Blog
A legelső hiba, ami előjött, az a csomagtartó zárszerkezete. A kulcsról nem nyitotta, viszont a mágneskapcsoló kattanását hallottam. A kiszerelést követően meg is találtam a hiba okát. A szerkezet kettő összehegesztett lemezre van erősítve. A ponthegesztés megadta magát, ezért a nyitó szabadon lifegett. Hegesztőm nincs, ezért ez illesztésnél fúrtam kettő lyukat (a képen még csak az első látszik a csavarral), és csavarral fogattam össze a két lemezt. Azóta tökéletesen működik.



Az autót gyári alap hifivel vettem. Hát hangminőségben volt kivetnivaló, és a fejegység is csak audió CD-t kezel. Az előző autómba szerelt rendszer viszont szépen, tisztán szólt, így hát átraktam a 156-ba. Kapott új fejegységet, ami már nem CD-s, viszont van USB (ami tudja tölteni a telefont, ha szükséges), Bluetooth, 3,5 mm-es jack bemenet, kihangosító és összeköthető a multikormánnyal is. A kiválasztásnál fontos volt az is, hogy ne üssön el nagyon a műszerfal összhangjától, viszont az adott márkának már nincs ezüst színű fejegysége, így maradtam egy letisztult fekete darabnál piros gombvilágítással. A beépítőkerettel beszerelve a végeredmény egész elfogadható lett. A régi fejegységet elraktam, a hangszórókat és a csatlakozóikat is, bármikor visszaszerelhető. Szeretem igényesen megcsinálni az ilyen munkákat, hogy később egy esetleges visszaállítás ne okozzon gondot.




A két első ülés kapott ülés fűtést, mind alul és felül is.
Az elektromos része korábban lett bekötve.
Folytatás a bőr feljavítása.










Igaz már van télre alufelni fent az autón, de változott a dolog és a mostani fent lévő átkerül a TDre, erre meg ugyan olyan kerül mint nyárra, csak szürke lesz.
Az egyik felnit, amelyiken nincs gumi görgőztetni elvittem, mert a belső átmérőjén volt 2 mm különbség. Kisúlyozni nem szerettem volna.
A felcsiszolás megtörtént kívül belül.
Belül ezüst színt kapott.
Kívül voltak enyhe patka nyomok. Azok a sérülések be lettek csiszolva, majd kitt lett belehúzva. Jött a csiszolás és tisztítás után az alapozó.
Most itt tartok. Az alapozó után finom csiszoló papírral fel lesz csiszolva. Még a színt meg kell vennem és mehet rá + lakk.
Gumik még nincsenek, majd eztán valamikor.
A jelenlegi gumik rosszak.
A kép még havas, de napközben 6°C volt, aminél mostanában nem lesz melegebb hogy megoldjam. 1 hét múlva jósolnak 7°C-ot egyetlen egy napra, na akkor lesz befejezve a fényezése.











Komoly hétvégére sikeredett Január utolsó hétvégéje. Pénteken megérkezett az új futómű Angliából, ma pedig megkaptam az új féltengelyt.
A futómű jelen esetben is állítható magasságú, viszont ez már állítható keménységű is. Spax márkájú, RSX737 a pontos típusa. Kriptongázas lengéscsillapítók, illetve rozsdamentes acélból készült menetes része van. Elég jónak néz ki, nem is a legolcsóbbak közül való, kevésbé ismert márka, kíváncsian várom. BC Racing lett volna tervben, de akörül voltak nehézségek, így inkább ezt választottam.
A féltengelyt kicsomagolva meglepődve figyeltem, hogy nem egy gagyi kidolgozású cuccot kaptam, az árához képest. Nagyon remélem, hogy kibír egy kicsit többet, mint az építtetett féltengely. Ha beválik a másik oldal is ilyen márkájúra lesz cserélve.





