Blog
Manky kolléga megokoskodta a programot. Nyomást visszavette, felső fordulatszám tartományban kapott többet, erősebb is lett. Alsó fordulatszámon el lett véve, itt volt egy kis okoskodás, MAF szenzor rosszalkodott.
Végeredemény:
Padon mérve 1,8 Bar on 270 LE / 460 NM.
MAF szenzor kiírása után érezhetően erősebb: ~280 LE / 550NM
Ezt a teljesítményt még le kell mérni, meglátom mikor jutok el odáig megint.
Igencsak elmaradtam blogbejegyzések tekintetében, így most kezdésként pótolom az eddigi jelentősebb szervízeseményeket dátummal és km óra állással együtt.
Tehát a lista dióhéjban:
2015.11.27 209283 km Vásárlás
2016.01.29 211920 km Olaj és szűrő cserék: Selenia 20K AR 5l, gyári olaj-, lég-,
pollenszűrő
2016.04.15 214594 km Jobb első alsó lengőkar csere, fényszóró beállítás, első
futómű beállítás
2016.08.26 217422 km Kuplung csere: kuplung tárcsák+kinyomócsapágy,
váltóólaj csere, Selespeed kalibrálás
2016.09.03 217783 km Hátsó lökhárító csere
2016.10.29 218820 km Hátsó lengéscsillapítók cserélve
2016.12.10 219578 km Komplett vezérlés csere: SKF vezérműszíj szett
vízpumpával, INA balanszszíj szett
2017.01.07 220015 km Fékfolyadék csere, Selespeed szivattyú olajcsere
2017.02.19 221080 km Olaj és szűrő cserék: Xado SL/CI-4 10W40, Filtron olaj-
és légszűrő
2017.03.27 Új akkumulátor: Electric Power 60AH/500A Jobb+
2017.06.17 222428 km Generátor felújítás: szénkefék, fesz. Szabályzó;
főfékhenger felújítás
Jelenleg itt tartunk, egy komplett fényszóró cserét leszámítva. Arról majd írok külön részletesebben, hátha valakinek a segítségére lesz.
Elérkezett az idő, hogy a gyári szivargyújtót száműzzem az utastérből. Egy USB-ről töltendő készülék már kevés volt (telefon a navinak + fedélzeti eseménykamera), így rendeltem Csájnából piros LED-es dupla USB töltőt.
A gyárit kissé nehézkes volt kiszerelni, úgy értem a gyári fém hüvelyt előbb kihúzni a műanyag tégelyből (1. kép), hogy utána ki lehessen buktatni a hamutartóból a világítása konzoljával.... Ehhez egy binder csipesz volt segítségül (2. kép) A kínai USB-s cuccot vízálló motorcsónak USB aljzatként árulták, arról a gumi zárókupakot lehagytam, betekertem a gyári műanyag anyával (amiből faragni kellett, mert a GT szivargyújtójában nem fért el 1 mm híján) (3. kép)
Végül bekerült, szép, összhangban az egésszel! :) (4. - 5. kép)




Elérkezett a következő nagyszervíz. 231500 km-nél lett cserélve másodszor a komplett vezérlés és ami ezzel jár. kapott friss olajat és szűrőket is.
Elkezdett az autó kis fordulaton rángatni és gáz adásra is lasabban reagált.Olvastam már,hogy ez lehet a MAP szenzor hibája is,mert a szivósorban elkoszolódik.És valóban! Alig tudtam kihúzni a helyéről úgy megvolt rakodva mindenféle kormos,ragacsos trutyival. A jól bevállt módszert alkalmaztam én is a tisztitásához. Féktisztitó+fogkefe. Tisztitás után vissza szereltem és ha már ott voltam az EGR szelepet is szét szedtem egy tisztításra,de meglepett,hogy alig volt rajta korom. Össze raktam az egészet és kipróbáltam.Hihetetlen a változás.Nincs a rángatás és kisebb fordulatról is gyorsabb a gáz reakció.





Exide prémium pár hónapot bírt feladta gariban csere !
Elsőre kínait rendeltem, de csípős savanyú lett, visszakértem az árát (ebay+Paypal) és inkább rendeltem háromszor annyiért a Budavill -től bluetoothost, ami szuper. Kaptam hozzá innen AlfaOBD appot, szinte mindent tud, plusz kellett egy A1 (zöld) adapter a xenon és az ABS miatt is.
Hosszas várakozás és álmodozás után végül abba szerencsés helyzetbe kerültem, hogy meg tudtam venni az első alfámat. Hosszas keresgélés és néhány csalódás után újpesten találtam erre az autóra. Ugyan nem tökéletes vannak apróbb hibái pl a jobb hátsó lengéscsillapító rugó helyből cserés, vannak apó kavicsfelverődések, kb gombostű fej méretű néhány darab, de alig észrevehető.
Az autó Németországból érkezett kint két tulajdonosa volt így én vagyok a harmadik. 194000 km-el vettem, ami többé kevésbé reálisnak tűnik egy 7 éves autóra vetítve.
A kesztyűtartóban találtam régi papírokat, ami szerint az első tulaj 2013-ban adta el 70000km-el. Ő még biztos gondos gazdája volt. a kézírás és a használati útmutató felcimkézése alapján. A második már nem hiszem, hogy ennyire alapos és odafigyelő volt.
Van szervízkönyve, ami a jelzett 2013-as tulajváltásig hihetően van vezetve utána szerintem hamisítások vannak benne, a lefestésekből és az átírásokból kiindulva.
Az idő majd megmutatja mennyire választottam jól.
Ez az autó nekem óriási előre lépés azokhoz képest, amikkel eddig jártam.



