Blog
A nyáron hanyagoltam az autót. Egyik oka a hőség volt. Nem szívesen nyúzom a technikát a nagy melegben. Szeptember első szombatja már alkalmasnak tűnt egy jó kis csapatásra.
Sajnos a kedvenc térségbe aznapra viharos időt jósolnak. Reggel még reménykedve nyitottam meg az előrejelzést, de a helyzet nem lett kedvezőbb. Hova érdemes elmenni?
Rozsnyó környéki utak olyan tömény élményt adnak, amely magasra teszi a mércét. Eger, Aggtelek eső, Mátra és a Dunántúl forgalmas. Selmecbánya környékét megpróbálom. Legutóbb 2 szakaszt ítéltünk érdemesnek, de kell ott lennie még többnek is. Térkép alapján ígéretesnek tűnik.
Lassan indult a nap. Kicsit későn, nyolckor indultam. Még le kellett mosnom a 4 hét alatt lerakódott port a kocsiról. Guminyomás beállítva, benzin van, gyerünk.
M5 szokásos torlódások, pár koccanás, sok a jármű. A süketek megállnak az út közepén, kiszállnak vitatkozni, lesem a tükröt, nem durrantanak-e hátba. M0 sima, M2 szintén. Rétságnál tankoltam.
A felhők eloszlottak, kéne egy napszemüveg. Balassagyarmaton találtam, kis kerülővel már Szlovákiában vagyok. Az Ipoly mellett 527-en megyek hosszan. Cél az 524 Hontmarót, Zsember, Báton keresztül.
A kaland Hontbagonya után kezdődik. Nappal most járok erre először, sötétben már voltam itt kétszer is. Annyira tetszett, hogy Selmecbányát elérve még egy oda-visszát mentem. A végére kavargott a gyomrom. Autósok alig, biciklisek inkább. Egyikük elismerően bólogatott, amikor már harmadszorra látott elsuhanni.
Tovább haladva hamar fordultam balra, bekeveredtem Selmecbánya óvárosba. Macskaköves úton döcögtem kicsit a többségében felújított ódon házak között.
Az 51-ről először Hodrushámor (2530) irányába mentem. Keskeny erdei út, többnyire lefelé vezet. Burkolat jó, kanyarok élvezetesek, forgalom csekély. Még az éjszakai eső nyomai látszanak az aszfalton, de a tapadás megvan. Egy SUV-t kellett csak megelőzni. A pihenőnél utolérve tetszését rövid dudával és integetéssel fejezte ki. Itt még jó szemmel nézik ezt a fajta huncutságot.
Az ebédet itt a pihenőben egy bánya bejárata mellett költöttem el. Békés hely, még egy csendélet is lógott a tető alól. Szőlősardót idézi.
Innen visszafelé vettem az irányt, de mielőtt az 51-re értem volna, egy újabb balos fordulóval bejártam a 2493-at Vihnyéig meg vissza. Egy másik SUV-os már nem volt kedves, szélesen közlekedett és lassan. Talán azt gondolta, úgysem férünk el egymás mellett. Útpadkát és dudát használtam, nyomás. Az elágazás gyorsan közeledett, meglepett, kicsit trükkös. A balra ívelő csatlakozás helyett az egyeneset tudtam használni, amely tele volt a parkolóból felhordott apró kaviccsal. Volt izgalom, pont a táblánál álltam meg.
51-ről ismét egy balos 2498 Szklenófürdőig oda-vissza kétszer, majd tovább az 51-en (haladós kanyargós) a Garam folyóig. Onnan 16-on (forgalmas tempós főút) Krivány, 526 Herencsvölgy, 529 (haladós, kanyargós, dombos) Breznóbánya, tankolás, uzsonna.
Rövid pihenő után a 72-t vettem célba. A 2378-on keresztül Vámos után csatlakoztam rá. Az idő borongósra fordult. A völgyben mindössze 15 fok volt, a hegyen felhőben keltem át. Az autó fűtésre kapcsolt, aszfalton páralecsapódás, mégsem volt gond a Pirellikkel. Gyors kanyarok, hosszú egyenesek. Izgalmas volt.
Innen a 18-on mentem még egy darabig. Vichodnánál fordultam vissza. Sok volt a felhő, későre is járt, ideje volt visszafordulni.
529-en ért a naplemente, megálltam pár fotóra. 51-en csúnya baleset történt az egyik kanyarban. Tűzoltók, mentő. Törmelékek között lassan el lehetett férni. Bassza meg.
524 sötétben a kanyarkövető fényszóróval nappalihoz közeli élményt nyújt. Pazar. Egy őz, később egy róka állt a szembe sávban. Nem volt gond. Báton még szusszantam egyet a postánál, hogy a hátra lévő bő 300 km-t egyben lenyomjam.
Ipolyság és Rétság között az út rémes. Tele van keresztbordákkal. Elengedtem két motorost, hadd menjenek, én csak döcögni fogok. Egyszer kétszer azért odaléptem, de mindig lassításra késztetett a felütő futómű fájdalmas dübögése.
Még egy gyors tankolást Rétságon be kellett iktatni. A pisztoly ma csak a tele tanknál kattant le, micsoda könnyebbség ez a nyári csöpögtetés után. Ez ma már a harmadik 50 liter.
Szegeden a szombat éjszakai népségnek adtam egy kis műsort. Régóta ki akartam próbálni. Egy 340i is mellém szegődött. Mielőtt elfajultak volna a dolgok, a belvárosi híd felé vettem az irányt. Azon éppen egy szirénázó Audi száguldott a belvárosba. Remélem nem rám hívták.
Kemény menet volt a mai. Giulia rendesen megdolgoztatott. Jöhet a következő.








