Blog

>> SzervizRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2019-02-12

Ha már úgy alakult, hogy a stab.pálca miatt a csáposon tölti a napot a kisautóm, előre hoztam a fékek felújítását. Valeo sport tárcsa és Valeo fék betétet kaptak az első fékek.( 219060km )

 
>> SzervizRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2019-02-12

Elkövettem egy hibát, lehalkítottam a zenét 😂 kopog a bal eleje a futóműnek
Diagnózis: lóg a stabilizátor pálca.
Mindkét oldal ki lett cserélve. (219 060 km)

 

Sajnos a szivargyújtó végleg kibukott a helyéről, a két pöcök amin előre/hátra fordult az törött. Cserélném, de félúton abba hagytam a box csavarja nem hozzáférhető. Gyöngyösön van hozzáértő, ki segítene ebben. mármint cserélné?

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-02-12

Előre valamikor beleraktam a boxer rugóit, hogy kicsit lentebb legyen az orra, de most így az évek alatt rájöttem hogy hosszú távon nem kényelmes, mivel a boxer egy 100 kilóval könnyebb, és kevésbé erőssek a rugói, mint a gyári TD.
(A piros színű volt bent...)
Előre már felkerültek így a tél közepe-vége felé a téli kerekek, hátha jön még valami nagyobb hóesés :), hátra is felkerül majd nemsokára...
A kerék összetartás sem volt jó, mert tavaly kicseréltem a jobb oldali kormány összekötőt, de nem lett pontosan beállítva egyből, mivel nem volt aknán az autó, és hát halogatva lett.
Most hogy állítottam, láttam hogy a belső kormány összekötő a külsőbe nem sokat fogna, ha elállítanám, így hát kitekertem teljesen hogy mennyi az annyi, + bal oldal is (ott majdnem teljesen bent volt, és elosztottam bal és jobb oldalt, hogy ugyan annyit fogjon. Végül beállítátottam pontosan az összetartást, csak most így a kormány nincs pozícióban, de majd ha egyszer úgyis felmegy a fa kormány akkor az is középre lesz állítva.
Végül az olaj nyomás mérő óra sem mért semmit, de csak azon az eredeti anyáját hagytam el amit sajnos csak kézzel szabad meghúzni (ez fogta oda a sarut) , mert könnyen megszakad a menet, vagy letörik. Nekem az utóbbi volt már. Most kapott másik anyát, ezt jobban viselte, és egy nagyon nagyon picit ráhúztam kulccsal :)

Még egy két dolgot meg csinálok rajta, addig is pihen a kis TD :)

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2019-02-12

Volt két zavaró apróság,ami javításának garázs híján nem fogtam neki.Az egyik a kuplung főhenger szilentje volt amivel a pedálhoz csatlakozik.Magát a munkabengert kb egy éve cseréltem.Akkor TRW került bele.Nincs is vele semmi gond.A szilent viszont szét szakadt benne.Ez azt eredményezte,hogy a pedál nem jött vissza teljesen alaphelyzetbe,és idegesítően nyekergett is.Nagy bontással nem járt a művelet.Levettem a pedálrol a munkahenger fejet.Kivettem a szilentet.A fém persejröl lefaragtam a gumi maradványokat.Egy megfelelő méretű vásznas gumi csőböl vágtam rá egy darabot.Kapott egy kis szilikon zsírt.Összeszerelés.Pipa.A másik a csomagtér átvezetőben a kábeltörés volt.Igazábol a hátsó ködlámpa rapszódimus működése jött elő.Hol egyik világított hol mindkettő hol egyik sem.Előszőr izzó bajra gondoltam.Aztán ahogy nyitottam a somagteret kigyulladt mindkettő.Megmozgattam az átvezetőt erre kihunyt a fény.Nekikészültem a feladatnak.Kerítettem gumi szigetelésű vezetéket és megfelelő méretű zsugorcsövet.Lebontottam a kárpitokat.Nagy örömömre a kalaptartó alatt van a kábelkorbácson egy csatlakozó.Ez nagyban megkönnyítette a dolgot.A vezetékeket egyesével vágtam el.A vágásokat eltoltam egymáshoz képest.A régi vezetékkel áthuztam az újat az átvezetőn.A kötéseket leforrasztottam és zsugorcsővel szigeteltem.Az egész kb 2 órát vett igénybe.Összeszerelés után próba.Minden működik.Ami érdekes volt.A kötegben az összes vezeték szigetelése porrá volt morzsolódva.3 szál teljesen szakadt volt.Igazábol azon csodálkoztam hogy működött ez eddig,vagy hogy nem lett valami zárlat e miatt.De most minden működik.Remélem ujjabb 13 évig így marad

 
>> SzervizKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2019-02-11

Szeretett Alfám két hét hanyagolás után nagyon nehezen indult be. Ráadásul a csomagtérajtó is a lehető legrosszabbkor adta meg magát. Szerencsére az Alfariumban
hamar fogadták a még járóképes "beteget".
Mint kiderült az akkumulátor mellett a csomagtérzár is is eltávozott egy zárlatnak köszönhetően.
Költségek:
- Akkumulátor (Bosch 63 Ah): 38700 Ft
- Csomagtérzár: 15000 Ft
- Ülés patentek (vésznyitás miatt eltörtek) 7000 Ft
- Munkadíj (3 óra) 30000 Ft

 
>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2019-02-09

Féltengelycserénél megemlítette a szerelő, hogy az első fékek gatyán vannak. Ezt már tudtam én is a nyári festés alkalmával. De már tényleg időszerű volt a csere.
A lincos.hu-ról rendeltem munkahenger visszanyomó szerszámot.
Textár tárcsák és betétek kerültek fel.

>> SzervizSomciGt // Alfa GT 1.9 mjet // 2019-02-10

Kis pihenő után újra folytatom paripám rendbehozatalát, most az első futóműben lévő fura zajok megszüntetése volt a cél. Mivel az előző autómban (156sw) is hasonló zajok szűrődtek be az utastérbe, ezért tudtam hogy a felső lengőkarok biztosan rosszak. Alkatrész rendelés előtt persze átnéztük a futóművet rendesen, a stabilizátor pálcák enyhén lógtak, de nem tálaltunk semmi más hibát. Így hát be is rendeltem a lengőkarokat (lemförder) valamint a stabpálcákat(sidem) mindkét oldalra.
Beépítés után a futómű érezhetően feszesebb lett, de valami még mindig enyhé koppanó hangot hallat ha rossz úton haladok. Ez még várat magára egy ideig,ert a gép éppen karosszérialakatosnál tartózkodik.

 
>> Tuning és extraszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2019-02-10

Hosszú idő után, bekötésre került a tolató kamera.
Egész türhető a képe :)

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-02-10

Kerék cserével indult, mivel amik fent voltak kerekek azok mennek át a TDre, így ide is kellett téli, meg hát így passzol összképben az autóhoz mindegyik.
Mikor levettem a bal első kereket, láttam hogy a féltengely belső csuklójának harmónikája szét van szakadva.
Szerencsére múltkor vettem porvédőt, csak úgy itthonra hogy legyen ha kell, bilincsekkel.
Kivettem a féltengelyt és lecseréltem a pórvédőt, meg kapott bele grafitos zsírt.
Ezután jöhetett amiért neki is kezdtem, a Rugók kicserélése elől gyárira, mert ott még az ültetett rugók voltak, amit még én szereltem bele valamikor.
Miután meg lett még hátul lecseréltem a kerekeket, és készen is lett :)