Blog
Végre kicsit jobb idő lett🤗.Ki is merészkedtem a garázsba,kicsit átpakoltam a felhalmozott alkatrészeket, hogy meg tudjam forditani a 166-t.Nagy része a 155-be került.Neki álltam leszedni a szelepfedelet,hogy ki lehessen deríteni mi adja a csattogó hangot.A bontás sikerült a hiba feltárás meg holnap lesz,ha minden jól megy.
Ma levettem a hátsó szelepfedelet is.Úgy néz ki az első hengerbe egy hidrotőke beszakadt ☹.Valószínű ,hogy hidrotőkére meg főtengelyre lesz szükségem.
Ma még kipucoltam a pillangó szelepet is, most az is sźép tiszta. Majd mèg a kiegyenlítő tartályt kell ki tisztítani,mert bántja a szemem☺





Megörökölte a nagyobbik fiam vagy kivette alólam:)
Családban marad ,eladni később se engedem inkább visszaveszem.
Hamarosan regisztrál is vele én meg nyomom tovább egyelőre a 145 Juniorral.

És elkészült a mű. Kijavítva, alvázvédve, fényezve. Sajna a fűtés ventilátora nem megy... félek valami nem lett összecsatlakoztatva.... szóval jöhetnek a kisebb javítgatások.












2019.02.15. 174900 km
Vásárlás utáni szerviz. Olaj (Selenia), olajszűrő (Mann), levegőszűrő (Techneco), vezérlés szett (Contitech), termosztát (Wahler). Általános ellenőrzés, a szerelő szerint meglepően jó minden, rozsdának nincs nyoma sem. 🤗😀🙏
Minden 147 szeretne egy kicsit GT lenni :)
Régóta fentem a fogam egy GT boxra. Lent voltam Tatán 1-2 cuccért és épp akadt egy GT box. Hazahoztam, lemostam, a hamutálat és környékét a középkonzol szinére fújtam le. Meghagytam a GT feliratot rajta, de alapos okot nem tudok mondani miért. A térd támaszokat majd később áthúzatom alcantarával, a gyári műbőr elég gyenguszka.
A vezető ülést szedtem csak ki a box cseréhez.
Decemberben lőttem az olasz ebay-en egy special ver. km órát. Némi igazitás kell még rajta, de annyira tetszik, h már be kellett applikálnom :D

Kb 1 éve már megrendeltem, de sose érkezett meg. A hetekben egy cartárs a FB-on ajánlotta föl, h meghozza nekem, ezúton is köszönöm Zsoltnak. Azért döntöttem a pipercross mellett, mert ez áll a gyári kivitelhez legközelebb, de mégis távol :)
Technológiájában és kivitelében sokkal jobb a gyári papir szűrőnél. Többet nem kell cserélni (kevesebb szemét/energia), és sokkal könnyebb is berakni mint a gyárit. Több levegőt ereszt át, és mivel vékonyabb, a házban a rendelkezésre álló levegő is több. Most hidegben magasabb a levegő O2 tartalma, jól megy a kocsi igy is, bár autópályán érezhető az új szűrő hatása. Dinamikusabban gyorsul az autó, érezhetően jobban viselkedik. Főként azért váltottam, mert melegben érezni, h nem kap elég oxigént a motor. Bizom benne, h 30+ fokban is jól teljesit majd a Pipercross.

Kihasználva a kellemes időt kicseréltem a levegő és a pollenszűrővel együtt az elporladt vákumcsövecskét is
Kedveském Valentin napra megkapta, ami már járt volna neki.
Új vezérlés szett (Skf)
Új hosszbordás szíj + görgők (Skf)
Olaj + szűrő (Liqui Moly + Mannfilter)
Légszűrő (Mannfilter)
Pollenszűrő (na erre nem emlékszem, de valami aktív szenes)
Váltóolaj (Tutela)
Km: 227712
Márciusi projekt: hátsó rugócsere, mert a baloldali törött.
Ui.: A Valentin napi ajándék után az autó sokkal csendesebb. A kiszerelt görgök közül az egyik kézzel pörgetve is erős surlódó hangot ad. Tehát ideje volt a cserének.
Köszönet Sári Józsinak és szerelőgárdájának Ráckevén!



Egyik reggel beinditottam a bellát....riasztóan kolompolt benne vmi!Motorháztető fel...hosszbordásszíj oldala cafatokban!fasza...szerelőhöz még el tudtam vele menni,tegnap hív,kész....mondom fasza! De rögtön elszomorított ugyanis a főtengelyékszíjtárcsán kívül mindent cserélni kellett...vezetőgörgők,önfeszítő egység,generátor szabadonfutó és generátor csapágy!Fasza...de most már csendben forog!
Még egy Speciál Edition bontásából vettem 1 pár küszöb borítást, tipikus hibákkal. Pl. : csavar felfogatás alatti reped műanyag, vagy bolha tartó repedés...
Ezt orvosoltam össze olvasztassal és + kapott rá két komponenses ragasztót is.
Rá került mindegyikre a víz lehúzó gumi, az új csavarok is meg vannak. Már csak fel kell pattintani a helyére, de előbb küszöb ápolás ahol szükséges.











