Blog
2020.08.18-án megfogalmazódott a gondolat hogy valahogy meg kellene oldani az olajfogyasztás problémát.
Azóta sok mindennek jártam utána, beszereztem a szükséges szerszámokat, alkatrészeket. Gyakorlásnak szétkaptam egy ugyanilyen motort, hogy rájöjjek miért verte ki a blokk oldalát.
Kiadások terén 165ezernél tartok, ebből 99 az alkatrész, a többi a szerszámok, segédanyagok. Már csak motorolajat kell beszerezni. A bontás után látottak döntik el hogy mi lesz benne. Visszatérünk a Seleni Racing-hez vagy újra Motul 8100x-Power 10W60 kerül bele. Kérdéses még egy szett gyertya is, mert a múltkor elég ramatyul nézett ki és lassan lejár a 100ezres csereperiódusa is.
Készültek csekklisták, Excel táblázatok, mérési adatgyűjtő lapok.
Ma rendet raktam a garázsban, készítettem két LED-es reflektort hogy lássak és nekiálltam:
- felemelés, bakolás (csak az eleje)
- műanyag motorburkolat,
- kartervédő,
- jobbos sárvédő burkolat,
- kerékjárat burkolat,
- kipuff hővédő,
- katalizátor leszedés. Itt elakadtam, mert alulról nem tudom kitekerni a katalizátort a leömlőhöz fogó csavart.
Folytatás holnap.


Ecsettel felhordva felújítottam a 2004-ben felkent színtelen waxoil réteget az alvázon, kerékdobokban. Üregvédelem felújítas pár éve már megvolt.

Botondommal ellátogattunk Füredre. Ködös, nyálkás, vacak volt az út, kanyarok előtt nagy biztonsági fékezésekkel mentem. Inkább közlekedésnek, mint autózásnak mondanám.
Ciao!
Akadt egy kis probléma....Klíma vezérlés "eltűnt," de a hátsó ablakfűtés maradt.
A hiba forrása meglett végül, de addig azért történt pár dolog.
Többen is próbáltatok segíteni, amit hálásan köszönök!!
Piritu cartársnak külön köszönet!
Vettem több klímapanelt is, de ez nem hozott sikert. A hiba miatt bontani kezdtem és találtam pár nem oda illő dolgot. Ezeket vissza alakítottam "gyárira", nyilván a lehetőségekhez mérten. Viszont a konkrét probléma még mindig fennállt. Tovább bontottam, de a fűtés előtét ellenállás csere sem hozott eredményt. Ezek után a vezetékek ellenőrzése közben meglett a hiba. A klímapanel fő betáp csatlakozó kissé "viseletes" mivolta okozta a bajt....
Szokták mondani: minden rosszban van valami jó!
Ez miatt bontottam és találtam egyéb gondokat is....
- a borulás kapcsolóra szerelt utólagos indításgátló
- utólagos RDS erősítő ( sokkal jobb nélküle)
- előtét ellenállás csere ( motorhűtés két fokozat)
Jól jött hozzá egy saru kiszedő készlet. Kissé rövidebbek lettek a kábelek, de egészen jól sikerültek. Sajnos a rádiónál a kábelek túl rövidek lettek volna, így maradt a zsugorcső.
Km: 133873












Végre eljött a nagy nap, több hónap után ismét saját lábán áll a vas :))
Volt anyázás meg szívás rendesen, de a neheze gyakorlatilag készen van.
A kézifék köteleket és a kipufogót kell még visszaraknom, illetve az airride rendszert kell bekötni, összeszerelni, valamint a gumi fékcsőből sikerült rövidet hozni úgyhogy abból is kell még másikat vennem. Természetesen tárcsából és betétekből is újakat fog kapni.
Már látom a fényt az alagút végén... :)




Lassan elérjük a 300000-et.El jött egy újabb olajcsere ideje.Ha már rendelni kellett hozzácsptam 2 normális ablaktörlő lapátot.A hátsó kipufogódob gumibakja is félig szakadt volt az egyik oldalon,így azokat is cseréltem
295500 okm
Készülve a nyári szezonra, újrafényeztettem a nyári alu szettet.
A fényezést Bányai Sanyi csinálta, innen is köszönöm, a szép végeredményt!






A Giuliettához rendeletm pár kütyüt, így pár apróságot még a csomagba rakattam a 47-hez is...
Egy kapaltartó patent szerencsére pont balosat rendeletem, amire szükségem volt a törött helyére. Idáig nem is figyeltem, hogy nem egyforma a két oldal...
Lehet rendelni az oldalról jobbosat is.
Egy kalaptartó betétet. Ez pedig a jobb oldalról hiányzott...



Végre elkészült a lengőkarok szilentezése is, az új GE-szemek is bekerültek, így most már az utolsó alkatrészek is megvannak, hogy teljes mértékben össze tudjam rakni a futóművet :) Pár fotót mellékelek a homokszórás-szinterezés-szilentezés előtti állapotokról is









