Blog
Olaj,légszűrő, pollenszűrő csere. Km: 186000
Olaj, szűrők Elaforg 2000 Kft.
+ bőr tisztítás/ápolás, műanyag gumi felületek kezelése
Két éve vagyok tulajdonosa egy nagyon szerethető autónak. Az előző bejegyzésemben leírtam, hogyan került hozzám az Alfa, mik az első benyomások, pár ezer kilométer után.
Most jöjjön egy hosszabb távú tapasztalat!
Az autót elsősorban hosszabb utazásokra használom, így sikerült is 50 ekm-t megtennem két év alatt úgy, hogy nem használom minden nap az autót. Nekem ez nem furcsa, az előző autóimmal eddig is így volt. Az átlagfogyasztásom 7,42 l/100 km, ezzel a spritmonitor.de szerint a 9. helyen vagyok 23 márkatárs közül. Alapvetően elégedett vagyok a fogyasztással, minden üzemanyagra költött forint mosolyt csal az arcomra: nem a fizetéskor, mert azért egy 70 literes tankot megtankolni nem egy felemelő érzés, hanem amikor ezeket a cseppeket elégeti az ember!
Nagyobb kiadások nem voltak az autóval. Igaz, mi számít nagynak… Mikor megvettem, utána kormánymű csere, ill. küszöb lakatolás volt, de ezt a vételkor lealkudtuk. Az első műszaki vizsgára első lengőkarokat kellett cseréltetnem. Később volt cserélve féltengelycsukló, egy fojtószelep, akkumlátor, első parkolóradar kábelköteg, hogy a jelentősebbeket említsem. Cseréltem ropogó ajtóhatárolókat, motorburkolat alatti gumibakokat. A szokásos kenőolaj és szűrőcserék időben megtörténtek. A hosszú távú utak miatt én a 30 ekm-es intervallumot felezem. Az automata váltóban eddig négyszer frissítettünk olajat Csörinél, remélem, meghálálja
Volt egy garnitúra nyári és egy garnitúra téli gumi vásárlásom. A téliben van két szezon, kibír még egyet, a nyári most megy fel másodszor.
Műszaki hibám, ami menetképtelenséget okozott volna nem volt. De, egyszer mégis: kimúlt az akkumlátor Budapesten a Decathlon parkolójában. Kb. fél óra alatt az Auchan-ból kerítettem akksit, a Decathlonból szerszámot, és mehettem tovább. Egy esetben volt vészüzemmód, amikor is a fojtószelep elektronikája megadta magát, kivágott egy biztosítékot a motortérben ( F11 ), emiatt pár dolog nem működött. Ekkor sem hagyott cserben, Budapestről jöttem vele haza 120 km-t, igaz kb. 50 LE szívó dízelként, lejtőn max. 80-nal.
Nagyon szeretem vezetni, minden alkalom egy élmény. Ha nem mehetek 2-3 napig valahová, elvonási tüneteim vannak… Van tisztelete az utakon, eddig egyszer dudáltak rám két év alatt, igaz igyekszem szabálykövető magatartást folytatni. Nincs atrocitás, béke és nyugalom van a kormány mögött. Sokszor keresek indokot arra, hogy ne a hétköznapi futkozós Fiat Pandával menjünk, hanem az Alfával. Ilyenkor nem kell sokat rábeszélni magamat, irány az Alfa!
Amikor megvettem, azt terveztem, hogy kb. két év múlva lecserélem egy újabbra. Most, hogy így lementek a 159-es árak, ill. alapjában nincs vele semmi gond, azt hiszem, marad még pár évig!
Pár napja szívtam egy nagyot a kuplung hengereivel.A munkahengert pillanatok alatt kicseréltem,nem volt egy nagy dolog.Viszont a kuplungfőhengert esélytelen volt megoldani.Olyan szinten rohadt össze a hidraulika-cső csavarja a hengerrel,házi körülmények között lehetetlen kiszedni..ráadásul rossz hengert adtak a Bárdinál,be sem tudtam volna rakni a helyére.
Ma fölraktam a nyári gumikat,emelem a jobb hátulját,de a kerék a földön marad..fasza,lengéscsillapító offos,cseréltethetem azt is.Mindegy,kerekek fennt,menjünk át a kútra felfújni őket..fekvőrendőrön át,kurva nagy csattanás,eltört a bal hátsó lengéscsillapító,a rugótartó tányér beleállt a gumiba.
Holnap vadászhatok szervízt itt újpesten,ami remélem nincs olyan messze tőlem,hogy még trélert is kelljen szereznem,mert felakasztom magam.
8 éves vágyálom múlt hétvégén valóra vált. Lassan 10. éve alfazom és ugyanennyi éve 47ezek. A legelső megvasarlasa óta oda voltam a GTA ért. A gép egyike az első 3
Agyarorszagi gtaknak. Majd két évig az FAM tulajdona volt sajnos ott látott sok újságírót es Nuvoarit. Ennek ellenére a bal első sárvédő volt csak fújva vagy lakkozva ott 240 mikron vastagok vagyunk egyébként végig gyári fenyezessel. 105.000 lépéssel vettem. Egy két kissebb karc és horpadás van a kasznin, de reményeim szerint fényezés nélkül orvosolhatóak. 25-én megyünk Csörihez egy hy két aprósággal és remélhetőleg utána sok boldog kmünk lesz együtt.
