Blog
A héten az autó indítás után olajcserére való figyelmeztetést kezdett dobálni, ami így bő 2e km-rel csere után nem tűnt normálisnak. Utánanéztem a cumó működésének. Az van, hogy egyrészt az infotainment számol vissza 15e km-ről ill. 1 évről, és a nullához közelítve figyelmeztet. Az olajcserekor ezt nullázták is. Van viszont az ECU-ban egy tároló, amibe használati statisztikák kerülnek (gondolom olyasmik, hogy hány hidegindítás volt, hány parketta, stb.), és ezek alapján szól, ha eljött az olajcsere ideje. Ezt külön kell nullázni, ami viszont elmaradt, emiatt dobta most be a figyelmeztetést.
Budaörsön soron kívül fogadtak, és megcsinálták a nullázást, így most rendben van. Ezen kívül volt egy visszahívás is a benzinszintmérővel kapcsolatban, így egyúttal ezt a frissítést is megcsinálták.

ebay - 3.650 Ft
keresőszó:
For Alfa Romeo Giulia Stelvio 2017-2019 Console Multimedia Knob Cover Red
Passzol a helyére, egyenlőre tetszik.
Már csak a start gombot várom.






Üzemanyag ellátási gondok adódtak, fel kellett újítani a nagynyomású szivattyút, az injektorok is átvizsgálásra kerültek, csak az egyiket kellett javítani. Nem akartam visszarakatni az amúgy már elég idős vezérlést, így ki lett cserélve a vez.mű szíj, görgő + vízpumpa. Kapott egy új nyomásszabályzó szelepet is. Az akksi sem mai gyerek volt már benne, dobtunk bele egy 100 ah Exide-ot. 358300 km.
Esedékessé vált az olajcsere az utolsó után egy évvel, 152531 km-nél. A szokásosokon kívül (olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő) kértem, a fékolajat is cseréltük, a gépkönyv szerint az is esedékessé vált. Az első futóművek felől is egyre erősebb nyszogó hang hallatszott, úgyhogy a jobb első, alső lengőkart is cseréltük.
Május 28-án cseréltettem váltóolajat az automatában, 147700 km-nél. A váltós szerint eléggé el volt használódva, úgyhogy úgy döntöttünk, a következő 20 ezer múlva legyen esedékes, 168 ezer körül.
A gyári hangszórók nagyon oda voltak. Vettem hozzá 4db Alpine ovál hangszórót. Hozzáteszem nem túl gyakori méret kell bele. A hangzás: ,,Nem túl jó, de nem is tragikus.” Gyárinál mindenesetre jobb lett.
+ belerült egy Panasonic fejegység, GTV beépítő kerettel.



Közeledik a tél így a hegesztés után hogy megvédjem a kasztnit kapott egy jó alvázvédelmet meg egy új kézifékkötelet.
És hogy lássak is kapott egy kiadós lámpa polírt is és mindenhova új xenon csöveket.
B oszloptól hátra kapott egy hivatalos sötétítést.






Utoljára kijáraskor eszleltem nemi olajveszteseget. Az olaj pirosas és hig volt igy a kormanyszervo körre gyanakodtunk. Jol sejtettük. A fém és a gumi cső csatlakozasanal lévő o gyűrű fáradt el, es lett cserelve.



