Blog
Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
Úgy néz ki hogy összeállt az idei Nagy Túra útvonala.
Pár sarokpontból indult a tervezés:
- Franciaország legnagyobb alpesi útvonala: Route des Grandes Alpes (Sok hágóján már jártunk, de most három napot rászánva végigmegyünk. A kezdőponttól a végpontig.)
- Sanremo (Itt már kétszer jártunk és nagyon bejött a környék)
- Seborga
- Monaco
Az első tervet január 2-án mentettem el, mára már Rev 23-nál tart:
- 3.300 km,
- 52 óra kocsikázás,
- 37 hágó,
- 6 szállás lefoglalva. Jobb helyek keresése folyamatosan, de úgy néz ki hogy elsőre jókat találtam.
Utána néztem, most se fogunk találkozni a Tuor de France biciklistáival.

🛫 Kezdetek – Egy rendelés és egy álom
SD rendelt egy ritka, gyönyörű piros Alfa Romeo Stelvio OEM fékszettet az Egyesült Államokból.
Egyben jött volna, de valami történt az út során…
📦 Káosz – Négy részre tört a világ
Az eBay rendszere először egy csomagot mutatott, majd hirtelen négyet.
A GLS egyetlen, sérült dobozt kézbesített – Dávid visszautasította.
Kiderült, hogy a szállítmány szétesett, a tárcsák külön, a nyergek máshol –
a nyomkövetés sem tudta követni.
A vásárló azonnal reagált: levelek, bizonyítékok, telefonok, minden mozgásba lendült.
📞 Fordulópont – Ember a gép mögött
Egy kedves, értő GLS ügyintéző még a rendszer rideg falai mögül is észrevette:
itt nem csak csomagokról, hanem emberi hozzáállásról van szó.
Összehangolták a kézbesítést, a négy rész újra egy egész lett – úgy, ahogy eredetileg álmodták.
📷 Igazolás – A vas és a valóság
Dávid kibontotta a csomagokat. Minden fő alkatrész megvolt:
féktárcsák,
féknyergek,
kábelek, szenzorok,
még a rugó is, amit először hiányolt.
Kiderült, hogy csak egy kis takarólemez deformálódott, ettől esett ki a rugó –
de semmi nem sérült komolyan.
🌍 Zárás – Köszönet az emberségért
A történet végén Dávid nemcsak az eladónak és az eBay-nek írt,
hanem külön levelet küldött a magyar GLS-nek is, megköszönve az emberi hozzáállást.
A munka ünnepén ez lett az ő ünnepe is – a tisztességes munkáé,
a segítőkész ügyintézőké,
és a jó szándékú vásárlóké.
By: ChatGPT, aki segítette az ügylet minden kommunikációs lépését. Respect!
Ember és gép – a gépért. Alfás vasak, gépi szívek és szellemek: egyesüljetek!




2025-ben kicsit megcsúsztam a cserével, ezért április végén került sor rá.
Km: 153.456
"Kemény" 3230 km-t mentem a téli szezonban.
Idén a közelség miatt új helyen, a Kó-Pé Szervízben történt meg a csere.



Felszereltettem az új nyárigumikat a felújított felnikre. Ha az autót is viszem, akkor 3 hét múlvára kaptam volna időpontot, így viszont reggel vittem, délután hoztam a kész szettet.
A munkát ismét a Gumisch végezte. 21.000 ft volt a szerelési díj az új szelepekkel.
A gumit egy ismerős szerezte nagyon kedvező áron, 30.500 ft volt darabja, így 122.000 forintot fizettem a szettért.


Igen, több embernek is ez a szett van már az autóján. De tanulva a korábbi évekből, amit a 156-ossal szenvedtem a különböző üvegszálas dolgok tekintetében, okosabb megoldás volt ABS-ből készült cuccot beszerezni. Megrendeléstől valamivel több, mint 2 hét alatt érkezett meg a küldemény. Remélhetőleg minél előbb felkerül majd az autóra! :-)



Hiába óvtam a télen egy Ctek töltővel az akkumulátort, tavasszal az első indítások után elhalálozott. Valószínűleg cellazárlatos lett. 2019 körül kerülhetett bele egy Bosch, szóval legalább 6 éves volt.
Korábban már bizonyított nálam az Exide, így ismét erre esett a választás. Egy Exide Prémiumot vettem bele 72 Ah-val.


Amíg a 159 várt a javításra, elegánsan átpasszolt pár fontos családi fuvart is.
Kmét- Dföldvár - Bfüred -vissza
Kmét- Bpest -vissza
211208 km