Blog

Kapott pár liter MaxxMotion 100plus üzemanyagot, de még így is világít a visszajelző lámpa, de legalább a mutató már feljebb van :))
Tanksapkánál a túlfolyó / elvezető cső tele volt homokkal, ez kitakarítva. Ugyanitt a fedőlap gumi ütközöje hiányzott, pótolva.
A kulcshoz tartozó zárak megolajozva.
Egy kis téli szélvédő mosó és próba.. Előre jön de az egyik csatlakozásnál ereszt. Hátra nem megy, valahol megszakad a folyamat, csak dolgozik a motor. Majd ki kell keresnem.
Motorháztető zárszerkezet cserélve hogy az ne legyen piros.
Motorháztető zsanéroknál szivacs pótlás.
Utoljára pedig egy belső porszívózás, de evvel még foglalkozni kell, kárpit tisztítót is igényel.

 
>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2021-01-11

Olaj,olaj szűrő,üzemanyag szőrű,levegő szűrő,pollen szűrő

Km:236000

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2021-01-31

Csak hogy jobban folytatódjon az év, megszólalt az egyik hajtókarcsapágy az autóban. TZoli nagy segítségével ki is lettek cserélve mind a nyugvók, mind a tám, mind a hajtókarcsapágyak. King, Glyco illetve King csapágyak lettek. Tudom, főtengelyt ki kellett volna szedni, tudom mérni is kellett volna, szükség szerint köszörülni is, hát ugy döntöttem kockáztatok és kap alapméretes csapágyakat. Egyébként itt is a hírhedt hármas hajtókar volt a ludas. A képen a hármas hajtókarnál fényképezve a főtengely. Jól hallottam, a leömlő is kifújt kissé a képen látszik is hogy a két saroknál. Az oka, hogy a hengerfejre felfekvő talp vékonyabb a gyárinál. Lelazításkor a nyolcból öt tőcsavar jött ki anyástól mert előzőleg a vékonyság miatt tövig húztam. Alátétezve raktam fel, így már jó. Alapos olajteknő takarítás után kapott friss Motul 10w60-at és Bosch szűrőt. Km állás 159459.

 

Kilométer óra keret el volt törve és csavar is hiányzott belőle. Pedálok szerencsére szépek, nincsenek félre kopva. Belső kilincsek alatti műanyagok is szépek, csak a jobboldalin látszik egy hajszál repedés ami majd javítva lesz. Műszerfal és közép box letakarítva. 2 db gyári kulcs kapott emblémákat.

 

Katalizátor már nem volt alatta és a maradék két dob is rossz volt. TS kipufogó rendszer lett hozzá alakítva, annyi hogy most +1 dob van mint gyárilag. Katalizátor + 3 dob.
Az olaj betöltő kupak is cserélve, már fa volt bent az eredeti helyett. Motortér takarítás és kompresszió mérés. Eredmény amit mutatott : 3 hengernél 9bar, 1 hengernél 8bar. Ez valós nem valós fene sem tudja, az biztos hogy a hengerenkénti kopás különbséget mutatja. Egyébként zöld értékben vannak, de utólag találtam egy cikket ahol írjak hogy az összes gyertya kiszedésével kell mérni és üzemmeleg motornál. Na most én nem melegítettem és a maradék 3 hengerben gyertya volt pipa nélkül. Kicsit talán vissza fogta, de legalább nem 6baros eredményt kaptam :)

 
>> Szervizpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2021-01-30

lkezdődött az összeszerelés, sőt, egész jól haladtam
Először a tank védő lemez belső felére raktam fel az új zajcsillapítót (a gyárit ugye a szinterezés miatt le kellett szedni), majd a helyére is szereltem. Utána felszereltem az airride lufijait a hátsó hídra, aztán ezt is felszereltem. Felraktam még pár konzolt, a strabrudat, az új lengéscsillapítókat, két fékvezetéket...kezd egészen autó kinézete lenni :)

 
>> Szervizliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2021-01-30

Ott kezdődött, hogy a júniusi túrán a balatoni szerpentin után megálltunk és amikor ujraindítottam az autót megnyikkant a bordásszíj a klíma bekapcsolásakor. Emlékeztem, hogy jó egy évvel korábban a szerelőm a szíjak cseréje közben felhívott, hogy valami vadállat úgy meghúzta a görgők csavarját, hogy ő azt inkább nem bántaná. És tényleg én is úgy láttam jobb ezt nem piszkálni betyárul a helyén van, mert ha valami lesz a blokkban a menettel, az most nem kell az idegeimnek. A feszítő tapadt, hiába áztattam, kenegettem, nem hatott és továbbra is gyengén dolgozott. Ott voltak a dobozban a gyári csere görgők, de óvatos voltam. Közben felfedeztem, hogy a klímakompresszor szabadonfutó csapágya már túl van az élete javán. Így mentem az októberi nagy túrára.

