Fórum >> Típusok >> Junior (Milano)

RomeoOne2024-04-24 12:54:14 // 293
A német piacot már kicsit komolyabban veszik, az egész aktuális és úgy tűnik, hogy betartotta Imparato az ígéretét, 30k eur alatt indul a kis hibrid:
RomeoOne2024-04-24 12:46:59 // 292
Vicces, hogy még az alfaromeo.hu-n mindig hatalmas betűvel, MILANO-ként hirdetik a modellt a főoldalon. Konfigurátorben természetesen még mindig nincs benne és árlista sincs. Csak a szokásos :D
Piritu - 1.000.0002024-04-19 21:47:46 // 291
Giuntini2024-04-19 20:04:25 // 290
Azért most kimondtad a frankót! A Junior Tavares autója!
A másik, mindenki kerülhet olyan élethelyzetbe, hogy felülbírálja korábbi döntéseit. Én is azt mondtam,főleg miután vezettem a Ferrari 360 Spidert, F1 váltóval, hogy többé nekem nem kell kéziváltós autó. Aztán az élet mást hozott, és megis lett kézi váltós autóm az automata mellett, gazdaságossági, használhatósági szempontokból és nem bántam meg.
carver2024-04-19 19:23:32 // 289
Észrevettétek Imparatonak a testbeszédét amikor az új Stelvióról meg Giuliáról beszélt - vagy csak azt látom amit látni akarok?

Nekem az jön le, hogy persze szép, szeretjük mer a mi kutyánk kölyke, de lássuk be ez arról szól hogy pénzt akarunk csinálni vele, nade a Stelvió, meg a Giulia, olyan tervek vannak az asztalomon hogy behu-ha!

Valahogy úgy érzem a beszélgetést többször megnézve hogy ez a Junior nekik sem a szerelemgyerekük, Mesonero-Romanoson sem látszott úgy a lekesedés mint amikor a Stradaléról beszélt.
carver2024-04-19 18:54:58 // 288
mármint természetesen a kéziben cserélsz hosszabb idő után olajat és olcsóbb a javítása...
carver2024-04-19 18:53:46 // 287
biztos drágább egy automata fenntartása hosszú távon, hosszabb idő után cserélsz benne olajat, az egyszerűbb konstrukció olcsóbb jvítást jelent bármilyen hiba esetén. Ez a része egyértelmű, de ennél nincs több érv a kézi mellett. Nem azért jobb a Mito váltója városra mint egy Giulia kategóriájú autóé mert kézi, hanem mert az áttételezése városra van kitalálva, a Giuliáé meg országútra.

A Jazzünk ugyanúgy gyorsul városban mint a legtöbb középkategóriás autó csak 150-nél elfogy mert 5 sebességes és rövidek az áttételek, a Giluia meg 11-11,5et fogyaszt ha csak dugóban állok vele.

Ha nagyon akarod akkor átteszed a Giu-t D-be, vagy M-be, magas fordulatszámon tartod és megy mint a vadászrepülő akármilyen helyzetben, csak éppen nagyobb lesz a fodulóköre, szélesebb, hosszabb mint a Mito stb. Nem a város az ő vedászterülete... De ez nem a kéziváltó miatt van, pont a dugóban állás ami miatt a legjobban örülük az automatának és nem az országúton éreztem nélkülözhetetlennek. De ott is marhára megszerettem, és most már nem vágyom vissza, a váltófüllel mindent mindent IS megoldok. 500-ból egy olyan helyzet van amire azt mondanám, hogy kézzel jobban megoldottam volna (ez nagyjából az amikor ugrani kéne, de bealszol, alacsony fodulaton van a motor és 2 vissza helyett a gázt nyomod - de ez sem az automata hibája :)

