Blog

>> SzervizLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2019-04-05

Lang autonal beszereztem par aprosagot ami tavasszal esedekes:

- Filtron levego szuro 2500 Ft
- Filtron pollenszuro 2000 Ft
- 1 par Valeo ablaktorlo lapat elore 2500 Ft
-2 db OSRAM cool blue H1-es izzo, mert kiegtek a regiek 2500 Ft
-Vettem utantoltesre 2 liter Motul 10w60 olajat is, hogy olajcsereig kibirja 7000 Ft

 
>> EgyébMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2019-04-05

Apróságok javítása, cseréje.

 
>> Autóápolásjimbo // Alfa Alfetta 1.8 Berlina // 2019-04-04

A téli átmozgatásokon kívül végre elindult a tavasz. Volt egy kis autóvillamossági beavatkozás (világítás, index, feszabályzó stb, rakoncátlankodott) és ha minden jól meg a 7végén egy közös öregautós hegyi túra lesz a Bükkben.

 

Javításra került a téli csatt nyoma (új lökös és pajzs, fényezve), illetve a géptetőt is újra fújattam a sok kavicsnyom miatt.

Olajat és szűrőket cseréltünk (kiv. gázolaj), valamint szelepfedél tömítést, és még néhány apró tömítést és armatúrát a befecskendezés körül.

Felkerültek a nyári gumik is.

Sajnos kiderült, hogy a turbónak nem néz ki sok hátra, kipufogó oldalon olajozik.. :(

Km: 253.900

 
>> EseményG-MANN🍀 // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 280 LE // 2019-04-04

Megérkezett! :-)

 
>> Szervizjimbo // Alfa 75 6c // 2019-04-04

Lassan lezárom a lakatoláshoz az előkészületeket = beltér teljesen ki, kintről minden műanyag apróság le, stb. Vicces látni, hogy milyen sok elem ismerős az Alfettából, mégis mennyi apró finomságban van eltérés.
Arról nem is beszélve, hogy amióta elhagyta a gyárat az autó, még nem volt babrálva (védőfóliák itt-ott a szőnyegen, stb.). Szokatlan...
A motorteret is megviselte a sok állás, vagy 1,5 vödör tűlevelet, és egyebet szedtem ki belőle.

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-04-03

Felkerültek a Goodyear efficientgrip performance nyári gumik. A jobb első felnit sajnos görgőzni is kellett, de most már rendben.

>> SzervizBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2019-01-14

Mint már régebben meséltem, a légtömegmérőt kitisztítottuk, de ennek ellenére a rossza datok küldése az ECU-nak nem javult így egy csere mellett döntöttünk. Hívtam is az alkatrészes havert, hogy nekem mi is kell, 25.000 forintomba került egy új, BOSCH légtömegmérő amit be is építettünk még aznap, a beépítésért nem kellett fizetnem, szerelő barátom megcsinálta, meg legalább beszélgettünk egy jót. Elég koszos volt az autó, elmentem egyből ezután lemosni, mit ad Isten, beülök, ráadom a gyújtást, világít a kiégett izzó visszajelző, kiszálltam, körbejártam minden ég (vagyis világít, tűzoltók agyon csapnak ha így fogalmazok), másnap a rendszámtábla megvilágítás elment. Gondoltam kiégett, de mint kiderült csak a tömítés kopott el és bement a víz, ezért nem világított már másnap a műszerfal, mikor kiszáradt.de azért kapott új izzókat is hátra, Philips hideg fehéreket, egyel szebben néz ki azóta. (1490 volt a 2db izzó + 2 tömítés)

 
>> SzervizBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2018-12-17

Kötelező, elkerülhetetlen költség időnként, így nem volt kérdés, hogy meg kell csinálni, az autó INA vezérlést + vízpumpát kapott, nagyon meglepődtem, a dobozban semmi nem Made in China volt, hanem Germany, és Canada, ez egy nagyon jó pont volt az INA-tól, be is került a helyére, hívott a szerelő, hogy az előző vízpumpa meg volt repedve, bele sem merek gondolni, mitől a repedt vízpumpa az inkább nem is gondolok rá kategóriába került :) . Amin külön meglepődtem, hogy az mellett, hogy a jelzésre lett felrakva a vezérlés, kivette a gyertyákat a szerelő, megnézte, rendben van e a holtpont, elvitte próbakörre, hogy minden megfelelő e, és még a gépre is rádugta, hogy ha már itt van akkor végigvizsgálja az egészet, mindezt 25.000 Ft munkadíjért.

>> SzervizBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2018-11-25

Kezdjük az elején:
Fékek
Kopó alkatrész, kérdés sem volt, hogy cserélni kell, szerelő szerint a tárcsák kibírnak még 8-10 ezer kilómétert biztosan de ha óvatosan használom 15-öt is, tekintve az élettartamukat, és a legutóbbi cserét, ragaszkodtam az újhoz, TRW tárcsákat, előre hűtötteket, hátra simákat tettünk, hozzá való TRW betétekkel, új fékcsúszka, új porvédő gumi a csúszkára, dugattyúra, csúszkák szilikonos síkosítóval be lettek kenve, ahova kellett, oda pedig kentünk rézpasztát: Juhéééé újak a fékek, örültem mint majom a farkának.

Váltó:
Váltó tökéletes, pontos, nem lötyög, szépen kapcsolható minden sebesség, de egy váltóolaj frissítés ráfért, így ha már amúgy is nagy projektben voltunk a fékekkel, így a váltóolaj is átesett egy cserén.

Tisztítsuk a motort:
Egy előző hibára volt ez a megoldás (vagyis nem oldotta meg, de erről majd egy későbbi blogbejegyzésben), dobott egy hibát egy részletes diagnosztika alatt, hogy a légtömeg mérő nem megfelelő adatot továbbít, így hát levettük, kipucoljuk, de ha már így belekezdtünk, és volt szívórendszer tisztítónk dögivel, gondoltuk az egész szívósort letisztítjuk, hátha ez megoldja légtömegmérő csere nélkül (SPOILER: nem oldotta meg, de legalább a szívósor ki lett takarítva).

Téligumi:
Jött a hideg, a latyak, a sár, lassan kéne valami téligumi az autóra:
Milyen? mennyiért? mekkora? Alufelnire? lemezfelnire?
Szempont volt, hogy ne kínai ZS kategóriás gumi legyen, de lehetőleg ne is valami több százezres tétel legyen a vásárlás. Osztottunk, szoroztunk: legyen Laufenn (sokan most nevetnek, de leírom miért lett ez): Alapvetően az első kérdés, mire használom, mennyit megyek vele, Országúton 80% ban napi 20 km reggel, ugyan ennyi este, illetve egy városban (Siófok) 4-4 km, nagyon extrém használatnak nincs kitéve, és a 7-es utat is takarítják, valamint a várost is, így megfelelő a laufenn, másrészről Hankook-hoz tartozik, és valamilyen szinten a minőségi elvárások hasonlóak, abból kiindulva, ha valaki gyárt egy jó minőségű terméket, sanszos, hogy a leányvállalata sem csinálhat sz*rt. Így ez eltt, de így utólag teljesen meg vagyok vele elégedve, nem hagyott sehol ott, tökéletesen ment, tapadt amikor kellett.