Blog

>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2018-01-31

11 darab féltengelycsavar lecserélve, fel-le légkulccsal, nem csoda, ha elnyalta a fejét...
Csavarok 6200, Munkadíj 5100. Közben aláláttam, minimális alvázvédőpótlás lesz szükséges a nyúlványoknál és hátul.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-31

A B12-esítés után az egyébként nyugalmi állapotban rövidebb Eibach rugókkal a kocsi magasabban ül, nem súrolja az etalon fekvőrendőrön az alját és az arra történő fel és legurulás nem jár akkora ki-belengéssel mint a gyári rugók esetében. Annak ellenére, hogy keményebb, nem érzek nagy komfortvesztést, azt majd megítéli aki másik kocsiból ül át :-) A kocsi viselkedése pozitív irányba mozdult. Egyenlőre úgy gondolom, hogy megérte...

A futóművet 0° összetartásra állítottuk a gyári -7° +-4° helyett. Az egyenesfutás javult, a kormányvisszatérítés erősebb lett. Erős fékezés esetén jobban nyomon marad az autó (placebo?).
Kicsit "lustább" a kormányzás. Az egyenestől eltéríteni "több erő" kell, kormányzás, íven tartás férfiasabb. Teljesen kitekert kormánynál nem "fűrészfogazik", nem ugrál el a kerék az ívéről. Na meg állítólag így nem fogja enni a gumi belső felét.

>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-01-30

Ma hozta a posta, alig vártam, hogy műszakból hazaérjek, és nekieshessek a cserének. Sokkal jobban néz ki az új gombokkal :)

>> Autóápolássparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2018-01-30

Vettem egy bölcsőt még tavaly a mostani viseltes helyett, ami még az autó alatt van.
Habár jó állapotban van (Olasz autóból származik), gondoltam adok neki még 1-2 réteget, hogy többé ne legyen gond vele.
Alapos csiszolás után kapott 1 alapozó réteget, majd cink festék réteget, végül 2 rétegben alvázvédőzve lett. Száradás után, kifújtam a belsejét üregvédővel. Ezek után remélem nem lesz rozsda többé.

 
>> EgyébGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-01-30

Megérkeztek ma a gumiszettek, 1 a padlókra 1 a felnikre:-)

 
>> EgyébSeriff // Alfa 159 SW 2.0 JTDM // 2018-01-30

Zsákutca végén lakunk, ott is parkolok, nem mindenkinek sikerül megfordulni :(
Betétlapot adni meg pláne nem divat...

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-01-30

Ismét eltelt egy év, eljött az olajcsere ideje. Mivel kivételesen én is és Ezüst Róka is itthon voltunk, meglátogattuk Szatyit, hogy végezze el az olajcserét. Ezen kívül Gábor lecserélte a váltó- és a szervó olajat is, mivel ezek még nálam nem voltak cserélve. Gábor elmondása szerint a váltó olaj elég retkes volt már. Ezen kívül lemosatta a motort alulról, mert nagyon koszos volt.

Mást most nem kellett cserélni, vagy javítani.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-30

Ki lett cserélve a rugó, a kocsi immáron Bilstein B12 Pro-kit futóművel bír.
Érdekes módon annak ellenére, hogy rövidebb az Eibach mint a gyári Ti, a kocsi magasabb lett minimum fél centivel.

>> Szervizgergulus // Alfa 156 Sw 1.9jtd // 2018-01-30

Két első felső lengőkar, hátsó ajtó telók, kuplung munkahenger

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2018-01-30

A saját programommal immár több, mint 1000km-t megtettem, minden tökéletesen üzemel, tökéletesebben mint valaha. Így elérkezettnek láttam az időt, hogy kiköltözzön a tuning-box a motortérből. Nem szerettem azt a kusza kábelhalmazt...
Egyúttal kikötöttem a nyestriasztót is, mert olyan állat nálunk nem lakik. Viszont az akksit lassan, de biztosan szívta, feleslegesen.

Jó érzés volt kifűzni az összes utólagos kábelt a motortérből, számomra megnyugtatóbb látvány ez így :-)

Közben ránéztem a dpf státuszra is, az is egy visszajelzés a programomról, hogy jó irányba módosítgattam e.
Itt volt meglepetés. 550km-t autóztam a legutóbbi regenerálás óta, ebből 450km autópálya, 100km város, rövid távok. Az egr kiküszöbölése óta megszoktam, hogy kb ennyit bír, érdemes keresni az alkalmat, hogy egy kicsit kivigyem a városból.

Most viszont a szokásos 94-97% helyett 82%-os tömődöttség érték fogadott. Szóval nem csak hogy kevesebbet fogyaszt az autó, de kevesebbet is kormol. A vételkori állapothoz képest a különbség még drasztikusabb. Akkor Átlag 380km-t tudtam megtenni két regenerálás között. Most látszik, hogy a 600km-hez nagyon erőlködni sem kell.

UPD. visszanéztem a korábbi, EGR off utáni kiolvasás fotóit. Tisztán autópályás menetek után már akkor is viszonylag alacsony volt az dpf tömődöttség (akár 60%@430km). Viszont innen városban kb. 100km alatt elérte a telített állapotot. Majd ha lesz türelmem/kedvem, megnézem, hogy pályán kormol e még sokkal kevesebbet, vagy városban közelít sokkal lassabban a 100%-hoz.