Blog

>> Szervizgamberini // Alfa 156 2.0 TS // 2017-08-29

Ideje volt már cserélni a kuplungot, már nem volt az igazi. Kapott egy újat, ami ráadásul ricambi originali :) Csereérett volt a szimering, ill. a váltóolaj is. Egyúttal cserélve lett az olaj, ill. a szűrők is megkapták ami jár nekik. Ráadásul kapott egy új pár első lámpát, amivel láss csodát látni a sötétben ....

Km.: 229.780

 
>> Tuning és extraRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-09-19

A téli szettet már kicsit "untam" ezért sikerült hozzájutnom ehhez.
Frissen fényezve.... :)

 
>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2017-09-18

Mikor még erősen kezdő alfás voltam, egy nálam okkal tapasztaltabb cartárs azt mondta, hogy a márka amibe frissen beleszerettem, olyan mint az igazi luxusprostik. Ha nem sajnálom a pénzt rá, akkor páratlan élményt ad, de ha sajnálom, akkor jajj nekem... Nos, tavaly hosszú idő után lakást tudtam vásárolni, így se előtte, se utána nem tudtam komolyan költeni az autómra. Ő így is kitartott mellettem, ameddig csak bírt. Ez január 27-e volt, a sors fura poénja, hogy míg délután autókáztunk, este már nem mozdult, váltó szigorúan kettesben. Vártam, egyeztettem alanyt és állítmányt, majd március elején elgurultunk Zéhez, kettesben, kettesben. Az idő kegyes volt, mert nagyon szépen sütött a nap, így bár belül sírtam, az arcomon mosollyal gurultunk végig a városon. Mivel épp akkoriban kaptam céges autót, így azt mondtam Zének, hogy nem sos, de azért gyors lefoglaltam a kétliteres váltót nála. :) Ma munka után végre elmehettem érte, minden összeállt. Kapott szép új váltót, teljesen új első fuóművet, és bár a sok ácsorgás egyikőnknek sem esett jól, ma hazafelé már úgy jöttünk, mint ha nem is lett volna ez a több hónap külön. 2010. április elsején hívtak, hogy mehetek érte. Azóta 1-2 hónapnál többet nem töltöttünk külön, azt sem sokszor. Ma legalább annyira izgultam, mint Pécsen 2010-ben. Ahogy "Karcsik" is mondták, főnix a hamvaiból, megint! :) Most már tényleg minden fel lett újítva vásárlás óta, és ismét bebizonyítottuk, hogy megállíthatatlanok vagyunk! :) Az alkatrészek elkopnak, de ez az érzés, hogy milyen is életem első saját autóját újra vezetni, újra alfásként közlekedni, örülni egy régi igaz barátnak, na ezek sosem! Rég írtam már blogot, most is inkább az érzéseim mentem ide, de fura érzés, hogy újra ekkora emocionális élmény lehet az autóvezetés amint visszaülök abba az autóba, ami életem majd egyharmadában eddig a társam volt...

>> Egyébtesznye // Alfa 159 SW // 2017-09-18

Már 26 napja itthon van az autó Svájcból. Másnap az ocsmányirodában kezdtem a származás ellenőrzéssel. Azóta várok. Kétnaponta beülök a ház előtt, beindítom és nyomkodom a navit :D Jó lenne már beülni és napi rendszerességgel használni.
Minden ismerősöm próbál még mindig lebeszélni, hogy csak Alfát ne! De hát ha egyszer beleszerettem....

A szomszédnak megemlítettem, hogy hazafelé jövet az egyik benzinkúti dohányzásnál feltűnt némi hólyagosodás a bal küszöbön hátul. Valamennyit ért az autókhoz, leguggolt és azt mondta rohad a küszöb :S. És tényleg. Egy 200 forintos nagyságú lyuk tátong a szép kis autómon... Kissé elkeserített, de remélem ez lesz a legnagyobb bosszúságom a szerelem hátralévő részében.
Most lakatost keresek a környéken, hogy ne kelljen vidékre mennem a sajátomhoz kockáztatva a büntit.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2017-08-25

3db motortartó bak újra cserélve, újszerű szervós kormánymű beszerelve, gumicsövek cserélve, Dex II-vel feltöltve.
A hátsó motortartóbak cseréhez természetesen ki kell venni a motort.

 
>> Tuning és extraSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20V M-JET // 2017-09-18

Beújítottam egy világosszürke bőrgarnitúrára :-) Kellett vele dolgozni rendesen, mire így néz ki. Ajtókárpit is van, de a fotón még nincs beszerelve.

