Blog
11 darab féltengelycsavar lecserélve, fel-le légkulccsal, nem csoda, ha elnyalta a fejét...
Csavarok 6200, Munkadíj 5100. Közben aláláttam, minimális alvázvédőpótlás lesz szükséges a nyúlványoknál és hátul.
A B12-esítés után az egyébként nyugalmi állapotban rövidebb Eibach rugókkal a kocsi magasabban ül, nem súrolja az etalon fekvőrendőrön az alját és az arra történő fel és legurulás nem jár akkora ki-belengéssel mint a gyári rugók esetében. Annak ellenére, hogy keményebb, nem érzek nagy komfortvesztést, azt majd megítéli aki másik kocsiból ül át :-) A kocsi viselkedése pozitív irányba mozdult. Egyenlőre úgy gondolom, hogy megérte...
A futóművet 0° összetartásra állítottuk a gyári -7° +-4° helyett. Az egyenesfutás javult, a kormányvisszatérítés erősebb lett. Erős fékezés esetén jobban nyomon marad az autó (placebo?).
Kicsit "lustább" a kormányzás. Az egyenestől eltéríteni "több erő" kell, kormányzás, íven tartás férfiasabb. Teljesen kitekert kormánynál nem "fűrészfogazik", nem ugrál el a kerék az ívéről. Na meg állítólag így nem fogja enni a gumi belső felét.
Ma hozta a posta, alig vártam, hogy műszakból hazaérjek, és nekieshessek a cserének. Sokkal jobban néz ki az új gombokkal :)




Vettem egy bölcsőt még tavaly a mostani viseltes helyett, ami még az autó alatt van.
Habár jó állapotban van (Olasz autóból származik), gondoltam adok neki még 1-2 réteget, hogy többé ne legyen gond vele.
Alapos csiszolás után kapott 1 alapozó réteget, majd cink festék réteget, végül 2 rétegben alvázvédőzve lett. Száradás után, kifújtam a belsejét üregvédővel. Ezek után remélem nem lesz rozsda többé.




Zsákutca végén lakunk, ott is parkolok, nem mindenkinek sikerül megfordulni :(
Betétlapot adni meg pláne nem divat...

Ismét eltelt egy év, eljött az olajcsere ideje. Mivel kivételesen én is és Ezüst Róka is itthon voltunk, meglátogattuk Szatyit, hogy végezze el az olajcserét. Ezen kívül Gábor lecserélte a váltó- és a szervó olajat is, mivel ezek még nálam nem voltak cserélve. Gábor elmondása szerint a váltó olaj elég retkes volt már. Ezen kívül lemosatta a motort alulról, mert nagyon koszos volt.
Mást most nem kellett cserélni, vagy javítani.
Ki lett cserélve a rugó, a kocsi immáron Bilstein B12 Pro-kit futóművel bír.
Érdekes módon annak ellenére, hogy rövidebb az Eibach mint a gyári Ti, a kocsi magasabb lett minimum fél centivel.




Két első felső lengőkar, hátsó ajtó telók, kuplung munkahenger
A saját programommal immár több, mint 1000km-t megtettem, minden tökéletesen üzemel, tökéletesebben mint valaha. Így elérkezettnek láttam az időt, hogy kiköltözzön a tuning-box a motortérből. Nem szerettem azt a kusza kábelhalmazt...
Egyúttal kikötöttem a nyestriasztót is, mert olyan állat nálunk nem lakik. Viszont az akksit lassan, de biztosan szívta, feleslegesen.
Jó érzés volt kifűzni az összes utólagos kábelt a motortérből, számomra megnyugtatóbb látvány ez így :-)
Közben ránéztem a dpf státuszra is, az is egy visszajelzés a programomról, hogy jó irányba módosítgattam e.
Itt volt meglepetés. 550km-t autóztam a legutóbbi regenerálás óta, ebből 450km autópálya, 100km város, rövid távok. Az egr kiküszöbölése óta megszoktam, hogy kb ennyit bír, érdemes keresni az alkalmat, hogy egy kicsit kivigyem a városból.
Most viszont a szokásos 94-97% helyett 82%-os tömődöttség érték fogadott. Szóval nem csak hogy kevesebbet fogyaszt az autó, de kevesebbet is kormol. A vételkori állapothoz képest a különbség még drasztikusabb. Akkor Átlag 380km-t tudtam megtenni két regenerálás között. Most látszik, hogy a 600km-hez nagyon erőlködni sem kell.
UPD. visszanéztem a korábbi, EGR off utáni kiolvasás fotóit. Tisztán autópályás menetek után már akkor is viszonylag alacsony volt az dpf tömődöttség (akár 60%@430km). Viszont innen városban kb. 100km alatt elérte a telített állapotot. Majd ha lesz türelmem/kedvem, megnézem, hogy pályán kormol e még sokkal kevesebbet, vagy városban közelít sokkal lassabban a 100%-hoz.







