Blog

Blogajánló

Sok helyen lehetett olvasni, hogy a gyári teljesítményadat egy kicsit alul van lőve a valóshoz képest. WebM elvitte autóját a Totalcar Erőmérőbe, hogy a végére járjon! Tovább

WebM // 2020-06-05 15:49:44

"Számomra lenyűgöző a gép. Gyakorlatilag egy csövezett versenyautóhoz hasonlítanám leginkább, rendszámmal. Bátorág és őrültség volt ezt az autót AR-nak megcsinálni, de ezúton is köszönöm nekik!" Tovább

R33Z // 2020-06-07 21:55:12
>> SzervizLaciferi // Alfa GT 1.8 Twin Spark Progression // 2021-05-18

Időszerű lett már az első fékek komplett cseréje, ezúttal Boschra esett a választás, így betétek és tárcsák is így mentek bele.

Legutóbb egy hosszú út után a garázsban pihenés után vettem észre, hogy picit enged a kiegyenlítő tartályom, főként a kis csőnél ami a blokk felé megy, hát akkor most ennek a cseréjét is megejtettük, így ezzel sem lesz gond.

A duda helyreállítása az kicsit nehezebb lesz, mint gondoltam, így ezt elnapoltuk.

Aztán ha az is megvan, akkor már csak a kipufogó rendszert kell újra cserélni és mehet decemberben műszakizni Gusztávom... :)

Szerelő Olman Zsolt ismét, megint remek munkát végzett

Km állás : 110085

 
>> EseménySettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2021-05-17

1200 km az új motorban, olajcsere. Total 10W50+szűrő.

 

A hátsó lökhárítóba, gondolom valamelyik előző tulaj beszereltetett utólagos parkolószenzorokat.
Sajnos nem voltak túl esztétikusak és a lökösről is vált le a lakk, így vissza lett állítva a gyári állapotra.
Közben kapott egy belső takarítást és egy bőrápolást is a járgány! :-)

 

Ha már megvan az útvonal járható a "hagyományos" offline navi is.
Az évek hosszú során csak jó tapasztalataim voltak az iGO-val ahol a kulcs a friss térkép.
Szóval az adatboltból letöltöttem a 2020 negyedik negyedévit.
Következő lépés a megszerkesztett útvonal Excelből az iGO számára is érthető térkép pontokat varázsolni. Ennek legegyszerűbb módja a saját POI-k definiálása.
Célszerű a POI-kat valahogy sorszámozni hogy később tudjuk hogy milyen sorrendben érinteni őket. A táblázatomban a nevüket két számmal kezdem, az első az adott nap sorszáma, a második az aznapi sorszám. Az 1-es képen a 9. nap helyei.
Aki szeret pötyögni a navin az manuálisan, egyesével is beírhatja őket, de egyszerűbb út is van.
Az iGO hosszas tanulmányozása után arra jutottam hogy a kml kiterjesztésű fájlokat is tudja fogadni. Ha ebben a formátumba tudom tenni a pontokat akkor megemészti.
Sikerült találni egy oldalt, ahol a szükséges konverzió elvégezhető.
Nem kell semmi mást tenni mint az oldal által adott Excel táblázatba a szükséges információkat átmásolni. (2. kép) Az alsó fület célszerű úgy elnevezni hogy később azonosítani tudjuk a naviban. Több munkalap is lehet, egy lapon max 200 pont lehet. A munkalapokat később név alapján lehet megkülönböztetni.
Ezt a táblázatot (3.kép) az oldalra fel lehet tölteni (Browse) és tesztelni lehet hogy nem rontottuk-e el valamit. Ha nem, akkor újra feltöltve konvertálható. (View on Google Eart) Nem kell hozzá a Google Eart, mert a nyitás előtt a fájl menthető, nekünk ez kell.
A letöltött fájl átnevezhető és ezen a néven fogjuk megtalálni a POI-k közt.
A kapott kml fájlt be kell másolni a navigációba az iGO/content/userdata/poi könyvtárba (4.kép)
Figyelem! A másolás előtt minden fájlt ki kell törölni a könyvtárból! A program az induláskor ezeket újra építi, a hiányzó fájlok késztetik arra hogy feldolgozza a kml fájlt. Ha nem töröljük, akkor nem jelennek meg az új pontok.
A törléssel a programban tárolt POI-k elvesznek!
Indítás után már csak a POI-kat sorra véve fel kell építeni az útvonalat, amit útvonalként el is lehet menteni. A mentési névnek az adott nap sorszámát szoktam adni. Így tuti hogy mindig arra megy, reggel csak be kell tölteni az útvonalat sorszám szerint.
Az útvonalon rögzíthető pontok (POI) száma korlátlan.