(mondjuk ha nemsokára túladunk a kis tűpontos japán kéziváltón és megszűnik a "küzdés a géppel" persze lehet hogy még hiányolni fogom :)
Liquid2024-04-19 17:43:08 // 286
Nagyon off kezd lenni :)
Szerintem senki se áll a pirosnál kinyomott kuplunggal. A féket nyomja majd mindenki, hogy minek azt nem tudom.
Ne az Aisin-t vedd alapul, van más is...
Nyilván drágább egy automata javítása, de nem ez volt a kérdés.
Mechanikailag mindent igénybe vesz a használat, hiszen ezek kopó alkatrészek.
Az I10-ünknek pl. nyekken a kuplungja, mikor felengedem (ha kicsit is határozottabban csinálom). 48e km bő 12 év. Szerintem újkorától ezt kapja.
Továbbra se látom miért bírná rosszabbul ezt egy automata?
Nem a váltó típusa miatt kelletlen a nagy dízel 159 városban, hanem azért mert nem oda való. Manuális váltóval még sokkal kelletlenebb. Tudom mert nagyon sokat araszoltam vele Bécsben.
Giuntini2024-04-19 17:09:47 // 285
Igen, de hasonlítsuk össze a költségeket egy automaváltó, mondjuk az Aisin nagyjavítását és egy Fiat C632-es kuplung szet cseréjét. Az automatát nem tudod kímélni, ha állsz a féket nyomod, az Aisin 2-3 mp után kiteszi "N"-be. A kézi váltó kuplungja viszont használatfüggő. Ha piros lámpánál nem tartod benyomva a kuplzngot és nem teszed sebességbe, mint ahogy nagyon sokan teszik, és csak sárgánál teszed egyesbe, nagyot kímélsz mindenen, főleg a kuplungon és a kinyomócsapágyon.
Minden megint típusfüggő, én a MiTo-ról beszélek, amelyik ezen a téren szenzációs a városban. Viszont ott a húgom Citroen C3-asa. Azzal borzalmas váltóval (nagy útakon jár) és kemény, nehéz kuplunggal egy Foodoras műszak végén leszakadna a bal lábam és a jobb karom.
Ki kell próbálni, nagyon kevés autó alkalmas a legkeményebb városi igénybevételre. Én nem hiszem, hogy a MiTo TCT váltója jobban bírná és költségkímélőbben ezt az irtózatos igénybevételt, mint amit én csinálok.a 6 sebességes kézi váltóval.
Liquid2024-04-19 16:30:40 // 284
Pontosítsunk: városban egy kisautó ideális, ha lehet akkor automatával
Hidd el a kuplung és a manuális váltó is megkapja a magáét :)
Giuntini2024-04-19 15:54:51 // 283
Én nem a Giuliat hasonlítottam össze, meg nem is akartam semmi felesleges összehasonlításokat tenni. Én is automata párti vagyok, a 2,4-et nem találom igazán megfelelőnek kézi váltóval. Én ilyen kategóriájú autót már én sem tudok elképzelni kézi váltóval.
Egy kicsit elbeszéltünk egymás mellett. Én azt mondtam, hogy városi használatban egy kis autó kézi váltóval ideális. Mozgékony, voltak akik megkérdezték, mit lehet kezdeni 78 lóval. A válaszom; nagyon sokat. Mozgékony jól kezelhető. Vajon mennyit kap az automata a rövid távú használatban, állandó leállítások mellett?
pettinke2024-04-19 12:19:45 // 282
A Giulia mindent tud amit hiányoltam, gyorsabb sokkal, és kézzel bele tudok nyúlni bármikor.

