Blog
Még novemberben vettem az az autóhoz négy 17"-os felnit, a sok küllős változatból télire. Tip-top, felújított, antracit szürke színben. A felniket 225/50R17-es Pirelli Sottozero 3 XL abroncsokkal szereltettem fel. Kicsit tartottam tőle, hogy a 19"-esek után kicsit bénán fog kinézni a kisebbekkel, de teljesen jó, klasszik 159-es kinézet.
Felnik: 130K
Gumik szereléssel 175K


Úgy kezdődött, hogy világított az ABS lámpa.
Mivel most már vagány gyerek vagyok, mert ki tudom olvasni, kiolvastam :-)
Azt mondja a gép: „bal hátsó jeladó megbízhatatlan”. Na, ez meg mit jelent?
Nem lehet nagy baja, mert a hiba törölhető, tehát nem állandó. Némi guglizás után találtam egy olyat, hogy csapágyhiba is lehet.
Aki nem tudná: ez az ABS már nem fogakat számol, mint régen, hanem a csapágyba van integrálva egy mágneses érzékelőgyűrű, amiről a jelet veszi.
Hát akkor cseréljük ki, mi baj lehet? Csapágyrendeléskor figyelni kell, hogy ABS-hez valót vegyünk, mert a simában nincs benne a mágnes, és akkor ott vagyunk, ahol a part sz@rik. Ja, ez az első csapágyra is igaz. A különbség annyi, hogy hátra csak komplett csapágyat tudunk venni, kerékaggyal együtt. Aminek előnye, hogy könnyebb cserélni. Akkor lássuk.
1. Felbakol, kerék le. Úgy néz ki, nem véletlen a hiba, a csapágy nyugdíjazásra szorul. Kb. centit kottyan.
2. Fékmunkahengert szabadítsuk ki. Hátul nem fontos az egész féket lebontani.
3. Vegyük le a tárcsát.
4. Vegyük ki a porvédőt. Szerezzünk 32-es fejet, és a hozzá való szárat, és vegyük le a csavart.
5. Én nem kínlódtam vele túl sokat :-)
6. A csapágy fele rajta maradt a tengelyen, ez tényleg kaka.
7. Szedjük rendbe a tengelyt. Van egy alátét, azt ne felejtsük ki.
8. Toljuk fel az új csapágyat a tengelyre. Passzos, de óvatosan kocogtatva felmegy. Ne felejtsük ki a nagy alátétet.
9. Tegyük vissza a csavart, majd a porvédőt. Forgassuk át kézzel, hogy minden rendben van-e.
10. Rakjuk össze a féket, majd tegyük vissza a kereket.
Kábé ennyi lenne, nagyjából fél óra az egész, kézügyesség függően.
És újra van ABS. :-)










Szereltem ebbe is USB toltot. Itt van voltmero beepitve. Mivel van zene a kocsiba, nem art, igy latom mennyi fesz. van az akksiban, meddig tudunk zenelni. A masik GTbe kulon kellett rakjak feszultseg merot , szoval igy praktikusabb. 7.5 dollaros cucc.
Itt is szinte plug&play. A csatlakozok szerelhetoek, a 3 kabelbol kettot fel kell cserelni. 159-be ilyet rakni gthez kepest remalom. Rovid vezetekek, nem szerelheto csatlakozo...



Az alsó lengők cseréjénél kiderült, hogy a felsők is csereérettek.
TRW került bele.
Az olajfolyás sajna még mindig rejtély. Komolyabb szerelés nélkül nem látszik egyértelműen, hogy honnan jön.
Januárban lesz egy ottalvós buli, majd akkor átnézi Csöri az egészet és remélhetőleg megtalálja az okot. Megvettem a motortartó bakot is, de majd csak az olajfolyás megszüntetése után lesz értelme kicserélni.
195.840 km
Vezérlés szett csere (SKF)
Hosszbordás szíj szett csere (SKF)
Motorolaj Selenia 5W40
Olajszűrő
Levegőszűrő
Nagyjából egy hónapja megtörtént a második olajcsere. (Selenia 10w-40)
Persze cserélve lett a levegő szűrő ;pollenszűrő is , meg az olajszűrő is.
Serpa a nyár közepén hengerfejes lett és kidőlt , így megint az Alfával kellet dogoznom és természetesem megint rendberakás következik.(A Starline csapágyak eddig bírták) Legalább volt eredménye a munkánknak , ugyanis ennek köszönhetően érkezett a "céges flottához " Fiomíjó", egyenesen a Törökországi gyárból Kelet-Pesti átszállással.
A kerékagyak, a gumi alkatrészek és a féktárcsa takaró lemezek tisztítása volt a mai menü.
Majd nekiálltam összerakni a jobb hátulját, de félbe maradt a munka. Ki kell nyomtatni a meghúzási nyomatékokat tartalmazó oldalakat a manuálból.
Azon ritka szerelési napok egyike volt ma, amikor egy kép sem készült.
Nem birtam magammal, muszáj volt egykicsit játszani, így elmentünk Normafára. Videó

Esedékes az újabb műszaki vizsga. Az autó műszaki állapotát hűen tükrözi, hogy semmit nem kellett cserélni rajta és csont nélkül átment a vizsgán. Megkapta a téli szettet is.
Km:216425