Blog

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-09-06

Végre valahára eddig is eljutottunk. Évek óta tudom, hogy a fék utánállító automata rossz a TD-ben, hiányzik belőle az a kis lemezke ami a fogazott kerékbe kapaszkodik és az állítást végzi. Alexandro cartárs küldött nekem ismét megfelelő alkatrészt. Két szinte teljesen új darabot. Szégyellem, hogy le sem fotóztam, szép kadmium sárga újszerű alkatrész.
Mentségemre legyen, hogy éppen nyaralni indultunk, úgy tettük le az autót a szerelőnél. Aki épp még nyaralt. Szóval kellett logisztikázni, de mire hazaértünk a TD készen állt a mai első iskola-óvoda körére.
A fék olyan lett, amilyen sose volt még. Lényegesen jobban fog, hiába állított után kézzel a szerelőm néha. Így van ez kitalálva, nem tudom mit kellett ezen ennyit halogatni :-D

A fotón a kiszerelt ronda hiányos darabok...

>> Szervizgelle // Alfa 159 2.0JTDm // 2017-09-06

-

 
>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2017-09-05

Bőr, fekete, szép. Az előző is ilyen volt, de 17 év alatt kissé megkopott. Örülök, hogy sikerült ugyanolyat vennem.

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-09-04

16" télikerekeimet is lecseréltem magyobbra, 17"-re. Így kicsit magasabb lesz és ez jobban tetszik. Egy két apró kopás nyom van rajta, de alig észrevehető. Kimondottam ezt a fajtát kerestem és szerencsére találtam jót. Update: hàrmat görgözni kellett. Sikerült jó àron gumit vennem rà. Goodride kis közepes minősèg. Majd meglàtjuk milyen lesz. 1 szezont ment 7,5-8mm gumikkal.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2017-08-29

Az autót felszerelt vonóhoroggal vettem, de nem volt levizsgáztatva.
Mivel szeptember 3.-án lejárt a műszaki, nem volt kérdéses, hogy azt is levizsgáztassam.
Jött az Isteni sugallat pár nappal a vizsgaidőpont előtt, hogy nem ártana megnézni, hogy kell felszerelni ezt a kulcsos, még soha nem használt horgot.
Ekkor jött a pánik, mert bár nagyon precíz munkát végzett az előző tulaj szakija, gyönyörűen, mm pontosan kivágott lökös stb, de az Istennek nem tudtam bepattintani a horgot.

Már-már az is átfutott a fejemen, hogy maga a horog nem is ehhez a felszerelt alvázhoz tartozik.

Neten elkezdtem keresni, és találtam egy angol nyelvű videot, ahol részletesen bemutatja, mire kell odafigyelni ennél a horognál, és pont ez a probléma állt fenn nálam is.

Szétszedtem, összeraktam a horogban lévő rugóval és kúpkerékkel ellátott fogas rudazatot, és láss csodát gyönyörűen, minden probléma nélkül könnyen becuppant.

A problémát a rúdon lévő kis tüske okozhatja, ami ha benyomódik, akkor a rugós rudazat kipattan, tehát úgy viselkedik, mint ha fel lenne szerelve, viszont ez könnyen benyomódhat, ha nem akarjuk felszerelni, akkor is, akár a csomagtartóban hánykolódva is. Hogy ebben a fázisban miért nem lehet simán a kulccsal és a tárcsa elfordításával visszaállítani, azt nem tudom. Mindenesetre itt az alábbi, kicsit feleslegesen túlrizsázott video:

https://www.youtube.com/watch?v=bbfS3VYKE5Y

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2017-09-04

Műszaki vizsga rendben, problémamentesen zajlott, és megtörtént a már régebben felszerelt, levehető fejű Bosal vonóhorog bejegeztetése is. Így 1500 kg fékezett futót húzhat.

Műszaki vizsga + új forgalmi engedély = 27600 ft

 

Szombaton voltam váltót beszerezni. Jó volt a nagy faluban eltévedve bolyongani , XD
Egy darabig még nem lesz kicserélve.

 

Selenia 20k.+ szűrők.
193 784 km.

 
>> SzervizPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2017-09-04

168350km - a felső lengőkarokhoz még nem kellett hozzányúlni, hát most már ez is ki van cserélve :) Volt még egy tompított fényszóró beállításom, a többi csak a 10000-es kötelező.

Pollenszűrő
Levegőszűrő
Klímatisztítás
Felső Lengőkar 2db
Olajszűrő
Selenia motorolaj 6L 5W-40

 
>> EseményRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-09-02

Augusztus 31-én van szülinapom és páromnak komoly fejtörést okoz mindig, hogy mit adjon ajándékba. Sajnos, az ő problémái az én problémáim is, mivel addig nem hagy nyugodni, amíg valamit ki nem sajtolok magamból, hogy mit is szeretnék. Egy héttel szülinapom előtt jött a megmentő ötlet. A Totalcar-on hirdettek meg egy vezetéstechnikai tréninget Mogyoródra szeptember 2-re. Gondoltam, ez tökéletes lesz. Mindig is szerettem volna egy ilyenen részt venni. Barátnőm be is fizetett és kipróbálhattam a nedves műgyantán csúszkálást. Élvezetes volt, tetszett a dolog. Hozzá kell persze tenni, hogy ez inkább téli, lefagyott útviszonyokat szimulál, így nyári gumival nem brillírozott nagyon egy autó sem.
Három pálya volt. Az elsőn egy lejtőn volt a műgyanta és a fékutat kellett tesztelni. A lejtő alján egy vízoszlop volt kinevezve a kamion hátuljának és meg kellett előtte állni. Nem volt mindegy, hogy 24-el vagy 22-vel ment az ember, sok méter különbség volt még kis sebesség eltéréseknél is. A második pálya a rántópad volt. A műgyanta előtt egy 100-200 bar (beállítástól függően) nyomással megtolt acéllap a hátsó kerekeket megtolta valamelyik irányba és az volt a feladat, hogy sávon belül ellenkormányzással egyenesbe kellett hozni az autót. a 3. pályán bójákat kellett kerülgetni. Műgyantán egyáltalán nem volt egyszerű feladat.
Készítettem róla egy video összeállítást is. Egyik haveromtól sikerült egy GoPro-t szerezni, amit az autó oldalára tapasztottam, valamint barátnőm vett néha kívülről. Nem abban a sorrendben vannak a felvételek, ahogy felsoroltam előbb és a bójás szlalom hiányzik is róla, ez ne tévesszen meg senkit :)
Vezetéstechnikai tréning