ParaBella - főkép
>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2024-01-18

Erre az évre is letudtuk a kötelező olaj és filter cseréket. Úgy, mint minden évben betartva, 10K km után kapja meg a friss nedűt ami egy 10W 40-es Shell Helixben teljesült ki. Már második éve kapja ugyan ezt és köszöni jól van még a -9 fokban is. Cserekor szó esett a már régóta valahonnan szivárgó, gyöngyöző olajszivárgásról. Így majd a közeljövőben ez is terítékre kerül és sikerült kiírni is az idegesítő airbag hibát, ami már-már beleégett a retinámba. Remélem idén is kegyes lesz hozzám a Bella és így végre jut majd idő/pénz a csinosítására is.

>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2023-11-05

Mivel szerencsére semmi komolyabb gondja-baja nem volt a kocsinak, így a jó viselkedése gyanánt meg szerettem volna lepni őt a régóta vágyott bőrülés szettel. Volt akkora mákom, hogy nem is olyan messze tőlem éppen bontottak egy 66-ot, így már repült is az e-mailem az illetőhöz árajánlatért (plusz pár beltéri apróságért). Sokkolóan olvastam végig a visszakapott levelet - Bőrülés szett: 600€ (semmi extra állapot, sőt a sofőr fele eléggé viseletes), scudetto: 50€, sminktükör világítás: 25€/darab !! El sem akartam hinni, mondom biztos csak félregépelte, de sajnos nem. Referenciaként rákerestem az E-bay-en és nyeltem egy nagyot, mikor az ottani árak megegyeztek a levélben kapottakkal. Na basszus, ideje minél előbb szerezni egyet, mert lassan elindul a lavina a youngtimer árakkal...

Elindult a keresés egy szett bőrülésért és szerencsére elég hamar találtam is egy bontós oldalt, akiket még aznap felhívtam és megérdeklődtem a makulátlan full-full mindenes ajtókárpitos szettet. Minden stimmelt, elmondásuk szerint működő is, így ment is a kosárba és másnap reggel meg is rendeltem. Jött is a visszaigazoló mail és a "köszönjük, hogy nálunk vásárolt..." üzenet, majd pár napra rá a telefon, hogy sajnos az adott áru már nincs raktáron, el lett adva már rég. Jött is a kérdés részemről, hát akkor miért van még mindig fent az oldalukon, SŐT! hogyan tudom megvenni a már eladott árut?! Semmitmondó magyarázkodást követően lerakták a telefont, így nem maradt más, mint továbbkeresgéljek.

Sikerült találnom az FB-s csoportban egy ígéretes darabot az előzők töredéke áráért és a többi beltéri cuccokat is be tudtam szerezni ezen a helyen. Az aprócska gond csak az volt, hogy az illető (köszi Gabi innen is!) MO nagyooon keleti pontján található meg, így ment a matek mégis hogyan juttassam el hozzám haza. Több futárszolgálatot is próbáltunk, vagy nem vállalták a szállítást, vagy túlságosan drágák voltak (értsd a csomag árának a 3/4-e a szállítási díj), így kellett keresni egy alternatív megoldást, ami egy MO-n élő haver, akinek a címét és adatait felhasználhattuk, hogy a csomaglerakó központba tudjuk vitetni a csomagot, majd ott átvenni és kifizetni. Így mindenki boldog lesz és senkinek nincs plusz macera a csomaggal és a fizetéssel sem - Plot twist: nagyon nem így lett...

A futár valami érthetetlen oknál fogva kivitte a csomagot a haver címére, pedig a leírásban is szerepelt, hogy Depóba kérjük és a csomag feladásánál is meg volt kérve, hogy legyenek szívesek oda szállítani. Mivel utánvétre volt a csomag, ezért az egész csomagot és annak értékét is neki kellett tárolnia és fizetnie, egyszerűen semmi sem úgy alakult ahogy tervben volt... Mivel csak belföldi tel. számot lehetett megadni a csomagátvételhez, ezért EZT SEM adhattam meg a sajátomat, így mikor jött a csomag és lebonyolódott ez az egész kalamajka én csak a havertól tudtam meg, hogy mi is történt. El is küldte a futár számát, hogy illedelmesen kiköszörülhessem a torkom a telefonban és mikor megkérdeztem, hogy miért nem a Depóba a leírásba megadott helyre lett szállítva a csomag (ahol az én adataim is fel voltak tüntetve (Név, tel.szám, személyi) cask annyit kaptam válaszul, hogy neki ilyenre nincs ideje és a csomag már ki van szállítva, majd rámcsapta a telefont. Köszi szépen, ment is a negatív értékelés a már 1 csillagosra értékelt Magyar Postára...

