Blog
Az üzemanyag szivárgást valószínűleg csak a gyári, mára már lazább bilincsei okozták, amiket cseréltem aba bilincsre. Ebből 3 db kellett.
Aztán a karter csőhőz vettem szintúgy bilincseket és toldót.
Kapott új szelep fedél tömítést, pasztával.
És egy biztosíték fedelet, a bal oldalit. A középső az autóban van.
A porlasztási sorrend felcserélve, egész pontosan a bal és jobb oldali, majd indításkor kiderül hogy reagál rá.
Az egr-t majd máskor falazom, mert csinálni kell bele fém lapot.
+ még amíg be nem sötétedett, volt idő a riasztó kikötéséhez.
Egy kilométer kábelt szedtem ki. Sok helyen csak be volt sodorva a csatiba a kábel, úgy hogy csak ki kellett húzni. Bár így nem is csodálom hogy rosszul működött.
Most már csak a gyári kábelek vannak az utastérben. A motortérből még egy kettőt kell kihúzni, de azt majd csak ha aknán lesz.
u.i.: a porlasztási sorrend felcserélés nem vált be. Nem is akart elindulni, csak kapdosta. Úgy hogy vissza cseréltem, és indult. Majd ha sikerül ki olvasni, meg látom hogy fent maradó hiba a 4-es henger befecskendező.












Olaj-és szűrőcsere.
Úgy gondoltam, hogy a leendő tulajnak ne legyen túl sok gondja a hátsó felfüggesztéssel sem, kicserélem a keresztlengőkarokat tartó csavarokat. Az egyik oldalt már nem lehetett állítani az összetartást, ezért estem neki ennek a procedúrának is. Beszereztem 4 darab csavart, majd gondoltam fél óra alatt végzek, mi baj történhet... 4-ből 1 csavar beszakadt, ezzel vette kezdetét a pechszéria. Bár miért is lenne ez meglepő ezzel az alfával :)... Két szilent darabokra hullva jött le a csavarokról, a két hosszlengőkar olyan állapotban volt, hogy nem bírtam ki csere nélkül, a hosszlengőkarok agynál lévő szilentjeit is kicseréltem, ugyanis az egyik teljesen át volt már szakadva. Szombaton megrendelem az alkatrészeket, hogy legalább annyira össze tudjam rakni az autót, hogy ne foglalja az aknát a munkahelyen. Amilyen mázlim volt, nem szállították ki szombaton a cuccokat, így a széthullott szilentekkel raktam össze az autót. Másnap megjöttek a cuccok, de mivel a beszakadt csavarral nem lett csinálva semmi, így hétfőn nem is foglalkoztam az autóval. Kedden egy lakatos kolléga segítségével sikerült megoldani a csavar problémát, majd este 10-re össze is lett szerelve a felfüggesztés 90%-a. Azért csak ennyi, mert hiába ugyanaz a cikkszám, hiába ugyanaz a csomagolás, a rendelt hátsó szilentből az egyik 1,5 mm-vel nagyobb volt átmérőben. Ezt a problémát ma sikerült orvosolni és végre sikerült 100%-ban összerakni a hátulját. Cserébe felvillant az ABS visszajelző, de ez már egy másik történet.








