Blog
Történt, hogy Tescoból hazafelé megörvendeztetett a vas egy szép akkumulátor piktogrammal, hogy kevés az akkufesz. Na hát ez annyira így volt, hogy mikor befordultam az utcánkba, már a rádió is kikapcsolt! Hatalmas szerencsével gurultam be a garázsba, akkufesz 11V! Töltő fel, reggelig. Reggel mérem 12,8V, király. Mondom megmérem a töltést is, elindítom, mérem, hát basszus 11V! Vezetékek jók, úgyhogy a generátor kampec.Találtam egy jó generátor-önindító szakit márkón, telefon, mondta vigyem át felújítják. Ok, youtubon találtam videót a kiszerelésről. Le kellett venni a gázolajszűrőt tartóstól, meg a motor jobb oldala mellett lévő levegő-rezonátor? dobokat. Le kellett oldani a jobb motorfelfüggesztést, előtte persze alul meg kellett támasztani a deknit emelővel. Az emelővel lehet egy picit emelni a motoron, így könnyebben hozzáférünk a hosszbordás szíjhoz és a csavarokhoz. A generátor és a motor felfüggesztés is torx fejű csavarokkal van felfogatva. A villamos kábelek kikötése után a generátor a gázolajszűrő helyén kiemelhető. Mint kiderült, teljesen leégett, így elhoztam egy kompletten felújítottat 42 e-ért. Visszaszerelés ment könnyen, csak a szíjfeszítőnél kellett kicsit kínlódni. Természetesen azóta tökéletes, a töltés alapjáraton 14,2V. Mivel lebontottam a gázolajszűrőt, adta magát,hogy azt is kicserélem, 13e-Ft.
hétfőn ráment a délutánom, hogy szépen a két kis kacsómmal végigsuvickoljam, minden ganyét leszedtem, volt itt sampon, tisztavíz, ilyen törlőkendő, olyan mikroszálas cucc... utána elvittem a mosóba és kapott egy glanz-ot is... csillogott mint a salamon ..... :D erre???? olyan vihar volt éjjel mint nem mostanában... elmentem reggel dolgozni és alul már tiszta kosz lett...



Nem csodálkoztam, amikor kiderültek az alábbiak:
-mindkét oldalsó motortartó bak rossz, egyik tetejére valamelyik ügyes kókánymester műanyaglapot vágott, így növelte az összement bak magasságát
-repedt a karbi-hengerfej közti gumitalp, mind a 4 hengernél
Új, gyári gumitalpak a karbik alá beszerezve :-)
Eredetileg Ömtc-nél akartam vizsgáztatni az autót,de nem tudtam megoldani ,hogy időpontra ott legyek,ezért ahhoz a szerelő sráchoz mentem,aki a cég kocsijait is szervízeli.Vasárnap este hagytam ott nála,azt hittem hétfőn kész is lesz.De nem lett.Szerdán már felhívtam ,mi újság a verdával.Jött a terszöveg ,hogy a futómű gatya,első fékbetét is kuka.. Mondtam is neki ,hogy azt nem hinném ,tavaly ilyenkor lett felrakva a nagy brembó ,új betétekkel.
Na mindegy ,péntekre készen lett az autó,aznap haza is utaztam vele Magyarországra. Végül csak elöl ,az alsó lengőkar szillentjét kellet kicserélni mindkét oldalon. Persze aranyáron lett elszámolva,170€ állt a számlán ,megnéztem netáruházakban 90-100€ között bárhol meg lehet venni a gyári Trw párját.
Érdekes még ,hogy a vizsgapapíron rajta van a fékbetét csere is,a számlán már nem tüntette fel.
Jövőre már tuti átnézetem az autóklubnál,ott leírják ,mit kell kicserélni ,vagy javítani .Megcsinálom,vagy megcsináltatom amit kell ,aztán levizsgázik náluk.





193000Km ismét eljött az ideje 1 olajcserének. Amit hamar el is végzett a szerelőm. Be is terveztük a következő időpontot, mert van 1 kis olajszivárgás a nívópálcánál. plusz az első futóművet is kicsit ki kell javítani, mert nem az igazi erős fékezésnél eléggé beszitál. de meg lesz oldva! :)
új generátor - 55 000ft
2 db Dunlop SP Sport Blue Response XL 225/45 R17 94W - 58 000ft
Km: 209 000
A hétvégén az utolsó idegesítő nyikorgás is meg lett szüntetve az Alfába, amely már azóta hallható volt hátulról, amióta az autó nálam van, de csak körülbelül 3 hete sikerült lokalizálni ablak mosás közben. Véletlenül meglöktem az ablaktörlőt a hátsó ablaknál és sikerült reprodukálnom a hangot, amit addig burkolatok ütögetésével nem sikerült elérni. (Ha tippelnem kellene az autó előző tulaja, szerette ennél fogva kinyitni a csomagtartót :D )
Sajnos a javítási műveletből kimaradtam, mert éppen túrázni voltam Romániában, és otthon hagytam az Alfát szüleimnél. De apám unalomból vagy szeretetből vagy kíváncsiságból szétszedte a csomagtartóajtót és megtalálta a hibát. A hátsó ablaktörlő motor gumi tartó bakjai ki voltak lazulva és ezért tudott mozogni az egész szerkezet. A pontos részleteket nem tudom a javításról, de a varázslat működött. Tegnap nyikorgás mentesen jöttem végig a 44-es főúton, pedig ez az út próbára teszi az autót :).