Másnap két kocsival mentünk a haverhoz sűrű bocsánat kérések között átvenni a csomagot, megígérve, hogy ezt már újra nem játszuk el. Szerencsére épségben volt a csomag tartalma és sikeresen haza is jutott velünk. Kezdődhet a felújítás, csinosítás, okosítás folyamata.

>> SzervizAlfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2023-08-12

Az égőcsere hallatán mindenkinek egy gyors, pár perces művelet fut végig az agyán, csak nem a Giu tulajoknak...
Nyaralásunk előtti napon vettem észre, hogy Giun nem ég a jobb első lámpa. Próbáltam a varázstenyér gyógyítást egyszer, kétszer, háromszor is, de nem segített, így megrendeltem a hozzá való égőt.

Visszatérve a nyaralásunkból neki is ugortam az égőcserének, persze előtte azért bekérdeztem a csoportban, hogy mennyire szívás és hát sajnos ez sem a két perces műveletek közé tartozik. Lökös körbe megenged-->jobb oldali kerék koppig kicsavar (bár kevésbé szopás ha le van kapva)-->dobbetét kicsavar és eltart-->majd meglazít egy lámpát tartó csavart-->motortérben is egy csavart és ki lehet emelni az egész lámpatestet, mert máshogy nem nagyon lehet. Finoman is szólva nem az az árokparti égőcsere az "ezeröcsin"...
Na de szerencsére minden nehézség és probléma nélkül megment a művelet. Került bele egy Hella DS1 85V 35W égő, majd visszaszereléskor észrevettem, hogy a filterháztól felfele vezető cső enyhén szólva kuka állapotban van, így ez is felkerült a cserelistára. A visszaszerelést követően egy gyors próba, majd mehet minden csavar a helyére. Újra nyúzhatja az esti kilométereket a Giu!

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2023-07-16

Sajnos és egyben szerencsére is, a jobbos indexem burkolata úgy gondolta, hogy távozik a kocsi életéből így szerencsére volt indokom beújítani és modernizálni a mindenki által áhitatott "futó" ledes indexre. Egy gyors E-bay keresgélés és már ment is a kosárba a sötétített verzió.
Pár hét elteltével meg is jött a csomag. Maga a beszerelése minden túlzás nélkül egy óvodás csukott szemes reggeli rutinja. Minden bontás nélkül a motortérből elvégezhető. Csak le kell húzni a csatit, kipattintani a régit és mehet is be a helyére az új. A végeredmény pedig nagyot dob a kocsi megjelenésén, egy kicsit modernebbé téve a Giuliettát.

>> EseményAlfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2023-07-07

Az idei év találkozója különleges volt, mivel a QV-t ünnepeltük és szerencsére éppen egy akadt is otthon. A szokásos előkészületeken és egy törött utas oldali szellőztetőn kívül még kapott egy teljesen új gyári QV emblémát is, hogy teljes pompában tündökölhessen. Sajnos az előző tulaj kókler keze munkája itt is jelen volt. Nemelég, hogy a rossz oldali emblémát ragasztotta fel, hanem az még egy olcsó utánzat volt, amit szélenkénti kétoldalú ragasztóval és a közepét pedig szilikonnal gányoltak oda - mondanom sem kell, hogy okádék volt az egész és borzasztó volt leszedni.

Idén mind a két nap részt vettünk az eseményen, így viszont a szokásos konvojozás elmaradt. Maga az esemény sokkal összeszedettebb volt, mint tavaly. A beléptetés szupergyors volt és a programok is egészen jók voltak. Egy amit sajnálok, hogy az esti partyk kicsit korán kezdődtek és a nevesebb DJ-nek szerintem az az egy óra kevés volt.
Ezen felül hatalmas élmény volt és jövőre ugyan itt !

>> SzervizAlfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2023-06-23

Újra megmakacsolta magát a klíma és persze megint akkor, mikor a legnagyobb meleg van és persze a kocsiban még maga az ördög is izzadna. Sajnos a hagyományos trükkök sem váltak be, mint a klímával való játszás és a kocsi újraindítása sem oldotta meg a problémát, így maradt a paraszt klíma. Az egészben a legrosszabb az, hogy pár hónapja volt a kocsi egy klímásnál, aki átnézte és feltöltötte gázzal és festékkel is az esetleges szivárgás észrevételéhez. Ezért is gondoltam, hogy biztosan van benne anyag, mivel sehol nem hagyott nyomot maga után, sem a motortérben. Persze megint Mikihez került a kocsi megvizsgálásra és érthetetlenül álltunk ott, mikor közölte, hogy nincs baja a kocsinak és még a gázból sem hiányzik szinte semmi. Ami viszont aggasztóbb, hogy ő egy kezdődő radiátor cserére gyanakszik, ami viszont hatalmas szívás, mert ki kell borítani szinte az egész műszerfalat. Mivel csak ritkán fordul elő, hogy nem megy, így pihentetjük a dolgot...

>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2023-06-21

Szegény Bella festését már az idő vas foga, de főleg az UV tépázza rendesen. A csillaggarázs még mindig az otthona és a fő oka ennek. Idén már a vállalhatatlan kategóriát érte el a festék hámlása pár helyen, így úgy döntöttem ideje kicsit rendbedobni. Volt már régről egy cserelökösöm is - mert a mostani már be volt hasadva és overal nem volt éppen a legjobb passzban, illetve a csomagtérajtó is büszkélkedett egy macipuszival, amit szégyenszemre én hoztam össze a nagy kapkodás közepette...
Sikerült hosszú idő után találnom egy egész korrekt fiatal srácot, akinek éppen volt már dolga egy 166-tal is, így bátran mertem hozzá vinni Bellát is.

Telefonos egyeztetés után le is adtam a Bellát és reménykedtem, hogy az én kocsim is legalább annyira jól sikerül majd, mint a 66-os, amit fent láttam az oldalán. Pár nap múlva kaptam is az üzenetet fényképekkel, hogy a macipuszit teljesen nem lehetett eltüntetni, de már szinte alig látni, így már neki is fog a festésnek. Két napra rá már kaptam is az üzit, hogy a következő hét elején mehetek is a kocsiért, aztán másnap indult a sz@rlavina...

A srác teljesen kétségbeesve magyarázta nekem, hogy ő kikeverte a színt a színkód alapján a festéket ami mindaddig jól is mutatott, amíg fel nem rakták vissza az alkatrészeket. Ő azt mondta, hogy ezt így nem adhatja ki és holnap kikeveri még 1x a színt és lefesti újra, de ha tudta volna, hogy ez ennyire macera, akkor inkább el sem vállalja. Ekkora már kezdtem kételkedni mind a srácban, mind a tudásában és már ő is érezte, hogy nem ez lesz élete munkája, így adott egy vissza nem térő ajánlatot. Felkínálta a többi "eredeti" fényezéssel bíró elemeket szinte fele áron lefújja, csak hogy ne üssenek el a mostanitól. Mondani sem kell, hogy ekkor már nagyon féltem a végeredménytől, mert azóta még nem láttam a kocsit.

Végül eljött a pillanat, mikor átvehettem a kocsit. Izgultam mint kiselsős a sulikapuban, vegyes érzelmekkel. a Srác hátravitt a a műhelybe, majd mikor láttam, hogy nem kék-zöld lett a kocsi meg is nyugodtam. Nappali fényben szinte észre sem vehető a két árnyalat közti különbség, inkább csak neon fény alatt. A srác bocsánatot kért, hogy eddig tartott és megígérte, hogy ha úgy gondolom a többi elem festését a megegyezett összegért szívesen lefújja. Annyiban maradtunk, hogy még mindenképpen keresni fogom, mert van még pár esztétikai hibája, amit illene helyrerakni.

>> SzervizAlfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2023-03-20

Tavaly decemberben volt 1 éve, hogy a Giu olajcserén esett át. Szigorúan betartjuk a 10K vagy 1év csereperiódus, de idén sajnos annyira kitolódott az időpont foglalás miatt, hogy 3hónappal túl is léptük. A kötelező olaj (most Eni került bele), összes filter mellé még volt pár elengedhetetlen dolog, ami cserére szorult. A listát egy termosztát és egy szűrőház bővítette, amiből az előző olajcsere óta hiányzott egy aprócska rugó, ami nagyon sok kérdőjelet vetett fel és szinte senki sem tudott konkrét választ adni rá, hogy mi célt szolgált és hogy biztonságos -e így használni a kocsit. A választ pedig a legváratlanabb helyről kaptam, a bátyámtól, aki motoros és ezen szervizelésével foglalkozik. Szinte azonnal rávágta, hogy ez a kis rugócska nyitja és zárja a csatornákat a szűrőházban, hogy az olaj és a hűtővíz egymást melegítve hamarabb elérjék az üzemhőt.
Így, hogy már tudjuk mire van és szerencsére a Mo-i QV-s csoportnak köszönhetően már a cikkszámát is tudtam az adott alkatrésznek, így már csak az alkatrész árát kellett valahogy lenyelni. Sajnos magát a rugócskát nem lehet cserélni, ezért az egész szűrőházat meg kell venni, borsos áron - 208€... A többi kocsival ellentétben már a termosztát sem volt olcsó - 163€, de hát akinek telik majomra, ugye...

Turpi mindent lerendelt, a szűrőházat Mikitől hoztam majd pár napon belül mehettem is a kész kocsiért. Pár bilincsre volt még szükség a hűtő körül és fagyállóra. Átvételkor még említett pár dolgot, ami cserére szorulna, ez majd orvosolva is lesz a közeljövőben.

>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2023-02-12

Az egész egy pillanatnyi hibaüzenettel kezdődött, ami elsőre minden mellékes hibával távozott is pár percen belül. Ekkor az "Air condition faulty please contact workshop" hibaüzenet jelent meg, de maga a klíma gond nélkül működött, így nem nagyon szenteltem neki a figyelmem.

Pár héttel később a hibaüzenet visszajött, de más üzenettel - "Momentary connection to air conditioner faulty". Most már sem a hőfokot, sem a befújt levegő erősségét nem lehetett állítani. Pár fórumot körbebújva arra jutottam, hogy maga a fűtőventilátor mondta be az unalmasat. Sikerült is szereznem egy cseredarabot, majd ezt lepróbálva megpróbáltam otthon kicserélni, de sajnos idő és garázs híján ez kudarcba fulladt. Nem maradt más, mint hogy újra felhívjam Mikit és kérjek egy időpontot ennek a cseréjére.

Meg is történt az alkatrész cseréje és ahogy sejtettem a ventilátorhoz vezető kábel is sérült volt. Forrasztás és a ventilátor csere után minden tökéletesen működött. A beszerelés során a klímagázt le kellett engedni, így ennek a feltöltése is megtörtént. Amióta megvan a kocsi, azóta nem volt a klímához nyúlva - nem is volt rá panasz soha - viszont amikor megtudtam, hogy 50g volt a 600g helyett a kocsiba, nagyon meglepődtem. Most már jöhet hideg-meleg a kocsiban mindig kellemes idő lesz.

>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2023-02-03

Eljött az új év és ezzel együtt a már megszokott potyogós kuplung pedál is bejelentkezett az év elején. Még használható a kocsi, jön-megy, de már tapasztalatból tudom, hogy egy pár hét és a pedált már a padlóról fog lehetni felkapargatni.

Kértem is időpontot Mikitől, de sajnos ő is időszűkében volt, ezért csak január végén tudott foglalkozni vele. Mint ahogy már sokadszorra, most is a kuplung pedál feletti munkahenger mondta be az unalmasat. Volt már benne nagyon olcsó és nagyon drága is, de nagyjából az összes kb másfél évet bírt. Most sem volt másképp, ezért most egy viszonylag olcsóbb darabot kapott. Figyelni fogom és csak remélem, hogy az olcsóbb darabbal is legalább ennyit fog bírni.