Fórum >> Típusok >> Junior

leopop32025-01-16 19:35:32 // 430
Tudom, élvezed majd ki és várjuk a beszámolót, hogy milyen a valóságban egy igazi Alfás tulajtól 😁😎😉🍀
leopop32025-01-16 19:30:54 // 429
Nyilván így a bizalom elmegy nem kérdés, de ha egy köztudott problémája volt és azt javították attól lehet még jó. Őszintén napi járkálásra megfelelne nekem de pont most restaurálok egy 1007 et így más az irány. Motor már kopp felújított benne, teljesen gépműhely által, lassan most lesz vége a bejáratásnak. Zsír új dobozos belső kárpit szettet is nemrég szereltem be. Ár az sajnos ilyen. Autótól ingatlanig sajnos most ezt a világot éljük ahol ilyen árak vannak.
leopop32025-01-16 19:26:11 // 428
Legyen így de más problémája nagyon nincs
leopop32025-01-16 19:23:52 // 427
Erre még ráteszel egy lapáttal hatalmas 🤣🤣🤣
leopop32025-01-16 19:23:20 // 426
Szakadok 🤣
Kazes☻2025-01-16 17:52:51 // 425
Következő lehetőség még az épület, de az má' izé... XD
Kazes☻2025-01-16 17:51:25 // 424
No és akkor a „C” volt magas, vagy a húgod, vagy miiiiiiiii...?! ;)
:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-16 17:27:29 // 423
Passz. Szerintem nagyon AI. Húgom anno valóban énekelt egész magas szinten, de énekesnő sosem volt. :-)
Liquid2025-01-16 14:40:13 // 422
Miből hozta ki vajon azt hogy énekesnő? :)
RomeoOne2025-01-16 14:34:22 // 421
Biztos lehetne olyan nőt találni, akinek tetszene az a bók, hogy "Úgy gurgulázol, mint egy V6" :DDD
Halesz2025-01-16 12:41:53 // 420
Akartam is kérdezni, hogy kinek olyan a hangja, mint egy V6-nak, a húgodnak vagy a motornak? :)))
Giuntini2025-01-16 09:21:01 // 419
Azért a V6-tól baromi messze van a kiegyensúlyozatlan kattogó hang😊
Hidegen baromi idegesítő és mivel rohadtul lassan melegszik be, ezt hosszan lehet hallani. A V6 gurgulázásához ez egyáltalán nem hasonlítható.
Egyébként autópályán 120-as, 130-as tempónál egészen keveset fogyaszt, de városban a kis lökettérfogat ellenére megnő, ennek oka lehet a lassú bemelegedés, illetve ahogy írtad te is, szűk az a fordulatszámtartomány ahol jó. Alacsony fordulaton halott, viszont ha odalépsz, egy pillanat alatt felpörög.
Érdekes, hogy a régi szíjas motor 116 lóerős, viszont a Juniornál és a többi platformtestvérnél csak 100 lovas. Lehet, hogy túl volt kicsit húzva?
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-15 21:19:29 // 418
Énekesnő? Mi a fene.. ezt a telefonom költötte hozzá. Egyre nagyobb hülyeségeket ír 🤣
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-15 21:18:29 // 417
Az énekesnő húgomnak is ilyen moci van a Proace-ben. A hangja tiszta v6.. vagy Wartburg. Van karaktere legalább 😄 Kicsit teherautós, egyáltalán nem forog sehova. Vezettem, kellemesen vezethető, de sportoknak nagyon nem sportos. Szűk tartományban nyomatékos, egész jól elmozgatja azt a nagy bódét is. Ha jól tudom, most volt nekik gariban szíjcsere.
Giuntini2025-01-15 20:40:17 // 416
Húgomnak Citroen C3-asa van, igaz nem láncos vezérléssel. Hál Istennek a motor probléma nélkül üzemel 40 ezer km van benne, a következő szerviznél mindenképpen le kell cserélni a vezérlést, elébe kell menni a dolgoknak.
Ami a motort illeti, többször leírtam, hogy az a motor nem barátom, egyszerűen mert a karakterisztikája nem tetszik. Egyszerűen darabos, a hangja is nekem idegesítő.
Borzalmas hosszú idő, amíg a hűtővíz eléri az üzemi hőmérsékletet. Egy kis turbós motornál ez nem egy előny. Egyszerűen nem értem, hogy miért kell ilyen motorolat favorizálni. Rövid távú városi használatnál szinte sohasem melegszik be, a rengeteg hidegüzem is okozhatja a problémákat. Nekem ne jöjjenek azzal, hogy a hosszú távú használatnál nem problémásak ezek a motorok, mert ezek alapvetően városi autók.
GT Ɨ|ѯ2025-01-15 18:04:19 // 415
már pipa és örömbódottá:-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-15 13:40:40 // 413
Ez a bizalomról szól. Keress rá, bármilyen fórumon. Merjek e 1.2 thp motoros autót venni, ami már láncos? Kb 15% azt mondja igen, 15% azt, hogy nem, a többi azt, hogy ha megvetted, meséld el milyen. Magyarul oda a bizalom, a többség nem szeretne kísérleti majom lenni, hogy vajon átalakítva jó lett e a motor. Az olajat ettől lehet hogy ugyanúgy eszi, és a benzin is ugyanúgy lejut az olajba, csak eddig hamarabb lett szíjszakadt mint csapágyas.
A másik gond továbbra is az árak. Szerintem a többség még nem dolgozta fel (én sem :-)), hogy a pár évvel ezelőtti 7-8milla az most a 10-11. A gazdaság nagyjából lekövette, a pénztárcánk nem igazán, még tőlünk nyugatabbra sem. Így a hajlandóság is kicsi. Nehéz úgy reálértékben gondolkodni, hogy közben ürül a péztárca.
Liquid2025-01-15 13:33:51 // 412
azért én várnék még az ovációval... de legyen úgy
leopop32025-01-15 11:14:02 // 411
Szerintem is nagyon lassan és max egy rétegnek :/

