Blog

>> EseményManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2017-09-24

Nagyon vártam , meg akartam mutatni füst nélkül is megy a dízel.
Az autómnak semmi baja nem volt , de már reggel voltak jelek hogy lesz baj .
Első odaérek lelapul a jobb hátsó kerék , szelepet megmozgattam felfújtam jó lett.
Második eddig 3 év alatt 1x csinálta hogy nem húzott be a bendix ,de most megint.
Harmadik, vizes pálya első rajt nagyon leforog , 2es recseg beveszi kuplung megcsúszik nem kicsit, pár lightos kör , jó lett.
Negyedik már a csillag törés , nagyon rendes volt mindenki jöttek segítettek letolnia gépet , nagyon szépen köszönöm!!
Erre már amúgy készültem , ezért volt itthon tartalék erősített féltengelyem.
Kárai Krisztiánnak külön köszönet ,hogy tréleren elvittük a szerelőmhöz a kocsit.

Na majd a következőn!

km óra:264.120

 
>> SzervizLackó156TS // Alfa 156 1.9 jtd 16v // 2017-09-10

Hátsó hossz-lengőkarok, keresztrudak cseréje, első lámpák cseréje 273600Km.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2017-11-25

Az ötletet hogy a helyzetjelzőből nappali menet fényet csináljak, az asszony JTD-je adta, ugyanis úgy vettük és nagyon tetszett. Rendeltem ledes izzókat. Először nem ment be a lámpában a helyére, de egy kis köszörülés után mar jó lett. Az izzónak fém háza van. Így nem volt gond + beltéri led☺

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-09-23

Ahogy a jobb oldalon úgy a bal oldali első fekcső gumi cserés lett. Szigetelővel betekerve azért az már jelent valamit. Ide kapta az új fékcsövet. Most itt nem újítgatunk, majd idővel. A hátsó fékcsövekre is vetettem egy pillantást, de azok rendben vannak.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-09-23

A lengés csillapító összerakva. A kormány összekötő porvédő le cserélve. Össze szerelés közben történt egy baki, ugyanis leugrott a villás kulcs mikor hajlítottam egy lemezen (mivel az volt kéznél) és bele akadtam a fékcsőbe 😐 az megrepedt és jött az olaj. Örültem hogy még valamit lehet cserélni. Minden más rendben volt, kapott egy használt gumi fékcsövet ami hibátlan állapotban van. A lengés csillapító pór védője is bontott, de hibátlan. A kerék agy, a stabilizátor szilentek, a kormány összekötő külső, belső része + pór védője új. Ahova kellett kaptak új bilincseket a pórvédők. A hiányzó motor felőli kis műanyag is visszakerülhetett (bontott darab). Mindenhol kapott festést + a féknyereg is. Vissza került a nyári gumi, a kerék összetartás is beállítva. A 16 csavar és azok menete fel lett frissítve menetvágóval. Kapott kerékőrt is. A hátsó lámpába kellett egy új helyzetjelző égő, mert az egyik amit múltkor kapott az igen gyengén égett.

 

Találtam egy motoros oldalt, ahol hágókat gyűjtenek: klatty
Gyorsan két környékbeli pontot fel is vettem a listámra, hogy ma a jó időre való tekintettel PHuBi-val elindulhassunk első hágóvadászatára.
4 nevezetes pont került bejárásra:
807 m Gschaid
943 m Schoffereck
1.038 m Kreuzwirt
719 m Wenzelanger Sattel
Útközben találtunk egy csodaszép vas völgyhidat is (Rohrbach)
Sose fogom megérteni, hogy hova lesznek a kátyúk az utakról ha átlépjük a határt, hogy aztán Kőszegnél visszatérve rögtön előkerüljenek...

Más:
Ma a kulcsban kimerült az elem. Nem zár, nem nyit, sőt még a LED sem villan fel a kulcson. Mindkettőben cserélni fogom.