Már csak végig kell menni az útvonalon :-)

 

Sikerült Pfizer oltást kapni amit az olaszok elismernek, úgyhogy készülünk a nyárra.
A terv egy észak olasz túra a hegyekben. 11 nap, 3400 km...
Azt szeretném elmesélni hogy hogyan történik a tervezés.
Első lépés a program kitalálása, hová megyünk és hány napra. Az idén három szállással, három várossal terveztem: Aosta, Livigno, Malcesine. (Ez eddig több heti álmodozás, térképnézegetés, hágólista böngészés, látnivaló keresés.)
Második lépés a program kitalálása, illetve az egyes helyszínek pontos helyének (koordinátáinak) meghatározása. (Szintén sok heti mérlegelés eredménye, mert elsőre túl sok mindent akar az ember. Egyszerűen nem fér bele a napba, túl sok látnivaló vagy csak az utcakép alapján járhatatlan az út arrafelé.) A google térkép sokat segít, mert az adott pontra jobb gombbal kattintva kiírja a koordinátát. Az egészet egy Excel táblába lehet tenni. Az Excel azért is jó mert az adott ponthoz a táblázatban be lehet linkelni az információkat.
Még egy tipp: ha az ember letölti a mobiljára a "Fuel Flash" alkalmazást akkor élő adatokat lát az üzemanyag árakról. A menetvonalat ismerve lehet tudni hogy hol kell tankolni, a program segít a környéken olcsó kutat keresni. Nagy valószínűséggel ami most olcsóbb az a nyáron is az lesz, innentől a kút is betervezhetős a menetvonalba, Excelbe.
A fenti infók alapján már tervezhető a menetvonal, a távolságok és a menetidő - 1.kép
Jelenleg a 14. változatnál tart a táblázatom.
A google sokat segít, egy tavaly előtti menetvonal térképe
Az így létrehozott térkép a google-ba bejelentkezve közvetlenül elküldhető (2.kép) a bejelentkezésnek megfelelő google szközre (telefon, tablet) csak oda is ezzel a felhasználóval kell bejelentkezni.
Az eszközön a kapott linket megnyitva lehetőség van a menetvonalhoz tartozó térkép letöltésére. Célszerű megejteni, mert így menet közben nincs nagy adatforgalom.
Tavaly a túrán így jártam el de a tapasztalatok nem voltak túl rózsásak. Sőt a korábbi tesztút se mutatott jobb eredményt :-)
A legnagyobb gondom, hogy minden indításkor újra tervezi az útvonalat, így sose lehetsz biztos abban hogy tényleg arra mész, mint ahogy tervezted. Hogy miért tér el a tegnapitól nem nagyon lehet tudni. Főleg ha nincs netkapcsolat...
Ja, és max 10 pontot tud tervezni, így a Garda tó melletti hágóvadászat csak két térképre fér fel...
Szóval az idén nem ez lesz a járható út...

 
>> Tuning és extrapdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2021-05-17

Múltkoriban ugye felmerült, hogy a fekete oszlop takaró kárpitok miatt (meg amúgy is) menőbb lenne a fekete tetőkárpit. Nos, sikerült mindent beszereznem, (a donor kárpitot Juhász Csaiból vettem, a logisztikában pedig ismét Gágyor Szilárd nyújtott óriás segítséget, ezúton is nagyon köszönök mindent a fiúknak!), szóval neki is álltam a projektnek, ami sikerrel zárult :) Nem mondom, hogy hibátlan lett, de az autóba berakva úgy gondolom meg fogja állni a helyét, hétvégén elvileg be is kerül, izgatottan várom mit fog mutatni. Természetesen a napellenzőket, kapaszkodót is lefestettem feketére. Eredeti alkatrészt nem bántottam, mindenhez donor alkatrészt vásároltam :)

Donor tetőkárpit + napellenzők + kapaszkodók: 11.000 Ft
Fekete festék: 2.300 Ft
Új tetőkárpit anyag + kontaktragasztó spray: 9.000 Ft

 
>> SzervizManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2021-05-17

Igaz csak 5000km mentem el a mostani olajjal ,de úgy alakult inkább le cserélem Liqui Moly 5w-40-re kipróbálom most ezt.
Közben nézegettem az üzemanyag rendszert , valamiért üzemanyg nyomást se tudtam el érni amennyit akarok, és más gondok is voltak, Szilágyi Attinak volt kis kerék faragva pumpára , hála isten oda adta így sok dolgom nem volt , fel raktam és kerestem rá egy megfelelő szíjjat , működik is a dolog , üzemanyg nyomás jobban alakul gyorsabban épül, még raktam be egy új ducati corse Ac pumpát, holnap érkeznek elméltben a csúcsok ,remélem most már valóban jók lesznek.