És még: rendeltem gyári (!) termosztátot, azt is beépítettem, még az eredeti volt benne, igencsak ráfért a csere.

 
>> SzervizBiagio // Alfa 159 Tbi // 2017-09-17

szept 29. Frissítés: Úgy néz ki az autó vétlen volt, a tuning box okozta a hibákat. Tehát a Tbi-be vetett bizalom továbbra is él. :)

Útban Kaposújlakra, nem sokkal autópályáról lekanyarodva (Pestről) villantottam párat a fénykürttel mire hibaüzenetek sora kezdett ell záporozni: vissza gurulás gátló, fékerő elosztó, abs, motor hiba lámpa kigyulladt és nullát mutatott az üzemanyag jelző. :( Az autó egyébként ment rendesen és hangja is normális volt.
Már trélerek kezdtek képzeletben lebegni a szemem elött, úgyhogy gyorsan visszafordultam, hátha saját lábon haza érünk. (haza értünk). Érdekes módon az üzemanyag jelző akkor megy nullára ha beindítom a motort, elötte mutatja rendesen a szintet. Próbáltam a többszöri újra indítást de nem javított a helyzeten.
Mindenesetre megrendeltem már a hiba olvasót, múltkor is olyan hüllyeség miatt jelzett a Tátrában, hogy nem volt elég neki az oxigén. :-/ De ezt a hibát pár indítás után kitörölte.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-09-17

Délelőtt végigkutattam a garázst és megtaláltam a Pókkal kapott rádiót, egy Valencia mp34-et. Részben ezüst előlap, mp3 lejátszással. Igaz USB-t, SD-t nem fogad, de így is kevesebb CD kell. Bepróbáltam, tetszett. Készítettem hozzá egy ISO-ISO adaptert ami az Alfa spéci csatlakozó kiosztását visszafordítja a szabványosra. Összeraktam. Szól.
Egyenlőre ennyi.
Kell még egy kapcsoló, hogy az antennát ne tolja ki ha CD megy, de még nem tudtam eldönteni, hogy hová tegyem.
Nagyobb fejtörést okoz a rádió körüli rés. Kellene fabrikálni valami keretet, csak még ötletem sincs, hogy hogyan.

A fiamtól megkaptam a régi, már megunt szőnyegét. Pont jó lett a kocsi mellé a garázsba.

update 2017.09.18.
Lehet rendelni a keretet:
http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-GTV-SPIDER-CD-RADIO-FACIA-SURROUND-FP-09-02-/292150347937?hash=item44058488a1:g:czUAAOSw3utY58kO

Kösz az infót JCsabi-nak!

update 2017.09.19.
Megrendeltem a keretet, szept. 25-28 között jön :-)

 

Nagyon jól éreztük magunkat! Az eddigi legjobb Kaposújlaki találkozó volt szerintem, és még a nap is kisütött!!! :-)

 
>> SzervizDempsey and Makepeace // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-09-16

Megejtettük a vezérléscserét. A matrica és az előző tulaj elmondása szerint 37.000km volt benne és azt 2015 szeptemberében hajtották végre. De mégis úgy éreztem az a tuti ami a tuti a csinálj mindent magad szisztéma ,ráadásul Continentál szíj volt rajta ami valójában Contitech (made in Románia) és egy korábbi 1.6 Ts -emen ez a márka gyakorlatilag kinyúlt mint az állat. A másik a bizalmatlanság ,egy dolog a matrica és egy másik dolog a valóság. Így a magam részéről innentől számolhatom a megtett km.-eket. Egyébként valós volt az állapot.
Amit beépítettem : INA Hosszbordás szíj feszítő csapágy 5.790-
INA Hosszbordás szíj vezető csapágy 10.850-
DAYCO 6 PK 1965, ékszíj 7.125-
Desztillált víz 5l 358-
Fagyállóm volt korábbról megmaradva.
INA Vezérműszíj készlet 33.989 -
INA Balance szíj készlet 28.996-
RUVILLE Vízpumpa 12.650-

Meg elegem lett a torx nem torx hanem ribe és egyéb dugókulcs mizériából és vettem egy (30.000-res készletet még jó szolgálatot fog tenni ).

A főtengely hosszbordás szíjtárcsához Ribe M9-es , az alatta lévő balance tárcsához Ribe M7 dugókulcs kelet.

Mint mindig ,most is hálás vagyok az asszony segítségének elég szívós meló volt pl.: egy 1.6 ts-hez képest.

Km állása : 137.675