Blog
Az a penge ötletem támadt, hogy nem kezdem el a hátsó fékmunkahengert felújítani, hanem nagystílű leszek és veszek egy újat. TRW volt rajta hát szóltam Zolcsikának hogy egy bal hátsó munkahenger kell a jószágra, méghozzá a TRW-től. Keddre meg is érkezett. Szerda délután munka után söprés haza az offossal. Megláttam az új munkahengert és úgy megörültem hogy azonnal neki is láttam a felszerelésnek. Semmi fennakadás nem volt, pikk-pakk felugrott a helyére. Légtelenítés és örülés. Hibátlan a cucc. Még nem volt este gondoltam leakasztom a DPF-et és kipucolom hátha segít rajta egy kicsit.
--HIBA LEÍRÁSA ON--
A turbónyomás ingadozik, és ez érződik az autó erején is. Már 4.-ben is érezni, de 5.-ben és 6.-ban nagyon. Kifogy belőle a szussz. MES szerint a DPF 82%-os tömödésen van. Csináltam force regen-t aminek hatására lement 70%-ra. 2-3 nap múlva megint 80%-on volt. Aztán autópálya 5.-ben kb 80 Km-en keresztül 3000-3200-on tartva sem javult a tömődöttség. Turbócsöveket végignézve nem találtam kritikus rendellenességet. Hibakód nincs.
--HIBA LEÍRÁSA OFF--
A leszerelés kicsit megizzasztott. Természetesen a legnehezebben hozzáférhető anya sarkalódott le. Nem volt egyszerű leoperálni, de lejött :-). Telenyomtam hideg zsíroldóval, aztan éjszakára magára hagytam hagy dolgozzon a rendszer. folyt köv...



Végre találtam olyan nappali menetfényt, ami tetszik is és nem egy plusz lámpa. Irányjelző helyére kell beszerelni, menetfény és irányjelző funkciója van egyben.






A bal hátsó fék megpróbálta kikezdeni az idegrendszeremet. A csatát elvesztettem, de piszok akaratos vagyok és a háború az enyém lesz ;-).
Az történt, hogy a hátsó fékbetét cseréje hibátlanul lezajlott. Természetesen fékek le- és kipucolva féktisztítóval, csipetnyi wd40 a dugattyúhoz majd megjáratva. A legjobb tudásom szerint jártam el. Makulátlanul működött minden egészen egy hétig. Szombaton éreztem egy kis fékszagot amikor kiszálltam a kocsiból. Kicsi feleségem is jelezte, hogy rendellenes fékszag terjeng a levegőben, pedig nem is volt csapatás. OK, nincs gond, majd megfújkálom féktisztítóval. A befújkálás vasárnap délutánra tolódott, majd tesztkör. Hát "jobb vót mint lett" eset következett be. A bal hátsó úgy szorult, hogy megemelve a kereket sem bírtam elforgatni. Meglehetősen zsizs volt ott a környékén minden.
Fék szét. Féktisztító - wd40. Fék össze. Fék sz@r. Ekkor előlről az egészet. Aztán a harmadik után már jónak tűnt. Nagy öröm, mehet a próba. Hát a fék ismét sz@r. Már nem szorul, de nem is fog. Gondoltam levegős lehet a birkózástól. Feleségem nyomkodta a féket én meg az autó alatt csavargattam a légtelenítőt, ekkor tűnt föl hogy az automata nem működik. Teljesen visszamegy a dugattyú alapállapotba. Fék ismét szét. Ekkor a porvédő alól fékolaj kezdett csurogni. Sajnos az autót így otthon (a szülőknél) kellett hagyni. Kb este 11 lehetett. Így a feleségem offosával indultunk haza kb 100 Km-re.
Vicces nap volt...
Bekerültek a nyomtávszélesítők is, így már nincsenek beesve a kerekek a kerékjáratba. Elöl 10-10mm oldalanként, hátul 20-20mm-t kapott oldalanként.



A gyári hangszórókat sikerült fúrás, faragás nélkül lecserélni JBL CS760C-re (by HARMAN) A munkát inkább szakemberre bíztam.

Sziasztok, 147-es JTD-nek nem nyitottam blogot, de a V6 az megérdemli :D
Szóval 2017 januárban vettem egy ismerősömtől (aki szintén tag itt) az autót nagyon szép állapotban, kellett egy családi autó, szóval ilyen esetben a legjobb válaszás a 166 :)
Rögtön vezérlés cserével kezdtünk, gyertyák, vízpumpa, görgőg, szíjjak, szelepfedél tömítés Ezen kívül az automata váltó olaját is leeresztettük, ami ELMÉLETILEG lifetime olajjal van feltöltve, de ebben sem én, sem a szerelőm nem hiszünk, szóval az is cserélve lett.
Plusz még egy kis okosságra is megkértem a mestert, találjon ki valami védelmet az aut. váltó vezérlőjének, amit okosan a hűtőcső alá raktak, szóval ha ott van valami bibi, ráfolyik a víz (ahogy meg is történt előző tulajjal) Ezt most örökre kiiktattuk , mert egy műanyag borítás került a vezérlő egységre, ami szellőzik is, szóval ettől mér nem kell tartanom.
Mivel tavaly ősz végén sikeresen lemarattam az első emblémáról a piros színt egy mosásnál a bogároldóval, így az első és a hátsó emblémát is lecseréltem, immár a legújabb van rajta :)

Eljött az ideje...
komplett vezérlés, ( gögők, vízpumpa ) üzemenyagszűrő, légszűrő, pollenszűrő, és olajcsere.
Valahogy nem volt jó az autó, hogy úgy fogalmazzak "elveszítette sínautó jellegét" és csinált időnként kicsi, de jól érezhető jobbra rántásokat. Mivel nemrég volt cserélve a négy első lengőkar ezért elvittem az amúgy is már betervezett beállításra. Megcsinálták és az utcára kigurulás után rögtön éreztem, hogy ez életveszélyes. A kormány hol jobbra áll egyenes menetben, hol normálisan, hol ránt egy nagyot az autó jobbra egy mini S-t leírva, hol a VDC nem elérhető hibaüzenetet dob. Visszavittem és rögtön kiderült mi a baj, az egyik csavar ami a jobb alsó lengőkart fogta ki volt lazulva :( Hála az égnek baleset nélkül egy csavar meghúzással meg még egy beállítási díjjal megúsztam és azóta úgy veszi az utat ahogy azt kell :)
10000HUF
Eljött az idő, hogy meguntam a cd kiírogatást. Rászántam magam egy Yatour okosságra. Pöppet féltem tőle, de a várt eredményt hozza szépen. Gyári fejegység és hangszórók szépen adják a zenéket.