Blog
Sajnos mindkét garnitúra gumi kukás amit a kocsihoz kaptam. Ma megérkezett a téli, fel is lett szerelve a felnikre. Valamelyik nap megy is fel a kocsira. KUMHO 205/55R16 91T WP51 WinterCraft -ra esett a választás.



Megérkezett a 159 utódja. Kicsit kisebb, gyengébb is. De teljesen szerethető, autózható kis autó. :)
Elkezdtem autópályázni a kocsival és észrevehetően suta volt és megtorpant ha hirtelen akartam gyorsítani és ki is gyulladt a befecskendezés hibalámpa. Hétvégén gépre dugtam a kocsit és P0235 hibát dobott ki. Kicseréltem a Map sensort de akkor is csinálja . Úgy hogy ezt még keresgélni kell ..... A turbón kicsieréltem a vákumcsövet és jó is lett . Kapott új légszűrőt is.


Feltűnt, hogy apránként egyre lejjebb kerül a hűtőfolyadék szintje a kiegyenlítő tartályban. Mivel az ablakmosó szivattyú cseréjekor nem szereltem ki csak félrebillentettem, így arra gondoltam, hogy akkor folyhatott ki belőle pár deci. Pótoltam, de karácsony előtt megint kicsivel a minimum alatt volt. Azt hittem, hogy ahogy elkezdtem a hidegekben fűteni, kicsit légtelenedett a rendszer, így másodszor is pótoltam, de múlt szombaton megint lejjebb volt. Körvonalazódott, hogy itt valami lassú szivárgással állunk szemben, s ahogy a termosztátházhoz értem, nedves volt az alja. Jobban szemügyre véve észrevettem a piros kicsapódást a fémház és a műanyag csőcsonk találkozásánál (hidegen pedig már rendesen szivárgott), így konstatáltam, hogy ennyit bírt a vezérléscsere alkalmával beszerelt Vernet termosztát. Mivel ez a drágábbak közül való, s így is alig bírt egy évet, most az egyik legolcsóbb, Birth márkájúra esett a választásom. Ha legalább ennyit kibír, akkor már megérte...



Tegnap este hazafelé menet készült a kép :)
58.000km-t tettem meg vele, 4500l dízelt elhasználva 5 év leforgása alatt, mindeközben rengeteg élmény és izgalom, utazás 8 országba, számos elismerő pillantás és dicséret! Ja meg az a több tízezer intés, villantás, vészvillogózás és "Na nézd meg, észre sem vett!" utaim során! De nem szabad megfeledkeznem az olasz autós, rosszmájú viccekről és számos megjegyzésről sem, amit az autóm iránti szeretet miatt kaptam. :D Azt hiszem alfás lettem mindörökre! :)

Nem indult az autó, nem reagált a start gombra. Sebességben meglökés után elindult. Gyanítottam, hogy az önindító lesz a ludas. Irány a szervíz, ahol egy régi vágyam is teljesült, beszereltettem az elektromosan behajtható tükröket! :) Az önindító persze nem produkálta magát a szervízben, úgyhogy nem tudtuk meg a probléma okát. Az akkumulátort feltöltöttük és azóta kb. 100 indítás történt hidegben-melegben, semmi baja. Azt hiszem ez jelenti az alfa szívet. Új füleket kapott a gép és ezért az önindító is megjavult magától. A szervizes kolléga megdicsérte az autó állapotát, ettől dagadt azért a májam. :) Tükrök, vezérlővel és belső kapcsoló 50.000Ft + átnézés és alkatrészek beszerelése 25.000Ft.
Rendeltem a másik oldalról színt, ami szintén csak telefonon passzolt, de már közelebb állt az igazsághoz.
Így hát jött az ötlet hogy ki kell akkor keverni.
Volt még az ebayes vásárlásból bőr javító készlet (3.000,-)
Akkor a most rendelt festékek (4x50 ml, 4.700,-)
+a be keveréshez a fehér, a zöld és egy kék. (1.710,-, ez már itt Győrben vettük).
A szín keverést az én ügyes asszonykám megoldotta :)
Az első keverésnél kicsit még erősebb volt, de lett rajt javítva, és másodjára kihoztuk amit csak lehetett belőle :)
A vezető oldali ülés kész, még szóró pisztollyal kap lakkot, és még hátra van az anyós oldali ülés.










Nem tartotta 90 fokon a mutatót a termosztát, ez zavart kicsit.
Ezért kapott az autó egy behr termosztátot, és egy kis fagyállót.
Kellett még 3db csőbilincs. A cserét a tagok leírása alapján végeztem, édesapám és öcsém segítségével. Nekünk 4,5 órába telet a művelet. Turbó csővet,és akumlátor tálcát
kivettük, jobb hozzáférés végett. A hűtő jobb felső sarkán , és a motorblokk vezérlés oldalán a tűzfal felé vann légtelenitési pont.158900km
2019 02 01



A generátor szabadonfutójának már egy ideje furcsa hangja volt, nem túl hangosan de bizonyos fordulatszám tartományban búgó hangot adott. Csöri tanácsára beszereztem egy jó állapotú generátort a tatai bontóból,és mivel az elmúlt hetekben kétszer is dobott P0091-P0092 hibakódot az autó, megkértem csörit hogy derítse ki a hiba okát.
Ezeket a hibakódokat az üzemanyag rendszeren belül több dolog is okozhatja, első körben az injektorok bevizsgálásával kezdtük. Szerencsére a mért értékek megfelelőek voltak és "csak" újra kódolták a kopás mértékéhez. Az autónak Így kevésbé kopogós hangja lett de lehet csak placebó hatás. Csöri tesztelte a kocsit,próbálta előidézni a hibát de nála a teszt során minden érték megfelelő volt. Abban maradtunk hogyha ismét előjön a hiba,akkor a nagynyomású szivattyú bevizsgálása a következő.