ezt ahogy mondod: én addig nem voltam automata-hívő, amíg a Giuliában meg nem tapasztaltam a füles ZF-et.
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-19 11:14:42 // 281
A 159 tényleg nem szerette a várost, nem kezelte jól, de a kényelmet az is megadta. Az valóban azt csinálta amit ő akart, ami az esetek nagy részében pont meg is felelt. Az a váltó nem volt rossz, de a vezetési élmény számomra csorbult. Ennek ellenére megszerettette velem az automatát. A Giulia mindent tud amit hiányoltam, gyorsabb sokkal, és kézzel bele tudok nyúlni bármikor.
Amit én határozott különbségnek érzek immár 80e km automatázás után, hogy észlelhető az a plusz figyelem, vagy idő ami marad azáltal hogy vált helyetted. Hiába rutin mozdulatsor váltani, én egyértelműen érzem, pláne egy jobb kanyargós autózásnál, hogy kevesebb a feladat. Ez két dolgot tud jelenteni.
1. Jobban eljut a vezetési élmény többi érzete, kormányzás, az autó átterhelései, valahogy úgy tűnik, mintha lassabban történne. Ezt nekem rendeszeresen feltűnik, több részletre emlékszem az útból is. Nekem ezért volt zseniális a Transzalpina a Giuliával. Tényleg a szemem előtt van a sok izgalmas kanyar sok apró részlete, és semmi nem akasztotta meg az autó fluid mozgását. Engem egy nyögvenyelős egyesnek sok, kettesnek kevés felfelé hajtű nagyon ki tud zökkenteni.
2. Kevesebb a gépészkedés, totál megértem aki azt mondja, hogy ez így nem az igazi. Ha a vezetés maga van fókuszban, és pláne a nyers küzdés a géppel, akkor tud hiányozni a kézi. Mert az "az igazi". Tipegés a pedálokon, visszaváltáshoz gázfröccs, akár heel toe aztán kuplung, vagy bal lábbal fék ha nem kell épp váltani... már annak aki expertebb. :-)
pettinke2024-04-19 11:07:02 // 280
pont ott eszi meg a ZF az Aisint. ne feledd, hogy a 2 váltó közt van 3 év és 2 fokozat.
Liquid2024-04-19 09:20:26 // 279
Pont hogy egy automata jobb városban, egyszer számold meg hányszor kell kuplungolni, és hányszor kell ilyesmit játszani egy araszolós csorgós forgalomban: 1-2-stop-1-stop-1-2-3-2-stop :) Mikor a Stelvio után átülök az I10-be mindig eszembe jut.
Érzetre, használatra, kényelemre mindenképpen. A műszaki részhez ennyire nem értek, de mivel az a dolga hogy váltogasson ezért nem érzem ezt problémának :)
Autópályán, utazva kb. tökmindegy.
Selmak2024-04-19 09:13:40 // 278
Foodorást használatot a kéz vátó sem bírja jobban.
Giuntini2024-04-19 08:52:59 // 277
Tudom! De én arról beszélek, ami városi (vad) használatban történik az automata belsejében.....
Felső kategóriás autónál nincs fejlettebb és jobb opció az automatánál. De én brutál városi használatról beszélek, körforgókban váltás, gyors drasztikus visszaváltások. Foodorás használatot egyetlen automata sem bírná. Ezt tudom és bármikor bebizonyítom.
pettinke2024-04-19 08:45:13 // 276
*reggelire
pettinke2024-04-19 08:44:53 // 275
Emil, ami a 159-ben van Aisin azt megeszi reggelre a Giulia 8 gangos ZF-je...
Giuntini2024-04-19 08:20:46 // 274
Hadd fogalmazzak egyszerűen és érthetően. Nekem mindkettő van.
Az automata azt csinálja amit ő akat, a manuális azt amit én.
Én igazi terét az automatának városon kívül, hosszú távon érzem. Ezzel tudom, hogy vitatkozni fogtok, de így érzem. Betonbiztos, kick-down előzések fenomenálisak. Városban vagy minden szabályt felrúgsz vele vagy papásan mész.
Egy jó rövid úton kapcsolható kézi váltónak vajpuha kuplunggal nincs párja. Olyan mint a MiTo-é.
Én sok százat váltok naponta, mégsem fáradok el. Az automatában érzed, hogy ez bizony nem esik neki jól.
Piritu - 1.000.0002024-04-18 23:02:51 // 273
Bakker, csak most mondod hogy a Junior-nak nem lesz kombi változata? :-DDD
Liquid2024-04-18 21:42:00 // 272
teljesen mindegy melyiket választja a redneck, mikor úgyis belemegy egy parkoló autóba az első burnouttal :D
Inkább a kombi miatt siránkozzatok, ah már mindenképp kell valamin :)
Kazes☻2024-04-18 16:54:19 // 271
Erről van szó... egyetértek. :)
Kazes☻2024-04-18 16:53:49 // 270
Az utolsó sorban lévő gondolatomat/sóhajomat is vetted, Tomcsi... ugye?! :P
:D
Kazes☻2024-04-18 16:49:15 // 269
Na, jaaa... Ford Mustang-ot meg még most is lehet kapni hatfokozatú manuális váltóval... persze van 10 gangos automata is, de mégiscsak választhatsz! :)
RomeoOne2024-04-18 16:38:10 // 268
A Porsche meg drágábban adja az egyszerűbb és olcsóbb manualt, mint a PDK-t és kaszál rajta egy nagyot. Nem azt mondom, hogy a Ferrarinál nem értenek a pénzcsináláshoz, de ezt eléggé benézték. Egy retrofitted manual Ferrari ma sokkal drágábban megy el, mint a gyári F1 váltós változata.

