Blog
Elgurultunk Alfival egy kis élményautózásra. Mondjuk maga az oda- és visszaút is az lett, de ez más tészta :-)
4 autót próbálhattam ki:
- Subaru Impreza STi: Röviden "beteg" :-)
Bővebben: beülve egy átlag hot hach-nak tűnik. Aztán elindulsz és a négy kerék kaparása figyelmeztet hogy itt valami nagyon nem "átlagos". Kéziváltós mint egy rendes autó. Pár méter után megértettem azokat akik rajonganak a típusért. Morog a boxer, fordulaton meg üvölt ahogy kell. Ja, 252ezer km volt benne!
- Camaro SS: Szintén kéziváltós és már v8 sok-sok ezer köbcentivel. A V8 rotyog ahogy kell, motorfékre meg durrog. Nem kicsit feltűnő. Egyedül a váltó nem jött be, nagyon rövid utakon kapcsol (saccra 4-5 cm), figyelni kell hogy fokozatba találjon az ember. Mondjuk ez is megy mint a mérgezett egér, pontosabban mérgezett bálna :-)
- Ferrari 488 GTB: ez már automata, V8, 67x LE. Pár km elég volt hogy megszeressem. Csendben morog a V8, szinte nem is hallani, aztán egy nem is olyan kövér gázra is elszabadul a pokol. Maga az ülés kényelmes, hosszú útra is jó lenne. Mondjuk elgurulni vele Monaco-ba és a rally útvonalán meghajtani. Közúton talán annyi hátránya van hogy nagyon széles, a mi utcánkban kétoldalt lelógna a kerék az aszfaltról. Furcsa volt a kormánykeréken lévő indexkapcsoló is, de a végére már természetes volt...
- Ferrari California: 460LE V8, duplakuplungos automata, nálam a nap nyertese. Motor elöl, hajtás hátul, nyitható tető. Beülve csak az tűnt fel hogy 76 fokra van állítva a klíma. Ja hogy ez egy ameriaki modell és az a 76 az Fahrenheitben értendő :-) Az óra meg mérföldes... Szépséghiba csak a 20 liter alá nem nagyon vihető fogyasztás, egy nagy túrán minden villanyoszlopnál meg kéne állni tankolni :-D
Végül még bő 200 km élményautózás a Veloce társaságában...






A hátsó szélvédő fűtése egyszercsak nem működött. A biztosíték rendben volt, így csak a szokásos kábelszakadás lehetett a hunyó, a csomagtérajtó átvezetőjében. A javítás megtörtént, 2 db kábel volt elszakdva.
Sikeres műszaki vizsga. Az új érvényesség 2028.01.11.
Km: 157.818
A jobb oldali lámpám kicsit felfelé világított, az is be lett állítva.
Szerencsére minden más rendben volt.



Nagyjából fél éve tart az érzet: úthibáknál mintha rakná a seggét a kocsi.
Hiába volt a motorcsere után cserélve a 2 lengéscsillapító, toronyszilentek, stabpálcák, az érzet, bár kissé csökkent, továbbra is megmaradt.
Átnézettem a további alkatrészeket, lengőkarokat, szilenteket, nem talált hibát a szerelő. A két oldalsó lengőkar viszont elég nagyot lógott már. Mivel ez is stabilizál, gondoltam, cseréljük le őket, elképzelhetőnek tartom, hogy még a gyáriak voltak.
Illetve, ha már ott jártunk, a két hátsó stabszilentet is cseréltettem.
Így gyakorlatilag minden új hátul, a két pár lengőkart leszámítva.
Az összes beszerelt alkatrész elfogadható minőségű, Magneti Marelli, Monroe, Febi-Bilstein, FAG került beépítésre.
Sajnos azonban az érzet továbbra is megmaradt.
Hamarosan elviszem majd egy szervízbe, hogy állítsák be ismét a futóművet, illetve nézzenek szét, hátha ők találnak valamit.
MY21-hez képest jobb váltás karakterisztika N-ben is! Gázreakció gyorsabb!
Valahogy masszivabbnak érződik az egész! Sztm nehezebb az autó a sport futómű és állítható lengéscsillapító miatt, de mégis jobban ugrik, agilisabb.
Csomagtér kárpit sokkal merevebb, szigeteltebb, alsó borítás is erősebb és tart!
Nagy sebességnél csendesebb, nem zavaró a szélzaj. Tetőnél nincs zavaró szélhang 180 fölött sem (a német autópályán természetesen).
Első led lámpákat még szokom, ígérem elolvasom egyszer, hogy mi mindent tud, de elsőre a MY21 xenon szerintem jobb volt. Távolabbra világított és a kanyar funkció is álom volt.
Adaptív tempomat tetszik!!
Táblafelismerő hangját gyorsmenüből minden indítás után kikapcsolom, így az igazi.
Sávtartó is gyorsan kikapcsolható.
Ráfutás érzékelő teszi a dolgát, jól stresszelhető, nem zavaró a működése, bìrja az ingergazdag helyzeteket, eddig csak kedvesen csilingelt.
Vásárlás után volt néhány nyilvánvaló és pár kevésbé egyértelmű hiba az autón, így a feladat adott volt.
A legalapvetőbb gond az volt, hogy gyorsításkor rázott az autó.
Mivel a 156-on ezen már átmentünk párszor, nem próbálkoztam a GSP csillag egyedüli cseréjével, hanem beszereztem egy viszonylag keveset futott féltengely szettet Horváth Bélától.
Ez a csomag tartalmazott még 2 hátsó lámpát, kormánylégzsákot (az enyémnek a közepét valaki SNICCERREL vágta ki...), egy pár napellenzőt (balos lóg), gyönyörű balos ablakemelő kapcsolót, ilyesmiket.
Összesen 98 ezret fizettem a cuccokért.
Miután megérkeztek, elvittem az autót Szabolcshoz, aki az egyetlen ember, akiben még megbízom szerelésileg...
Átnézte, szerinte egészen rendben van.
Így egy kies decemberi napon ott is hagytam nála egy wellness-kezelésre.
Kapott:
Új vezérlés, vízpumpa, hosszbordás szettet,
Olajcserét (Motul 5w40),
Motortartó bakot,
Motor hosszkitámasztót,
Egy pár első féktárcsát (Zimmermann),
Ajtóhatárolót,
Új gyári balos ülésfűtés kapcsolót,
Féklámpa kapcsolót,
Váltóolajat,
Szűrőket,
Bal külső féltengely gumiharangot,
Szét lett szedve és be lett állítva a balos fényszóró,
Légzsák diag + csarlakozó javítás,
Proxy rendezés.
Azért még nem vagyunk a végén :)
Km: 290.200