Ciao!
Kicseréltük a fékfolyadékot és a különbség érezhető.
Pozitív irányú a változás. Mindenkinek ajánlom.
TUTELA TOP4 ment bele.
km: 129400


Egy jó állapotú nyíregyházi gépből sikerült megszerezni még az enyészet előtt egy ép szőnyeget a csomagtartóba.
Ugyanitt ki lett bontva az első ajtók belső kilincseinek ép keretei is. Ha itt a tavasz azok is bekerülnek....
2 Magneti Marelli beugrott, ennél olaszabbat nem találtam. Valszeg gyárit cseréltem le.
Eljött az idő, és a pénz is összegyűlni látszott a kuplungprobléma orvoslásához.
Megmaradt előző Alfám téli kerekeit eladtam, az új Alfámhoz kapott télit szintén eladtam, régről megmaradt Remus sportkipufogó dobot eladtam, és a megtakarításomat is beledobtam a kuplungba, de a legalább megvan ez is. És akkor a története, hisz ez sem ment olyan simán mint azt gondolná az ember.
Nagyon hasznos információt kaptam az alfadepótól, miszerint a 159es Alfa 2.4es motorjába, ugyanaz a kuplung való mint a 156 2.4 be. Volt is nekik egy olyan szettjük ami nagyon jó állapotban volt, szerintük, és a mesterem szerint is, nem lehetett több 60ezer kmnél benne.
-Szerkezet, tárcsa, lendkerék (Valeo) 110000ft
-Kinyomócsapágy, természetesen újat kapott. 25000
Előálltunk az ötlettel, hogy ha már a kezünkben az árú, akkor irány Stefan Zorst műhely, és nyomjunk rá egy kevlárt. Így is lett:
-Kevlározás, szerkezet megerősítése, lendkerék felköszörűlése 45000
ÁÁÁÁh.. még nincs vége. Lekerült a váltó, motor fel, bölcső le. És a feketeleves... Bölcső szétrohadva.. Nyomás...
Unix, Bárdi, Alba, Zsu, és még vagy 100... Semmi
Márkaszerviz, Alfa Fiat Lancia, Olasz autós szerviz..... Semmi
Alfadepó, Olasz autó bontó, Alfa bontó Gyál (Átbasztak)....1.9 Bölcsője NEM JÓ a 2.4 Hez, csak befaragással, meg kókányolással, meg gyengítve a szerkezetet, rakható fel.
Jófogáson, egy több hónapja felrakott bontásra ítélt 2.4est találtam, kétségbeesésem közepette felhívtam, és láss csodát, megvolt.. szép, rozsdamentes állapotban. Elmentem, lekaptuk, hazahoztam, dörzsi, festés, alvázvédő, elvittem a mesterhez, felraktuk, és patika. 25.000 ft
Szerelés közben, kiszúrta a mester, szerelés közben, hogy az egyik Turbócső lyukas. Kapott egy alsó és felső turbócsövet. 23.000 ft
És persze eljött lassan az újabb Olajcsere periódus is.
Ugyanazt a kombinációt kapta meg, mint legutóbb:
-Motul 8100 x-clean
-Maradák Xado adalék, (nem raktam bele csak a felét előzőleg)
-Mann szűrők.
Összegezve az egész műveletet:
-Kuplung szett kevlározva, megerősítve (Valeo, Zorst tuning)
-Motortartóbölcső (bontott)
-Turbócsövek (bontott)
-Olajcsere
Km állás: 217914 (olajcserénél feljegyezve)

Úgy döntöttem, hogy megindulok Görögországnak nyaralni, zörgő lendkerékkel, aztán ha meg kell állni akkor megállunk.
Kicsit felelőtlen húzás volt a részemről, viszont miután a mesterrel konzultálva is a legolcsóbb megoldás is 400 ezer Mátyásba kerűlt volna, így aztán, inkább a betervezett nyaralás, hisz az asszony a legfontosabb, (legalábbis ezt kell mondani),(VICC)
Csak, hogy bátorítsanak az égiek, összefutottam egy alfás cartársal, aki azt mondta, hogy ő is járt ebben a cipőben, és ő úgy volt vele, hogy hadd szóljon az a lendkerék, ha szétesik akkor összeszedi... Aztán közel 30 ezer km-t rakott a kocsiba, ameddig rászánta magát a cserére. Hát akkor nyomás Görögország :D
Pénz szűkében az autó kapott gyorsan egy kis csomagot:
-2db Pirelli nyárigumit, mivel kicsit régiek és félrekopottak voltak már
-4db fékbetétet (Valeo)
A km állásom ekkor kb. 212000 volt.
Ja és gyorsan elszaladtam még egy fóliáshoz és az ablakokat lefóliáztattam. Kaptam műbizonylatot is a felrakásról.