Here's Why Ferrari Should Make Manual Transmission Cars

De egyébként kár a szupersport/luxus kocsikat idekeverni, ott más vezérli a vásárlóréteget, az ottani szabályok nem érvényesek ezen a szinten.
Tommi2024-04-18 16:25:53 // 267
A Giulia eladások mekkora részét adta az RWD és mekkorát a Q4?

Milyen érv szól a kéziváltó mellett azonkívül, hogy "ezt szoktuk meg"? :) Gyorsabb? Kényelmesebb? Pontosabb? Kevesebbet fogyaszt?

A Giulia QV-nél is kivezették, mert a kutyának nem kellett... A Ferrari is nagyon régóta csak az F1-es stílusú automatát kínálja mindenhez, mert az ügyfeleknek nem kellett a kéziváltó - pedig a Ferrarit nehezen lehetne azzal vádolni, hogy nem vegytiszta élményautókat gyártana :) A 458 volt az első olyan modell, amit már úgy terveztek, hogy a struktúrája nem is tudott kéziváltót befogadni - megjegyzem, hogy 2009-ben dobták piacra, vagyis a fejlesztése már a 2000-es évek közepén kezdődhetett, tehát a Ferrari már közel 20 éve látta, hogy a kéziváltó halott :)
Liquid2024-04-18 15:09:25 // 266
Mindkettő csak egy szűk réteg kívánalma, amit még az a szűk réteg is igen-igen ritkán használ ki -> nincs értelme gyártani. Sajnos ennyi. Mondjuk én speciel a manuális váltót nyűgnek érzem, a hátsókerékhajtás meg igazából csak játszós autóban fontos, vagy ott van igazán értelme, vagy hogyan mondjam... :)
Piritu - 1.000.0002024-04-18 15:00:15 // 265
Vs amikor vettem a Giulia Q4-et: Nem volt készleten hátsókerekes mert elhordták az összeset így “csak” Q4 votl. :-DD
Kazes☻2024-04-18 14:55:36 // 264
Nekem az ütötte meg jobban a fülemet, hogy aszongya... sokan érdeklődnek a hátsókerékhajtás után -nála is-, aztán mindenki megy és veszi az összkerekest... ezért nincs is már olyan (ha jól látom) Giuliában sem... ez azért szomorú... megint egy választási lehetőséggel kevesebb, akárcsak a váltónál. : /
Piritu - 1.000.0002024-04-18 14:38:02 // 263
Tetszett a Csík féle videó. Ott is próbálta nyomni hogy technikailag mennyivel különb mint a többi. (Thorsen difi, mechanikus összkerékhajtás, stb.)