 
>> Tuning és extrapinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-09-23

A hónap elején kétnapos villanyautó oktatáson kellett részt vennem, melyre kivételesen céges tesztautóval mentem, így remek alkalom nyílt az Alfa belterének apró csinosítgatására. Mindkét első ülésben az idő, és a több mint 300 000 megtett kilométer martalékává váltak az oldaltömések, így az indulás előtti nap parkolópályára tettem a gépet, és kiürítettem a belteret. Az egész hóbelevancot kollégám Traficjával elvittem egy kis renoválásra, a hozzá nem férhető helyekről pedig végre ki tudtam takarítani az évek folyamán felgyülemlett mocskot. Az üléseket ahol szükséges volt újratömték, a kormánykereket pedig bebőröztettem a már ismert emberrel. Nem lett olyan, mint anno az E46-é, a perforált rész is lemaradt róla (pont nem volt olyan anyaga, heteket meg nem tudtam várni), ettől függetlenül nagyon jó a fogása, és feldobja belteret. Örültem is a végre vállalható beltérben eltöltött minden percnek, egészen addig, míg az utóbbi napok egyik nagyobb esőzése után ismét vészjósló foltok jelentek a tetőkárpit hátsó részén. Világos volt, hogy most már nem a korábban vízhatlanná tett tetőablak lesz a ludas, így figyelmem a tetőantennára irányult. Lebontva a tetőkárpitot a csomagtartó felől gyanúm beigazolódni látszott: vízcseppek, folyásnyomok, és egy még mindig nedves elvízkövesedett antennát rögzítő anya jelezte, hogy jó helyen keresgélek. A tetőablaknál már bevált szilóval (persze nem ecetsavas, hanem fekete RTV szilikon) jól aládolgoztam, s telenyomtam az antenna talpat is, hogy azon keresztül se kerülhessen nedvesség az utastérbe. Azóta volt eső, és autómosás is, hogy kiderülhessen ha baj van, de - lekopogom - úgy néz ki végre teljesen inkontinens a tetőlemez. Aztán, hogy szégyen, vagy sem, de a már fentebb említett kárpitosmunkának köszönhetően esett csak le így fél évvel a vásárlás után, hogy nem véletlenül vannak ott azok a ledek az ülések oldalán, ugyanis gyárilag fűthető mindkettő. Elbeszélgetnék avval az olasz mérnökkel, aki meghatározta a fűtéskapcsolók helyét fittyet hányva az ergonómia legapróbb csírájára is - a belső sínnél teljesen láthatatlan módon előrefelé néznek. Ha nem szedem ki az üléseket, a helyükön soha nem találtam volna meg őket. Mivel a világ egyik legjobb dolgának tartom, nagyon megörültem, de sajnos csak az anyósoldali működött. Ha már van, s jön a tél, kell hogy működjön mindkettő, így pénteken ismét szét lett borítva a vezetőülés, s kicserélték benne a fűtőpárnákat. Nagyon jó lett, így már tényleg csak az alvázvédelem van hátra, mielőtt beköszönt a tél...

>> SzervizBécó // Alfa 156 sw // 2017-09-23

250000 km, elérkezett a vezérlés cseréje. SKF vízpumpát, DAYCO vezérlésszettet kapott. Anyagköltség kb. 50% kedvezménnyel 35000 Ft, a munkadíj pedig 15000Ft volt. Hűtőfolyadék is lecserélve, 5000 Ft. Remélem a következő 100000 km alatt is ilyen remekül fog gurulni.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2017-09-03

Pestre mentünk mégpedig utánfutóval és családdal.
Mikor "döglik" be a verda, háát persze, hogy ekkor...

Tünet: minden előjel nélkül, indításkor, iszonyat remegés, csattoggás, de be nem indult az autó. Mint egy rémálomban, de csak megpróbáltam még egyszer.
Semmi. Gondoltam nagyobb kárt ne tegyek, egyből hívtam egy barátot, aki bérelt Miskolcon egy horgos mentőt, így mindent sikerült egyszerre hazavinni.

Vasárnap késő este értünk haza, a szerviz elő tudtuk nyilván csak letenni az autót.
Itt már gyanús volt, hogy gyenge az akksi, mert az ablakokat is alig bírtam felhúzni, pedig figyeltem arra, hogy rádió, belső világítás és persze a tompított se menjen a fel és lepakoláskor.

Másnap mondom a szervizes ismerősnek, hogy próbálja beindítani, hogy ő mit gondol, de már az elektromos kormányzárat sem oldotta az akksi.
Volt neki bikaakksi, beletettük, csont nélkül indult, majd persze probléma nélkül ment az autó.

Biztos ami biztos, mivel minden addigi előjel nélkül szart be az akksi, ami egyébként a ráírt dátum szerint 3 éves lehetett, mértünk egy generátor töltést is ami alapjáraton több, mint 13 V volt. Így megnyugodtam és vettem bele egy 75 aH és 750 A-os akksit.

Én ilyennel még nem találkoztam, ezért már kettőstömegűre, vezérélésre és minden jelentős kiadással járó problémára felkészültem a hazaúton, de így apró pénzből megúsztam.

Akksi: 20.000 ft
Km: 223.000