Blog

>> AutóápolásGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-05-28

Már lassan három hónapja megvan a járgány azóta folyamatosan húzom ki a listáról a kocsival kapcsolatos tennivalókat, amiket már a megvásárlás után összeírtam és elhatároztam, hogy meg kell csinálni, kicserélni, helyrehozni.
Természetesen a vásárlás után egy nagyon alapos külső,belső tisztítás következett amit otthon is el lehetett végezni azt megcsináltam.
Alapos porszívózás, műszerfalápolás. Holnap viszem egy bőr illetve kárpit tisztításra/javításra, már nagyon várom, hogy mi lesz az eredménye.
Külső:
Kb. a harmadik mosásra nézett ki az autó úgy ahogy szerettem volna, a felniknek még több kellett, sajnos ezelőtt nem nagyon mosták az Alfát, majd egy waxolás. Hihetetlen, hogy milyen szép a fényezés ennyi kint töltött év után, nálam garázsba már csak meg kell őrizni. Króm felületeken valami oxidréteg féleség volt lerakódva, de egy kifejezetten króm felületekre való ápoló újjávarázsolta a kocsi orrán díszelgő króm felületeket. Műanyagok, gumi szigetelések leápolása. Embléma cserét is megejtettem elől-hátul, ezt ajándékba kaptam.

 
>> AutóápolásGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-10-21

Volt egy kis időm még ezért megejtettem egy bőrtisztítást/ápolást az autoglym tisztítóval és ápolóval így az is rendbe van. Nagyon elégedett vagyok ezekkel az autglym bőrkezelő termékekkel valóban hozott ki némi koszt ebből a kényes bézs színű bőrbelsőből, persze ehhez az kellett, hogy először egy erre szakosodott műhelybe profin megtisztították illetve leápolták így nekem már csak szinten kell tartani. Tisztítás-ápolás-impregnálás :)

 
>> Tuning és extraGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-10-15

Megérkeztek a continental wintercontact ts 860-as téli abroncsok, sokat nem haboztam a választással megnéztem melyik a tesztgyőztes ára teljesen korrekt volt így meg is rendeltem. Ma elvittem a gumishoz felkerültek a 16-os teledial felnikre, ha minden jól megy a következő szezonra már újra lesznek fényezve ezek felnik és csillogni villogni fognak, de ezt a telet még így szolgálják, nincsenek rossz állapotban csak már nincs az a gyári fénye illetve néhány esztétikai hiba van rajtuk. Egyenlőre még nem rakom fel, majd csak akkor ha azt az időjárás is indokolja.

 
>> AutóápolásGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2018-01-21

Ma nézegettem, hogy a vezető oldali ülés kissé mintha száraz lenne már tapintása se az a finom bőr. Visszanéztem Amore-n, hogy mikor volt utoljára bőrápolás és pont 3 hónapja. Pont ráértem meg is csináltam a szokásos bőrös dolgokat: Vezető ülés tisztítása ápolása, többi ülést csak ápoltam azokba nem ültek sokat. 48 óra múlva pedig impregnálás szintén csak a vezető oldali ülésre. Mindjárt sokkal szebb a bőr, tapintása és illata is kellemesebb. Autglym jól bevált termékeit használtam meg egy csomó mikroszálás kendőt amiket most már felcímkéztem, hogy tudjam melyik kendő melyik fázishoz tartozik. Gyönyörű a beltér:)

 
>> SzervizGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2018-01-18

Elkészült a kocsi ismét tökéletes lett! Még decemberben ment tönkre a jobbos féltengely belső része, kiszedés után megmutatták nekem, hogy kipotyogtak a benne lévő kis tűgörgők. Került bele gyári felújított darab. Ha már a szervizben volt a kocsi a tavaszra tervezett futómű alkatrészek cseréjére is sor került: 2db felső lengőkar és a stab. rúd volt elhasználódva, azonnal megszűnt minden koppanás és nyiszogás újra csendes az Alfa. Plusz egy meglepetés is ért, ki lett cserélve a műszerfal világítás izzója, mert a fordulatszám háttér világítása 5-6 ezres beosztásnál már halvány volt. Ennek komolyan jobban örültem mint az összes többinek, gyönyörű ez a műszerfal! Hazaúton végig teli vigyor ült ki a képemre annyira élveztem a kocsikázást pláne, hogy a hazavezető út hazai viszonylatban nagyon jó minőségű. Egészen más volt mint az 1.2-es Citroen vagy az 1.6-os Renault amit addig hajtottam míg az Alfa beteg volt. Úgy éreztem otthon vagyok, mintha csak körém építették volna a belteret. Az első néhány indulás igen sportosra sikerült:D

 

