Blog
Cellazárlatos lett az akksi, ezért kapott egy új Vartát. Nem hittem volna hogy 35°C-ban is egyik pillanatról a másikra elf*ssa magát az akku.
Varta Black dinamic 70 Ah akku 25000 Ft

1 éve hogy nálam van az autó. Továbbra is hibátlan a kotelezoeket leszamitva semmit sem kellett az autóra költeni. Km óra állás : 143010km
Régóta nem írtam mióta összetörték az autóm elejét. KB 2hónapot volt a szervizben a kocsi. Érzéseim vegyesek a karosszéria munka szép lett hál isten. Viszont voltak érdekes dolgok. Kértem egy állapot felmérést ami minden valószinuseg szerint elmaradt tudtam h a fektarcsak cseresek és az egyik motortartó bak is. Ennek ellenére mikor visszakaptam azt közölték minden hibátlan. Mikor az autót visszakaptam kivolt égve a rendszam tábla világítás és az egyik feklampa is, a szőnyeg a vezető oldalon nem volt a helyén a patent elvolt torve. Hátul vmilyen oknál fogva az egyik tolatóradar szenzorjat is cserélni kellett. Hazahozatalnal már furcsa hangja volt az autónak de nem találtam a hibát. 2nap múlva már csak 1baros turbonyomasom volt. Szijtarcsaba vhogy beleert a turbocso... Ezt már ink magam orvosoltam rendeltem egy újat 20000ft volt. A teljes javítás... 1.300000ft volt... Ebből avulási dijkent én 200000ft fizettem plusz ugye a turbocso.
Ugyanis legutóbb csak ideiglenesen ért véget ez a történet. Vagy talán még úgy sem, hisz tulajdonképp március óta "futom a vesszőt" az Alfával, s hogy egy pillanat nyugodalmam se legyen, már odáig jutottunk, hogy ha épp nem lenne semmi baj, akkor csinálunk magunknak egyet.
Történt ugyanis, hogy a nagynyomású szivattyú cseréjét követően (az első hosszabb úton) fura csattogó hangra lettem figyelmes a motor felől - addig ugyanis csak helyben, rövid távokon járkáltam az autóval, a hang pedig csak melegen jött elő. Kicsit arra hasonlított, mintha valami kifújna, vagy finoman kattogna. A forrása szintén nehezen volt behatárolható, s a blokk is annyira elvezette a hangot, hogy aknán állva többen letették az esküt, hogy szerintük a 330 000km-t futott hajtókarcsapágyak adták meg magukat a végre ismét ereje teljében levő befecskendező rendszernek.
Ezen a ponton úrrá lett rajtam a pánik, mely több rossz időben és rosszul meghozott döntésbe, s újfent némi "feleslegesen" kicserélt alkatrészt eredményező kapkodásba torkollot. Elkezdtem másik autót is keresni, hogy legyen egy "B"-terv a közelgő nyaralásra, ha tényleg beütne a krach, az Alfa pedig egy garnitúra új alapméretes hajtókarcsapágy, egy kanna olaj, és egy olajszűrő társaságában elkerült a szervizbe. Ha nagyobb lett volna a baj (főtengely is sérült) két lehetőségem marad: vagy motorcsere, vagy eladom motorhibásként, de mindkét esetben sürgősen kellett volna valami más. Itt kicsit több, mint egy nap alatt kicserélték a hajtókarcsapágyakat.
Nem mondom, hogy nem fért rá, de a hang sajnos maradt, s mint egy igazi laikus (szégyen szemre, mintha nyolc éve nem ebben a szegmensben dolgoznék), ismét előbb cselekedtem, mint összeraktam volna fejben az események láncolatát. Persze ezt követően sem a legnyilvánvalóbbal kezdtem, hanem levettem a szelepfedelet (igaz ez nem került pénzembe, s láttam, hogy ott kérem szépen mégsincs semmi látnivaló), s már a vákuumszivattyú leszerelésén agyaltam, mikor beugrott, hogy a nagynyomású szivattyú cseréjekor vezérműszíjat is cseréltek.
Nosza gyorsan lebontottam mindent, hogy lássam a jeleket, majd ambivalens módon idegbajjal kevert megnyugvás lett úrrá rajtam, mikor bebizonyosodott, hogy ezt a szopórollert az hajtotta körbe-körbe, hogy egy foggal el lett rakva a vezérlés.
Helyretétel óta minden a legnagyobb rendben, így remélem, hogy ennek az eseménydús, nyárbanyúló tavaszi folytatásos szappanoperának immáron végére értem, s nyugodtan hátradőlve konstatálhatom, hogy a feleslegesen cserélt tömérdek alkatrésznek hála a környéken tutira az én 156-osomban van a legjobb 330 000km-t futott 1.9 JTD... #nemőszintemosoly





Elég jól sikerült a múlt hónap, picit adtunk az érzésnek :)
Kapott új szélvédőt sajnos a régi végig repedt. Elkezdett ropogni a kormány, így új kormányművet kapott tökéletes lett. Természetesen új gömbfejekkel olajjal. A hátsó lengéscsillapítók picit mintha nem lettek volna az igaziak, igy kapott elöl hátul komplett újat toronycsapágyakkal, illetve egy bal alsó lengőkart :) most, hogy minden ki van cserélve gondolkodok a váltáson egy 159 re vagy egy Giulia :) esetleg aki megunt egy szép Giuliát szívesen cserélném pici ráfizetéssel :)
Brembo tárcsa+Galfer betét
4 komplett keresztlengőkar csere, 2 kerékagyszilent csere, 2 hosszlengőkar már korábban cserélve volt (Delphi)
Marad a Teledial, rajta pedig ez lesz télen-nyáron :)
a folyamat lassan, de biztosan halad: a felnik újra régi pompájukban ragyognak (homokszórás és szinterezés után)


Megvolt ez is. Olajcsere, átnézés, minden OK. 14600 km. Még le is mosták "ingyen".