Apropó mechanikus összkerék. Rögtön a Giulia Q4 vs Super jutott eszembe. Ugyan azzal a motorral jól láthatóan nőtt a súly meg a fogyasztás is. Ez hogy illik bele a “zöld” elképzelésbe?
Selmak2024-04-18 13:33:26 // 262
Na igen prémiumság. Az olcsónak tervezett PUG-ot, eleve nehéz lesz prémiummá fazonírozni, az Alfához mindig tartozott valami plusz, a kommersz olcsó autókhoz képest. Na már most PUG 2008 alap, villannyal vagy 1.2 Purutyatekkel minden csak nem különlegesség. Firefly motorokat elvitte a cica?
Selmak2024-04-18 13:33:24 // 261
Na igen prémiumság. Az olcsónak tervezett PUG-ot, eleve nehéz lesz prémiummá fazonírozni, az Alfához mindig tartozott valami plusz, a kommersz olcsó autókhoz képest. Na már most PUG 2008 alap, villannyal vagy 1.2 Purutyatekkel minden csak nem különlegesség. Firefly motorokat elvitte a cica?
Piritu - 1.000.0002024-04-18 11:46:09 // 260
40 centivel az is hosszabb és 204 lovas.
Más kávéház…
Kazes☻2024-04-18 11:40:49 // 259
Pedig már akkor is nagykisfiú voltál már... talán csak nem jártál errefelé?! ;)
Giuntini2024-04-18 11:39:05 // 258
Igen! Az első projectben még 149 néven szerepelt, majd lett Milano néven.
RomeoOne2024-04-18 11:31:41 // 257
Már 15 éve is darázsfészekbe nyúlt az Alfa Romeo a Milano névvel

Fun fact. Nem is tudtam, hogy a Giulietta is Milano lett volna. Egy biztos. A balf.szkodás az Alfánál örök 😅
Giuntini2024-04-18 09:47:52 // 256
Mini Countryman elektromos változatban.
carver2024-04-18 09:43:20 // 255
ja, már Churchill is megmondta hogy csak azt a statisztikát hiszem el amit én találtam ki...

Megnéztem hogy vajon hogy állhat össze ez a konkurrencia:

Az Alfa ugye premium márkának határozta meg magát, tehát egyértelműen a szentháromság babérjaira tör. Az egyetlen apró probléma, hogy sem a BMW-nek, sem az Audinak,sem a Mercedesnek nincs ekkora méretben elektromos autója, a legkissebbek +/- 4500mm körül vannak...

Szal, még mindig nem tudom hogy ebben az esetben ki lehet a konkurrencia, mert mint ahogy írtátok a középkategória hasonló autói nem nehezebbek, a felsőkategóriában meg nincs ekkora elektromos autó...
Zselé2024-04-18 09:08:24 // 254
...ami aztán jó párszor megdől, ha kijön egy újabb tanulmány XD
Kócosw2024-04-18 05:31:20 // 253
jo de konkurensrol volt szo a reklámban 😉😁
Piritu - 1.000.0002024-04-17 21:16:22 // 251
A Jeep Avenger villanyos 1520 kiló...
Piritu - 1.000.0002024-04-17 20:00:04 // 250
Ezek szerint ugyan olyan nehéz lesz a "sima" villanyos Junior mint a 280 lovas? A Q4 nem hoz plusz tömeget?
pettinke2024-04-17 15:28:43 // 247
a két piros oszlop a Junior
a két szürke oszlop a többi (konkurrens) autó átlagos tömege

pl. 1750 kg egy átlagos elektromos B-SUV, ehhez képest 200 kg-al könnyebb a Junior Elettrica
Piritu - 1.000.0002024-04-17 15:16:34 // 246
Segíts értelmezni a képet amit betettél.
Itt nem a JUNIOR súlyadatai vannak? Mert ez alapján 1900 kiló lesz a csúcsmodell.
Kócosw2024-04-17 14:41:26 // 245
mar irtam hogy én értelek 🤣
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-17 14:20:40 // 244
Minden Alfisti máshol húzza meg a határt. Azért örülök hogy van aki érti mire gondolok :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.