Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább

aranytl // 2023-09-04 15:25:12
>> Szervizberobbantam // Alfa 159 Berlina // 2024-04-14

Elrepedt a szívosorom.Szerencsére még időben észre vettem.Kb 3 deci hűtővizem ment el.Alfához nem elérhető új.Az insignia 2.0 cdti-é viszont 100 %-ban azonos,így az került fel.Ugyanúgy a Marelli a gyártó is.Utángyártottat vagy bontottat nem akartam.Ha már lent volt kipucoltam az egr-t,és cser|ltem az összes tömítését.Mivel hozzáfértem levettem a komplett olajszűrő házat.Ez is pasztázva volt már hála az előző tulaj szerelőjének.Cseréltem benne az összes tömítést.Az olajhűtő műanyag vízcsövéböl az egyik a kezemben mált szét szétszereléskor.Ezeket én kiváltottam gumicsővel.A gyári csatlakozórol levágtam a műanyagcsövet.Kapott rendes 10 bar-os gumicsövet körpetekerve műanyag csővédő spirállal.Ezt inkább azért tettem rá,hogy az íven ne roppanjon meg a gumicső.A hosszával kellett kicsit játszani az optimálisnak vélt ív miatt.A két cső 50k forint lett volna.Ezt én kicsit tulzásnak érzem.Bizodalmam sincs túl sok ezekben a műanyag vackokban.Ráadásul mikor kerestem a 2-ből csak az egyik volt elérhető.A kartergáz lecsapató o gyűrűit is cseréltem.Lassan elfogynak az olajszivárgások.Amennyire tudtam leganajoztam a 15 és alatt felgyűlt zsírt és olajat.Cseréltem a résolaj csöveket is.Nem tudtam eldönteni,hogy csak a szétszedés miatt gázolajosak vagy kezd már engedni imitt amott.Végül kapott új fagyállót és motorolajat szűrővel.Jó móka volt.2 hétig volt felbakolva szegény,mert munka után csinálgattam.De ezen is túl vagyok.
297000 km

 
>> EgyébLev // Alfa Giulia Sprint 2.0 // 2024-04-11

A mai napon visszakerültek a P Zerok, a téliek 6431 km-t mentek.

Km: 21057

 
>> SzervizLev // Alfa Giulia Sprint 2.0 // 2024-01-09

A X.kerületben nem tudtam kikerülni egy komolyabb kátyút, a jobb első kerekem bánta.
Egy új felni és két új gumi került felszerelésre. Azon a szakaszon én voltam aznap a 12. autós aki így járt és be is jelentette...

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-04-11

Eljött a jó idő és nekiálltam rendbe rakni a hátsó futóművet. Először is a szétszedéstől nagyon féltem, mert minden elég rozsdásnak tűnt, de aztán relatív könnyen ment. A kerékagy alsó hosszú csavarját kellett elvágnom, azon kívül minden szépen szétjött. Valahogy a csavarok minősége jobbnak tűnik, mint a 156osnál.
Az autó általános állapota elég lehangoló, de szerencsére a karosszéria a rozsdával a korához képest nagyon jól áll. Egyetlen helyen kellett kellett kivágni és befoltozni. A kerékjáratban a dobbetét egyik patentja mellett a lyuk lett nagyobb mint kellene. Ezt megjavítottam. A többi helyen csak felületi rozsda volt, amit amennyire tudtam eltávolítottam, lekentem Koranttal, lefújtam rozsdagátló alapozóval, majd a kerékjáratban egy sima rücsit kapott, az alvázon a hossznyúlványon pedig egy bitumenes alvázvédőt. Szerencsére túl sok helyen nem kellett ezzel sem foglalkozni.
A futóműben cserélve lett a két hosszlengőkar. A szilentek szerintem eredetiek voltak és teljesen tönkrementek. A kerékagy felőli oldalon a szilent is teljesen odavolt, ezt is cseréltem. A kerék 2-3 cm-t mozgott, elég silány lehetett az úttartása. A keresztlengőkarokból az állíthatóknál az egyik kompletten cserélve lett egy újra, a másikban csak a gömbfejek (nem tudom hogy hívják). A nem állítható keresztlengőkarokba is vettem szilentet, de nem lettek jók. 30mm-eset kaptam, de ezeket ujjal át tudtam préselni rajta. Egy lett kipréselve a fémgyűrűvel együtt, majd mivel nem találtam hozzávalót (és nem volt rossz), ezért visszakerült. A lengéscsillapítókat az autóval kaptam, ezek is cserélve lettek. Az eredetiek minimális erővel összenyomhatóak voltak és nem is nyomták ki a szárat, cserébe az olaj is folyott belőlük. A rugók és a toronyszilent házak csak le lettek rozsdátlanítva és a szokásos Korantos kezelés után festve.
A fékbetétek és a tárcsák kb feles állapotuak voltak. A nyergek valószínűleg akkor lettek felújítva, mikor a tárcsa és betét cserélve volt. A festés után megkapták az új Brembo tárcsákat és az EBC greenstuff betéteket.
A kézifék bowdenek nem voltak berohadva, szépen mozogtak, de a nyeregnél levő gumivédő szét volt szakadva. Vettem újat kompletten.
A benzinszűrő cserénél a szűrőházat tartó fém csavarjai kiszakadtak. Ezek helyére húztam lemezanyát és a tartót is rozsdátlanítottam és festettem.

