Blog
Első-hátsó féktárcsa, fékbetét csere
Vezérlés szett + vízpumpa csere
Hosszbordás szíj feszítő csere
Szívósor + EGR tisztítás
Liqui Moly 10w40 + szűrő
Km: 165000
Ma meghozta a posta a törzskönyvet. PHuBi most más hivatalosan is az enyém...
második nekifutásra és 2 óra szívással sikerült kivitelezni
Elsőre nekifeküdtem, de nem volt megfelelő méretű torx fejem és nem akartam szétnyírni a csavart, ezért inkább elvittem szerelőmhöz.
1. pedálnál kárpit le - 2 db kézzel csavarható csavar
2. kuplung pedál le - 1 torx csavar, fejjel a sárvédő felé, kitol arra
nem jött ki a pedál, mert nem tudtuk kioldani a munkahengerhez kapcsolódó rúd stiftjét, így mögötte kellett megoldani
3. rugó a kis műanyagba pöckökbe be, türelem játék
4. összerakni mindent úgy, ahogy szét
rúgó 5.000,
+ 7000 szerelés kisebb dolgok javításával
- alsó motor takaró lemez jobb hátsó része rögzít, mert leszakadt
- ablak mosó spricnik kifúj sűrített levegővel.

A szállásról Sainte Mère Église-ből indultunk. Anno a D-nap előestéjén ide dobták le az ejtőernyősöket. Közülük egy fennakadt a templomtornyon és túlélte. Rá emlékeztet a tornyon lógó bábu. (1)
A nap során az alábbi helyeket látogattuk meg:
2 - Gold Beach
3 - Musée du débarquement
4 -5 - German Battery of Longues-sur-Mer (Bunker)
6 - Amerikai katonai temető
7 - Omaha Beach D Day Monument
8 - Musée Mémorial d'Omaha Beach
9 - Utah Beach D-Day Museum
10 - Monument du débarquement de la 2ème DB
A napi menetvonalat a 11. kép mutatja.











Zotya 164 cartars egy kávé mellett készült műve a fekete digó vasról. A színes ceruzáknak nemnagyon kellett kopni a készítéskor 😁

A történet ott kezdődik, hogy a tisztelt NKH-s emberke elírta a műszaki vizsga érvényességét. A német forgalmi 10/2018-as bejegyzését 2017-re értelmezte. A hibát a forgalmiban vettem észre, nem láttam értelmét a reklamációnak, inkább bejelentkeztem.
Reggel hétre vártak minket.
Beálltunk a sorra és minden rendben volt, pár apróságot leszámítva:
- a rendszerbe gyakorlatilag csak az alvázszám volt benne, semmi más. Egy csomó idő telt el az adatok feltöltésével.
- az ODB csati fedelét le kellett szedni, ami nem egyszerű, mert az egyik gyári csavar helyett 6-os csavar van,
A vizsgabiztos megjegyezte hogy a szükséges pedálerő kicsivel a maximum alatt van, lehet hogy nincsenek rendesen összekopva a betétek a tárcsával. Fogni, fognak rendesen és szinte egyforma a két oldal.
Végül is nem ügy, a télen úgyis kap újakat.
Fél 9-kor már újra róttuk az utakat. Két évig érvényesek vagyunk :-)



Végre (idén először) sikerült elmennünk pihenni kicsit. Mivel az OFF-os családi vasat idő közben eladtuk, értelemszerűen az Ezüst Rókával mentünk. Ehhez kellett a tetőbox, amit az előző bejegyzésben már leírtam. Így már kényelmesen befértünk babakocsistól, egy heti cuccal, még Zolika biciklijét is el tudtam rakni. Hála annak, hogy a gyerekek még nem nehezek és nem mellékesen a Koni lengéscsillapítóknak és az Eibach rugóknak, nem is ült meg a kocsi.
Nagyon szép helyeken jártunk, csak az utak állapota volt borzalmas. Még az egy számjegyű utakon is volta, ahol csak 60-nal mertem menni, annyira hepehupás, kátyús, toldozott-foldozott volt az "út". De túléltük, a kocsi is szépen teljesített. A hegyi szerpentineken egy élmény volt autózni vele.





Nagyon kavicsos volt ezért csere melett döntöttem. A cserét Itáliai üveges kartás végezte. Nagyon profi módon csinálta, meg voltam elégedve vele. Mivel kicsit hüvös volt féltem nem szárad meg. De megtudtam 3 fokig köt a ragsztó így nincs miért aggódni. Alkalom adtán cseréltem a 2 szélvédő meletti kis takarót is. Már nagyon elálltak.