Eredetileg vezető és utas + ülés légzsákos biztonság van benne, de ki kerültek az ülések belőle, és majd simát kap, meg hát úgyse működött, valószínűleg az ülés foglaltsag hibája végett, ezért kiszedem belőle a légzsák kábeleket vezérlővel együtt, és kap egy sima vezető és utasoldali légzsákos rendszert.
A ki bontás közben láttam hogy a felső műszerfal bal oldalán a két csavar tartó műanyag, + a kilométer óra keret műanyagja le van törve, tehát abba már nem fogatunk semmit.
Szerencsére múltkor pont hoztam egy ilyen felső műszerfalat, ami nem törött sehol sem, így hát majd az kerül vissza e helyett, csak még kicsit piszkos :)
A valamikori riasztó kábelezése valami szörnyű.
Kérdeztem is az én asszonykámat hogy tegyünk e bele vissza riasztót, de azt mondta hogy ki lopná el :DDD (amúgy szereti az autóját, csak poénos volt :)
Na szóval nem kell kötni bele másikat, legalább ennyivel kevesebb, bár úgy is átalakítottam volna hogy valahogy nézzen ki, de így csak ki vágom ami nem oda való és le szigetelem.
A műszerfal közepén hiányos volt a világítás, azt pótolom jó izzókkal, és a műszer óra világítása sem eredeti. Valami zöld, de nem olyan jó számomra. Úgy hogy azok is cserések lesznek.
A két első ülés közötti közép konzolon volt beszerelve egy 3as szivargyújtós USB doboz, ami fel volt furva a közép konzol hátulja felé, na az is repül.
Nem is lenne vele baj, de nem szép, és roncsa az összképet egy ilyen megoldás ott.
Erről viszont szerintem nincs fotóm sajnos.
A motor vezérlő burkolata csak volt, csavarok nem voltak, úgy hogy rögzítettem.
+ találtam még egy hiba kód olvasó csatit, a klímáét.
A kormányt is cserélem, mert a gyári bőr már azon sem jó, és azért is van rajta ez a bugyi... Kap sima kormányt ami szép.





Már háromszor ragasztottam a visszatérő ág csatlakozóját. Bár a harmadik ragasztás tartani látszott, de nem bíztam benne, inkább újra cseréltem.



El kezdtem megbontani a tűzfal felől a motort hogy láthassam vajon hol ereszt az üzemanyag.
Sérülést nem találtam, de viszont laza forgó csövet igen, amin még a gyári bilincsek vannak.
Sejtesem szerint ott lesz a gond, majd ezt aba bilincsel helyettesítem.
Közbe a motor hátoldalán is van némi olaj folt, úgy hogy kivettem a karterhez tartozó dobozt, és ott egy cső sérült volt, le is szakadt a cső a bilincselés után.
Szerettem volna újat rendelni, de már nem volt kapható, úgy hogy toldva lesz.
Az izzító dobozt is nézegettem, de nem tudtam szétszedni, mivel nem is szétszedhető, úgy hogy hagytam is.
A szelep fedél tömítés megadta magát, az cserés lesz.
Az egr-t lefalazom.
És még a 4-2-3-1 csatikat módosítom 1-2-3-4re hátha elmúlik a 4es henger befecskendező probléma.
Itt már korábban beszélgettük hogy elméletileg úgy lenne helyes, csak lehet nekem fel van cserélve.
A kábelezése engedi hogy fel tudjuk cserélni őket. Max nem indul el vagy csak rosszul. Ez majd kiderül.






Még tavaly rendeltem sebváltó fejet ebayről, mert a gyári bőr már megkopott, szétszakadt.
Aztán olvastam is itt már, meg láttam hogy amit eredetileg be bőröztek az alatt még egy szép váltó fej van.
El kezdtem leszedni a bőrt róla, hátha menthető az eredeti. Igaz ragasztó volt rajta, amit először forró vízben kicsit áztattam, aztán mostam súroló szivaccsal, próbáltam mindenhogy, de nem jött be.
Úgy hogy akkor marad az 'A' terv. Felrakom amit rendeltem, de úgye az univerzális.












A Fekete-erdőbe vitt az utunk. Ha már ott voltunk levadásztunk pár trófeát.
Így összesen már 51 magassági pontot gyűjtöttünk be, a pontok együttes magassága 66.626m






Ma elértük a 150.000 km-t.
Helyzet 25-én:
- tankolások száma: 187
- km óra állás: 149.824 km
- össz. menetidő: 1.954,20 óra (85,08 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 8.928,78 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,95 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 22,35 Ft/km
- életkor: 1.185 nap
- átlagos napi futás: 126,43 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,18 %

Teljesen felújítva, minden tömítés, tömszelence és csapágy cserélve, folyásmentes és esztétikailag is szép lett.