Ne is mond lassan több kocsiba kerül bele mint az 1.9 vagy 2.0 TDi

Úgy hibátlan autó lenne 😎
Halesz2025-01-15 10:25:00 // 410
Igen, ez így van. Sajnos ez nagyon lassan fog átmenni a fejekben :(

És pont ez is a baj, hogy ezzel az egy motorral akarják lehozni több márka több típusát... :(

Nincs ezzel baj, hogy van, de milyen jó lenne például, ha ez a Q4 például a Tonaléban lévő 1,5 literes mocit kapta volna meg?!
leopop32025-01-15 09:46:44 // 409
Nevével ellentétben azért az korán sem igaz, hogy csak ezt ne :) Az olaszok a problémás szíjhajtást ledobták róla és láncos motor lett így nincs vele már semmi probléma csak szólok 😉
leopop32025-01-15 09:44:37 // 408
Én is magamnak a kis Peugeot 1007 helyett napi járósnak.
GT ilyen Q4-et kellett volna vegyél magadnak :)
leopop32025-01-15 09:42:51 // 407
Amit írsz 100%-ban igaz az új A Merciben kínai 2.0 benzin motor lesz :/
leopop32025-01-15 09:41:45 // 406
Ezt én sem értem pedig az egyedüli út lenne szerintem na mindegy :DDD
leopop32025-01-15 09:40:40 // 405
Ez fáj nekem is. de az is fájt, hogy a Tonale nem kapta meg Európában a Giulia 2.0 motorját. Más kontinenseken pedig igen.
leopop32025-01-15 09:33:54 // 404
Én is dobogóra vártam de baszott jó lett a Renault 5 ráéreztek rendesen a retro vonalra úgy hogy nem ciki lett hanem menő és fiatalként mondom kenik vágják a trendet most.
GT Ɨ|ѯ2025-01-15 06:37:06 // 403
Végre 1 pozitív hsz a fikacunami helyett:-)
Liquid2025-01-14 22:22:52 // 402
az egyenmotor, egyenminden még nem is lenne annyira baj, ha nem tudná mindenki már rég hogy mindent csak ezt ne
Liquid2025-01-14 22:21:05 // 401
hát igen, ez a legfájóbb pont
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-14 20:26:36 // 400
Sose adnám érte a jó öreg FIRE blokkos Multiairt :-)
A Stellantis egy hiba volt. Értem a költségcsökkentést, de ez technológiai leépüléshez és kiszolgáltatottsághoz vezet. Ott vannak a FireFly (Global Small) motorok, azok szépen mennek a süllyesztőbe. Az olasz autógyártás szerintem végnapjait éli :-(
Giuntini2025-01-14 19:13:30 // 399
De akkor is 3 henger PSA!
Halesz2025-01-14 17:21:22 // 398
Na, ezt a Juniort el tudnám képzelni magamnak :)

