Blog >> kormány

>> Tuning és extraAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2023-10-06

A kormánybőr állapota már vállalhatatlan volt, ezért egy nagyobb lélegzetvétellel sort kerítettem több régóta tervezett beltéri finomságnak:
- kormány átalakítása Ti kormánnyá,
- sebváltó gomb,
- sebváltó szoknya,
- kézifék markolat,
- kézifék szoknya,
- középső könyöklő
újrabőröztetése.

Sokat kutattam, keresgéltem a témában, végül Rendes József úrra esett a választásom (rendeskormany.hu). Egy pillanatra sem bántam meg: zökkenőmentes lebonyolítás, maximális profizmus és korrekt árak jellemzik, bátran ajánlom mindenkinek.

MPL-lel küldtem meg neki az elemeket a megbeszélt időre, 1 nap alatt elkészítette, másnap már vissza is postázta.

>> SzervizAlejandro // Alfa 147 1.6 TS Eco Progression // 2023-07-10

A 159-es után a 147-esben is megismétlődött a jelenség, hogy egyszer csak elfolyt a kormánymű egyik gumiharangjánál a szervóolaj.

Bontott kormánymű az Alfadepóból lett.

Kapott szervóolajat és futóműbeállítást.

Km-állás: 167314

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2021-07-09

Külső kormány összekötő vagy ki hogy hívja, mert mindenki máshogy becézi ezt a kis cuki szart. 28.205 km...ennyi volt benne a Ruville márkájú cuccnak, ha természetesen az volt benne. Szerettem volna kideríteni, de sajnos ez nem látható az alkatrészen. Most Moog-ot kapott (8.610Ft). Km295.705
Már gyengébb kigyorsításkor is lehetett érezni, hogy valami megufrik, megrántja a kerekeket. Elég hülye érzés, szóval leírni sem lehet. Vagy koppanás. Motortartókra is gyanakodtam, de ezt találtam. Remélem ő volt a ludas. :D Nedves vagy parkolóház, csúszós talaján is folyamatosan ugrott, mászott, koppant a kerék felől valami.

Egy rövid videó a zajról

>> Tuning és extraleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2021-01-24

Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm linkjét a teljes carbon belsőről és a Ti kormány cseréjéről!

Teljes Carbon belsőt kapott Bella

Holland haverom megvette a full gyári szettet és megmutatta milyen na hát pont ezt nem kellett volna mert egyből elkezdtem csorgatni a nyálam rá. Egyből elkezdtem keresni a heten hol találok ilyet, természetesen csak a gyárit.
Miközben elkezdtem keresni akkor szembesültem vele mennyire ritka ez a carbon belső. Csak az ingléz verziót találtam azt is nagyon nehezen.
Aztán sikerült a középkozolból gyárit találnom ráadásul nem angol verziót és még bontatlan új is volt, mondom sikerült a lehetetlen 😁🥳
Aztán hogy igazolja mennyire ritka a kormánybetétből és a váltórészből nem találtam sem újat sem használtat, mindegyik sold out volt.
Valamelyik beszélgetésünk során elkeztem GT cartárssal erről beszélni aztán felajánlotta hogy tud olyat készíteni hozzá ami teljesen olyan mint az eredeti.
Ennek nagyon megörültem úgyhogy küldtem is neki az eredeti carbon középkonzolt hogy ahhoz igazítsa a saját cuccait a kocsinak. Olyan rendes volt hogy a váltórésznél lévő műanyag oldalán lévő sérülést is kijavította.
Közben pedig Rendeskormánynál átalakítottam a régi kormányát Bellának Ti kormánnyá piros varrással. Úgy gondoltam ha ennyit kell majd szerelni akkor 2 legyet ütök egy csapásra.
Hát amikor meg visszajöttek megszólalni alig tudtam olyan szép volt 😍😍
Ugyhogy annyit mondok csak mint amit GT cartárs szokott: Nem VTN nem fólia hanem igazi Carbonszövet élőben megszólal 😍😍

Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀
Before after képeket is tettem fel azért 😁😉🍀

>> Tuning és extraKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-10-08

Már régóta szerettem volna a kormányt újjávarázsolni, így hát elvittem Maglódra a rendeskományhoz.
Nagyon korrekt Úr! Kiválasztottam az anyagokat (rengeteg fajtából lehet választani), illetve a varrás színét. Október 27-re kaptam időpontot, de okt. 8-án már hívott, hogy kész van.

