Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább

aranytl // 2023-09-04 15:25:12
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-02-11

Beépítettem a két éve felújított segédkormányművet is. Ici-pici kotty volt, de nem romlott az állapota, így a cseredarab eddig várt a polcon. De a friss kormánygéphez ez illik.
Érdekes, hogy a most visszaszerelt 1967-es gyártmány - feltehetően az autó eredetije - acélszerszámban öntött, zsírzógombos, külön radiális és axiális csapággyal szerelt. A másik egy spiderről származó 1985-ös gyártású darab, már csak homokban öntött, egyszerűbb csapágyazású, költségcsökkentett megoldás. Cikkszámok azonosak. 1962 és 1992 között ilyen volt talán az utolsó Spiderig? Valószínű.
A kiszerelt darab kb. 35-38 ezret futott 2013 óta. Mostantól a harmadik segédkormányművet fogyasztja az autó nálam.
A kormányközép visszakerült a helyére, de gyanús a dolog, mert a kormánygép beszerelés után 5-10 fokot jobbra állt a kormány, tehát most picit széttartason lehet. Kicsit bizonytalannak is éreztem az egyenesfutást.
Feliratkoztam egy futóműbeállításra.

Próbakör megvolt, kb. 40km.

 

Lassan összeáll az idei Nagy Túra útvonala.
Három sarokpontból indult a tervezés:
- Jungfraujoch - 3.454m

- Franciaország legnagyobb alpesi útvonala: Route des Grandes Alpes (Sok hágóján már jártunk, de most három napot rászánva végigmegyünk. A kezdőponttól a végpontig.)

- Sanremo

Az első tervet január 2-án mentettem el, mára már Rev 15-nél tart:
- 3.300 km,
- 52 óra kocsikázás,
- 37 hágó,
- 3.454m Jungfraujoch,
- 6 szállás lefoglalva.

Utána néztem, most se fogunk találkozni a Tuor de France biciklistáival.

 
>> SzervizFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2025-02-11

Bal hátsó kerékbe csavart kaptam ajándékba. Este edzésre menet 2.4 ről pillanat alatt 1.7 majd 1 óra elteltével 1.3 bár . Ez már szemmel láthatóan is lapos. A hétvégét garázsban pihente és fél naponta fújtam hogy ne üljön le teljesen(egy rövid teremtorna még így igy is belefért meg egy ferihegy kiruccanás , 3 óra alatt 1 bar veszteség) mivel a kedvenc gumisom be van zárva így csak hétfőn került javításra.

 
>> SzervizFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2024-11-09

2024.11.09 kilométer állás 36500 km. Nyári gumikban 2930 került a szezonban így 22072 km tettek meg eddig. Téli gumik 14550 km után folytatják tapadásukat az 5. szezonban.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa Junior Ibrida Speciale // 2025-02-09

Kis apróságok bekerültek ma is, gyári / Mopar / gumiszőnyeg szett, fedélzeti kamera, USB elosztók.

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2025-02-09

Engem is utolért. Egy előzés közben csipogás és keressem fel a dílert felirat közepette. Utána turbó nélküli lett a gép.
Körülnéztem itt a blogban hogy másoknál mi volt. MAP-szenzor pucolás és a geometria szabályozó mágnesszelep eltömődött szivacsszűrőjének cseréjére voltam hajlandó ebben a hidegben. Azóta megkergettem párszor, úgy tűnik rendbejött. De a szívósort a nyáron ki kéne pucolnom, brutál ahogy kinéz...

 

Az úticél a balatonalmádi "Kocsonya és disznótoros Fesztivál" volt. A rendezvény felejthető, egy gyengébb falunaphoz tudnám hasonlítani. Eddigi életem legdrágább sültkolbászát sikerült itt elfogyasztanom 😂 De legalább finom volt és az időjárás is kellemes volt.

 
>> SzervizZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2025-02-07

2025.február 07-én hiba nélkül sikeresen levizsgázott.

Km: 112.362

Érvényes: 2027.februar 25-ig.

Az előző vizsga óta 5.580 km-t ment.

 
>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2025-02-08

jobbos balos csapágy csere (hátsó)

 
>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2025-02-07

Délután nekiugrottam a termosztát (Vernet TH6490.83J) és vízpumpa (Fémlapátos KAM-T0012) cserének.
Öröm az ürömben, hogy a vízpumpát még sem kell cserélnem. Viszont a termosztát felső csavarját túl húzták, és nem fogta a csavar. Lehet ezért is volt annyira megpasztázva.
Most nem is raktam össze, mert holnap javítom a menetet.

Update 02,08

Ma sikerült végezni a cserével. Tizes menetet fúrtam a hengerfejbe, és egy sima tizes csavart kapott. A termosztát furatát épp csak egy kicsit kellett bővíteni, hogy könnyedén menjen át rajta a csavar. Kapásból túltöltöttem folyadékkal a rendszert. Melegítésnél már ment lejebb a szint, mire elérte az üzemi hőfokot, legalább is, ahol nyitott a termosztát, már lement max jelzés alá. Közben a fűtés szabályzót is megmozgattam, bent is tolta a jó meleget. Leállítás után, mire nagyjából visszahült, le is ment a minimum jelre a szint. Egyenlőre csepegést, folyást nem látok. Remélem így is marad.
Vízpumpát így ki se bontottam, csak a dobozból vettem ki, egy fotó erejéig. Ez mehet vissza a polcra :)

Update 02,09

Maxra töltöttem a hűtőfolyadékot, szivárgást továbbra sem látok...