Jön a junior Q4
Kócosw2025-01-14 15:45:47 // 397
Aztán utána megint majd meglepődnek hogy nem jók az eladasi számok...
Giuntini2025-01-14 12:32:21 // 396
Ahogy Totya mondta, itt baj lesz! Tegnap megnéztem a Quattroruote tesztjét a Junior Hibridről. Igazán semmi külőnlegesen jót nem mondtak róla, viszont előtte az elektromos Velocét dícsérték. A probléma az lesz, hogy Olaszországban nagyon kevesen veszik majd az elektromosat a hibridnek kellene majd mennie, de mivel semmi különlegeset nem tud, viszont az ára jóval magasabb a platformtársainál "sikere" előre borítékolható.
Liquid2025-01-13 22:18:31 // 395
Költői vagy sem, komolyan érthetetlen. Mert értem én hogy zöldek meg fenntarthatóság (bár ez ünmagában is egy vicc, hogy a fogyasztói társadalomban bármi "fenntartható") meg minden, de azért a fó..sznak is van vége ahogy a költő mondja :)
Ez az egész teljesen ellentmond mindennek amitől működik a piacgazdaság, meg úgy általában a világ. Ráadásul a legutóbbi bizonyosság arról hogy hova vezet a tervgazdaság nem is volt olyan régen...
Liquid2025-01-13 22:03:11 // 394
szerintem konkrétan arrafele konvergálunk
Kazes☻2025-01-13 21:43:38 // 393
Ez gondolom amolyan költői nemértés... ! ;) :D
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-13 21:27:55 // 392
Én sem értem, lassan ideológiai alapon megy itt már minden. Az lesz a csúnya, amikor a zöld álmukból felriadt Eu gyártók kénytelenek lesznek benzinmotort venni Kínából. Nem tartom elképzelhetetlennek ezt a forgatókönyvet sem..
Liquid2025-01-13 21:03:42 // 391
én egyszerűen nem értem hogy miért nem mutatnak be az EU-nak, azért együtt jelentős erőt képviselhetnének...
Mert minden józan ésszel ellentmond, hogy a konkurenciát pénzeli lassan az egész autóipar.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-13 17:37:31 // 390
A wiki szerint azonosak a mechanikai alapméretek a 2.0 GME-vel, de külön motor. Gondolom ez azt jelenti, hogy nem nagy erőfeszítéssel Eu6-7 kompatibilis motor faragható belőle a 2.0 alapján, és növelhető a közös alkatrészek száma, ha szükség van rá- USA-ba mindenképp kell, akkor meg jöhet ide is valamennyi. EU-ba külön motor már nem éri meg. Szerintem a V6-ot kivezetik hamarosan.
A 2025 érdekes lesz, hogy hogyan érik el az egyes gyártók a 20% elektromos arányt az eladásaikban. Szerintem sokmindent befolyásolni fog.
Liquid2025-01-13 17:36:09 // 389
Ezt nagyon korrekt módon összefoglaltad
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-13 17:33:44 // 388
Egy villanyautónál én nem érzem ezt a torsen dolgot, őszintén.
A vezetési élményt elektromos autóban keresők száma mennyire lehet minimális?
Egy Alpine A110-ben sincs már alapból sperr, mert elektronikából megoldja úgy, hogy a többség nem is tud róla hogy nincs benne.. de az Alfa nyilván belerak egy elsőkerekes villanyautóba egy torsent. For what? Anyunak, hogy a Tesco parkolóba szűkebb íven tudjon beérkezni? De legalább nagyobb legyen a mechanikai veszteség?

Pont az elektromos autó az, aminél az RWD hajtás könnyen kivitelezhető. És képesek voltak előre tenni a motort, aztán torsennel küzdeni a sportosságért. és büszkén hirdetni, hogy legsportosabb elektromos. Miután letettek az asztalra egy Giuliát, kikapcsolhatatlan menetstabival, végülis a logikába pont ez a lépés illett. Csináljunk valami értelmetlent újra :-S A Volvo miért volt képes az EX30-at kihozni hátsókerék hajtással? Minden trükk nélkül egy jó kis villanyos, 272 lóval árban is a Junior környéke. Méretben hasonló, bár a Volvo tengelytávja nagyobb.

Ha hajtana a vágy ennyi pénzért sportosan villanyozni, szóba sem kerülne a Junior. ha pedig hajtana a vágy azért villanyozni mert helyben megéri, vagy csak közlekedni akarok, akkor se jönne szóba, mert arra meg jobb ár érték arány az R5.

