Blog
Itt tartunk :-)
- tankolások száma: 121
- km óra állás: 99.103 km
- össz. menetidő: 1.345,30 óra (56,05 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.898,83 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,24 Ft/km
- életkor: 731 nap
- átlagos napi futás: 135,57 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,67 %





Ma teljesen lebontottam a bal hátsó futóművet. Minden rendben, csak egy esztétikai festés kell.
A rugó felső résében lévő "virágcserép" tele volt földdel, homokkal. Cserébe tökéletes az állapota :-)
A Pók után furcsa úgy autót szerelni, hogy nem kell a csavarlazító. Egy csavar sincs berohadva :-)







Sokat olvastam tempomat utólagos beszereléséről és sokan írták, hogy van amelyik alfa nem tempomatos, de be van kábelezve és csak egy tempomat kart kell beszerezni, összedugni és kész! Teljesen ráizgultam a dologra, így hát lebontottam a kormány alsó burkolatát és találtam is egy szabad csatlakozót! Beszereztem egy tempomat kart, összedugtam és csodák csodájára működik!!! Nagyon jól fog jönni mert hetente pályázok! Hibátlanul működik, még a műszerfalon a kis zöld logója is megjelenik bekapcsoláskor!




Megkapta élete első téli gumiját. Nokian!
Marso-ban akciós gumik, munkadíj ingyen :)
Jobb első kerékcsapágy + spirálrugó felső gumiágy csere.
A Giulián az ajtó behúzója nem rekesz, hanem egy "lukas" fogantyú. Én szoktam oda dolgokat pakolni, úgyhogy zavart ez a dolog. A neten azonban minden kapható: potom pénzért adnak műanyag vödörkét, ami pontosan beleillik, nem zörög, jó a tapintása, GIULIA feliratos gumi betét van az alján, egyszóval perfekt.
Megjött, be is szereltem.
(A kép illusztráció)

Beszereztem féktárcsákat és betéteket hátra. Sajnos gumiharmonikát nem kaptam a kézifék bovden végére.





Vétel utáni olaj és szűrőcsere
Elaforg kedvezményes gyári szett - 35e Ft
(Selenia WR P.E. 5 liter, gyári olajszűrő, gyári levegőszűrő, gyári üzemanyag szűrő, pollenszűrő)
Munkadíj - 7e Ft
180065km
Mivel az autót naponta használom munkába járásra, ezért a télre szükségem van valamiféle hőforrásra az ülésben. A fűthető üléshuzat (párna) nem jöhet szóba, mert egyrészt hogy néz ki, másrészt az előző autómban minden télen elhasználtam egyet, mindig elszakadt a fűtőszál tél végére, harmadrészt meg kényelmetlen azon ülni. Ezért végleges megoldásként a karbonszálas beépíthető fűtőbetétekre voksoltam. Meg is vettem a szettet. Egész jó minőségű, strapabírónak néz ki a fűtőlap, és a vezetékek, kapcsoló, relé sem az a legolcsóbb, fröccsöntött hatású.
A beszereléshez elsőként a - akkusarut kellett lekötni, ülés alatti csatikat széthúzni majd kiszerelni az ülést az autóból. Először az ülőlapot szedtem szét, alul körbe ki kell akasztgatni a műanyag kapcsokat, majd az ülés vájataiban lévő fémkarikákat elcsípkedni, így felhajtható a huzat a szivacsról. Ezután felragasztható a fűtőlap. A gyári vezeték kivezetést használtam a szivacson, illetve az instrukciók szerint a termosztát alatt egy kis kb. 5mm mély üreget faragtam a szivacsba, hogy ne nyomjon. Visszaszerelésnél a huzat fém pálcáit a szétvágott kapcsok helyett gyorskötözőkkel kell rögzíteni, egy kicsit macerás a beakasztása ezeknek, de megoldható.
A háttámlát nem szedtem szét teljesen, csak alul akasztottam szét a huzatot, majd így már be lehetett csúsztatni a fűtőlapot, majd felragasztani.
A kapcsoló befúrása után elrendeztem a relét és a vezetékeket az ülés alján.
A bekötésnél szomorúan láttam, hogy az a biztosítéktábla ahová gyárilag be van kötve, komplettan hiányzik az autómból, ugyanis ez csak a gyárilag fűtéses ill. memóriás üléses autókban van benne (ha jól tudom). Mindenképp kapcsolható + kell, hogy gyújtás nélkül vegye el az áramot tőle, ezért a szivargyújtó vezetékét csapoltam meg, szerencsére az is 10A-es biztosítékkal üzemel, így elbírja. A leágazást forrasztással oldottam meg, majd zsugorcsővel szigeteltem.
Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, egyáltalán nem látszik / érződik az ülésen hogy meg volt bontva, szépen sikerült összerakni. A fűtés pedig egész gyors, és nagyot dobott az autó komfortérzetén reggelente.
A költségek: 13000 Ft a szett + kb. 1 nap munka a beszerelés


Ismét téli üzemmód ismét..