Első körben kapott egy festést a legutóbbi blog után, az olaj hűtő tartója, és még a lökhárító tartó nyúlványok is.
Alapozó + szín. A képeken kékes színű a festés, de száradás után fekete lett.
A tavaly vett első lökös fényszóró mosóval kompletten átkerült, nem furkáltam a régit össze, meg valahogy ezt tudom igazítani hogy ne lógjon a lökhárító az előzőhőz képest, pedig látszatra semmi különbség.
A fényszóró mosóhoz nem volt cső, ezért azt vettem hozzá + bilincseket is.
A ködlámpa magassága is be lett állítva, mert idáig maga elé nézett csak. Nemrégiben jöttem rá hogy azt is lehet állítani, ezért nem is volt eddig beállítva.
A lökhárító alsó része a későbbiekben színre lesz fújva.
Így alakul a kis TD a tervezet szerint ;-)












A szokásos tavaszi Balaton kerülő túra volt a ma.
Először a Huszár étteremben egy jó ebéd aztán komppal át a másik oldalra.
A Balatont északról megkerülve a Kisfaludy kilátónál álltunk megy Balatonakarattyán hogy megcsodáljuk a kilátást.
Később a 71-es büfében egy üdítőre.
Veszprém, Farkasgyepü, Pápa útvonalon jöttünk haza.
A kör 250 km-es volt és bármennyire is próbáltam elkerülni a napszemüveg ráégett az arcomra :-)












Elvittem ma reggel hajnali 8-kor a gumi-klímaszervízbe. Fél-automata géppel leszívták szárazra, lejött belőle kb 200 gramm közeg (~460 gramm a gyári) illetve csak néhány milliliter olaj. Mondjuk az olajra azt mondta a srác, hogy az előírt 140-150 milliliter olajat nem fogom látni sose, mert a nagy része a kompresszorban van és ott is marad, az nem lefejthető így, csak kompresszor szereléskor töltik ott be külön azt a mennyiséget. Egyébként az olaj ránézésre szép tiszta volt.
Csináltak egy fél órás vákuumozást, vákuum tesztet és az eredmény sokkolóan nem-olasz autós: hibátlan a tömítettség. Na mondom akkor szuper. A mondás egyébként az, hogy a jól tömített rendszerek is engednek évente 5-10% közeget, ez mondjuk lehet, ha a 9 éves autóban még sose volt töltve. Motor beindítás, klíma LO -ra teker, be is állította a géppel a 460 gramm töltetet és az ahhoz arányos olajmennyiséget a gép hozzátöltötte (emlékezetre valami 60 ml). A gáz hőmérséklete szerint a párologtatón 0 -1 °C fok volt, a visszatérő gáz kb. 60 °C. Ez is jó.
Fizettem 16 ezret, na mondom szuper lesz .. háát ... nem lett annyira szuper. A fémes, "sarokcsiszolós" hang néha a 2000 fordulat környékén most is előhozható. Tehát a töltet beállítása nem oldotta meg.
Most kellene egy klímás okossága, mert én arra tudok gondolni, hogy csak szar valami csapágy és akiknél a töltés megoldotta (volt Shadinon kívül is néhány alfaowner -es tulaj, akik ugyanerre panaszkodtak már 6-8 évvel ezelőtt és közöttük is néhánynak megoldotta a töltés) ott is inkább a gyenge csapágy "terhelése" változott meg, azért hallgatott el .. nem tudom ..
154.500 km
A mai napon visszahoztam a gépet a szerelőtől és végre azt mondhatom, a nagyján már túl vagyok 😊. Több nagy dolpg mellett sok kis apróság is javításra került hála a mesternek (Grósz Feri). Íme egy lista a cserélt, helyreállított dolgokról:
-Teljes kuplungszett, kettőstömegűvel. Beépítés előtt a szerkezet erősítve lett, a tárcsa pedig kevlározva.
-Vezérlésszett összes feszítővel Dayco
-Vezérműtengely szimmering Corteco
-Hűtőfolyadék csere
-Termosztátcsere Behr
-Szívosor tisztítás, terelőlapátok lehegesztése, Egr off
-Új szívósor tömítés Reinz
-Belső stabszilentel cseréje Ricambi Originali
-Porlasztó tűzkarilák cseréje Bosal
-Diferenciálmű szimmeringek cseréje mindkét oldalon
-Diferenciálmű újracsapágyazása (lógott)
-Új váltóolaj Motugear 75w85
-Motortámasztó felső bak Ricambi Originali
-Baloldali kilincs csere
-Új főtengelyszimmering
Azt kell mondanom végre ennél a gépnél is érzem az "Alfa feelinget" húz rendesen, jól fekszi az utat, nem csörög, nem zörög semmi. Még maradt pár dolog hátra, de lassan elérjük a gyári állapotot. 😊

