Blog

>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-04-23

Az utóbbi hetekben többször felvillant a befecskendező hiba lámpa, és az alapjáratnál is tapasztalható ingadozás, melyet ki szerettem volna vizsgálni. Jorjie cartárs Kazeséknél belenézett Multiecuscannel az agyába, és olyan hibakódot kaptunk, aminek jó néhány oka lehet. Törölve lett, de pár nap múlva ismét előjött. Saját erőből egy pillangószelep tisztítás, légtömegmérő ellenőrzés, csatlakozó tisztítás megtörtént, aminek az eredménye, hogy az alapjárat stabilabb lett, de a hibajelzés nem szűnt meg. Szatmárinál ma a gyári Examinerrel kiolvasásra került ismét a vezérlő, és itt egzaktabb eredményt kaptunk. Fázis jeladóval van gond. Indításnál játszik szerepet, így ott tapasztalható lesz ha az állapota romlik. A cseréhez sajnos meg kell bontani ismét a vezérlést majdan...
Az alapjárati motort is egyúttal beállította az Examinerrel. Ott helyben stabilnak mutatkozott, meglátjuk a gyakorlat mit hoz.

Update 2019.05.29. Az alapjárat nem ingadozik azóta sem. Ez is pipa.

 

visszakerültek a nyári gumik, s beszereltem a megrendelt hátsóülés-lebillentő kallantyút is.
a szélvédőn lévő kavicspötty nem repedt tovább, be lett foldozva.

csak úgy a rend kedvéért: a 30 000 km-t bőven túlléptük már, semmi gond az autóval.

 
>> Tuning és extrapettinke // Alfa Giulia Super 2.2 diesel 180LE Aut. // 2019-04-23

kezdetektől idegesített a rendszámtábla felszerelése, a tartója, a konzol, de főleg az, hogy az első radar állandóan szellemeket látott miatta, pedig a rendszámtábla tartó keretet száműztem korábban, és csak a gyári konzol volt már meg.

mivel a lökhárítót a gyári konzol miatt már megcsavarozták egyszer, nem fájt a szívem (egyébként is, a kétoldalas ragasztó meg a fényezést szedi le maga alól), szereztem kék+fehér takarófejes csavarokat, ledobtam a konzolt, és a táblát direktben a lökhárítóra erősítettem. a hosszú hétvégén megtartott tesztek alapján kijelenthetem, hogy ez az üdvözítő megoldás!

 
>> SzervizLexy és Laci // Alfa 147 1.9jtdm // 2019-04-13

A kocsi átvizsgálása után megállapítást nyert hogy cserére szorul a bölcső, a felső lengőkarok, kipufogó,kézifék bowden, stabilizátor rúd elől-hátul. toronycsapágyak. Mivel még a gyári volt benne ezért a csavarok eléggé be voltak rohadva. Hosszú szerelés után kicserélődött a bölcső, kipufogó, stabilizátor rúd, kézifék bowden. és a lengőkarok. A toronycsapágy az visszautazott a boltba tévedésből azt legközelebbi fizetésnél lesz kicserélve.Csere lesz még a légzsák és az ékszíj. A bölcső használt de patika állapotú 10000ft volt. A szerelés meg az alkatrészek 45000ft volt+ sok veríték, átkozódás. Nyár elején megy vizsgára addig még lesz egy-két szerelés rajta.

 
>> EseményAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2019-04-23

Húsvét hétfőn másodszor is felnőtt az Alfa. Novemberben betöltötte a 18-at, most meg ez.

