Blog

>> Szervizpsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2017-04-23

A bal hátsó fék megpróbálta kikezdeni az idegrendszeremet. A csatát elvesztettem, de piszok akaratos vagyok és a háború az enyém lesz ;-).
Az történt, hogy a hátsó fékbetét cseréje hibátlanul lezajlott. Természetesen fékek le- és kipucolva féktisztítóval, csipetnyi wd40 a dugattyúhoz majd megjáratva. A legjobb tudásom szerint jártam el. Makulátlanul működött minden egészen egy hétig. Szombaton éreztem egy kis fékszagot amikor kiszálltam a kocsiból. Kicsi feleségem is jelezte, hogy rendellenes fékszag terjeng a levegőben, pedig nem is volt csapatás. OK, nincs gond, majd megfújkálom féktisztítóval. A befújkálás vasárnap délutánra tolódott, majd tesztkör. Hát "jobb vót mint lett" eset következett be. A bal hátsó úgy szorult, hogy megemelve a kereket sem bírtam elforgatni. Meglehetősen zsizs volt ott a környékén minden.
Fék szét. Féktisztító - wd40. Fék össze. Fék sz@r. Ekkor előlről az egészet. Aztán a harmadik után már jónak tűnt. Nagy öröm, mehet a próba. Hát a fék ismét sz@r. Már nem szorul, de nem is fog. Gondoltam levegős lehet a birkózástól. Feleségem nyomkodta a féket én meg az autó alatt csavargattam a légtelenítőt, ekkor tűnt föl hogy az automata nem működik. Teljesen visszamegy a dugattyú alapállapotba. Fék ismét szét. Ekkor a porvédő alól fékolaj kezdett csurogni. Sajnos az autót így otthon (a szülőknél) kellett hagyni. Kb este 11 lehetett. Így a feleségem offosával indultunk haza kb 100 Km-re.
Vicces nap volt...

 
>> Tuning és extraGiotti155 2.5V6 // Alfa 156 1.9Jtd // 2017-04-15

Bekerültek a nyomtávszélesítők is, így már nincsenek beesve a kerekek a kerékjáratba. Elöl 10-10mm oldalanként, hátul 20-20mm-t kapott oldalanként.

 

A gyári hangszórókat sikerült fúrás, faragás nélkül lecserélni JBL CS760C-re (by HARMAN) A munkát inkább szakemberre bíztam.

>> SzervizKávé Feri // Alfa 166 3.0 V6 24V Sportronic // 2017-04-15

Sziasztok, 147-es JTD-nek nem nyitottam blogot, de a V6 az megérdemli :D

Szóval 2017 januárban vettem egy ismerősömtől (aki szintén tag itt) az autót nagyon szép állapotban, kellett egy családi autó, szóval ilyen esetben a legjobb válaszás a 166 :)

Rögtön vezérlés cserével kezdtünk, gyertyák, vízpumpa, görgőg, szíjjak, szelepfedél tömítés Ezen kívül az automata váltó olaját is leeresztettük, ami ELMÉLETILEG lifetime olajjal van feltöltve, de ebben sem én, sem a szerelőm nem hiszünk, szóval az is cserélve lett.

Plusz még egy kis okosságra is megkértem a mestert, találjon ki valami védelmet az aut. váltó vezérlőjének, amit okosan a hűtőcső alá raktak, szóval ha ott van valami bibi, ráfolyik a víz (ahogy meg is történt előző tulajjal) Ezt most örökre kiiktattuk , mert egy műanyag borítás került a vezérlő egységre, ami szellőzik is, szóval ettől mér nem kell tartanom.

>> Tuning és extraVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2017-04-27

Mivel tavaly ősz végén sikeresen lemarattam az első emblémáról a piros színt egy mosásnál a bogároldóval, így az első és a hátsó emblémát is lecseréltem, immár a legújabb van rajta :)

 
>> Szervizmgabor // Alfa 156 1,9 JTD 16V // 2017-04-27

Eljött az ideje...
komplett vezérlés, ( gögők, vízpumpa ) üzemenyagszűrő, légszűrő, pollenszűrő, és olajcsere.

 
>> Szervizredbulz // Alfa 159 SW 2.2 JTS // 2017-04-24

Valahogy nem volt jó az autó, hogy úgy fogalmazzak "elveszítette sínautó jellegét" és csinált időnként kicsi, de jól érezhető jobbra rántásokat. Mivel nemrég volt cserélve a négy első lengőkar ezért elvittem az amúgy is már betervezett beállításra. Megcsinálták és az utcára kigurulás után rögtön éreztem, hogy ez életveszélyes. A kormány hol jobbra áll egyenes menetben, hol normálisan, hol ránt egy nagyot az autó jobbra egy mini S-t leírva, hol a VDC nem elérhető hibaüzenetet dob. Visszavittem és rögtön kiderült mi a baj, az egyik csavar ami a jobb alsó lengőkart fogta ki volt lazulva :( Hála az égnek baleset nélkül egy csavar meghúzással meg még egy beállítási díjjal megúsztam és azóta úgy veszi az utat ahogy azt kell :)

10000HUF

 
>> Tuning és extraRevitox // Alfa 159 Sedan // 2017-03-24

Eljött az idő, hogy meguntam a cd kiírogatást. Rászántam magam egy Yatour okosságra. Pöppet féltem tőle, de a várt eredményt hozza szépen. Gyári fejegység és hangszórók szépen adják a zenéket.

 

Kicsit túl léptem a megszokott 10 ezres csere periódust. De végre lecseréltuk az olajat.
Selenia 5W40
Km: 131085

 
>> EseménySeriff // Alfa 159 SW 2.0 JTDM // 2017-04-22

Már nagyon rég fotózgattam km állásokat, de nem is volt olyan kocsim soha, amiben ennyire kevés km volt, ezért lőttem a 67 ezerről is. Plusz az IKEÁs ültetésről, egész sok minden befér a kocsiba, az MX5tel bajban lettem volna :)