Blog

>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 ts 88kw/120le euro3 // 2017-09-22

Sokat nem haladtam a motorral,ugyanis nincs nekem megfelelő főtengely. Ezért átkell gondolnom más lehetőségeket is. Vagy egy fűzött blokk vagy egy komplett motor a lehetőség. Ha komplett motor,akkor esetleg 1.8 vagy 2.0 liter is szóba jöhet.Természetesen a pénztárca szabja meg a határokat.
Addig is a motoralkatrészeket takarítgatom. Az is kiderült,hogy az olajpumpa is kuka.
A törött levegőszürőház is meg lett műanyagozva,így már az is "hibátlan".

 
>> SzervizSWut // Alfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2017-09-22

A törött jobb hátsó spirálrugó a mai napon ki lett cserélve, illetve egy általános átvizsgálás történt a szerelő részéről.

Mivel TI futóműves az autó így gyári rugó kellett vennem, amit párban árulnak.
A folyamat a műhely leterheltsége illetve a gyári rugópár esetleges kiváltására tett keresési kísérletek miatt két hetet vett igénybe, amiből az effektív munka 1 nap volt.

A rugók cseréjén kívül futómű beállítás lett elvégezve.

Dömpi (il dottore) cartárs volt olyan rendes, hogy egy kellemes beszélgetés mellett rácsatlakozott az autó ECU-ra és ránéztünk, mi a helyzet odabent. Szerencsére semmi rendkívüli nem mutatkozott.

Átlag DPF regenerációs ciklus (utolsó 5 regen): 470km
Átlag DPF regenerációs időtartam: 565s= 9,4 perc
Regenerációs hőmérséklet: 630 °C

Az adatok kiolvasását és a kellemes beszélgetést ezúton is köszönöm.

Gyári TI rugó adatok:
Cikkszám: 50515191
Ár: 38500 HUF/db

>> EgyébHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2017-09-22

Mióta felraktam a telefonomra az ios 11-et nem igazán akart az autóval kommunikálni. Így gondoltam bár régóta halasztom a sok negatív tapasztalat miatt, frissíteni kéne. Elolvastam pár oldalt és nekiláttam elsőnek az 5.5 re frissíteni. Persze hogy nem sikerült. Aztán jobban belemerültem, és írták, hogy a réggebi autóknál kell elsőnek az 5.5 re. Azt hittem nekem régebbi autóm van. Hát nem nekem újabb van mint kiderült. Így jött az 5.6 ami simán felment. Ha már így belemerültem gondoltam mi lenne ha németűl karattyolna hozzám. Bár nem értem miért nem így beszélt hisz Piritu perfekt német. Nekiláttam és sikeresen felraktam a nyelvi frissítést is. Öröm és boldogság!

 
>> SzervizJ-Imi // Alfa 156 1.9 JTDm // 2017-09-21

Készülve a télre beszereztem 4db téligumit. A választás Vredestein Snowtrac5 -re esett 195/65 R15 méretben. A tavaly vásárolt Vredestein nyári gumik minden tekintetben bejöttek, ezért maradtam a Vredestein-nél, remélem nem okoz csalódást. Ára 55e Ft volt.

Tavaly télen már haldokló akksi is leváltásra került, Exide Premium 77Ah akki kerül a gépbe. Eddig csak noname akkumulátorokkal próbálkoztam, mostani 5évig bírta... Kíváncsi leszek az Exide-ra 26e Ft-ért mit tud.

 
>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2017-09-21

Vezérlés csere megtörtént skf szett került bele vízpumpa pedig Magnetti marelli!Km229000🍀🇮🇹😉

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-09-21

Mármint a bal helyzetjelző izzó. Lassan ideje újra beruházni, mert már csak egy darab maradt a dobozban.

>> EseményemGéza // Alfa 147 1.6 ts // 2017-09-21

ennyi ...

 
>> SzervizHjuee // Alfa 156 SW // 2017-09-20

Elérkezett az idő hogy a futóművet felújítsam.
~192ezer km van az autóban és elkezdtek kopogni a a lengőkarok.
Kapott előre egy komplett TRW szettet alulra és felülre.
Hátul kapott egy pár TRW stabpálcát, fenntre KYB toronycsapágyat és körbe megkapta az új Koni STRT lengéscsillapítókat és hogy a komfort is megmaradjon ezért kapott 4db Eibach Pro Kit 35mm-es ültetőrugókat.

>> Autóápolásforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2017-09-20

Régi tervem volt a légterelők felszerelése, sorra került.

>> EseményPeti777 // Alfa 147 1.6 TS ECO // 2017-09-20

Júliusban sikerült eljutnunk Olaszországba. Hogy teljesen stressz- és problémamentesen teljen az utazás, egy nagyszervíz (komplett vezérlés, olajak, szűrők cseréje, szervó olaj folyás megszüntetése) és az indulás előtti utolsó pillanatokban megejtett főtengely jeladó és lambdaszondák cseréje történt. Kapott még egy új garnitúra gumit (Kumho Ecowing- csak hogy stimmeljen a motorral :)), klíma fertőtlenítést-töltést, friss műszakit és nagy levegővel belevágtunk... Összességében kb 2500 km volt a túra, Riminiben volt a szállás, a környék bejárása mellett volt egy kirándulas Firenzébe.
A sima küszöbcserének induló lakatolás (igen, már tudom hogy a 147 küszöb mennyire egyszerűen cserélhető...) határideje az indulás előtti hét volt, természetesen nem is készült el teljesen. A jobb oldali küszöb és a javítások utáni fényezés már nem fért bele a megbeszélt másfél hónapba, viszont ragaszkodtam hozzá, hogy Olaszoraszágba az Alfával megyünk, így ezek még hátravannak. Valahol máshol...
Költségnek pontos összeget nem tudok írni, még mindig idegrángást kapok tőle, viszont minden ráköltött fillért meghálál, és tökéletesen működik.