Blog
Hankook asszimetrikus mintázatú téli gumikat kapott 215/55 R16 méretben. A felniket kigörgőzték. Komfortos, nem ráz, jól tapad, boldogság van :)
Egy kisebb szervizelésen esett át az autó: kicseréltettem a termosztátot ( nem volt fixen 90 fokos a víz, ugrált 80-90 között), illetve kapott új gyertyákat (NGK). Úgy érzem simábban jár a motor, nincsenek mini rezgések 80km/h-nál sem.
Pár nap alatt észrevett megoldandó dolog az autón:
- termosztátot kell cserélni ✓
- cserélni kell a kiegyenlítőtartály egyik csövét (50518111), mert elporladt a csatlakozója ✓
- első rendszám keret nélküli felrakása, hogy a parkradar ne visítson ✓
- tetőantenna szár is cserés, mert meg van rágva ✓
- váltóolaj csere ✓
- fékfolyadék csere ✓
- bőrápolás ✓
Felbakoltam a hátulját is. A kaszni sokkal merevebb, mint a Póké volt, az ajtó simán nyílik/záródik, nem feszül így sem.
Kerekek előre kerültek az új Conti gumikkal.
A bal hátuljáról leugrott a fék. A helyzet kissé bonyolultabb, mint elöl, kell:
- új féktárcsa, mert 10,4 mm vastagok (nem lehet már szabályozni) és csúnyán kopottak,
- új fékbetét, mert valami fel van az egyikre kenődve,
- gumiharmonika a kézifék bovden végére, mert elporladt.
Maguk a fékek jól néznek ki, de nem ússzák meg a felújítást.
Új fékcső meg már van.











Ha már rajta volt a hengerfej, megkezdődhetett a teljes összeépítés,ami valljuk be nem megy túl gyorsan!
Felkerült a szívósor,klímakompresszor,kormányszervo,generátorbak,féltengely,generátor.
Közben lefestettem a porvédő lemezt, ami a motor és a váltó között van!
A vezérlési időt beállítottam és megrögzítettem, hogy mire jön a szíj csak felkeljen rakni.
Megérkezett a billenésgátlóba a szilentblokk ezt is kicseréltem.Ha már alkatrész kell rendeltem több mindent, de sajnos egyesével érkeztek.
Most csak a hengerfej tömítést tudtam beépíteni!
Használt Dunlop Wintersport 3D (205/55 R16) szett, 7 mm, kiváló állapotban.
Km óraállás: 106 017
Átnéztük a kicsit tetőtől talpig... Alul egy két helyen keledzik a rozsda... Szerkezetileg kifogástalan motor váltó futómű ✅. Kiolvastuk a fejit. Vásárláskor vittem magammal rétegvastagságmérőt, lemértem minden elemet 98-127 közt volt végig., de azért Szamosiék is rámértek, végig gyári festés, szerintük sem volt törve sehol! Gyári a feje nem volt mókolva hibakódmentes. A két mester szétdícsérte, szerintük kimegy a világból, hát legyen igazuk.

Vásárlás után szűrők, olajak, komplett vezérlés csere elvégezve. Km. 180.256.