Vettem egy gyári új tetőcsomagtartót, hogy tudjuk a síléceinket szállítani. A 156-ra kb. 3 perc volt felrakni a gyári tartót, ott a gumik mögött el volt rejte egy akasztó, amire szépen felpattant és nem ezer darabból kellett összelegózni, ezt valahogy nem 3 percig tart felrakni, pláne nem elsőre. Giovanni fejébe beépíteném a tartóját! :)

Hólapátolás közben az idő értelmesen teljen…. :-)

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-01-21

Kész a honosítás megvan a rendszám is, MOMO pakk is csordogál a helyére a hó is esik tiszta öröm és boldogság:-)

 
>> SzervizLexy és Laci // Alfa 147 1.9jtdm // 2018-01-21

Első dolog volt hogy megmutattuk bátyámnak aki mondta h jó állapotban van. Utána szerelő aki szintén áldását adta a kocsira elmondta hogy a hátsó fékek cseréjére nagy szükség van mert ramaty állapotban van. Meg ami fontos vezérlés, olajcsere, bal első csapágycsere, téli gumik megvétele. Ami még ránk vár termosztát csere egr csere olaj-víz érzékelő. Majd egyszer egy fényezés, meg pár apróság de mindent a maga idejében. :) Remélem hamarosan mehetünk találkozókra :)

 
>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2018-01-21

Véget ért a leghosszabb kapcsolatom. Rengeteg élményt, utazást, ismeretséget és kalandot köszönhetek a GT-nek, ami talán a legszebb magyarországi GT, legalábbis az én szememben biztosan :)
Az elmúlt egy évben rengeteget gondolkoztam rajta, eladjam-e, maradjon-e még 2-3 évig, rengeteg érv és ellenérv sorakozott egymás mellett, sőt naponta mást gondoltam. Biztos ismeritek ezt az érzést... Hozzánő a szívedhez, és azt gondolod: á én ezt sosem adom el, oldtimer lesz belőle! :) Minek adjam el, alig kapok érte pénzt, jó lesz ez még 20 évesen is... Satöbbi, satöbbi.
Egyetlen hibája volt az, ami végül megkönnyítette a döntésemet azzal kapcsolatban, hogy eladjam-e: a motorja. Mert bár tényleg az egyik legjobb motor az 1,9-es dízel, soha semmi bajom nem volt vele, de egyszerűen meguntam, nem jelentett már élményt nekem. Főleg, hogy az előző GT-m is dízel volt... A 170 lóerő zseniális, a nyomaték méginkább, szuper a karakterisztikája ennek a motornak, óriásit lehet vele autózni, sőt, kettesben, hármasban még a hangja is tök jó... de egyszerűen a fejemben egyre inkább elhatalmasodott az érzés, hogy elég volt a dízelből. A világ egyik legszebb formájú kupéjában ülsz, lehúzott ablakokkal nézelődsz a pirosnál, és hallgatod a traktorhangot, a kerregést... És ez egyre erősebben zavart. A dízelmániások most biztos röhögnek rajtam... De két dízel GT után szeretnék végre valami mást.
Ráadásul 42 éves leszek, szeretnék még pár jó autót hajtani a hátra lévő életemben, szóval nem ragadhatok be ebbe az autóba, még évekre. Mert bár azt terveztem, hogy majd csak 10 évesen adom el, egyszer csak jött a kattanás, hogy menjünk tovább... :)
Most lesz egy offos autóm (de azért egy olyan, amit Olaszországban gyártanak), ami viszont segít abban, hogy végre legyen egy hobby Alfám, aminél nem kell kompromisszumokat hozni a használat érdekében. Egy V6-os GT a tervem, meglátjuk, sikerül-e olyat találnom, amibe megéri beleszállni. Most ezt kezdem hajtani, remélem néhány hónap múlva meg is tudom valósítani. Aztán meglátjuk mi lesz :)
Szóval most pár hónapig nem lesz Alfa Romeóm, de tudom, hogy ez nem lesz egy hosszú időszak, mert "Alfa nélkül lehet élni, de minek" :)

Egyébként nem maradok Alfa nélkül, barátnőm, Gyoppka 147-esét is sokat vezetem, ami szerencsére benzines, és imádom a TS hangját. :) De akár szüleim szintén fekete 147-esét is bármikor elkérhetem, ami valójában az enyém, mert én vásároltam Nekik :) Lehet fel is teszem az autóim közé :)

UPDATE: az autóm úgy tűnik, nagyon jó helyre került, Ausztriában járja majd a gyönyörű hegyi utakat :) Első látásra szerelem volt az autóm az új gazdája számára :) Remélem nem vettem el a kedvét a dízeltől a fenti soraimmal... Sok boldog kilométert a GT-vel, Szandra! :)