Blog
Elvittem ma reggel hajnali 8-kor a gumi-klímaszervízbe. Fél-automata géppel leszívták szárazra, lejött belőle kb 200 gramm közeg (~460 gramm a gyári) illetve csak néhány milliliter olaj. Mondjuk az olajra azt mondta a srác, hogy az előírt 140-150 milliliter olajat nem fogom látni sose, mert a nagy része a kompresszorban van és ott is marad, az nem lefejthető így, csak kompresszor szereléskor töltik ott be külön azt a mennyiséget. Egyébként az olaj ránézésre szép tiszta volt.
Csináltak egy fél órás vákuumozást, vákuum tesztet és az eredmény sokkolóan nem-olasz autós: hibátlan a tömítettség. Na mondom akkor szuper. A mondás egyébként az, hogy a jól tömített rendszerek is engednek évente 5-10% közeget, ez mondjuk lehet, ha a 9 éves autóban még sose volt töltve. Motor beindítás, klíma LO -ra teker, be is állította a géppel a 460 gramm töltetet és az ahhoz arányos olajmennyiséget a gép hozzátöltötte (emlékezetre valami 60 ml). A gáz hőmérséklete szerint a párologtatón 0 -1 °C fok volt, a visszatérő gáz kb. 60 °C. Ez is jó.
Fizettem 16 ezret, na mondom szuper lesz .. háát ... nem lett annyira szuper. A fémes, "sarokcsiszolós" hang néha a 2000 fordulat környékén most is előhozható. Tehát a töltet beállítása nem oldotta meg.
Most kellene egy klímás okossága, mert én arra tudok gondolni, hogy csak szar valami csapágy és akiknél a töltés megoldotta (volt Shadinon kívül is néhány alfaowner -es tulaj, akik ugyanerre panaszkodtak már 6-8 évvel ezelőtt és közöttük is néhánynak megoldotta a töltés) ott is inkább a gyenge csapágy "terhelése" változott meg, azért hallgatott el .. nem tudom ..
154.500 km
A mai napon visszahoztam a gépet a szerelőtől és végre azt mondhatom, a nagyján már túl vagyok 😊. Több nagy dolpg mellett sok kis apróság is javításra került hála a mesternek (Grósz Feri). Íme egy lista a cserélt, helyreállított dolgokról:
-Teljes kuplungszett, kettőstömegűvel. Beépítés előtt a szerkezet erősítve lett, a tárcsa pedig kevlározva.
-Vezérlésszett összes feszítővel Dayco
-Vezérműtengely szimmering Corteco
-Hűtőfolyadék csere
-Termosztátcsere Behr
-Szívosor tisztítás, terelőlapátok lehegesztése, Egr off
-Új szívósor tömítés Reinz
-Belső stabszilentel cseréje Ricambi Originali
-Porlasztó tűzkarilák cseréje Bosal
-Diferenciálmű szimmeringek cseréje mindkét oldalon
-Diferenciálmű újracsapágyazása (lógott)
-Új váltóolaj Motugear 75w85
-Motortámasztó felső bak Ricambi Originali
-Baloldali kilincs csere
-Új főtengelyszimmering
Azt kell mondanom végre ennél a gépnél is érzem az "Alfa feelinget" húz rendesen, jól fekszi az utat, nem csörög, nem zörög semmi. Még maradt pár dolog hátra, de lassan elérjük a gyári állapotot. 😊
Sokat gondolkodtam h 17” vagy 18” legyen az új felni.
Teledial, Blackline illetve a sokküllős volt a listán.
Végül a GTV Cup gyári felni mellett döntöttem, a Teledialnal.
Valamit kell kezdeni a magassággal, mert így terepjáró. :D


Megtörtént egy nagyobb szervíz...
218.000km
-SKF vezérlés szett
-SKF vízpumpa
-BOSCH olajszűrő
-Contitech hosszbordásszíj
-Dayco vezérműszíj
-UFI üzemanyagszűrő
-Hengst légszűrő
-Febi olajleeresztő csavar
-Stabilus csomagtér teleszkóp pár
-Selénia Racing 10w60 olaj (5l)
-Tutela Technix váltóolaj (2l)
-Castrol DOT4 fékolaj (1l)
-ENEOS fagyálló
-BOSCH fékerőszabályzó
-az összes fém fékcső lecserélve rézcsövekre
-ballansz szíj/feszítő/szimering
-generátor szíj feszítő
-vezérlés módosító javító készlet
-szelepfedél tömítés