Ma sikeres műszaki vizsgát tett.
Azt mondták nagyon egyben van a bringa :D
Hazafele szakadó eső + semi slick gumi... De nem volt gáz szerencsére.
2027.09.10-ig letudva.



Úgy tűnik felada a szolgálatot az akksi.
Rendeltem újat hétfőn, ma meg is érkezett, és ki is próbáltam. Gurultam egy 100km-t
Alacsonyabb profilút kerestem, sikerült is találni egy SCT márkájút. Nem könnyebb berakni, mint az előzőt, viszont a takaró kárpitot könnyebb visszarakni.



Tavaly nem igazán sikerült eltalálni a tető díszléc színét, ezért most visszakerült a fényezőhöz, ezúttal én vittem hozzá a festéket.
A festéket most a Procolor Kft. keverte.


Minden nagy nyári út előtt előveszem a szokásos listát. Már az útiterv excel fájlban is benne van a csomagolandók listájával együtt.
Mivel az idei Nagy Túra 2025 elmaradt, most került elő a kabriós őszi kirándulás előtt.
• Klímatöltés - mindig hiányzik, most 420 gr kellett bele.
• Kocsimosás - idén holnapután lesz egy polír is.
• Ablakpucolás - nagyon nem a kedvencem, ezért van külön a listán.
• Belső takarítás - ez se a kedvencem...
• Műanyag ápolás - motorház, utastér műanyagai. A műszerfal ápolása se a kedvencem.
• Ülés bőrének ápolása - most is a Sonax trutyijával kentem be.
• Ablakmosó feltöltés - csak félig szoktam, mert 5 literes a tartály.
• Világítás ellenőrzése - ez még hátravan, mert a DRL a polír után kerül vissza.
• Keréknyomás ellenőrzése - elöl: 2,7 bar hátul:2,5 bar pótkereket nem elfelejteni(!): 4,2 bar
• Kerékcsavarok meghúzásának ellenőrzése – 120Nm-re szoktam húzni a gumis ajánlására. A mintázatot se árt ellenőrizni.
• Emelő, kerékkulcs és kerékcsavarok a pótkerékhez - az emelő és kulcs a motorházban jobbra elöl, a többi a csomagtartóban a pótkerék feletti rekeszben.
• Szervóolaj ellenőrzés – ha jó, akkor szép piros. - TUTELA GI/A
• Fékfolyadék ellenőrzés: szín (víztiszta), szint, víztartalom a Parkside-os műszerrel max 1%
• Fékbetétek és tárcsa ellenőrzése - a túra előtt ki is szoktam takarítani, ez most a nyári túra előtt megvolt.
• Hűtővízszint ellenőrzés – PARAFLU UP kell bele, de ha kevés kell csak ioncserélt vizet szoktam beletölteni.
• Motorolajszint ellenőrzése, ha kell feltöltés maximumra – 10W60
• Motorolaj bekészítés - akku mellé vagy a tetőhidraulika mellé teszek 1 litert.
• Váltóolaj szint ellenőrzése - a feltöltő csavar a szint.
• Hosszbordás ékszíj feszesség ellenőrzése - kézzel húzva a felső részt érezni lehet a feszítőt.
• Szerszámkészlet bekészítése - akku mellé kerül a szokott csomag.
• Tartalék alkatrészek – elektromos vezeték, csőbilincs, kábelkötegelő, drót, alátétek, csavarok, szigetelő szalag, stb.
• Izzókészlet ellenőrzése – a csomagtartóban pótkerék feletti rekeszben van a helye.
• Defektjavító készlet + kompresszor - szintén ott. Az idén a spré mellé vettem egy "hurkás" javító szettet is.
• Navigáció felrakása – Itt általában az iGO-s navit szoktam feltenni. A menetvonalakat előre felkészítem. Most valószínűleg a google lesz a főszereplő telefontükrözéssel.
• Tartalék navigáció + navitöltő bekészítése - Most ez lesz az iGO.
• USB töltő + USB töltőkábelek berakása mindenhez. Ja és egy pót szivargyújtó töltő is.
• Elemlámpa
• Rádió USB feltöltése zenével, rádióba betenni - nincs kellemetlenebb mint a cseh nyelv és zene a rádióban :-)
• 2 db sárga mellény - kötelező
• Tűzoltó készülék berakása - olaszban kötelező tartozék
• KKL kábel berakása – PC & MES a ruhás csomagba. Ha van, akkor nem kell. Ha nincs, akkor igen. Anno németben a 159-hez kellett volna, de nem volt ott. Szerviz lett belőle...
• Kamera (dashcam) memóriakártyák törlése, kamera felrakása, kameratáp tesztelése.
• Alfás maci - mindig velünk van.
• Alfás esőkabát - néha jól jön.
Bekerültek a gátlók, rugók, lengőkarok.
Jó magas lett, nyilván borzasztóan nem tetszik, viszont álom volt úgy végigmenni a fekvőrendőrön ,hogy nem húzta végig a kipuffogó rendszert. :D Majd megszokja a szemem. A nyomtáv szélesítőket is levettem. Hááát, hátra azért lehet vissza rakom, de egyelőre így marad, kérek időpontot műszakira, mert már Májusban lejárt, aztán autózunk vele egy nagyobbat, mert idén még csak 40km-t ment.
Lemostam alaposan ,mert 6 hónapja mostam utoljára.



