Blog

>> EseményV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2017-12-02

Meg jött itt is a tél :) kis csúszkálásokkal :)

 
>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2017-11-30

Történt, hogy a tél előtt még rendbe akartam hozni az autón a féket, illetve a küszöb-első lökös kombót, így ennek múlt héten neki is álltam. A fék nem vártan lett nagyobb kiadás, nem volt elég a fékbetéteket cserélni, így új tárcsákat is kapott. Ezen a napon érkezett egy telefonhívás, miszerint baráti ajánlás után, szeretnék megvenni az autóm. Nem voltam én erre felkészülve, nem is tudtam mihez kezdjek vele. Elsőre talán komolyan sem vettem. Aztán azon a pénteki napon még kivittem Sződligetre Csabihoz rendbe rakatni a külsejét is, időközben a leendő vevőm még jobban akarta az autót. A héten kifizettem mindent és elhoztam, szép lett, jó lett. Akkor tudatosult bennem igazán, hogy tényleg eljött a búcsú napja, mert bizony ha nem az enyém lett volna, én is akartam volna magamnak... Ugyan terveztem, hogy jövőre megválnék tőle, még egy utolsó nagy kirándulás, néhány újabb jó élmény után, mert hát sok ilyenünk volt, de ahogy többen mondták, sosem lesz minden úgy, ahogy én tervezem. Hát nem is lett...
Tegnap fájó szívvel kipakoltam belőle mindent, több mint hét és fél év emlékei jöttek elő. Nem gondoltam, hogy könnyű lesz, de nem vártam azt sem, hogy ilyen nehéz. Este még egy utolsó közös utunk volt, ahol mindketten hallattunk a hangunk, remélem sosem fog eltűnni a fülemből az a hang...
Végül ma reggel, 2.800 nap, azaz kerek 400 együtt eltöltött hét után elváltak útjaink. Első autónak jobbat kívánni sem tudtam volna, eszméletlen sok jó élményt, és nem mellesleg több nagyon jó barátot is köszönhetek Rómeónak. Tényleg igazi családtag lett nálunk, komolyan azt hittem, hogy örök páros leszünk... Egy darabig még fájni fog a szívem az biztos, de a józan ész sajnos ezt diktálta. Lakáshitel és céges autó mellett nem tudtam volna úgy gondját viselni, ahogy megillette, cserébe viszont remélhetőleg jó helyre került. Még utoljára rendbe hoztam, ahogy anno megígértem neki azért cserébe ha vigyáz rám. Benne sosem kellett csalódnom, szerettem, szeretem minden hibájával együtt. Remélem az új családjába is sok örömöt hoz majd, nekem örök élményeket adott, nem mellesleg egy örök szerelmet egy csodás márka iránt.
Egy időre most alfátlan leszek, de remélem nem kell túl sok idő, és újra villoghatok, integethetek nektek az utakon, vigyázzatok addig is magatokra, egymásra! :)

 

- Letisztítottam, lefestettem a tegnap kiszerelt dolgokat.
- Szétszedtem a jobb hátulját is.
- Letisztítottam, lefestettem a jobb hátsó dolgokat is. Közben a bal oldal "száradt" - 5. kép
- Ugyan ez történt a súllyal is.
- Örömmel konstatáltam, hogy az alja nagyon jó állapotban van,
- Másik felfedezésem: nincs hátsó fékerő szabályozó!

 
>> SzervizKicsiJoe // Alfa 159 1,9 JTDm SW 150 LE // 2017-11-09

Nyekergett, kicseréltük.

 
>> SzervizKicsiJoe // Alfa 159 1,9 JTDm SW 150 LE // 2017-10-24

Ismét egy olajcsere..... és kapott egy hátsó ablaktörlő lapátot.
Km óra állása: 180 612 km
Motul 8100X-CES 5W-40

 
>> SzervizKicsiJoe // Alfa 159 1,9 JTDm SW 150 LE // 2017-01-15

Cseréltem egy használt, de nagyon jó állapotú Exide 72 Ah 720 indítóáramos akkumlátorra.
Km óra állása: 171 080 km

 

Nagyjából 3 hónapja (vagy több) nincs kedvem az Alfához. Állandóan vergődött, rázkódott, vibrált, kellemetlen és kényelmetlen volt vele az utazás. Letettem inkább a garázsba, a Fiattal jártam. Múlt héten nem hagyott nyugodni a dolog, így elkezdtem kutatni a lehetőségek után. Első körben kicseréltem a motortartó bakot, majd mentem tovább. Miután szétugrott a porfogó a féltengelyen, belátást nyertem a csukló belsejébe. Nem túl nagy örömömre az látszott, hogy a tengely beleér a kehely szélébe. Szétszedtem hát mindkét oldalt, bevittem melóba és a kollégára bíztam az átmérők kijavítását. 25 mm a gyári, az erősített a problémás helyen jelenleg 27 mm, de még mindig nem jó, miután beszereltem és kipróbáltam, semmivel nem lett jobb a kocsi. Így még egyszer nekifutok, de már csak az egyik oldalt kell szétszednem. A céget, ahol gyártattam a tengelyeket többször is kerestem, hogy még mindig nem jó a dolog. Miután a 3. telefonhívásom is sikertelen volt, kezembe vettem a dolgokat. Ennyit a garanciáról és a drága minőségi munkáról. Pár képen igyekeztem szemléltetni, hogy mi a probléma, hogyan lesz orvosolva, majd az összeszerelésről.

 
>> Szervizmate59 // Alfa 159 SW // 2017-11-29

Gyári új légszűrő és légszűrőház

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-29

Reggel termosztátvizsgálat volt.
Mutató szerint ~82-89 között mocorog a vízhőfok, MES szerint viszont csak ~76-81 között.

07:17 - 07:25 között autópályán 1-es kép.

07:36 - 07:40 között a városi araszolásban 2-es kép.

A termosztát nyitási értéke tényleg 88 fok kellene legyen, mutató szerint nálam 80 foknál kinyit, viszont ez MES szerint csak ~75 fok.

Ebből következtetve működik a termosztát, de nem jó értéken, így hűvösebben jár a motor mint kellene.

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-11-29

Tegnap meló után begurultam a szervízünkbe és lecseréltem a nyári szandikat téli bundás csizmára :-) kerekeket kicentíroztam. 20-30 gramm kellett csak rájuk a belső oldalra. Majd végre kicseréltem a kézifék bowbeneket. Mind a hármat. Szerencsére a hátsókat nagyon egyszerű, szinte adja magát. Egy tapasztalatlan emberke is simán megbírkózik vele. A rövidet már kicsit nehezebb, ha nem tudja az ember mit és hogyan kell.
Szóval ennek a menete a következő:
Kézifékkar behúz, alatta a csavart elkezdeni kitekerni teljesen majd bowden kiakaszt
Autó felemel, tartó konzolon lévő két kis csavar kiteker. Ezután azt hinné az ember, hogy hopp hopp kihúzza. Én is ezt hittem.... No, de nem így van. Van egy kicsike kis csavar alul a műanyag tartó elött egy inbusz fejű (lásd 5ik kép), azt ki kell tekerni teljesen mert a rövid bowdenen lévő kis pöcök meg akad benne. Semmi más funkciója nincs annak a csavarnak egyébként.
Ezután bowden ki, új vissza fűz és össze rak, aztán már csak be kell állítani.

Km: 296.662