Miközben egyiknél sem tudunk semmit a műszaki tartalomról, mert egyen motor, egyen vezérlő, egyen akksi... szóval mitől jobb az egyik villanytaliga a másiknál? Annyi a különbség, mint két mosógép között. Ugyanúgy kimos, csak az egyik mobil app-ról követhető, gőzfunkciós anyámkínja a másik nyomógombos aztán simán csak kimos.. de igazából semmi különbség, mert mindenki simán csak mosni fog vele egy hét mobil app játszadozás után :-)
RomeoOne2025-01-13 17:01:54 // 387
Wow, ez elég király. És ezt akarják belerakni a Giulia/Stelvio-ba? Eléggé redundáns lenne a Q V6-jával ilyen teljesítménnyel. Meg hát a BMW-sek is mutogathatnának, hogy most már teljes a coming-out :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-13 16:51:32 // 386
Van a Stellantisnak, Hurricane GME-T6.
RomeoOne2025-01-13 16:04:47 // 385
Honnan szednek 3 literes sor6-ot?
Halesz2025-01-13 15:54:27 // 384
Igen, gyakorlatilag elengedték a belsőégésű motorok fejlesztését. Csoda, hogy még van 2,0 literes motor a Giulia/Stelvio pároshoz, meg 1,5-ös a Tonaléhoz.

Az utóbbit ha berakták volna a Juniorba (hibrid hatjással együtt) én már sokkal elégedettebb lennék.

Nagyon nagy pénzben nem mernék fogadni arra, hogy a 2025-ös/2026-os Stelvióban és a Guliában lesz kétliteres motor... Igen, pletykálják a 3 literes sorhatost, meg lesz elektromos, de akkor köztük semmi?
Giuntini2025-01-13 10:51:39 // 383
...jobban mondva a Stellantisnál. Az Alfa vagy a Fiat konszern csak azt hajthatja végre amit a Stellantis vezetői (ex Tavares) engedélyeznek.
Én abban is látom a bajt, ha befuccsol ez az elektrifikációs őrület, az Alfánál miből varázsolnak motort? Mert jelenleg a Stellantis mindent átalakít, sarkosan fogalmazva 14 márkát a szentgotthárdi motorgyárból nem lehet ellátni három hengeres motorokkal.
Mi lesz akkor, ha leszerelik a négyhengeres 280 lovas motorokat előállító üzemet? Egyre jobban kiderül hogy kizárólag elektromos hajtásláncra építeni zsákutca.
A BMW legalább megtartja a benzines és dízel motorokat.
Tavares agymenése volt a költségek minimazilása egy végrehajtó volt. Nagyon gyorsan újra kellene építkezni, mert így nagy baj lesz.
Halesz2025-01-13 09:06:06 // 382
Épp azért, mert műszakilag azonosak, az Alfát olcsón tudják gyártani, nagy nyereséggel tudják eladni. Ez volt a terv.
Én is sajnálom, hogy ugyanaz a benzinmotor van mindegyikben, sőt, gyakorlatilag ugyanazt az elektromos hajtást használja mindhárom modell is. Nagy tapasztalat lesz majd ez a későbbiekre nézve, hogy érdemes-e így autót fejleszteni. De egy év múlva okosabbak leszünk, ha látjuk a számokat, hogyan fogy(nak).
Nekem az jobban fáj, hogy az Abarth 600e és a villany Junior 280 lóerővel gyakorlatilag ugyanazt tudja menetteljesítményben. Nyilván a futóművüket máshogy hangolták, de az Abarth is megkapta a mechanikus torsent... szóval hol van itt az egyediség?

Én értem, hogy a Junior Veloce még így is a legizgalmasabb futóművel rendelkező villanyautó a kategóriájában... de valami nekem akkor is hiányzik belőle. Egy kicsit több fun... Pedig eskü tetszik a Junior, kívül belül, de maradt hiányérzetem.

Viszont az R5-nél pont azt látom, hogy erre a fun faktorra éreztek rá jól, jobban, mint az Alfánál.
Giuntini2025-01-11 21:53:50 // 381
Én nagyon elkeseredtem az Alfa Romeo jövője miatt.... Ez az eredménye hogy odadobtak egy lerágott csontot, hiszen a Fiat 600 és a Jeep Avenger műszakilag azonos a Juniorral.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.