Blog

>> SzerviztheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2019-07-12

Csak azert irok rola blogot, mert persze jol megszivatott a kocsi.
Kiakartam cserelni a kodlampa izzot,mert egyik kiegett. Kivettem,kijott foglalotostol,mindenestol... Kivalo...

Vehettem ki a lampakat, amihez persze a lokost is le kellett venni.
Korbetomitettem a lampakat ,mert neha parasodik, de ez nem oldodott meg sajna.

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-07-11

235 090 km-nél kicseréltem a balos féltengelyt. Bontottat kapott a tatai bontóból, jól teletömtem zsírral beszerelés előtt. Eresztett a szimeringnél, kapott új Cortecot, illetve két liter Tutela Zc 75 Synth váltóolajat. Közel tökéletes lett, 2000-es fordulat környékén van még nagyon enyhe remegés, előbb-utóbb jön a jobb oldala is.

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2019-07-11

Egy ideje már sajnos elég nehezen indult a nero! Hidegen egy kicsit jobb volt de üzemmelegen szörnyen sokára kapta el....és még eléggé be is remegett a bódé!
Én a nagynyomásúra gyanakodtam....de végülis az egyik porlasztó volt a ludas....menthetetlen volt! Csere használt,bemért másikra!Most már szépen indul és nem remeg be indításkor! Volt gázolajfolyás is....az pedig a gázolajszűrőből jött...a gumitömítés volt a ludas!

 
>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-07-09

Ma sikeresen és ZÖKKENŐMENTESEN! (hoppá!) és előrehozva (10K helyett 8K km lett) végrehajtottuk a szokásos nagy szervizt in da BogyóGarage - Olajcsere, levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő és váltóolaj.
Sajnos cserére szorul majd az olajleengedő csavar - felír gyorsan, lefényképez.
Továbbá a váltóolaj valószínűleg látott már szebb napokat is, valahol úgy kb ie.400-ban. Olajnak már nem nagyon nevezném azt ami benne volt, inkább csak valami bubimentes kólának :D Na ezt gyorsan orvosoltuk is es kapott egy finom Liqui Molly 80W-s kenőt. Betöltése nem volt egyszerű, de szerencsére Bogyónak a kincses tárháza mindenféle poszt-apokaliptikus "célszerszámot" tartogat :D (2 méter többféle fajtájú gumicső, végére pedig szakszerűen csatlakoztatott 500ml-es fecskendő - AZTAROHADT!!444négynégy xD... lényegtelen, működött !
Az egész vacsorát egy félórás ózonos tisztítás koronázta meg.

Az utolsó szervizeléskor azt mondták, hogy a motor és a váltó összetételénél folyik az olaj. hát nekem nem úgy tűnt... de én nem vagyok szakember (fotó mellékelve) Figyelni fogom merről csurran-cseppen az olaj.
Remélhetőleg nekem lesz igazam és megúszom olcsóba. Will see...

A túra alatt kb 5,5 dl-t kellett után tölteni.
A korábbi szinteket írtam a táblára.
Számításaim szerint 9,5 deci fogyott el a gyűrűzés óta megtett 6.300 km-en.
Ennyivel már lehet élni.
Ettől függetlenül lehet hogy jövőre újra megpróbáljuk a Motul-t.

 

Útközben volt pár észrevétel:
- Pár nap után valamelyik féltengely elkezdett finoman rázni. Nem csoda, 30-35 fok melegben mentünk az első nap bő 1.000 km-t, majd szerpentineztünk rendesen. Szerintem a gyár által 17 éve berakott zsír megadta magát a melegben. Egyenlőre nem vészes a dolog, téli projekt lesz belőle.
- Hazafelé Ausztria közepén elhallgatott a rádió. Pontosabban USB 026 kijelzéssel nem csinált többé semmit. A kivehető panel alatt találtam egy RESET gombot, megoldotta a problémát. Újra szól a zene.
- Valami nyekereg a fedél alatt. Végigmozgatva a csuklókat egy laza rögzítést találtam. Ráadásul a műanyag is odavan. Egyenlőre bekentem zsírral és meghúztam a csavarokat. Megzsíroztam még a tető hátsó részét rögzítő pöcköt is. Szombaton kiderül hogy segített-e.

 

PHuBi ezeket a magasságokat érte el a túra során:
2473m Großer Sankt Bernhard
2240m Sellajoch (Az épületen 4 méterrel több áll)
2239m Pordoijoch
2137m Passo gardena
2057m Passo Fedaia
2050m Cervina (Matterhorn olasz oldal) induló állomás
2032m Passo di Valles
1875m Passo Campolongo
1645m Col St. Pantaléon
1636m Kreuzbergpass
1527m Col de la Forclaz
1489m Passo san Antonio
1451m Col des Montets
1450m Marmolata induló állomás
1381m Mont Blanc alagút Olasz bejárata
1274m Mont Blanc alagút Francia bejárata
1097m Passo di San Lugano
747m Ampolapass
-2480m Mont Blanc alagút legmagasabb pontjának "mélysége"

Az utolsó - tudtommal - az Európában autóval elérhető "legmélyebb" pont, ahol a legmagasabb felettünk a föld (szikla)
Sajnos pár komolyabb hágó a Dolomitokban az útzárak miatt elmaradt, majd a legközelebb.

Összesen 30.800 méter ( a mínuszt nem számolva).
Összesen 59 magassági pontnál járunk, 89.176 méter össz magassággal.
(A listámon még mindig a Pók vezet 60 db / 99.761 méterrel.)

 
>> Eseményolahzolee // Alfa 159 SW 2.0 JTD // 2019-07-10

2019.07.10. 234280km
2,5évet és 40E km-t töltöttünk együtt.
Bevallom minden fillért megért amit ráköltöttem valaha.
Nem vagyok benne biztos, hogy az eladásával jó döntést hoztam, de bízom benne, hogy jó helyre került :)
Most ha minden jól megy egy OFFos autóval folytatom egy darabig...
utána remélem egy Giulia / Stelvio (vagy egy vagány GTV 3.0 ) tulajaként térhetek majd ide vissza ;)
Mindíg imádni fogom a 159-eket, csodálni fogom őket, mert ezzel valami egyedit és maradandót alkottak a tervezők az tuti.
Ha valaki dieselt szeretne, akkor pedig bátran merem ajánlani a 2.0-t ;)
Addig is Sok Balesetmentes km-t nektek Alfások!!! ;)
Még visszatérek!! ;)

 
>> Szervizpsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2019-07-08

Halk zümmögéssel kezdte, majd napról-napra hangosabb lett. Fodulatszám emelkedéskor hangosodott. A nagy hallgatózás kiderítette, hogy a szervószivattyú elérte az ittélőképességének a végét. Telefon D.Z.-nek, hogy szakértse meg ő is, egy véleményen voltunk. Felújítás mellett döntöttem. Péntek délután leadtam az autót, hétfő délután már vígan róttam vele az utakat. Visszaállt a rend :-)