Blog
Olaj szuro es olaj csere, gazolajszuro es levegoszuro is
162000miles
Első és hátsó lengőkar, szilentek, plusz összekötőrudak cseréje. Olajcsere. Kormánymű szimmering csere.
Kilóméteróra állása: 222.346 km
Egy év és 10.000 Km után olaj + szűrők cseréje.
A jobb első rugó eltört, teljesen ráfeküdt a Ti futómű a kerékre, még a kezem sem fért be, hát nem volt egyszerű bejuttatni a szervízbe. Mielőtt a balos is megadja magát azt is cseréltük A szerviz javaslatára ha már szét van szedve két első lengéscsillapító is megérett a cserére, valamint a hátsó ajtó két teleszkópja is cserélve lett.
Sikerult Alexandro cartarstol beszerezni egy mukodo oraval rendelkezo kodlampa kapcsolo panelt, plusz egy belso vilagitas szabalyozo dobozt, hetvegen beszerelem, remelem ezzel megoldodik a belso vilagitas es az ora probelmam. :)
Koltsegeim: 8000 Ft
UPDATE: - beszereltem a vilagitas boxot, problema nem oldodott meg, de lecarom :D Manualisan fel tudom kapcsolni barmikor szoval akkor ez igy marad :)
UPDATE 2.: - sikerult beuzemelni a digitalis orat, hianyzott mar :)
Gyengélkedő fűtés és a vissza-vissza eső vízhőfokhőfok jelző óra miatt elérkezett az idő a termosztát cserére. WAHLER került bele, mostmár újra stabil 90-re beáll, és elég hamar el is éri.
Egy úttal sor került a szintén esedékes motorolaj + szűrő cserére is. A szokásos Castrol Edge 5W-40 került bele.
Ma az autó cserben hagyott, autómentővel került szervízbe
Most ismét pihenőre kerül a kis TD, mivel kiszereltem a porlasztókat.
Fater kollégája elvileg meg tudja nézni melyik a jó és melyik nem.
A 4 kivettből az egyik igencsak fekete volt, úgy hogy az már ott vérzik.
+ volt itthon még 4 darab, azt is elviszi, és a 8ból talán kerül ki egy jó szett, ami hidegen is jól dolgozik, már ha az a baja a füstfelhős indulásnak.
Lassan műszaki, úgy hogy nem várok vele.
Most folyamatos munkák zajlanak :)
Már a 6 és fél évünkkel megtettünk 70.000 km-ert.
Szerintem megérdemli :)
Sajnos a dolgok úgy alakultak, hogy 11.000 km-t mentem az olajjal, de immár le lett cserélve.
Minden a szokásos:
Selénia Racing 10w60
Olajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Km óra állása: ~191.000
Most a napokban láttam és hallottam is hogy kicsit mintha egyenetlen lenne az alapjárat, és mellé a kipufogóból sem az hallatszott hogy ez rendben lenne, így hát nekilestem még ma kora este a gyertyák kiszereléséhez.
Kivettem, de egyiksem volt fekete vagy bármi eltérő a többitől.
Meg takarítottam, és meghúztam őket érzéssel ahogy eddig, de az egyiknél majdnem be..., mivel olyan érzés volt mint ha meg akarna szakadni a menet :/
Kivettem vissza, hátha csak az alátét ferde egy kicsit vagy valami, de az jó volt...
Kezdtem ideges lenni hogy el van cseszve a menet, mert nem szeretném szétbombázni a motort, mert időbe és pénzbe sem lenne kevés :/
Aztán mondom van itthon tartalekban egy másik gyertya, amúgy az egy pólusúról volt most szó, hát egy próbát megér, hátha csak a gyertya szivat és nem pedig a hfbe a menet akar tönkre menni.
Meg takarítottam azt is, és beleraktam , aztán teljesen rendben volt mint a többi...
Utána vissza minden, kapott Kontakt spray-t.
Mindenesetre azt a kivett gyertyát karanténba teszem.
Indítottam és szép egyenletes alapjárat lett, semmi mellékhang hogy egészségtelen lenne Hála istennek!
Úgy hogy egy parás napot zárhatók magam mögött :)
Kisütött a nap, 15 fok volt, nem bírtam ki , hogy ne játszak egy kicsit. Nem autószerelés ez, csak kikapcsolódás. Autót szerelni nem szeretek :-)
Két nap, kétszer egy óra termése :
1. A kalaptartó zörgött rossz úton, úgyhogy a műanyag stiftjeire húztam egy egy szilikoncső darabot, majd finoman megkínáltam PTFE spray-vel. Az egyik oldali ütközőt is hasonlóképp megtuningoltam (csomagtér ajtó burkolaton lévőt). Feltűnően kevesebb a zavaró zörgés rossz úton.
2. Hiányzott a tankajtó gumiütközője, ezt pótoltam, most szépen síkban áll ez is végre.
3. Az első ajtók nem futottak tökéletesen a kaszni síkjában. Beállítás után most tökéletes, és a szélzaj is eltűnt a sofőr ajtó felől.
4. A hátsó elektromos ablakok nem működtek. Kimértem, kontakt hiba a csatlakozóknál. A baloldali már jó, a jobbosnak a B oszlopnál lévő csatlakozását is kezelésbe kell venni.
5. A csomagtartó nem nyílt a nyitó gombbal. Ez is kontakt hiba volt a csomagtéri csatlakozónál.
6. Leszakadt az olajgomba vezetéke. Ma megforrasztottam, szerencsére könnyen hozzáférhető.
7. Beázott mosáskor az előmelegítő csatlakozója. Lecseréltem egy másik típusú ipari vízmentes csatlakozóra, ennek már nincs esélye beázni.
8. Lemostam vödörből, kézzel, alaposan. Hú de szép :-))