Kerékcsere alkalmával észrevettem hogy a bal hátsó rugóból le van törve egy darab. Ma délelőtt orvosolva lett a dolog,kapott újat. Mind a kettőt kicsréltem pedig a jobb hátsónak még nem volt baja,de ki tudja meddíg bírta volna.
Segítségemre volt WarbiRunner(Gyuri)és Haddel cartárs blogja.Köszi! ;-)
Rugócserét követően kicseréltem a 2 hátsó lengéscsillapítót és toronycsapágyakat, valamint a két hátsó stabilizátor pálcát mert a futóműves szerint az kopoghat.
A kopogás megszünt de sajnos nem a fenti alkatrészek cseréje után.
A jobb hátsó féknyeregből elhagytam egy csavart és az adta a kopogó hangot. :-/
Utóbbi időben nem olyan vidáman indult az autó, kicsit lustán tekert az önindítót, akku töltésre gyanúsan viselkedett, indításkor feszültsége 10volt körülire leesett teljesen feltöltöttnek jelölt 12,8V os nyugalmi állapotról is. Készlet hiánya miatt bannert kapott exide helyett, a korábbi 7 évig szolgált-ami szép tőle a csillagos garázs és a rövid utakat figyelembe véve. Március 18-án megszületett a fiam Kristóf :) így a korábban fontolgatott fóliázásra is sor került.





120knál kimaradt a vezérlésmódosító csere, és emiatt vittem el az autót az Alfa-Szatmárihoz. Végül azért akadt más is. 132 188 km-nél kapott:
-vezérlésmódosító (gyári)
-gyári előírt gyertyaszett (NGK)
-szelepfedél tömítés
-Selenia 20k+Liqui Moly Ceratec adalék
-olajleeresztő csavar,
-olaj-,levegő-,pollenszűrő
-1,5l sebváltóolaj + Liqui Moly adalék

A részecskeszűrő után kétszer hibaüzenettel vészmódba kapcsolt, s mind a kétszer regenerációs hibával
hibakód kitörlés után is újra előjött a jelzés, s ekkor a kényszer regenerációt indították el, amely megoldotta a problémát
a kényszer reg alatt csak egyszer volt egy kisebb füstpamacs, igaz a kipufogó cső környékén megolvadt az alvázvédő, óriási hővel zajlott le a folyamat
azóta nem veszek észre egy csepp füstöt sem


Nagyon nagy szervíz.
Indításkor, leállításkor csattogott a motor, rázott a kasztni (vibrált) egy ideje, tudtam hogy mi vár rám, eljött a szentháromság, egyben az első fékekre is sor került és jó pár bosszantó "apróság".
Kuplung szett (+kettőstömegű, kinyomó csapágy), munkadíjjal 413 425 (ebből 40 a munkadíj)
Főtengely szimering 9050
Olajcsere (olaj levegő pollen szűrővel) 27500
Izzítógyerta 4db 16000 +4000 munkadíj
Kézifék bowden 11000 + 15000 munkadíj
Kárpit patent 6000 (kézifék bowden cserével járulékos veszteség)
Első féktárcsa 2x19500 39000
Első fékbetét szett 31650
Első fék munkadíj 6000
Fékolaj 3000
Szervó olaj 8800
Ezeknek a munkadíja 4000
Ablakemelő szerkezet (bontott) 17000
Ablakemelő panel (bontott) 15000
610 425 , külön köszönet a szentháromságnak a 2/3-ados győzelemért :)
Drive excel tábla (kimutatás)
Ehhez még plussz infó hogy semmilyen alkatrészt nem vadászok netről erről arról és nem trükközök a számlával. Így viszont teljes nyugalommal veszem át az autót, ha valami nem okés DZ és a másik szerelőm mindig mindent ingyen vállalt, ha visszavittem mert nem tetszett vagy nem úgy sikerült és én még izzítógyertyát sem tudok cserélni.
Ezzel elértem azt az árszintet (3 156 075 Ft) amivel autót lehet venni a piacon, de még nagyon messze van az a kategória amibe szívesen ülnék is.
szerk: lemaradt a 610 után a 425
0
733
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Adok-veszek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Virtuális Romeo
- 4C
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10