Km:206.950

 
>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2021-02-03

Ěéééés üdvözlök mindenkit újra a - Hogyan cseréljük ki a kuplung munkahengereinket - rovatunkban. Újra kényszerpihenőre lett utalva a nagyvad, immár a harmadik alkalom, de ezútal már biztosra megyek az alkatrészt illetően és egyenesen Turpitól kértem tanácsot a márkát illetően. Meg is rendeltem a Sachs felső-alsó munkahengert, majd a legközelebbi szerelőhöz kellett szegényt elvontatni, mert saját lábon már sajnos nem volt képes odadöcögni.
Már a megérkezéskor volt egy fura érzés bennem, hogy megint valamit kiművel a szerelő a kocsival, mint múltkor, de próbáltam bízni abban, hogy csupán csak "rossz napja volt". Amint megbeszéltük mit kell kicserélni és hogy minden alkatrész a csomagtartóban van, átadtam neki a kulcsokat, amit kétbalkezessége miatt elejtett, majd reflexből még bele is rúgott finoman a latyakos sárba - nem értem mit képzelt, hogy a foci VB-n van ?. Na mondom megjöttünk, mit sem sejtve a továbbiakról.
Kerek egy hét múlva csörög a telefon, hogy lehet érte menni. Azonnal pattantam is a kocsiba, majd a kedvesem elfuvarozott a műhelyig. A kocsi kint várt a műhely előtt, 10 centis hóréteg burkolta. A szerelő csak kifutott átadta a kulcsokat, majd annyit közölt, hogy kész és a munkadíjat kérte. mivel havazott és ki kellett szabadítani a kocsit a hóréteg alól, ezért mindannyian siettünk. Annyit még várt, hogy beindítsam a kocsit és próbáljam ki a pedált. Közöltem vele, hogy jó lesz és ezzel beraktam a fűtést olvasztásra, majd igyekeztem letakarítani a kocsit mihamarabb.
mikor már indultunk volna megpillantottam a műszerfalon az airbag világít, majd mikor 15perc állás után még minidig nem fűtött a kocsi, kezdtem aggódni. Teljesen bepárásodott ablakkal vezettem haza. Kézzel törölgetve csináltam magamnak egy kis rést, amin kiláttam majd óvatosan hazavezettem, szerencsére csak egy faluval odébb voltunk.
Később kiderült, hogy egy kuplung munkahenger cseréje mellé kaptam egy airbag hibát és egy használhatatlan fűtést. Innen is köszönöm szépen a plusz törődést a szerelő úrnak! Csodálatos ez így télen...
Tanulság - ehhez a szerelőhöz még fűnyírót sem szabad vinni, nemhogy olasz kocsit.
Megpróbálok magam a fűtésre nézni, hátha tudok kezdeni vele valamit.

 
>> Tuning és extraParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2020-12-05

Végre valahára találtam faborítást a középkonzolra. Sajnos nem járt hozzá a króm díszléc, de majdnem az összes füle megvolt. Mondanám. hogy a beszerelése pofon egyszerű volt, de sajnos nem. Magában a majdnem 20 éves műanyag beszerelése egy misét megért, hogy törés mentesen kerüljön a helyére. Szerencsére ez így is lett, csak azzal a fránya szivargyújtóval kellett annyit szenvedni, hogy kijöjjön, ill. bekerüljön az új elembe, hogy mind a 12 apostol és az összes szent vagy egy hétig csuklott.
Végre a váltószoknya körüli króm keret is megjelent a beltérben, így most már majdnem fullos a fa "packet". Néhány gombot még kell helyettesíteni ill. pótolni, hogy teljes legyen az összkép.
Amint eljönnek a szebb idők, nekivágok a beltér felfrissítésének.

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2021-05-16

Kapott új hátsó féktárcsát betétekkel!
Végre felkerült a Ragazzon végdob!