Blog
Ha már felemeltük, lebontottuk a motor alját, hogy belekukkantsunk a hajtókarokhoz!
És valóban ahogy gondoltam a kettes henger hajtókar csapágya adta meg magát!
Az is megtudtam, hogy már a második lépcső lett köszörűlve a főtengelyen.
Nem sok jővőt jósolok ennek a főtengelynek.
A motorblokk belseje mindent elárult,hogy miért ment tönkre ez a motor.
A rossz minőségű, nem megfelelő olaj okozta.
A motorról tudtam, hogy kopog, hajtókarcsapágynak van hangja.
De az, hogy a motorblokk és a hozzátartozó "díszek" (önindító, generátor, porvédőlemezek stb.stb) is vastagon állnak a rozsdában az eszembe se jutott!
Ezek után a féken meg sem lepődtem!
Sok éves autószerelői tapasztalatom alatt soha nem találkoztam még így elhanygolt motorral!
Itt kezdtem el gondolkodni azon, megéri-e foglalkozni velel!
Gyárilag a csomagtér padló alatt sajnos csak defektjavító készlet volt, amit én különösebben nem preferálok ezért szereztem a bontóba még régebben egy mankókereket és hozzá gyári szerviz pakkot. Igen ám, de így, hogy kiszedtem a defektjavító készletet ami egy szivacsos kemény anyagba volt elhelyezve megszűnt a fedlap tartása nem volt ami alulról megtartsa így ha csomagokat pakoltam be akkor megsüllyedt. Egyszerű és praktikus megoldásképp apám szabott bele egy falapot ami le lett kenve időtálló faolajjal. (utólag nem ragad) Most már újra lehet kényelmesen pakolni a csomagtartóba anélkül, hogy besüppedne. Apróság, de még is sokat számít.


Sikeres hétvégi pihi a szállítás után, megtörtént nálam az első állapot felmérés az autó aljáról.
Nem éppen erre számítottam!
Jól elhagyagolta az elöző tulaj!
De itt még nem ért véget a "megrázkodtatás"! :(
Mivel tudtam, hogy a motort javítani kell és a vezérléshez is hozzá kell nyúlni,kerestem a lehetőségeket, honnan legyen vezérmű rögzítőm.
Rövid keresgélés után a vaterán találtam egyet ami megfelelt nekem, megvettem.
Volt egy pár dolog ami már cserére szorult. Kicseréltük az összes stabszilentet elől-hátul. Borzasztó hangja volt a jobb hátsó kerékcsapágynak. Nem sokat bírt, valószínűleg kapott egy ütést ezeken a jó utakon szóval az plusz a csonkaállvány is kicserélődött. És végre hosszú idő után kapott egy új váltókulisszát bowdennel együtt. Most úgy néz ki hogy minden rendben az autóval. Csöndes, semmi koppanás és a váltó is mint újkorában :) Km: 215805
Idén immár sokadik alkalommal probléma mentes útunk volt az öreg 166-al, közel 1800km-t tettünk meg 8 nap alatt, ebből volt olyan hegyi szerpentin ahol a szintemelkedés ~1700m-volt 30km-en, egy sávos úton 1-2-ben mentünk felfele, volt ahol még 3.-is fel lehetett kapcsolni :)- és még cartárssal is találkoztunk.





Már a 156 SW-m re is szerettem volna ilyen rendszámot, de sose jutottam el odáig Vele.
Most viszont elszántam Magam és megpróbálkoztam! Sikerrel! :)
Az első út az NKH -hoz vezetett, ahol szemlét kértem, mert B type -t szeretnék ebből- abból az okból kifolyólag. Miután megkaptam a papírt, hogy mehet (hozzáteszem nem volt zökkenőmentes), irány az Okmányiroda. Kifizettem a hadisarcot (17.000Ft) és 1,5 hét várakozás következett.
Közben elvittem az autót fényezőhöz, mert 1-2 karc volt rajta+ az előző tulaj által kifúrt lyukakat (a régi rendszám miatt) tüntesse el. (30.000Ft)
Majd miutan megérkezett a rendszám, elmentem, felvettem, felragasztottam és örültem! :D
Nekem nagyon bejön. Élőben még jobban.






Az asszony neki ment egy padkának, a gumi oldalán egy dudor száll szakadás végett, úgy hogy az a gumi kuka 😐. Mivel úgy vettük az autót hogy jobb elöl a csavar menetek egyediek voltak, értem ez alatt hogy a 4 csavart nem lehetett felcserélni, így hát tervben volt az agy csere. Most egy kicsit előbbre hoztuk, mert fel akartam rakni neki a téli gumikat, de az acél felnit nem akartam fel fúrni nagyobbra hogy átmenjen a csavar rajta ezért voltam úgy vele hogy akkor kicserélem az agyat komplettan, ideiglenessen egy nem abs-es agyra, mert az volt kiszerelve itthon, de mint kiderült az anyag vastagságba egy pár helyen vastagabb a JTD-jé. Akkor már a féknyereg sem lenne jó úgy hogy felejtős volt. Amikor kiszereltem az agyat, hát nem csak az volt a gond, a fekcső szigetelővel betekerve , külső gumi repedés végett. Láttam hogy a kormány összekötő gumiharangja ki van szakadva, akkor kiszereltem, a kormány rúd is eléggé oda volt, a külső kormány gömbfej is, a stab. szilent alsó felső szét repedve + a lengés csillapító pór védője sem az igazi. Egy műanyag takaró hiányzik a kerékjárati ívből, a kisebb, a motor védő műanyag. Akkor most egy picit kötelező karbantartás, következő héten alkatrész rendelés. Szilentek, kormány összekötő rúd + külső gömbfej és harmonika por védő, új agy, új fekcső + hogy későbbiekben már meg legyen , vettem egy új motor védő alsó műanyag burkolatot, annak örültem hogy lehet még kapni, mert a régi az mar javított, össze vissza tört. Tehát agy, kormány rúd kiszerelve + lengés csillapító is. Elő bújtak a rohadások, én meg nem rakom össze úgy hogy legközelebb szedjem szét hogy kilakatoljuk, úgy hogy akkor legyen meg az is. A féltengely külső gumi harangot véletlenül a lengés csillapító ki szerelése közben kiszakítottam és így ki került a féltengely is a helyéről, de pór védő másik volt itthon. A gumisnál volt használt 195/55 1 pár Dunlop gumik, így végül a nyári kerekek kerülnek vissza. Ezt az elején is lehetett volna, de most így alakult és legálabb rendben lesz egy kis része. Bal elöl ugyan ez lesz meg hátul is, csak ott kevesebb melóval talán. Hátul pór védő lemezeket kell cserélni és jobb hátsó agyat is kicserélem használtra, mert igaz újra cserélte az előző tulaj, de azóta nem működik az abs, a felni is nagyon nehezen megy fel, valószínű valami után gyártott valami lehet. Úgy hogy lesz blog, jó kis padka volt ez ☺ igaz köze nincs hozzá.☺
- Gyári kulcsok javítása és feltanítása,
- Üzemanyagtartály kupak javítása.