Most télen van idő az ilyesfajta kockázatos babrálásokra.
Közben beszereztem egy digitális nyomatékmérőt, ami oldás irányban is mér. Utánanéztem a 10.9-es M8-as csavar szabványos meghúzási nyomatékénak, és azt mondtam ennek a 2-2.5-szeresével megnyitom, ha nem megy vágok és hegesztek egy anyát a tőcsavarra és melegítek a menetnél. 45Nm körül engedett (17-21Nm a meghúzási nyomaték). Sikerült mindkettőnél, megadták magukat.
Fabrikáltam egy lehúzót, amivel a tengelykapcsoló tárcsáját lehúztam, majd egy normál csapágylehúzóval a szíjtárcsát is sikerült leszerelni. Jól saccoltam, hogy a kompresszort csak előrehúztam úgy 10-12mm-t és ez is elég volt a tárcsa kiemeléséhez, így nem kellett a hűtőkört megbontani. Csapágycserére elvittem egy gépműhelybe, ott vissza is peremezték. A seeger-gyűrű visszaszerelése kicsit szivatott, pár századot le kellett belőle csiszolni vízpapírral üveglapon. A tengelykapcsoló-tárcsa hézag az előírt tartományban volt, ami meglepett mert mindig csattogósnak hallottam a kompresszor indítását. Így ment vissza a gyári hézagolókkal.
Közben pihenésképpen rendet raktam a szélvédő alatt. Kitakarítottam, vezetékeket rögzítettem, kapott egy korrózióvédő wax réteget és az ablaktörlő lapátokat is lefestettem, ha már a kezemben voltak. Az üregvédelem lassan teljes lesz. Motorfedél és ajtók maradtak hátra.
Ma reggel felraktam a szíjgörgőket és a bordásszíjat, majd beindítottam. Minden frankó. Köszönet alfista78rg és aranytl barátaimnak az infókért.
Olajat utántöltöttem, akár szezonra kész is, lehet nyúzni.
Mozdulok a GTV-re.

 

Nem mintha unatkoznék a hétköznapokon, de GTV alkatrészekből sosem elég.
A Facebook-on akadtam rá a hirdetésre. Nem sokat gondolkodtam. Felhívtam az eladót, megalkudtunk és 2 nap múlva el is hoztuk Lolkát és Bolkát.
Sajnos egyik autó sem rendelkezik forgalomba helyezéshez szükséges papírokkal, úgyhogy jó szolgálatot fognak tenni a magyarországi GTV-sek táborának. Egy pár alkatrészt elteszek magamnak ínségesebb időre. A többire viszont szabad a vásár!!

Egy biztos, hogy az elkövetkező hetekben nem lesz túl sok szabadidőm. :-)

 
>> EseményKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2021-01-14

Meglett a 225.000 km!

Mindjárt 2 éve, hogy megvan a gyönyörű gépsárkány.
204.000 km-rel vettem, azaz már beletettem 21.000km-t eddig, hibamentesen.
Imádom, le nem cserélném semmi pénzért. Most is ugyanúgy imádom, ahogy az első percben megláttam.

Egy kis élménybeszámoló következik!

Amikor megvettem nem gondoltam volna, hogy ennyire fogom szeretni. Mindig megy a kis csinosítgatás, mosakodás, apró pici kütyük beépítése, bütykölések stb...
Persze voltak apróbb pici hibái, mint például a csomagtérvilágítás hiánya, ajtóknál való beázás, ablakemelő kapcsoló eltörése, de ezeket mind kijavítottam.
A legnagyobb előrelépést az androidos fejegység, ülésfűtés és beltérvilágítás hozta.

Lényeg a lényeg, hogy kezd összeállni számomra a kocsi.
Szeretem és mai napig nem találnék szebbet nála. Egy biztos, a következő autóm is Alfa Romeo lesz, remélhetőleg Giulia Veloce!

 
>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2021-01-21

A gyári alsó lengőkartól búcsúzni kellett, mert nagyon kopogott. Meg is rendeletem Autodoc-ról a TRW márkájú lengőkart, 4-5 nap alatt megérkezett.

Rászántam magam, így hát nekiestem a műveletnek. Majdnem minden csavart simán kitudtam csavarni, viszont a bölcső belső részénél egyáltalán nem sikerült.
Így hát 2 óra szétszedési idő kárba veszett, tehettem össze mindent ahogy volt. Be kellett látnom, hogy ez akna nélkül nem megy sajnos. Szóval én azt mondom, hogy AKNA nélkül szinte képtelenség szétszedni.

Átálltam aknára, ahol kb. 45 perc alatt szétkaptam a dolgokat. A két csavar amit korábban nem sikerült kicsavarnom, úgy meg volt húzva, hogy egy 2 méteres vascsővel tudtam csak meglazítani. Így is akkorát pattant, azt hittem eltört a csavar.
Betenni sem volt egyszerű, szenvedtem vele eleget. Aztán nagy nehez megadta magát és sikerült mindent visszatennem a helyére. A csavarókat terhelve húztam le, ahogy a nagykönyvben meg van írva.

Az SKF felső lengőkar is megadta magát, nyikorog, viszont nem olyan hangosan, de azért idegesítő. Átszilenteztem a Lemfördert TRW sziletekre és az került bele.

Szóval a jobb oldalt már ki van minden cserélve!

Pont pár napja érkezett meg a bal oldali alsó lengőkar is. Arra a jövő héten fog sorkerülni.

TRW jobb alsó lengőkar: 49.524 Ft
TRW bal alsó lengőlar: 45.786 Ft
TRW szilentek felső lengőkarba: 7.000 Ft