Blog

>> EgyébOllah // Alfa 156 V6 // 2017-05-08

Tegnap jöttem-mentem vele 60 km-t; első tapasztalatok:

Nagyon könnyen és kényelmesen vezethető, teljesen normális közlekedőedény.
Na jó, a teljesen átlagosnál kicsit közelebb ül az úthoz, emiatt az úthibákat az átlagosnál figyelmesebben kell kerülgetni.
Iszonyatosan masszív érzetet keltenek a Bilstein gátlók; egészen jól kirugózzák az egyenetlenségeket, viszont úgy érzi az ember, hogy bunkerban ül. Komoly cucc.
(A még jobb napi használhatóság érdekében 2 centit emeltetek majd rajta, mert ennyi van még benne fölfelé. A stabilitásból vajmi keveset fog elveszíteni az autó, főleg hogy nem pályázni használom.)
A hátsó Powerflex szilentektől a hátulja túl merevnek érződik nem teljesen sima aszfalton, de kit érdekel: nem ülök hátul, amikor vezetek. A kisfiam meg így is szereti.

Minden működik rajta. Nincsenek elkopva a tekerentyűk és az ablakemelők, az ülések újak, akárcsak a kormány; szerintem nincs ember, aki megmondaná, hogy ez egy 19 éves autó.
A forma meg kortalan; számomra a mai napig stílusos és vonzó.

Egyelőre félek tőle, de idővel lehet, megszokom. Tegnap egyszer már 5000-ig is el mertem forgatni hármasban, de ez egyébként sem lesz jellemző használati mód, másrészt tényleg szokni kell. Olyan hangorgia veszi kezdetét, amikor padlót nyom az ember, hogy az utóbbi években legyengült idegzetemmel tényleg félelmetes, amit az autó előad.
Imádom, ahogy beröffen az aggregát, ahogyan muzsikál alapjáraton, ahogyan finoman, V6 módra duruzsol alacsony fordulaton, ahogyan megőrül és ugrik egy 2000-nél lenyomott padlóra, amit bőven elég 3000-ig kitartani, mert addigra az aktuális forgalmi helyzet megoldódik. Döbbenetes erőtartalékai vannak; hihetetlenül nagystílű, és csak azért nem felsőbbrendű, mert nem übergermán presztízsvas. Hanem "csak egy" Alfa. Annak viszont tiszteletet parancsoló. Egy mára klasszikussá érett forma az Alfa Romeo valaha gyártott egyik legjobb motorjával. Nekem többre nincs igényem autók szempontjából.

Tankoltam 28,17 liter 98-as benzint. Kíváncsi vagyok, elmegy -e vele 200 km-t.

És egy kép a szebbik felemről, ahogyan meghajolok Őhatalmassága előtt. (Igazából az üléseket cseréltük ki Zsolttal, mert az L-es versenyülésbe már nem férek bele; visszakerültek a sportcsomagos alcantarák.)

 
>> EseményOllah // Alfa 156 V6 // 2017-05-08

2017.05.07-én lettem újra "apa".
A tavalyi, 147 Q2-vel folytatott, "egyéjszakás kalandot" követően elhatároztam, vagy GTA vagy semmi. És hogy miért nem lett mégis (akkora nagy) segg a számból?
Mert ha nem is GTA, de kvázi GTA tulaj lettem tegnap.
Belga ex-ex és Kalizsoli ex autója került hozzám. Hiteles történet:
1998-ban vette meg egy német állampolgár a Distinctive 2.5 V6-ot dániai forgalomba helyezést követően.
2002-ben került Belgához, aki 2007-ig terelgette a gyári motor setuppal.
2007-ben új, 5 000 km-t futott szívet kapott egy 166-ból. Belga vitte el az Alfa Romeo tunerek - talán - legnagyobb gurujához, Stephan Leniorhoz (Squadra Tuning) "GTA-sításra" (254 ló és 318 nyúlmókus).
2009-ben vette meg Kalizsoli, aki először hétvégi autóként, később amatőr pályázásra használta, és akinél tegnapig volt az autó, miután az elmúlt két évben összesen ment vele kb. 500 km-t.
A tacho-ban 171 000 km van, a motorban kb. 35 000.
A belseje gyakorlatilag kopásmentes; nagyon szép.
A GTA hátsó lökhárító kivételével - messziről - úgy néz ki, mint egy GTA. Legfőbb tulajdonságait tekintve (sejtelmesen dörmögőtől vérfagyasztóan félelmetesig tartó skálán éneklő szívóhang, motorokéval versengő fordulatszámvétel, hihetetlen menetdinamika stb.) is erősen hajaz a Nagy Testvérre.

Tulajdonképpen nagyon örülök annak, hogy nem GTA lett, hanem csak kvázi GTA, mert én a mindennapokban tervezem használni, és egy teljesen eredeti GTA-t nagyobb vétek lenne a hétköznapokon munkára fogni.

 

...kicseréltem a "téli" plexi szélfogót a "nyári" hálóra.

Az időjárás meg monnyonle! Esőben csak nem megy az ember old timer kiállításra Füredre. Maradtunk itthon :-(

183.482 km

 
>> EseményH.Zoli // Alfa 159 1.8 Progression // 2017-04-29

Az ajtókon lévő műanyag burkolat nem tetszett,gondoltam feldobjuk egy kis karbonmintával:)Az elöző autómon is ilyen volt(FIAT BRAVO)Nem minden fóliás vállalja be,mert mondván nem marad rajta!Majd meglátjuk:)))

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2017-05-07

Elkészült, kicseréltem, van különbség:-)
( Nem VTN, nem fólia, szénszálas karbonszövet )
THX Mörus Carbon Arte ismét.

>> SzervizNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2017-05-07

@194.000km

- 2 hátsó KYB rugó
- új gyári szervótartály
- Febi hidraulika olaj 2l
- új gyári ajtóhatároló
- Fuchs Titan Sintofluid váltóaj 3l

 
>> SzervizRB 83 // Alfa 159 1.8 TBI SW // 2017-05-07

Ez egy lemaradt blog, sajnos idö hiányában csak most.

Váltólaj csere: Elaforgnál vettem 3 liter Matryx váltóolajat, kellett is mert 2.5 liter került bele, igy most koppon van váltóolajjal, bár tavaly cserélve lett és probléma nélküli volt a váltás, igy be tudom egy öblitésnek a tavalyit.

Kézifék : Most télen meglepett mikor befagyott a kézifékem, a probléma a végén lévö gumi el volt porladva, szó szerint, Cofle került bele, üléspatentet Elaforgnál vettem 2db.

Szervótartály: Még jó pár hónapja rendeltem itt kint egy gyári tartályt mikor a szervóolaj szintem ingadozott, akkor nem lett cserélve csak a tartályban lévö olaj ki, új Tutella bele... most cserélve lett a tartály kb 105 ekm-nél igy az új jó lesz a következö 100-re - plusz mégegyszer átmostuk a rendszert, olajam volt mert 3litert vettem anno és még igy is maradt, a régi tartályt eltettem az új dobozába, látszólag hiba mentes volt!

A munkát újra Kornya Laci végezte Debrecenben, Húsvét után, kedden reggel 9-re vittem, du.14-re már kész is volt, Köszönet Neki!

Klima: Nagy Miklós http://debrecenautoklima.hu , nála tisztitva-feltöltve 240g gáz volt benne, ezért volt valószinüleg hangja, ami külön jó hogy géppel végzi mint itt kint nálunk minden Werkstatt, olaj-gáz leszivása után feltöltés 460g-ra és újra csendes a Klimám , Ózon fertötlenités után egy nappal is éreztem a fertötlenitö szagát :) ajándékba kaptam 5 liter nyári ablakmosó folyadékot és jót beszélgetünk közben. Nagyon ajánlott Klima töltésre-fertötlenitésre !

Fékolaj : ez egy itteni werkstattban történt, átmosásos technikával, egy gép végezte... mert multkor kb 180nál autópálya, fékezésnél éreztem egy pici remegést a kormánynál, ez a csere óta elmúlt....

Új nyári gumi: Nexen Su1 szereztem be még februárban, ezek most felkerültek a 18-as nyári felnire... csendes-nagyon szépen fut, Húsvét utáni havazás M3-M6, sebbeség 120-130, kint kb. 1 celsius , fékezésnél semmi csuszás!!!

Polirozás: Ez valószinüleg hobby lesz mert itt kint nincs lehetöségem, otthon pedig mindig annyi tenni való van hogy nem tudom le tenni 1 napra poliroztatni.
Ezért befektettem egy excenteres Polirgépbe meg nagyon sok kiegészitöbe :)
Itt kint vettem meg... Liquid Elements-Koch Chemie- Menzerna termékek külsö-belsö, 1 napomba tellett csak 2 lépcsös polirt csináltam- plusz elötte a komplett bodé át radirozása-egy speciális gyurmával- mert több idöm nem volt... de igy is kiváló lett... mindezt otthon a hátsó kertben :)

Képek nem sok készült :) majd itt kint készitek párat !!!

Költség:

Elaforg: 13 eft
Klima: 12 eft
Kézifékkötél: 9500 Ft
Szervotartály: 35 euro
Fékolaj csere: 30euro
Munkadij: 15 eft
Polirozás Hobby :) : 200 euro

 
>> SzervizChoppR // Alfa GT Coupe // 2017-05-05

Kicseréltük az első két stabilizátor szilentet, az ablakmosó motort, kapott olajcserét, olajszűrőt. légszűrőt, pollenszűrőt, helyzetjelző égőt és egy új kipufogó bilincset.. Az anyagköltség 40.000 Ft volt, a munkadíj pedig 15.000 Ft

Olaj: Castrol magnatec 5w-40 C3

 
>> Tuning és extraCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-05-07

Meg volt az ide első TC. Szokás szerint össze gyült a négytagú négyes index alapító tag: Kazes, Csongi, Jorjie és Coyote :-)
Csodás idő fogadott minket Kazes barátunk bírtokán, majd egy kis gyors köszönés mindenkinek és irány az Érdi piacra egy kis reggelinek valóért :-) sajtos tejfölös lángos, egy kis sült kolbász,tarja,máj....stb
Vissza érve a birtokra a házigazda neki állt az ebédnek való elkészítésének, mi pedig Jorjieval a lámpa sötétítésnek. Mivel ittunk már így gyalogosan kellett elmenni a boltba beszerezni a hozzá valókat. Egy kis séta jót is tett ebéd elött.
Hipp hopp kiszedtük a lámpát, hőlégfúvóval felmelegítve szét szedtük, kitakarítottuk, maszkoltuk, több rétegben lassan lefújtuk, javitottuk a hibákat majd rá égettük a festéket megint takarítottunk aztán össze szereltük és a végeredmény....gyári sötétített lámpa lett :-D
Köszönjük a házi Kazesnek és családjának a vendéglátást, csodás kis mini tali lett ez is.
Legközelebb MC-n találkozunk, hasoló hangulatban és időjárásban.

2 év után ideje volt kicserélni a pollenszűrőt.
Elnyomtam a kocsiba egy Motipos klímabombát is.