A költségben a keresztlengőkar, a kerékagy szilentek, festékek rozsdaátalakító, rücsi, alvázvédő és az ecsetek ára szerepel.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2024-04-12

Nem abban az ütemben ahogy terveztem de végre ma minden a helyére került, Fegyverneken a FeZso műhelyben, köszi Ujvári Feri barátomnak, elvoltunk vele egész nap majdnem:-)
Felkerült a hátsó Magnetti Marelli diffúzor / még tavaly ilyenkor bevontam karbonszövettel / egy másik donor lökösre, színrefújva, lakkozva illetve a GTech kipufogó rendszert lecseréltük a Magnetti Marelli duplavégű szettre ahogy a csomagban jött még tavaly év elején.

 
>> Eseményaranytl // Alfa Giulia Q // 2024-04-11

Kihasználtam a száraz meleg áprilisi időt és elvittem a Q-t egy szlovákiai túrára a gyári szerelésű, kopáshatáron lévő gumi utolsó tizedmillimétereinek elmorzsolásához..
Emellett egy olyan útvonalat is szerettem volna találni, amely összeköti a korábbi bevált helyszíneket a márciusban felfedezettel.
Ehhez összeállítottam egy ígéretesnek tűnő útvonaltervet.
Itthoni szakaszt gyorsan le akartam tudni, hogy a kinti utakra több idő maradjon.
Cél Bánréve. M5-M0-M31-M3-21-23-25-Ózd. Ózd előtt még mindig le van zárva a 25 egy szakasza, így Bekölce felé kellett kerülni.

Bánréve után Tornalja, Deresk (1. kép), Szirk (2.,3. kép), Turcsok, vissza Szirk, majd ismét Turcsok párszor.

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2024-04-12

Ma megtörtént az ébresztő , 4 és félhónap után. Aksi feltöltve berakva és ha mi sem történt volna indult a gépezet.Olaj cserét és szűrőket nem cserélek ebben az évben mert tavaly kevés volt a megtett kilométer. Olajszint maxon és teljesen tiszta (2268 km van benne). Gumik 2,5 bárra vissza engedve egy külső , belső takarítás és indulhat a szezon. Ezen a télen nem ment álmában a kilométer óra😄. Jó utat bátyó a nyáron!

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2024-04-12

Egy éve készült ez a kép szokatlan témával. Mennyivel nagyobb a 159!

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-04-12

Mérsékelt lelkesedéssel indultam el a szokásos Izsák felé vezető úton egy kis gurulásra. Végül nagy autózás lett belőle. A nyárias melegben az ablakot teljesen lehúztam, füldugó a bal fülembe, napszemüveg, kesztyű, aztán hajrá. Eszembe juttott Davide Cironi Alfa GTJ rövid videója, teljesen hozta az élményt. Remek kis sprint volt egy nagyszerű autózós autóval.
~40km

 
>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-12

Érkezett egy kissebb csomag, Úgy emlékeztem, hogy csak 4L olajam van itthon (közeb kiderült, hogy 8L), így rendeltem még 8L-t, a 147-be, is lassan cserélem. Ugyan légszűrőház még nincs, de érkezett még Champion légszűrő, Ufi olajszűrő, egy pár Tedgum G-szem, Ina vezérlés készlet, Dayco balanszszíj készlet. Vízpumpa az egyik barátom polcán van, így ezt nem rendeltem. Meg érkezett egy pár motorháztető teleszkóp, mert elég gyengusznak éreztem őket.
A teleszkópokat, ki is cseréltem, a többi arra vár, hogy a nevemre írhassam az autót...