Blog
Trélerrel (itt is kösz, Dani!) bevittük az autót az Alfa Romeo Szerelemhez, ahol rövid idő után kiderült, hogy nem volt elég olaj a motorban, ezért a MA egység nem tudott megfelelően működni, így ezért állt le a motor. Kapott egy kis olajat, a 3. kísérletre beindult, szépen kisimult a járása. A hiba oka megvan, de hogy miért fogyott el ilyen hamar az olaj, azt még ki kell deríteni…
Ma a feleségem az első kanyarig jutott az autóval, ami először elkezdett erőtlenné válni, majd le is állt a motor. Szerencsére nem jutott messzire, így nem kellett sokat tolni hazáig…
Holnap hívom a szervizt, gyanús, hogy elszakadt a tavaly nyáron cserélt vezérlés. (Azóta már kiderült, hogy nem az volt)

Az autó terpesztett, ki kellett cserélni a hátsó szilenteket. Úgy gondoltam, ezt még idén megoldjuk, mielőtt elmegy az autó téli álomra. Hát, az az igazság, hogy ekkora összegre nem számítottam, kicsit sokkolt a vége. Ráadásul úgy néz ki, hogy még elől egy csonkállvány csere szükséges lesz. De az majd jövőre.
Az első ablaktörlők cseréje történt még meg, mert a jobb oldali már el volt szakadva. Bosch lapátok kerültek az autóra.
Ez a hétvége volt az utolsó lehetőség egy gömöri túrára, ha lehet hinni az időjósoknak. Későn nyolckor indultam bízva, hogy az eső elkerül. Az Alföldön összefüggő felhő takarta a Napot, Eger felé közeledve kitisztult. Korán örültem, mert mire Imolához értem, bizony az eső is eleredt. Nem erről volt szó kérem. Csak Gömörben futottak a záporok a radar szerint, nahiszen, belenyúltam. Kisakkoztam, hogy a Sajó völgyében haladt a zápor, a nyilasi szerpentineken jónak kell lenni az útnak. Szerencsém volt, ezért a délutánt a környéken töltöttem.
Óriási volt, szépen gördülékenyen, szinte magától vette a kanyarokat a kis Alfa. Belejöttem, érezni lehetett, hogy nem kell erőltetni a kormányt, helyén volt az ív, a sebesség, a fék, a súlypont mozgása. Egy ilyen szervó nélküli kormányrendszerű gépen hamar kiadja ha a kormányt nehezebb tekerni. A pedálokon is jó ütemben lépkedtem, szinte beszippantotta a visszakettest, visszahármast, dupla-kuplung gázfröccs azért kell hozzá, akkor gyors. Ha nem kell váltani inkább ballal lassítok. Ennek az autónak olyan pompásan hangolták össze a hajtásláncát, hogy öröm a gépészkedés. Ízig-vérig autózós autó, hibátlan. Vidám kanyarvadászat volt, szinte egyedül voltam a hegyen.
Az éjjelt megint szerény körülmények között töltöttem, most már határozott fagy is volt. Az autót jég borította reggel, vártam míg a Nap leolvasztja. Aztán hajrá.
Az év az 50-es szám jegyében telik nálam, így kíváncsian vártam hol ér majd az 50000. közös kilométer a járgánnyal.
Nos, igazi ajándék volt, pont az egyik kedvenc kanyaromnál, Imolán túl. Fék, átlendít, nagy gáz. Nem is lehetett volna szebben összegezni ezt az időszakot, igazi ünnepélyes pillanat volt.
Őrület ez a járgány, az autómobilizmus nagy korszakából.
délutáni autózós hangulat I
délutáni autózós hangulat II
a hágón
a fagyos reggel
jégvirág
50000
és a kanyar
Szalonnán
Martonyi főterén
Rakaca felé
úttalan utakon
Kőröstetétlenen
50372km












Október elején aktuális lett ismét az olajcsere.
Cserélve lett a levegőszűrő és az üzemanyagszűrő is.
Km óra állása: 278835 km


Újabb 10 ezer km.-en vagyunk túl, csak egy alap szerviz kellett, olaj, olajszűrő, levegőszűrő. (88100 km.)











