Blog

Köszönet a szervezőknek a mai napért!

Számomra anno 2016-ban valami megváltozott City ügyben, amit azóta sem sikerült visszacsinálni. Számomra kicsit olyan mit egy fesztivál ahová csak Alfával lehet bemenni.

Továbbra sem volt előre váltott jegy, konvoj tervezés, visszaszámlálás, lázas készülődés.
Sőt már elalvás is lett ma reggel.
Fényképezőt se vittem magammal. Anno volt hogy 350(!) képpel jöttem haza, ma három készült a telefonnal...

Továbbra is minden elismerésem és köszönet a szervezőknek!
A napot azok a Cartársak tették széppé akiknek a kocsiját meg tudtuk nézni, akikkel beszélgetni tudtunk, kávéztunk. Ha nincs ez a rendezvény velük se találkozhattam volna.
No meg Rákóczi és Vályi a színpadon.

A parkolás továbbra sem méltó az Alfához, a fűben rengeteg fa és egyéb dolog...
Semmiféle Alfás cuccot sem sikerült venni, mert nem volt kitől. Régebben még Alfás bőrönd is volt, most már egy eredeti alfás sapka sem...
Az étel-ital ellátás ellenben egyre jobb, ennek ellenére továbbra is Örvényesre mentünk a Huszár étterembe ebédelni.
Személy szerint nagyon zavart az örökös tucc-tucc zene, de tudom ma ez kell, hát legyen. Kár hogy miatta nem lehetett meghallgatni az autókba épített cuccokat.
Összességében jó nap volt, de továbbra is keresem ami elveszett...

 
>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-07-10

A szokásos nyaralással egybekötött szervíz idén a TiBI alapozó szervize lett. Természetesen Csörgőéket látogattuk meg:
- vezérlés, vízpumpa
- hosszbordás és a sallangjai
- fékfolyadék
- váltóolaj
- motorolaj + szűrő
- levegőszűrő
- gyertyák
- munkadíj

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-07-03

A győri KwikFt-hez vittem klíma töltésre illetve ózonos tisztításra.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-06-28

100 felett ijesztő táncba kezdtek az ablaktörlők, alapvetően azért mert fordítva!!! voltak felrakva, de jó irányba állítva se töröltek szépen, így kicseréltem őket, A084S számú Bosch Aerotwin-re.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-06-20

Csak egy kulcsot kaptunk, így mielőbb pótolni akartam. Pápán a "Kulcs-Zár Szerviz"-t ajánlották többen is, így náluk készíttettem másolatot. 30-40 perc az egész mutatvány. Az utángyártott 50e, a gyári 80e. Az olcsóbbat választottam. GT készített hozzá matricát.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-06-15

A próbaúton teszteltük a klímát is, hűvöset fújt, de irgalmatlanul büdös volt. Amíg papíroztunk, addig betoltam egy klímabombát, így a hazaúton már lehetett használni. Otthon aztán cseréltem pollenszűrőt is.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-06-18

Győr, Bánfi. Alapvetően rendben volt, kicsit kellett rajta állítani.

>> EseményLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-05-25

A 2.4Q4 pályafutása kompromisszumként indult. Akkoriban a 159-hez nem volt rendes benzinmotor. (legalábbis olyan együttállás, ami belefért a keretbe). A TBI nagyon drága és ritka volt, a 2.2JTS-t pedig gyengének gondoltam. Így lett a 2.4. Utólag a Q4 nagyon jó választás, mert a TI futóművel együtt elképesztő stabilitást ad.
Viszont 11 éves idén, korából, illetve km-ből adódóan jöttek különféle problémák. Természetesen mindegyik meg lett oldva (nem kókányolósan), de túl sokat kellett nélkülöznöm az autót. Nagyon régóta nézegetem a hírdetéseket, V6-ot szerettem volna, abból is TI-t, de nem jött szembe egyetlen megfelelő se az évek alatt, így lejjebb adtam az igényekből és megnyílt az út a kétkerékhajtás felé.
Osztottunk-szoroztunk, és mivel a Giulia jelenleg még nem fér bele a költségvetésbe (gyakorlatilag csak újként van), így a TBI is bekerült a kosárba. Más márkákat is nézegettem, de magasan van a léc, és erős benzinmotor, értelmes árban ritkább mint az igazmondó politikus. Mazda6, Insignia, BMW... mindet elvetettük szépen lassan, ilyen vagy olyan indokkal. Megkerestem Erhardot nincs-e valami jó tippje. Volt neki :) Egy fullos 2011-es TBI TI SW és egy fapadosabb szövetüléses 80e km-es 2009-ből. Inkább berlinát szerettünk volna így némi gondolkodás után megvettük a régebbi, "fapados" TiBI-t. Néhány évre tervezek vele, aztán remélhetőleg jöhet egy Júlia.
Átírással, tokkal-vonóval 2.630.000 lett a vége.

 

Km óra állás: 75.984 km
Együtt megtett út: 20.484 km
Együtt töltött idő: 696 nap
Tankolt üzemanyag: 1.662,11 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,83 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 32,14 Ft/km
Napi átlagos futás: 29,43 km/nap
Összes költség: 184,20 Ft/ km + benzin

 
>> Szervizzümi166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2019-07-10

Dugóban araszolva elkezdte forralni a vizet a járgány, csak úgy finoman, vészhelyzet szerencsére nem adódott. Úgy tűnt hogy egy termosztát cserével, meg egy hűtőtakarítással orvosolva lesz a probléma, de sajna nem így lett, az egész hűtőt ki kellett cserélni, meg a hőmérséklet jeladót is. Ha már így szét lett döntve az eleje, kapott egy új szelepfedél tömítést, meg egy bal első féltengely porvédőt. 357800 km.