A végeredmény gyönyörű lett!

Csatolok képet, hogy miből mi lett.

Szerelés:
1. Akksit levenni mindeképp, viszont úgy, hogy a kulcs be legyen dugva a helyére. Különben a kormányzár aktiválódik és nem lehet tekerni a kormányt.
2. Kormány alatti burkolatot levenni. (Torx csavarok tartják össze)
3. A kormány elektronikájának a csatalkozóját lehúzni, különben nem lehet odaférni rendesen a csavarhúzóval a lyukhoz.
4. Egy nagyobb fejű lapos csavahúzott bedúgva, majd azt elforgatva kipattan a légzsák. A két csatlakozót lehúzni (sárga, zöld) és már kint is van. Link: https://www.youtube.com/watch?v=ynxdKCMeWMs
5. A kormányt rögzítő csavart (emlékeim szerint) egy 24-es dugókulcsal lehet leszedni. Simán csak rárakni és lecsavarni, a ráhajtott cuccal nem kell foglalkozni. (Én azt hittem, hogy ki kell hajtogatni, de rájöttem utána, hogy nem. 5 percebe telt visszahajtogatni a füleket, mire rátudtam tenni a kulcsot.) (2.kép)
6.Majd az elektronika kábeleket széthúzni és kibújtatni a lyukon és már lent is a kormány!

Visszatenni a kormányt már gyerekjáték. Szintén ezek a lépések csak fordítva.
Amikor visszaraktam a kormányt és úgy gondoltam, hogy mindent összetettem, rákötöttem az akkumulátort ellenőrzés képpen. Kidobta a légzsákot hibának, a duda és a gombok sem működtek. HÜLYÉT KAPTAM, hogy ezért kell valakit keresni aki majd kiüti a hibát.

Aztán átnéztem még egyszer és nem dugtam alul vissza a teljes kormányelektronikát. Visszapattintottam a csatlakozót és minden a helyére került. Eltűnt a légzsák piktogram és visszatért minden gomb. Nagy megkönnyebülés volt!

Azóta is hibátlan minden, és öröm az új kormány fogása!

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2020-02-19

Mivel a gyári GTA kormány elég szép állapotban van, úgy döntöttem, hogy veszek egy másik gyári új bőr kormányt, ne az eredeti kopjon. Majd talán egyszer visszakerül, majd talán ha oldtimer lesz belőle.
Az újat a fiatalkatreszek.hu oldalról rendeltem, multikormány gombokkal együtt volt 31.600 Ft.
Az eredeti kormányban pedig kicseréltem a multikormány gombokat, szintén a fiatalkatreszek.hu-tól, 15.000 Ft-ért.

>> AutóápolásATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2019-12-26

...és akkor elkészült. Visszarakni egyszerűbb volt, mint két Lego-t egymásba biggyeszteni. Imádom!

>> AutóápolásATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2019-12-25

Hétfőn lett volna a napja, hogy új bőrt kap a kormány. Sajnos nem sikerült leszednie a kollégának. Itthon nagy harcok voltak vele. De megnyertem a háborút! Kemény volt. YouTube videókon egyszerűnek tűnik. Mondjuk tegyük hozzá ott is mondja a pali, hogy elég köcsög meló. Holnap már csak a kormányt viszem el. AR marad a ház előtt. Kész van már!?

