25ezer Forintot ajánlott, de nem fogadtam el, ragaszkodtam az 50ezerhez, amennyit legutóbb fizettem a javításért és fényezésért. Végül kifizette a teljes összeget. És már tábla is lett kihelyezve.
Viszonylag gyorsan, nem egészen 1 hónap alatt megoldódott a dolog.