 
>> EseményAtesz89 // Alfa 159 2,4 jtdm SW // 2019-04-22

Nos mivel én is tag lettem,így elkezdem a saját blogom.
Egy gyönyörű szép fekete 2,4 jtdm motoros 159 es alfa tulajdonosa lettem.
A történet elég érdekes mert a vágyam egy ilyen volt, bőr ülésekkel és minnél több extrákkal. Ebből engedni nem akartam.
Szinte mindenkinél ismert autós oldalon keresgéltem amit most a jogok miatt nem írok le rengeteg autó után nézegettem/telefonálgattam.
Már a harmadik alfa nézése után voltunk párommal ,de sajnos olyan hibák voltak rajtuk ami miatt teljesen el álltam a vásárlástól.
Ettől egy kicsit már a kedvem is kezdett el menni, és épp kezdtem volna fel adni,hogy nem találok egy számomra tökéletes autót, mikor a párom mondja nekem ,hogy van a közelünkben egy fekete,de nem bőr ülésekkel.
Húztam érte a szám,de végül rá beszélt,hogy "nézzük meg nem vesztünk vele semmit."
(Hát utólag bele gondolva,hogy jó nagy hülye lettem volna ha ezt ki hagyom.)
Na folytatva az előzőt párom felhívta a tulajdonost majd egy időpont egyeztetés után el is mentünk megnézni.
Már az első találkozás után nagyon szimpatikus volt a srác,szépen be mutatta az autót ,hibákat,javításokat,cseréket. Látszott rajta,hogy mindent meg adott neki amit kívánt. Rengeteget költött rá,így nekem már csak élveznem kell a vezetést egyenlőre :)
Aztán beültünk egy próba körre.
Na innentől jött az érzés,hogy ezt most nem veszem meg életem végéig bánni fogom :)
Az autó gyönyörű kívül/belül kárpitok sérülés/szakadás/hiba mentesek,váltó sincs meg kopva.Belül szinte semmi hiba,mintha egy új autóba ültem volna bele.
Kívülről van némi hiba ,de azok elhanyagolhatók.(Lökhárítón elől némi festék pattogás,motorháztetőn pár kisebb karc,valamint a hátsó küszöbnél a kavics nyomok)
A váltó tökéletesen veszi a sebességeket bármilyen fokozatban,nem ránt szinte észrevétlenül teszi a dolgát.
A hangszórók gyönyörűen szólnak,nem recsegnek,szép tiszta a mély és a magas is egyaránt.
Egyszóval nagyon egybe van az autó és minden téren tökéletes nekem. Talán igaz a szó ,hogy az autó választja a gazdáját.
Kezdő adatok amit az előző tulaj csinált :
- Vezérlés csere 195000 (gyári), következő csere: 275000Km(80e.km)
- Motor olaj csere:213000 (Xado) , következő csere: 228000Km(15ekm)
- Váltó olaj csere 206000 (Aisin), következő csere: 266000Km(60ekm)

Jelenleg 216606 km van benne.
Az autót 1,800,000 Ft ért hoztam el.
Az előző tulajdonos és blogja az autórol: https://alfaamore.hu/tagok/TS/autok/13922

>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-04-22

Mosás, viaszolás volt a mai menü.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2019-04-22

Hogy is ment voltan egyszerűen a történet... :D
Rengeteg keresgélés után, egy barátom szólt,hogy austriába talált ültetőrugókat kell-e. Persze, megvettem. Dobozában, szép állapotban, 2.0TS-be való stb stb.
Várt egy pár hónapot a dobozban téli álom miatt, aztán tavasszal Totokid barátommal kicseréltük. (Le is fújtam őket feketére, hogy gyárias legyen..)Leengedtük az autót, borzasztó. Hátul brutálisan beült, elöl max 1 centit. Nagyon szarul nézett ki. Visszaraktuk a gyári rugókat, és végül a megoldást 3 opció jelenthette:

-Airride (400.000ft)
-Novitec gewinde (200.000ft)
-Futóművessél gátló rövidítés, keményítés, és rugó kovácsolás (35.000ft)

A gewinden sokat fikóztam egyébként, de aztán felutaztam Pestre és megcsináltattam. Mondtam,hogy mi a kérésem,és el lett végezve a munka 8óra alatt. Hátul 2cm ültetés , elöl 4.5 . Szerintem nagyon rengeteget dobott rajta, böszme ronda volt magasan.

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-04-21

Sajnos a jobb oldali tükörváz törött volt, de ezt már tudtam, hisz így vettük anno. De mostanra már eléggé szétrezgett és a baloldali is kissé bemondta az unalmast, mert elállítódott előre - hátra könnyedén... egy erősebb széllökéstől is. Sikerült jó állapotú bontottat szereznem (5000/pár) kis problémával, ugyanis egy - egy csavart beletörtek a leszereléskor. Ezeket orvosoltam és már fent is vannak a helyükön... szuper! :)

>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-04-21

A garázs falán egy táblára írom a teendőket.
Ma hármat kihúzhattam:
- Jobb első ajtóról lejött a szigetelő gumi. Visszaragasztottam.
- Mozgott a váltógomb. A betét műanyagját levágva immáron jó helyre fognak a csavarok.
- A vezetőülés övét sehogy se tudtam rendesen elvezetni. Mint kiderült meg volt csavarodva a tető rekeszében. Az alsó csaton kellet egy kört tekerni.