Blog
A családi kupaktanács hosszú vajúdás után úgy döntött, hogy fájó szívvel megválnánk szeretett ALFÁNKtól, de nem mindenáron
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_sw_2.4_jtd_20v_distinctive-11426555

Motorháztető bowden úgy döntött feladja, és totál berohadt, valamint a zárszerkezet sem volt az igazi, 160 körüli tempónál nem volt vicces látni hogy táncol a motorháztető.... a szar is meghűlt bennem egy pillanatra. Fangio cartársnak hála kerult bele bontott szerkezet és bowden, mert újat már nem kapni, meg sikerült szerezni egy indexrelét, így már az sem játsza az egyszer jó egyszer nem effektust.
A munkámhoz kellett egy tapi képernyős PC, hogy majdan érintő képernyőre is tudjunk fejleszteni. Gondolkoztam, hogy és mint legyen, végül beszereztem egy Win 8.1-et futtató tabletet. Felújított darab, így elérhető árban került, normális hardvere van és ami kritérium volt, full size USB csatlakozása van. No mindegy, ez a munka része, de igazán azért is döntöttem a tab mellett, mert kigondoltam, hogy mennyi mindenre fogom én ezt még használni. Az androidos tabik nem nyűgöztek le sosem, de ez..
Naná hogy első dolgom volt ezzel kipróbálni, hogy a múltkor rendelt Bluetoothos ELM-327 működik e. Mivel lényegében egy picire összezsúfolt (10.8") billentyűzet nélküli PC-ről van szó, nyilván simán fut rajta a MES. Nagyon egyszerű volt csatlakoztatni az interfészhez, semmit nem kellett telepíteni (kábelnél kell USB serial illesztő driver). Pár perc és már olvastam is ki vidáman az autóm paramétereit.
Kicsit próbálgattam, stabilnak tűnik, nem találtam hátrányát az USB kapcsolathoz képest. Sőt. Egyszerűen óriási, hogy beülök, és szabadon pakolászhatom a kis képernyőt, miközben szaladnak a görbék a grafikonon. Ha kell, kiszállok vele, nincs kábel, és hamarosan kinyitott diagnosztika fedél sem.
Ugyanis a projekt úgy lesz teljes, ha a Bluetooth adaptert beépítem a fedél alá, hogy ne kelljen többé csavarhúzózni, fedelet nyitogatni, fedéltől normálisan nem elférni, szitkozódni, hogy ki volt az a.... szóval aki oda tette. Úgyhogy rendeltem eBay-ről egy kis OBD hosszabbító kábelt, amivel reményeim szerint be tudom úgy fordítani az interfészt, hogy efér a fedél alatt. Persze gondolkoztam ám...
A Bluetooth-t mivel más is láthatja, és nem kell doktori disszertáció kitalálni a párosító kódot, megpróbálkozok egy kapcsolható OBD hosszabbítóval. Készíteni akartam, de felesleges. Ugyanis van ilyen készen, és nem drága. Ha megérkezik, frissítek.
Update: megérkezett a kapcsolható hosszabbító. Szépen beépíthető vele a Bluetooth adapter. Legnagyobb hibája, hogy nincs jelölve a be és kikapcsolt állapot. Ideiglenesen (ami aztán úgyis úgy marad) felcimkéztem. A kormányoszlop mellett kandikál ki a kapcsoló. Kicsit ügyeskedni kell a ki-be kapcsoláshoz, de használható. Így most végre nagyon egyszerű bármikor bármilyen adatot kiolvasni.









Megkötöttem a kötelezőt A00-ban. Féltem, mennyi lesz, de ez az összeg még éppen belülről karcolja az ingerküszöbömet. (B02 van a másik kocsin, ami most eladósorban van a "GTA" érkezése miatt; azzal ócsítom majd a biztosítást.)
egy ideje mozgott a jobboldali visszapillantóm... húztam halasztottam, jóóóvan majd meghúzom a csavarokat vagy ilyesmi... hát mostanra már mozog a baloldali is, ééés ami a legszebb az egészben, a csavarok full szorosak, nem az a cink, hanem amibe belemennek a csavarok alulról, abba nem kapaszkodik a tükör.. kb fogalmam sincs, hogy ennek hogy kéne lennie, odaragasztva, vagy mifene... nézelődök kicsit, ha nem találok semmit és ezen fölidegesítem magam, akkor amennyire tudom felemelem és megküldöm ipari ragasztóval :D
Megjöttek a még kapható gyári cuccok a benzinszűrőhöz:
Csavarok
1 db - 60805046 (10184314;60800560)
1 db - 60807749 (60655105;60800559)
Tömítések:
2 db – 60578806
5 db – 60578805 (2 kell, de csak 5-öt lehet rendelni)
Már csak szűrőt és csövet kell szerezni és indulhat a projekt. Előbbi szombaton a kezemben lesz...






Ma reggel kaptam egy eddig ismeretlen üzenetet a Giuliettától:
Volt szöveg is, hogy nézzem már meg a gumikat.
Megálltam, semmit se láttam a kerekeken. Pár km-el odébb a kúton ellenőriztem a kerekekben a nyomást.A jobb hátsóban 0,1 bar-al kevesebb volt.
Pótoltam.
Reset és várunk, hogy mi lesz. Eddig 200 km után semmi. Holnap jön még hozzá 100, utána megmérem újra.
Jó tudni, hogy ilyen kicsi különbséget észrevesz.


Megvolt az éves olajcsere, sokat nem mentem az autóval, mindössze 9.000 km-t.
Természetesen Selenia WRPE-t kapott, olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt. A gázolajszűrőben 9.000 km van az még semmi.
Az olajhűtőnél volt egy kis olajfolyás, egy kis hülye gumigyűrűt kellett cserélni, és a probléma megoldva.
Gyertyák leellenőrizve, mind a 4 jó.
Futómű átnézve, nem lóg semmi, nincs kiszakadva egyik szilent sem.
Km:228.898



Nemrég felfigyeltem, hogy fékezéskor finom remegés érezhető a pedálon és a kormányon ami egyre erősebb lett. Fele se tréfa, tudtam, hogy a fék a ludas. Gyorsan rendeltem hát egy szett Delphi tárcsát és betétet aztán ma meló után gyorsan ki is cseréltem. Nem vagyok gyakorlott, de 1 óra alatt meg voltam.
Sajnos valaki elöttem nem igazán volt körül tekintő mert a fékkopás jelzőt el vágta így azt sajna nem tudtam bekötni. Na de majd kitalálok rá valamit....
Most jöhet egy kis nyugodt, lassú teszt időszak amíg össze nem kopnak az ujjak :-)
Km:286.888km