>> Tuning és extraB3WiN // Alfa 156 1.6 TS Progression Fl // 2019-12-12

Végre elszántam megam és beszereztem az átalakításhoz szükséges dolgokat. Na de mik is voltak ezek:

- kell egy új kormány - 30k Ft
- a hozzá való légzsákátvezető - 5500 Ft
- rádió illesztó adapter (Connects2 CTSAR001.2) - 12k Ft
- zöld iso csati - 500 Ft
- kábelköteg (ezt saját magam csináltam, így ez nem került semmibe) - 0 Ft

A művelet pedig így zajlot:

1. Mindenek előtt levettem az akksisarut kb. 15 percre nehogy a légzsáknak ne tetszen valami.

2. A kormány hátulján kicsavartam a 3 légzsákot tartó csavart (5-ös imbusz).

3. Ezután levettem a 2 csatit (duda+légzsák)

4. Ekkor jöhetett végre a kormány, amihez egy 24-es dugókulcsra volt szükségem.

5. A légzsákátvezető levétele nagyon egyszerű volt, 3 csavar fogta és kész.

6. Mehetett a helyére az új átvezető, majd a kormány és a légzsák, a föntebb leírtaknak megfelelően, csak visszafelé.

7. A gyári csatiból hiányzott a 3 db vezeték (1. kép), ami a gombokhoz kellett (2-4 pin), így ez okozta számomra a legnagyobb fejtörést. A legegyszerűbb az lett volna ha szerzek egy olyan csatit, amibe már benne van ez a 3 ér és csak forrasztgatok, de sajna jelen pillanatba egyik bontóból se sikerült szereznem. Végül úgy tudtam megoldani, hogy szereztem ismerősömtül olyan vezetékeket, amin olyan saru volt, hogy méretéből adódóan belement a gyári csati 3 szabad helyére és ehhez már hozzá tudtam forrasztani a zöld iso csatit. A bekötési rajzát a 2. képen láthatjátok.

8. A kábelköteg elvezetése egyszerű volt, a kormány alatt és a klíma panel mögött rengeteg hely van ahol simán elfért a köteg. (3. kép)

9. A rádió felöli oldalon, pedig már minden plug and play volt, csatikat összedug, összeszerel és már mehet is. (4. kép)

10. Az eredmény a képen látható. (5-6. kép)

>> Egyébcarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2019-12-06

Mégegy gyöngyszem. Már az első próbaúton megjegyeztem a kereskedőnek, hogy nekem egyáltalán nem tűnik túl érzékenynek, mondta is hogy látta rajtam hogy fekszik nekem az kormány, de nincs ezzel mindenki így (mondjuk nyilván nem azt fogja mondani hogy maga elég szarul vezet nem kéne erőltetni ezt az Alfát :). Azt meg amit az egyik (egyébként jó) német Veloce teszt mond, hogy autópályán nem lehet vele egyenesen menni, folyamatosan igazgatni kell, nettó hülyeségnek tartom, vagy egyszerűen csak a faszi karizmai máshogy működnek... (Egyébként német létére csupa jókat mond a Veloceről - bár azt nem értem miért dízeles Velocét tesztelt https://www.youtube.com/watch?v=Mvzqdgu4SKY&t=182s )

Nekem nagyon bejön az, hogy könnyű és közvetlen a kormány és ez is csak akkor tűnik fel ha a Giu után beülök egy másik autóba. Engem az egész autó (kivéve a váltó de erről majd később) egy Segwayre emlékeztet, ami a legkisebb mozdulatból, gondolatból kitalálja mit is akarsz csinálni és nagy kedvvel bele is veti magát.

A fogása, mérete fantasztikus, más autóba átülve az ember hirtelen egy furgonban érzi magát. A váltófülek engem speciel nem zavarnak, hamar meg lehet szokni, hogy pár miliméterrel hátrébb van az index és az ablaktörlő (tény hogy nekem relatíve hosszúak az ujjaim).