Szokásunkhoz híven idén ősszel is megkerültük a Balatont.
A 84-esen érkeztünk és Edericsnél mentünk fel a 71-esre.
Kicsit körbenéztünk a keszthelyi boltokban és tovább álltunk.
Szomorúan tapasztaltuk hogy vége a szezonnak, az éttermek nagy része már bezárva.
Aztán Balatonföldváron a Kukorica Csárdában megebédeltünk. Itt is olyan érzésünk olt hogy azt esszük ami a polcon van még. Ettől függetlenül remek ebédet kaptunk.
A következő pont a tankolás volt, mert a negyedet jelző vonal alatt volt a szint. 52,38 liter fért a tankba, bő 31e Ft...
Gondoltuk átkelünk a komppal, de a sort látva inkább megkerültük az északi végét a Balcsinak.
Alig találtuk meg a szokott kilátót Balatonvilágoson, de aztán meglett.
Balatonfűzfőn sikerült találkoznunk valami biciklis csapattal. Szembe jöttek és természetesen keresztezték pát helyen az utat, itt ilyenkor leállították a forgalmat. Gyakorlatilag a nagy körforgalmig állt a sor. Izgalmas lehetett a sorban pöfékelő autók mellett biciklizni...
Természetesen a Tihany kör se maradhatott el. Itt még nagyobb tumultus volt a kompnál.
Zánka után fordultunk le a 71-esről Tapolca felé.
Majdnem teljes volt a kör.
368 km-t mentünk, nagyobb részt nyitott tetővel.




A múlt szombati armageddon esőzésben sajnos a teremgarázsunk is beázott. Úgy tűnik, hogy a garázs lépcsőház és Giulietta alatti része van a legmélyebben, mert a víz ezeken a helyeken állt meg kb. 15 cm mélységben.
Szerencsére a szekrényt nem érte el a víz, az szárazon maradt. A társasházkezelő nem áll a helyzet magaslatán, mert a vihar után 6 nappal sem sikerült még kiszivattyúzniuk vizet, pedig már többször és többen szóltunk nekik.





PHuBi ma reggel sikeres vizsgát tett :-)
113.414 km
Jutalmul fel lett töltve a klíma.
13 éve van/vannak ültetett autóim. Mára elég volt, így rendeltem gyári magasságú rugókat, új lengéscsillapítót, és nekiálltam visszaemelni az autót.
A hátsó lengőkarokban 1-1 szilent nem volt túl rózsás állapotban, de mind a négyet cserére ítéltem akkor már.
2db-ot lehetett rendelni másik kettő Mercedes/Jaguar szilent, 0,4mm-el nagyobb a szilentház, leköszörültem, bekerült a fagyasztóba és így a helyére is csusszant a préssel.
Így leírva jó gyors volt ,valóságban azért pár óra elment vele :D
A saját lengőkarom jó állapotban volt ,de azért homokszórás 2k epoxy , fekete bázis és lakkozást kapott. Szilentezés előtt (akkor volt rá időm)
Nyilvánvaló volt ,hogy 1-2 helyen picit sérül majd a lakk a préseléskor, de annyi baj legyen ott lejavítottam aztán kész.
Toronycsapágyakat is le homokszórtam, és cink bevonatot kapott, ha már egyszer szét volt szedve... Gátlókat felszereltem az új rugókkal még várják ,hogy a helyükre legyenek téve.
A hátsó rugó alsó gumiját lehet kapni ,azt vettem újat, a felső csak külföldről rendelhető horror összegért, így azt a donor autóból kapta meg ami tökéletes állapotú volt.








0
531
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Találkozások
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- 159
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10