Blog
Mivel nem tudom, hogy csapágycserénél milyen bejáratási metódust kell használni, illetve kell-e egyáltalán, 160490 km-nél, 1031 km kis terhelés után kapott egy adag Motult, Mann olajszűrőt és Filtron levegőszűrőt. Elkezdem 50-60%-ra terhelni tartósan.

Ma is lekerült pár dolog:
- vízcső tartó,
- Hosszbordás szíj + feszítő + görgő - A hosszbordás állásában felvette a formát, kiszerelve is úgy maradt. (10.kép)
- vezérműszíj burkolatok,
- kikerült az első olyan cucc is ami már nem kerül vissza, a kipufogósor tömítése,
illetve összejelöltem a csatlakozókat, hogy könnyebb legyen mindent visszatenni.
Kellene rendelni szelepszár szimeringet, meg mégiscsak kellene egy új hővédő a leömlőre, mert nagyon csúnya a belseje. A gyári új 25.700Ft, kicsit sokallom....
update 2021.02.10.
Hővédő lesz az Alfa Depóból, szimering meg a ZS+U-tól. Ma megrendeltem mindkettőt.












Újabb kompresszió mérés meleg motor és gyertyák nélkül már csak kíváncsiságból is :) Eredmény majdnem ugyan az mint múltkor, csak most jobb mivel az az egy henger ami legutóbb picit gyengébb eredményt ért el, az most tudta azt amit a többi. Meleg motornál kiderült hogy valószínűleg a generátor picit szorul, az cserés lesz, de van másik ha az nem szorul persze :) különben felújítás..
Eleje szétszerelve. Lámpatartón egy menetes szár megadta magát, az szervó hűtőspirál tartó csavarjai is inkább törtek bármennyi játszás és tisztítás után is. Minden rossz csavar kicserélve, új anyák és menetes szár hegesztéssel rögzítve.
Motortér megbontás és nyúlványok kezelése. Sajnos az előző tulajnál nem maszkoltak semmit sem ki a motortérben. Lámpa feletti vízfelfogó műanyagok is cserélve, bár a régit csak takarítani kellene.
A hiányzó alkatrészek is megérkeztek. Első biztonsági öv pár (nálam a bal első nem működik), új gyári váltó szoknya, kalaptartó (ez nem volt benne) és csomagtér bal oldali lámpája is cserés lesz.
Talán így meglett minden hozzá.












Már tegnap is feltűnt a 4-es hengernél a sok korom. Ma sikerült jobban befényképeznem és nagyon nem tetszik ami a képen van.
Holnap belenézek egy endoszkóppal.
Ha a hengerből jönne az olaj, akkor mindkettő szaftos lenne, de itt csak a jobb oldali. Szelepszár szimering? Elvileg Csöri újat tett bele 19-ben...
update 2021.02.10.
Valami tuti nem kerek.
Kis kamerával a 2-4 képeket sikerült készíteni. A többi mint az 5-6.
Rendes fényképező: 7-8 a 4-es henger, a többi mint a 9.
A projekt a szelepek kiszedésével bővült, a szimeringeket megrendeltem.









Eredetileg nem terveztem még tárcsa és betétcserét, viszont amikor visszatettem a tárcsákat konstatáltam, hogy elég szépet ütnek, így ez volt az utolsó szög a koporsójukba, kell az új szett, mondjuk a lelkemet is jobban nyugtatja a tudat, hogy nem a csúnya rozsdás régi tárcsákat rakom fel a kopp új futóműre :) A tárcsák széle gyárilag is festve van szerencsére, de én a felfekvő felületet is megfújtam biztos ami biztos :) A korábban említett fékcsövek helyett is vettem most már megfelelő hosszúságút, illetve mivel szembesültem vele, hogy a pollenszűrő vállalhatatlan állapotban van, abból is vettem egy újat.




Az első képen a csavar amivel tegnap nem boldogultam. Van még egy is. Vajh milyen kulcs kellene ide, mert a csillagkulcs nem fér oda.
Leszedtem a szívósor csavarjait, majd az egészet kicsit billentve lejött a tőcsavarokról. Aztán lefelé az egész kijött. (2.kép) Visszarakáshoz ketté kell majd szedni, mert így ördöglakat lenne a gravitáció ellenében felrakni.
A nívópálca is kikerült (felet mutatott) és egy gumidugó ment a helyére.
A kipufogó csatornáiban elég sok koksz van, a szelepek tiszták. Gondolom az elégett olaj maradványai. Feltűnő az 5. képen a vastag koksz réteg. Mintha válna el már a falról olyan vastag. A bal oldali szelepszár is feketének tűnik, míg a többi szürke. Lehet hogy itt keresendő a túlzott olajfogyás oka???
Lekerült a szívócső is, az LMM-et letakartam egy törlőpapírral.
Kikerült a trafósor is. A csavarjait sárga szigszalaggal ráragasztottam hogy meglegyen.
A többi csavar bezacskózva, feliratozva.
Gyűlnek a csekklistában a bejegyzések.












A könnyebbik részével megvagyok. A belsejük szinte teljesen üres. Sok minden gazdára talált, sok minden megvan még, sok mindent a sajátomba újítottam be (be kellett szerezzek ládákat az alkatrészeknek, mert kaotikus állapotok uralkodtak a garázsba). Következő lépés a futómű. Így első ránézésre egész tűrhetően néznek ki alulról. Sok mindent ki lehet menteni belőlük :-) .... Sok minden van még hátra...



Hosszas gondolkodás után meghirdettem. A Giulietta is kellett hozzá, hogy így döntsek. Ősz óta kb. 500km-t autóztam vele, nincs szükségünk most két autóra, most tudok nyugodtan kiszállni belőle. Úgy átadni, hogy egy jó autót adjak tovább, problémák nélkül. Úgy eladni, hogy még én is értelmezhető összeget kapjak érte.
Ma értejöttek, Zen mától másnak Zenél. Sok élményt az új gazdinak. Igazán jó helyre került, igényes, alapos emberhez, remélem egymásra találnak.
Hát.. ja hiányzik. De majd elmúlik :-)






